Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Celestion G12T-75:lle kaverit (4x12)
1
Terry Pantheras
20.08.2008 12:16:42 (muokattu 20.08.2008 12:20:58)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on Marshall 1960B 4x12-kaappi ja pitäisi löytää joku ratkaisu hienoiseen keskiäänettömyyteen.
 
Noissa G12T-75:ssä soundi on muuten ok (ala- ja yläpäät), mutta soundi on vähän "siellä jossain ja kaikkialla". Eli tarkoituksena olisi saada soundia ruokaisammaksi ja läsnäolevammaksi, eli jossain keskialuetaajuuksien tienoilla siis pyöritään tämän ongelman kanssa.
 
Ilman, että tarttis kaikkia elementtejä vaihtaa, niin ajattelin iskeä kahta eri elementtiä ristiin, eli G12T-75:sta tukevaa taustamattoa ja kaverielementeistä enemmän suuntaavaa täsmäiskukykyä.
 
Esim. Vintage 30:siä on mainittu hyväksi kumppaniksi noiden kanssa, mutta itselläni ei ole kovin hyviä kokemuksia niistä vahvistimeni Framus Dragonin kanssa: liian kirskuva ja kirkas äänimaailma. Oisko esim. G12H, Eminencen Wizard tai Tonker toimiva yhdistelmä G12T-75:n kanssa? Muita ehdotuksia ja kokemuksia?
 
Muox: musatyyli on ruttuinen stoner-riffittely.
 
Kerro ihmeessä lisää!
pekurides
20.08.2008 17:55:46 (muokattu 20.08.2008 17:57:16)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla cobran kanssa g12t-75 & V30 ristissä oli jyräävä kombinaatio (toistivat juurikin eri taajuuksia)ja siten kokeilin kaikki V30 niin keskialue hiukan siirtyi alas ja ylös ns. ja rupesi Framus hiukan muistuttaman jopa powerballia scuupatummalla keskialueella..... ja pullistelevalta jormaosastolta!
 
tai ainakin hetkeksi tuli sellainen tunne, nyt jo kaikonnut>:) (tosin nauhalta kuulostaa ihan hyvältä)
 
Taidan laittaa ainakin yhden g12t-75 takasin keskisiä taajuuksia tuomaan ja ehkäpä eminence legend v12 pehmentämään vielä saundia parin v30 kaveriksi.
 
Wizard ja tonker kiinnostaisi täälläkin miten sopii edellämainittujen kanssa....
 
Sellainen perversio vielä harkinnassa että joka tötsä eriplaatua 4x12 kaapissa.... siinähän sitten saa fiiliksen mukaan mikittää mille haluaa ;=)
..tai ainakin voisi testata!
 
ps. komppikaveri marsun kaappiintuuppasi parit v30 ristiin g12t-75 kanssa ja kehui että alapää jytkää nyt kivasti sekä kovemnmin tuuppaa menemään kuin kaikki g12t-75.
 
ihan ok.
mutta hyvä? kukas tietää.... ehkäpä' stoneriin g12h ja greenbäkit paikallan.
 
Tunteella päin vittua.
Terry Pantheras
21.08.2008 09:25:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täytyy kyllä sanoa, että parit bänditreenit soitettuna, G12T-75:t on kyllä suoraan sanottuna aika paskat. Yksin soitettaessa kuulostaa mainiolle, mutta ne hukkuu täysin band mixiin: keskiäänet leikkautuu pois, eikä riffeistä saa kukaan mitään tolkkua. Joten päätin pistää 2 kpl Eminencen Wizardia tilaukseen, jotka laitan sitten ristiin alkuperäisten kanssa. Noiden pitäisi hönkiä sitä keskiäänimaailmaa enemmän, sekoitus Greenbackia ja V30:a, ilman V30:sten yläpääpuukkoa.
 
Kerro ihmeessä lisää!
Terry Pantheras
21.08.2008 09:51:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No helevetti, onkohan nuo G12T-75:t mun 1960B-kaapissa 16 ohmisia rinnan, vai 4 ohmisia sarjassa...? Ei ny pääse reenikselle kurkkaamaan.
 
Kerro ihmeessä lisää!
pekurides
21.08.2008 20:36:53
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No helevetti, onkohan nuo G12T-75:t mun 1960B-kaapissa 16 ohmisia rinnan, vai 4 ohmisia sarjassa...? Ei ny pääse reenikselle kurkkaamaan.
 
ylensä ne on sarjassa ja ristiin :) veikkaus 8 ohmia. kipale,,,
 
Tunteella päin vittua.
junnnu
28.09.2008 19:31:19 (muokattu 28.09.2008 19:32:09)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse ehdottaisin G12h-100 ainakin vierekkäisissä kaapeissa toimivat antamalla lisää kaikkea.
 
Have ö miehekäs day!
Terry Pantheras
29.09.2008 09:44:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Iskin Eminencen Wizard-parin ristiin ja toimii mainiosti: tuo hyvää särmää ja rosoa soundiin.
 
Kerro ihmeessä lisää!
Metalkallo
20.09.2015 01:05:34 (muokattu 20.09.2015 01:10:32)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on 2x G12T75 ja 2x V30 ristiin rastiin 4x12 kaapissa ja hyvin toimii, ajattelin silti kysyä teiltä jotka olette käyttäneet tai käytätte yhä samoja kajareita yhdessä, että onko x- muoto paras näille kaapissa vai mikä teidän mielestänne?
 
Sillä on selvästi väliä mihin kohtiin kajarit asentaa kaapissa kun kuunnellaan soundia huoneessa livenä, enkä nyt puhu mistään luukutus voluumista. Mulla on nyt V30:t vasemmalla ylhäällä ja oikealla alhaalla, ja 75 vasemmalla alhaalla ja oikealla ylhäällä. Mulla oli toisinpäin aikaisemmin kun omistin V30:t ja soundi kuulosti erilaiselta juuri sen takia koska V30:t olivat eri kohdissa. Varsinkin kaapin vasen ala on aika dominoiva ja kuuluu selvästi soundissa jos sen paikan kajaria muuttaa kun se kohta vastaa bassosta. Sen ainakin huomasin, että kun V30:t on just vasemmalla ylhäällä ja oikealla alhaalla niin ne ei pääse valtaamaan soundia 75:n kokonaan vaan ne sekoittuu hieman paremmin sekaan. Silloin kun ne on noin kuten lueteltu, niin bassossa on sekoitus 75:sta sekä V30:stä aika kivasti. Sitten jos haluaa tiukemman ja kovemman basso tuntuman niin pistää toisinpäin.
 
Järki joskus jäässä mutta tukka yhä päässä...Vieläkin.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «