![]() 19.08.2008 17:46:39 | |
---|---|
Näihän se menee. Ammattilainen on se, joka saa duunista leipänsä. Tosin onhan se sivutoiminenkin sitten aika ajoin ammatissa. Mun mielestä ammattilainen on se joka osaa hommansa. Musiikki on vielä onneksi kivalla tavalla käsityöammatti että taitavia ammattilaisia tulee kouluja käymättäkin, käytännön oppimisen kautta. Tosta palkkauksesta en siis oo ihan samaa mieltä. Kyllähän alalla kuin alalla on ihmisiä jotka nostavat palkkaa vaikka eivät millään lailla ammattilaisia olisikaan. Mieleen nousee missit jotka kuin taikaiskusta muuttuvat ammattijuontajiksi missikisojen jälkeen. Saahan ne rahaa työstään mutta... Mmmmm, unexplained bacon... | |
![]() 19.08.2008 21:08:59 | |
Eikös oikeaa ammattilaisuutta ole pitää kiinni alan sopimuksista ja tariffeista? Ei vaan tehdä duuninsa kunnolla, tietysti ym. lisämausteena. COVS jäsen nro 6 | |
![]() 19.08.2008 23:02:10 | |
Mun mielestä ammattilainen on se joka osaa hommansa. Musiikki on vielä onneksi kivalla tavalla käsityöammatti että taitavia ammattilaisia tulee kouluja käymättäkin, käytännön oppimisen kautta. ... (+ Ukko: "Ei vaan tehdä duuninsa kunnolla ...") Jihuuu! Sitten mustakin tullee vielä ... :-) | |
![]() 19.08.2008 23:08:34 | |
Mun mielestä ammattilainen on se joka osaa hommansa. Musiikki on vielä onneksi kivalla tavalla käsityöammatti että taitavia ammattilaisia tulee kouluja käymättäkin, käytännön oppimisen kautta. Tosta palkkauksesta en siis oo ihan samaa mieltä. Kyllähän alalla kuin alalla on ihmisiä jotka nostavat palkkaa vaikka eivät millään lailla ammattilaisia olisikaan. Mieleen nousee missit jotka kuin taikaiskusta muuttuvat ammattijuontajiksi missikisojen jälkeen. Saahan ne rahaa työstään mutta... Tästähän on puhuttu jo iät ja ajat. Eiköhän ammattilainen, oli kyseessä mikä tahansa. ole se joka saa leipänsä siitä ammatista mitä sitten tekeekin. Eri asia on että soittaako kuin ammattilainen. Tunnen joitakin ammattilaisia jotka ei todellakaan ansaitse sitä nimikettä mutta saavat siitä leipänsä ja taas toisaalta tunne monta harrastajaa jotka kävisivät ammattilaisesta. Vittu näitä hommia edelleenkin. | |
![]() 19.08.2008 23:12:58 (muokattu 19.08.2008 23:13:58) | |
Mun mielestä ammattilainen on se joka ... tienaa hommasta leipänsä. Niitä on parempia ja huanompia. Harrastajiakin on hyviä ja huanoja... itte toivoisin olevani hyvien pualella, mut se on vaan toive... eikä se minust ammattilaista tee. Edit: Paice prkl ehti sit kumminkin ensin... One kind of music only - the good kind | |
![]() 19.08.2008 23:25:17 | |
Jos työstä tulee palkkaa, niin se on työtä ja siihen pitää suhtautua myös niin. Moni tekee nykyään ns. pätkä-/ osa-aikatyötä, leipä tulee monelta suunnalta, eikä enää siitä yhdestä ainoasta niinkuin ennen. Tekee tätä soittamista miten paljon hyvänsä, niin ammattimainen ote pitää olla, se on mun mielipiteeni ja itse suhtaudun asiaan niin, piste! | |
![]() 19.08.2008 23:29:50 | |
