Aihe: Settikuvat Volume 4
1 2 3 4 579 80 81 82 83122 123 124 125 126
hollmi-5
19.08.2008 23:30:49
Joo, onhan ne rokkikannut. Liian kova ja atakkinen soundi kumminkin miun makuun, mutta saa nyt nähhä. Jos löytyy jotkut oikein ihanat kalvot, millä saapi lämpöä, niin saavat ehkä jäädä pitorummuiksi.

Kyl niissä on pyöreyttä ja lämpöä, kun sattuu vain akustiikka kohilleen soittotilassa.
Soundit, piuhat ja kajarit.
Nolte
20.08.2008 00:38:21
Kyl niissä on pyöreyttä ja lämpöä, kun sattuu vain akustiikka kohilleen soittotilassa.

Voi ollakin. Ja itse asiassa yhdessä keikkapaikassa (erikoinen akustiikka, setti oli viiston katon alla) tomit kuulostivatkin ainakin soittajan pallille älyttömän jykevältä ja hyvältä, mutta muualla ne soundaa enemmän tai vähemmän kovalle.

Nythän ei ole siitä kyse, ettenkö niitä pitäisi hyvinä ja laadukkaina rumpuina sinänsä. Ne vain ovat soundiasiat niin henk.koht. kamaa.

Totesin tuossa Jupi57:lle, kun pikaviesteilimme, että ne on ikäänkuin "soittajan rummut". Lyönnin pitää osua hyvin ja jämäkästi keskelle, sitten kyllä kuulostaa hyvältä. Vaatii siis varmaa ja suht kehittynyttä tekniikkaa toimiakseen parhaalla tavalla. Minulle pitää olla sellaiset, missä riittää, että sinnepäin sutaisee, ja silti kuulostaa ainakin ok:lta. ;)

Nojoo, onhan tämä naurettavaa saivartelua meikäläisen kaltaiselta soittajalta nipottaa kamojen kanssa tähän tyyliin, tiedän. Pitäisi vaan soittaa, eikä funtsia mitään, mutta minkäs teet kun ei päätä saa kytkettyä pois päältä. Tai saa, mutta en viitsi liian usein kytkeä. Viimeksikin Markkuliini sai allekirjoitusainesta. ;)
Nolte
20.08.2008 18:48:29 (muokattu 20.08.2008 18:50:19)
Jonninjoutava kamahorina jatkuu. ;)

Tyrkkäsin Pohnicciloihin Ambassadorit takaisin, ja laitoin kyytipojaksi lämpöteippiä vielä. http://muusikoiden.net/dyn/users/45817.jpg Pitäis näemmä tähdätä 14" tomiin paremmin, vai tuleekohan varottua rideä? Ehkä nostan sitä ylemmäs... No, mutta soundi oli heti paree. Parempi, kuin ilman lämpöteippiä. Silleen lämpimämpi. :) Nojoo, mutta soi mukavasti edelleen, vähän kontrolluidummin vaan. Onko parempi, kuin Pinstripeilla? En tiiä, mutta erilainen.

Kun pääsin teippailun makuun, teippasin virvelinkin http://muusikoiden.net/dyn/users/45818.jpg , mutta siitä ei tullut paree. Saa olla ilman teippiä jatkossa. Ehkä heitän demppirinkulan humppakeikalle.

Täsä vielä salamalla rykäisty tummanpuhuva kokovartalo-otos. http://muusikoiden.net/dyn/users/45816.jpg Ei mittään uutta.
Kailis
20.08.2008 19:26:10

Jeesus-teippi pelastaa, hallelujaa!
hemmo
20.08.2008 19:29:01

Jeesus-teippi pelastaa, hallelujaa!

Ei kiitos, en käytä.
Nolte
20.08.2008 20:28:54 (muokattu 20.08.2008 20:29:31)
Mulla toimii noissa perus valkoset Ambassadöörit parhaiten, mutta mieleni tekisi kokeilla 7ket-lukulaisia öljykalvoja.

Mitä kaikkia oot kokeillut? Itseä houkuttelisi kokeilla reunoilta dempattua 1-kerroskalvoa tyyliin Aquarian Studio X, mutten raaski (vaimo kielsi) juuri nyt. Sitä paitsi Ambassador teipillä ryyditettynä lienee aika lähellä.

