Aihe: Pidätkö blackmetallista?
1 2 3 4 523 24 25 26 27122 123 124 125 126
Deino
20.08.2008 20:51:33

Ja Kreatorilla eikä Metallicalla kummallakaan ole havaittavissa ns. sahausta

Pleasure To Kill, anyone?
Karipiirto
20.08.2008 20:55:23

Ja blästkomppi taustalla?

No se blastikomppi on kyllä sellainen kirous tuolle musatyylille(joskin joissain kappaleissa sekin menee) että. Itsellekin oli kova kynnys päästä kärryille juurikin siksi että inhosin blastiä(enkä siitä pidä vieläkään) mutta ei sitä joka biisillä ole. Itse en ole itseasiassa siihen niin törmännytkään vaikka bläkkistä on nyt parisen viikkoa kahlattu läpi sieltä täältä. Oikeastaan ei se muutenkaan ole niin raivostuttanut kuin yhdellä levyllä. Nimittäin tällä Impaled Nazarenen Suomi Finland Perkeleellä(jota muuten pidän paskimpana levynä mitä koskaan on tehty). IMO. :)
"There's no roll! They forgot the roll and they only kept the rock. The roll's the whole damn thing dude, the rock is nothing, deal with it, the roll is king. Unfortunately most cats don't get behind the roll." -Keith Richards
ooidort
20.08.2008 21:22:03
Pääsääntösesti kyllä kierrän Kreatorin aikasemman tuotannon kaukaa, uusi tavara joka on riffivetoisempaa iskee enemmän, Outcast levystä lähtien. Mutta asian pointtihan oli että en eritysemmin pidä black metallista. Piste.
"Sex is like math; Add the bed, subtract the clothes, seperate the legs and hope the hell you don't multiply!"
RumaRipuli
20.08.2008 22:54:02
Ja Kreatorilla eikä Metallicalla kummallakaan ole havaittavissa ns. sahausta

Kyllä Tuskan keikalla mun mielestä ainakin Kreatorilla oli aikamoisia sahausriffejä.

Ja blästkomppi taustalla?

ja miten vitussa sahataan rummuilla?
bedlam
21.08.2008 17:15:49

Sentenced ei käy lähelläkään black metalia, ikinä.

Tuo biisi ihan selkeästi käy. Olet kuuro, jos et sitä kuule.
"Ei niitäkään rakennettu tässä just kerran ihan totta tuli tietoa että ilmeisemmin uskonnonvoimalla" -JPQ
riimu
21.08.2008 18:42:25
Tuo biisi ihan selkeästi käy. Olet kuuro, jos et sitä kuule.

En oo biisiä kuunnellu vuosiin, mutta muistaakseni se nyt melko melobläkkiä on musiikillisesti.
Don't ask me about Grim Fandango.
bedlam
21.08.2008 19:03:08 (muokattu 21.08.2008 19:05:39)

En oo biisiä kuunnellu vuosiin, mutta muistaakseni se nyt melko melobläkkiä on musiikillisesti.

En tosiaan ole black metallista kuullut vuosiin näytteitäkään, mutta silloin kun kyseisestä musatyylistä tuli "juttu", niin Metalliliitosta vahingossa kuulemani biisit kuulostivat kyllä aikalailla samalle kuin tämä biisi vokalisoinnin alkaessa. Mun mielestä on ihan täyttä bullshittiä, ettei tää biisi käy black metallia "lähelläkään":

http://www.youtube.com/watch?v=tKkbdKmixpk
"Ei niitäkään rakennettu tässä just kerran ihan totta tuli tietoa että ilmeisemmin uskonnonvoimalla" -JPQ
DVD-SOITIN
21.08.2008 19:08:56
No kyllä on aika kaukaa haettu tuon rinnastaminen black metaliin. Melodiselta death metalilta kuulosti.
bedlam
21.08.2008 19:11:48 (muokattu 21.08.2008 19:16:18)

No kyllä on aika kaukaa haettu tuon rinnastaminen black metaliin.