tienaa hommasta leipänsä. Niitä on parempia ja huanompia. Harrastajiakin on hyviä ja huanoja... itte toivoisin olevani hyvien pualella, mut se on vaan toive... eikä se minust ammattilaista tee. Edit: Paice prkl ehti sit kumminkin ensin... Nopeat syövät parhaimmat madot tai jotain... Vittu näitä hommia edelleenkin. | |
![]() 19.08.2008 23:49:49 | |
Mun mielestä ammattilainen on se joka osaa hommansa. Musiikki on vielä onneksi kivalla tavalla käsityöammatti että taitavia ammattilaisia tulee kouluja käymättäkin, käytännön oppimisen kautta. Tosta palkkauksesta en siis oo ihan samaa mieltä. Kyllähän alalla kuin alalla on ihmisiä jotka nostavat palkkaa vaikka eivät millään lailla ammattilaisia olisikaan. Mieleen nousee missit jotka kuin taikaiskusta muuttuvat ammattijuontajiksi missikisojen jälkeen. Saahan ne rahaa työstään mutta... Noooo enpä ihan heti allekirjota tota.... Mihin sä vedät sen rajan? Paljonko tarkalleen pitää osata että saa sanoa itseään ammattilaiseksi ja kuka sen päättää? Jos tässä duunissa meinaa pärjätä pelkällä soittotaidolla, pitää olla aiva v***n kova. Vaikka onhan näitä ammattilaisia nähty, joiden pitää etukäteen tietää, jos pitää vähän näyttää lapsille, minkälainen ääni tulee alttoviulusta. En mä tiä mitä pahaa siinä on, että joku tekee leipänsä juontokeikoilla sillä avulla, että sen perse on 1000 x paremman näkönen, kun meitin naama? Mikäs semmosen ammatti sitten on? IMHO oikea ammattilainen pystyy elättämään itsensä ammattitaidollaan. "Isojussi on se puu joka liikkuu. Entti." - Fuzzy Boner | |
![]() 19.08.2008 23:56:24 | |
Nopeat syövät parhaimmat madot tai jotain... Se on sitä ammattilaisuutta... One kind of music only - the good kind | |
![]() 19.08.2008 23:58:52 | |
Se on sitä ammattilaisuutta... ...parhaimmasta päästä tai jotain. Vittu näitä hommia edelleenkin. | |
![]() 20.08.2008 00:07:22 | |
Sanoisin itse näin että luovat ihmiset pärjäävät vaikka lapiotöissä. Vanhemmiten näkee paremmin kauas. | |
![]() 20.08.2008 00:09:43 | |
Sanoisin itse näin että luovat ihmiset pärjäävät vaikka lapiotöissä. Varsinkin talonmiehen hommissa ainakin talvella pärjäävät hyvin. Vittu näitä hommia edelleenkin. | |
![]() 20.08.2008 08:16:58 | |
Varsinkin talonmiehen hommissa ainakin talvella pärjäävät hyvin. Albert Järvinenkin oli talonmies. COVS jäsen N:o 5 | |
![]() 20.08.2008 10:06:47 (muokattu 20.08.2008 10:46:19) | |
Albert Järvinenkin oli talonmies. Ilimamkos se sitä pas**aa lapioikin! ;) "Se on sama millä sitä paskaa lapioi, kunhan paska lentää" (Albert Järvinen) | |
![]() 20.08.2008 14:18:09 | |
Tähän ammattilaskeskusteluun liittyen on pakko kertoa että mun yks idoleista (vaikken puoluepolitiikasta kiinnostunut olekkaan) on monitoimimies Claes Andersson. Siinä on esimerkki ihmisestä, joka tekee kaiken mihin ryhtyy perusteellisesti ja on myös nk. persoonana läsnä kaikessa tekemisessään. Hänen asenteestaan voi heikkona hetkenä ottaa oppia! ;) Jos ny aattelee, että ukkeli on huippuraskaansarjan poliitikko, psykiatri, kirjailija, ammattitaitoinen muusikko, entinen sm-tason urheilija jne. Aika usein ihmiset vain rutisee ja kitisee asioista, jotka on huonosti, eivätkä kuitenkaan tee asioille mitään. Mutta C.A:n tyyppinen ihminen ei ole jämähtänyt tälle linjalle.. ;) | |