Sellainen jännä, vähän kopiseva soundi näissä. Tulee paremman vertailukohdan puutteessa mieleen Yamahan RC:t. Ei sama soundi, mutta jotain samaa. Ehkä.

EDIT: Joo, teippiä käytetään, jos teippiä pitää käyttää.
hemmo
20.08.2008 21:10:32 (muokattu 20.08.2008 21:11:48)

Mitä kaikkia oot kokeillut?

Erillaisia Remoja, mitä löytyy varastoista.

EDIT: Joo, teippiä käytetään, jos teippiä pitää käyttää.

Hjoo, no, kokeilisit vaikka kangasnenäliinaa tai roudaushanskaa tomin sisällä. ;-)
Kailis
20.08.2008 21:24:22

Mie en enää teippihin kajoa rumpuhommissa. Tein niin koko -80 ja -90 luvun, nyt riittää. Kalvovalinnoilla haen, loput on äänimiesten ongelma. Mitä olen äänittänyt settiä niin ei se soundi hirveän hakusessa ole. Treenikämpälläkin sen verran ok akustiikka ettei leviä käsiin. Ja se saatanan liima...
Nolte
20.08.2008 22:13:41
Hjoo, no, kokeilisit vaikka kangasnenäliinaa tai roudaushanskaa tomin sisällä. ;-)

Tähän voisi lohkoa jotain, että ainakin pitäisi kysyä Tomin mielipidettä ennenkuin jne..., mutta enhän toki sellaiselle tasolle vajoa. Vieläkö joku käyttää kangasnenäliinoja...?

Mie en enää teippihin kajoa rumpuhommissa. Tein niin koko -80 ja -90 luvun, nyt riittää. Kalvovalinnoilla haen, loput on äänimiesten ongelma. Mitä olen äänittänyt settiä niin ei se soundi hirveän hakusessa ole. Treenikämpälläkin sen verran ok akustiikka ettei leviä käsiin. Ja se saatanan liima...

Hah, mie olen vapaa tuommoisista periaatteista. :) Jos rumpu kaipaa teippiä, sitä sille annetaan.

Oikeasti kyse on siitä, etten raaski (vaimo kielsi) nyt ostaa niitä ihania kalvoja. Ambassador/teippi -yhdistelmällä siis mennään, toistaiseksi. ;)
Velli
20.08.2008 22:17:04 (muokattu 20.08.2008 22:17:44)
Itse turvaudun teippiin yleensä silloin kun koko setti on mikitettynä ja äänimies valittaa että rummut soivat liikaa. Silloin tingin omasta lavasoundista PA-soundin hyväksi. Monesti pönttöjen soundi ei teippailujen jälkeen kuulosta itselle kovinkaan kaksiselta, mutta bändin taitavimman kakkosrumpalin paukutellessa ja itse lavan edessä kuunnellen soundi on yleensä omasta mielestä mainio. Teippailu on kaiken kaikkiaan taitolaji.
Groovi
20.08.2008 22:27:35
En ole kyllä koskaan tarvinnut teippiä rumpujen kanssa, koska ne saa virittämällä kohdalleen. Noiden äänitys- ja livesoitantojen kanssa kannattaa olla itse aktiivinen ja valveutunut, ja tutkia ajan kanssa miltä ne omat kannut kuulostavat mikitettynä. Tietysti paras vaihtoehto on se, että aina on mukana oma mikkiarsenaali ja klämpit millä ne kiinnitetään. Toisinaan se on joillekin äänimiehille vähän myrkkyä, ja voi olla että he haluavat mielummin ruuvata omat 20 vuotta mukana kulkeneet luottomikkinsä kiinni.

Se että jos äänimiehen mielestä rummut soi liikaa, on vireen lisäksi mikkien sijoittelu kysymys. Ja sitäpaitsi, kai se rummun kuuluukin ....soida?
Hyvä rumpali saa satasen kamat kuulostamaan miljoonaluokan vehkeiltä. Huono rumpali ei saa miljoonan kamoja kuulostamaan edes satasen vehkeiltä.
hollmi-5
20.08.2008 22:28:55
Itse turvaudun teippiin yleensä silloin kun koko setti on mikitettynä ja äänimies valittaa että rummut soivat liikaa. Mulla oli kerran karmean karmean pitkä sointi 16" tomissa. Koko baari humisi. Miksaaja etsi ja imaisi sen soivan taajuuden taidollaan. Kysyin vielä, että laitanko demppiä tai viritänkö eri vireeseen? "Ei tartte!" -huusi mainio äänimies. Keikan aikana rummut soundasivat itsellenikin tosi hyvälle.