Sun mielestä on. Mun mielestä ei. Kaikki mun kuulemat bläkkispätkät kuulostivat mun korviin just tuolle kuin kyseinen viisu kohdassa 1:37. Mutta et profiilin mukaan näemmä ole ollut vielä syntynytkään silloin kun olen johtopäätelmäni tyylistä tehnyt, joten saatan elellä jonkun fossiilitietouden varassa.
DVD-SOITIN
21.08.2008 19:18:54
Sun mielestä on. Mun mielestä ei. Kaikki mun kuulemat bläkkispätkät kuulostivat mun korviin just tuolle kuin kyseinen viisu kohdassa 1:37. Mutta et profiilin mukaan näemmä ole ollut vielä syntynytkään silloin kun olen johtopäätelmäni tyylistä tehnyt, joten saatan elellä jonkun fossiilitietouden varassa.

No voihan kauhistus, kyllä nyt säikähdin itseni hengiltä kun otit ikä-kortin esiin!

En sano muuta kuin että kannattaisi varmaan päivittää BM-tietous nykypäivään...
bedlam
21.08.2008 19:22:01

En sano muuta kuin että kannattaisi varmaan päivittää BM-tietous nykypäivään...

Ai että siis että 15 vuotta sitten black metalliksi kutsuttua musiikkia ei voi enää kutsua black metalliksi? Miksikäs sitä pitää sitten kutsua? Monenko vuoden jälkeen musiikin genre vaihtuu? Ja mihin se vaihtuu?
bedlam
21.08.2008 19:28:46

jolla ei tosiaan ole mitään tekemistä BM:n kanssa.

Joka on edelleenkin vain mielipide.
DVD-SOITIN
21.08.2008 19:32:02
Jospa kerrot sitten että mitkä kuulemasi "black metal"-pätkät kuulostavat tuolta Sentencediltä? Olisin kovin kiinnostunut kuulemaan.
bedlam
21.08.2008 19:40:42 (muokattu 21.08.2008 19:40:57)

Jospa kerrot sitten että mitkä kuulemasi "black metal"-pätkät kuulostavat tuolta Sentencediltä? Olisin kovin kiinnostunut kuulemaan.

En minä niiden nimiä muista, kun en niitä montaa sekuntia jaksanut kuunnella. Lähempänä musiikillisesti tuon biisin tietyt kohdat bläkkistä joka tapauksessa _mun mielestä_ oli kuin esim. jotkut kuulemani Satyricon-veisut. Ja huom. nyt puhun vain musiikista, en lyriikoista tai muusta genrelle ominaisesta kirveenheiluttelusta.

Mutta tää jankkaus nyt ei varmaan etene mihinkään, Metallica-ketjuun hypettämään.
marke-
22.08.2008 06:53:22
Hehheh. Mutta vitsissä (ilmeisesti?) piilee totuuden siemen. Olen muistaakseni ennenkin vääntänyt kättä tästä asiasta, mutta mielestäni Darkthrone on oikein asiallinen parivaljakko viitatessaan kintaalla black metallin "normeille" ja tekemällä ylpeästi omaa juttuaan, sillä siitähän koko hommassa oli käsittääkseni alun perinkin kyse.

Semmosta asiaa, että;

Joskin hommassa on kyse siitä, että tehdään "omaa juttua", niin se ei tarkoita tai että tehdään mitä tahansa mielivaltaista ja ollaan Black Metal. Myös BM edustaa jotain, mutta esimerkiksi jos "vapaasta" tahdosta altistaa itsensä jollekin orja-ajattelulle esim. kristinusko, ja väittää sen olevan "omaa juttua", niin sitten mennään jo metsään ja lujaa. Kristinuskon voi korvata tässä esimerkissä sitten vaikka jollain toisella apaattisella filosofialla, jos silleen mieltää asian helpommin.

Kyse on siitä, että tiedostaa sen mikä on oikea "vapaus" ja mikä "orjuutta". Toiset pääsee lähemmäksi tätä ideaa ja toiset ei - tästä syystä erilaisia tulkintoja, koska jotkut hakee sitä eri kautta ja/tai rajoitetummin. Black Metal ideaali (jos nyt sellaisesta voidaan puhua) on JOTAIN pikemminkin kuin MITÄ TAHANSA.

On eri asia tehdä mitä vaan missä vaan milloin vaan, kuin edustaa yksilön elinvoimaisuutta (tai yhteisön, niinku vaikkapa NS). Jälkimmäinen edellyttää jotain asioita, ja jopa $$LaVey$$ tajusi tämän aikanaan.

Hauska keskustelu tuo DVD vs Bedlam. B koittaa saada (tai ainakin siltä näyttää) herra Dtä naurunalaiseksi, tajuamatta lainkaan, että D:n väkivaltainen mielpide tai luultavasti edes mies itse ei välitä tippaakaan jos B:n kaikki älykkötoverit mnetissä naureskelee D:lle, vaan kertoo mitä haluaa. B:llä taas on selvästi sosiaalinen paine olla asiallinen tai outsmartata itseä reilusti nuorempi sälli mikä on jo aika apaattista. Hail DVD! Hienoa, että joku jaksaa vielä olla jotain mieltä jostain. Enkä ole nyt TODELLAKAAN puolustelemassa mitään vitun "toisia bläkkäreitä", tai edes välttämättä samaa miletä, vaan sanomassa että tiettyjä asioita voisi myös ajatella itse ja osoittaa hieman selkärankaa juttunsa puolesta.

Toinen homma vielä se, että ei ole olemassa mitään "normeja". Kaikki BM kliseet, pilailubändit ja muu turha paska on nettiyhteisöiden ja kaljaporukoiden luomaa paskaa, ja vuosien saatossa on syntynyt yleinen käsitys, että on joku vitun BM kaava jota pitää noudattaa (ja jota mukamas bändit noudattaa). Varsinkin ihmiset joita kiinnostaa rölötys enemmän kuin asioihin perehtyminen, ovat tätä mieltä. En tiedä sitten miten paskoja bändejä kuuntelette, mutta valaiskaa mullekin. Darkthrone ei tee sen enempää "omaa juttua" kuin vaikkapa Peste Noire, Black Funeral tai Nifelheim, mutta ei myöskään vähempää.
HAIL SATAN
Super-Jari
22.08.2008 07:26:35
Mun korvaan Sentencedin koko NFH on aika black metallia. Eihän se OIKEASTI ole, mutta paljon samaa kuin aikaisessaan melodisemmassa black metallissa on. Heroinin arvio tilanteesta oli :-----------------------------------------------D
ANtTIKRISTUS
22.08.2008 08:04:11
Tosa Sentenced biisissä oli paljo sellaista Emperor-tyylistä menoa. Ei nyt bm biisi ollut, mutta kyllä vaikutteet huomaa selkeästi jos kappaleita vertaa puhtaasti musiikillisesti. Siitähän se on kyse, vaikutteista. Jos joku bändi lainaa jotain black metalille puhtaasti musiikillisia vaikutteita, niin se ei tee siitä vielä blackia.
Tie miehen sydämeen käy alaonttolaskimon kautta.
bedlam
22.08.2008 10:02:00

Siis nyt tuon Metallica-biisin hämmentämänä en oikeasti enää tiedä mikä on huumoria ja mikä ei. Mielikuva "älykkötovereistani naureskelemassa mnetissä ja sosiaalisista paineistani olla asiallinen" oli jo aika sanattomaksi vetävä :D Onneksi on perjantai.
Herrah
22.08.2008 13:21:59
Tosa Sentenced biisissä oli paljo sellaista Emperor-tyylistä menoa. Ei nyt bm biisi ollut, mutta kyllä vaikutteet huomaa selkeästi jos kappaleita vertaa puhtaasti musiikillisesti. Siitähän se on kyse, vaikutteista. Jos joku bändi lainaa jotain black metalille puhtaasti musiikillisia vaikutteita, niin se ei tee siitä vielä blackia.
Tais vaan Emperor olla vielä demotasolla NFH:n aikaan, jos nyt ihan suoraan niitä aletaan naittamaan.
Tai saattohan toi eka EP olla tolloin jo julkastu.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)