Joskus laittelin teippiä keikalle ja sitten keikan aikana niitä revin pois, kun soundi tuntui paranevan teipin poistolla.

Joka paikassa setti soundaa erilaiselle. Oma korva tottuu uuteen akustiikkaan hiukan myöemmin.
Soundit, piuhat ja kajarit.
hansakemanelius
20.08.2008 22:40:35

Oikeasti kyse on siitä, etten raaski (vaimo kielsi) nyt ostaa niitä ihania kalvoja. Ambassador/teippi -yhdistelmällä siis mennään, toistaiseksi. ;)

Ambassadorit ilman teippiä on kyllä hyvä yhdistelmä.
Joskus(akustisista oloista johtuen) pistän pienen roudasteipin palasen rullalle ja asetan sellaiseen kohtaan kalvoa joka vähän lyhentää sointia. Tuota "rullaa" on helppo siirrellä paikasta paikkaan eikä se demppaa yhtä paljon kuin kalvolle lätkäisty teippi.
Joo nej ....
markkuliini
20.08.2008 23:37:08

Teippailu on kaiken kaikkiaan taitolaji.

KYLLÄ! Sellainen 2 cm x 5 cm jesseteipin pala virvelissä tuo yllättävän ison muutoksen soundiin. Rumpu vielä soi, mutta tulee enemmän kasaan ja enin yläkilinä lähtee veke.

Loistava aasinsilta aiheeseen liittyen: http://www.freewebs.com/markkuliini/dwaluminum55x14.htm

Tuolla asian voi todeta omin korvin. Vasemman puoleiset ovat tuolla pienellä teipin palalla, ja oikean puoleiset ilman demppiä. Nyt ei voi ostajaehdokkaat ainakaan valittaa ääninäytteiden vähyydestä... :)
Niiakun cläpältä putoo kitsranhihna kai katkee, niibn kiilusilmä-Robretsoni paikkasi kähäkästi jatrkamalla Erkin sooloa lähestulkuon katkeematta luistu hommeli hyvin loppuunasti. Hyvin bvetää kyll se Hevon Lehmikin ilmantuplapedaaliakin niitä vanhoja
Kailis
21.08.2008 00:46:52 (muokattu 21.08.2008 00:48:40)

Mediumtight teipillä onkin tight :( Munsta parempi soundi teipittömänä, varsinkin jos tuohon kuvittelisi vielä muuta kamaa päälle. Harva rumpuja sinällään kuuntelee, paitsi me pervomasokistisadistit täällä.
markkuliini
21.08.2008 01:19:25

Mediumtight teipillä onkin tight :( Munsta parempi soundi teipittömänä, varsinkin jos tuohon kuvittelisi vielä muuta kamaa päälle. Harva rumpuja sinällään kuuntelee, paitsi me pervomasokistisadistit täällä.

Kiitos korjauksesta. +
Niiakun cläpältä putoo kitsranhihna kai katkee, niibn kiilusilmä-Robretsoni paikkasi kähäkästi jatrkamalla Erkin sooloa lähestulkuon katkeematta luistu hommeli hyvin loppuunasti. Hyvin bvetää kyll se Hevon Lehmikin ilmantuplapedaaliakin niitä vanhoja
batvik
22.08.2008 13:40:59
Sain tuossa kuntoon (kiitokset osallisille) nuo 60-luvun alun PEARLit ja kuvaa löytynee omalta sivulta..
Virveli vielä kun jostain löytyis??????
Built for comfort, not for speed.
fifehole
22.08.2008 13:45:18

Sain tuossa kuntoon (kiitokset osallisille) nuo 60-luvun alun PEARLit ja kuvaa löytynee omalta sivulta..
Virveli vielä kun jostain löytyis??????

Komiat on!! Olen joskus nähnyt tuollaisella logolla olevan virvelin täällä ja huutonetissä myytävänä. Taisi olla jopa samaa väriä.
Head for an eye
Nolte
22.08.2008 13:58:15

Tuo on yksi suosikki -wrapeistani. Hienot.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)