![]() 20.08.2008 14:28:23 | |
Tähän ammattilaskeskusteluun liittyen on pakko kertoa että mun yks idoleista (vaikken puoluepolitiikasta kiinnostunut olekkaan) on monitoimimies Claes Andersson. Siinä on esimerkki ihmisestä, joka tekee kaiken mihin ryhtyy perusteellisesti ja on myös nk. persoonana läsnä kaikessa tekemisessään. Hänen asenteestaan voi heikkona hetkenä ottaa oppia! ;) Jos ny aattelee, että ukkeli on huippuraskaansarjan poliitikko, psykiatri, kirjailija, ammattitaitoinen muusikko, entinen sm-tason urheilija jne. Aika usein ihmiset vain rutisee ja kitisee asioista, jotka on huonosti, eivätkä kuitenkaan tee asioille mitään. Mutta C.A:n tyyppinen ihminen ei ole jämähtänyt tälle linjalle.. ;) Niin siis SM-tason sulkapalloilija!! Sellaisen ihmisen on pakko olla hyvä. | |
![]() 20.08.2008 15:18:19 | |
Mihin sä vedät sen rajan? Paljonko tarkalleen pitää osata että saa sanoa itseään ammattilaiseksi ja kuka sen päättää? Noi tuurauskeikat voi olla hyvä mittari tästä. Jos on normiohjelmistoa ja pitää tulla pikaisesti tuuraamaan niin ammattilaisella ei pitäisi olla mitään ongelmia (ihan sama mikä musiikingenre). Jos on poikkeuksellista ohjelmistoa eikä ole ongelmia siltikään niin voi puhua huippuammattilaisesta. Tärkeintä on vain se että jos lupaa vetää keikan niin saa meneen. Muita vaihtoehtoja ei ammattilaisella saisi olla. Siinä on siis se raja kuinka paljon pitää osata. Ei mitään todistuksia tai diplomeita, mutta pitää saada meneen jos on luvannut jotain tehdä. Kyllä ammattilaiseksi saa kutsua itseään (siis musiikkipuolella) ihan kuka haluaa. Asiakkaalle se luonnollisesti tarkoittaa sitä että voi luottaa siihen että saa mistä maksaa. Hiuksia voidaan asiasta halkoa, mun mielestä ammattimuusikko tekee minkä lupaa ilman että joutuu selittelemään. Kaikki tekee virheitä, mutta ammattilainen harvoin samaa virhettä kahdesti. Jos tässä duunissa meinaa pärjätä pelkällä soittotaidolla, pitää olla aiva v***n kova. Yleensä kai muusikko pärjää aika hyvin pelkällä soittotaidolla? Sun työsi on vähän eri kuvio kun muusikon homman lisäksi on vielä paljon muutakin hommaa. Meikäläisen supliikilla ei saisi lämpimäksi edes tynnyrisaunaa täynnä nymfomaaneja. En mä tiä mitä pahaa siinä on, että joku tekee leipänsä juontokeikoilla sillä avulla, että sen perse on 1000 x paremman näkönen, kun meitin naama? Mikäs semmosen ammatti sitten on? Ei kai siinä mitään pahaa oo. Tosin se alkaa pitemmän päälle ärsyttämään kun juontaja sekoaa sanoissaan joka ainoassa juonnossa ja hihittelee päälle. Tulee joku tanssiohjelma mieleen, hassua. Alkuunhan se on tietysti omalla tavallaan ihan söpöä. Vähän niinkuin muusikko joka soittaa aina vähän pieleen. IMHO oikea ammattilainen pystyy elättämään itsensä ammattitaidollaan. Tää ammattilaisen määritelmä lämmittää lopulta vain soittajaa itseään. Tästä nyt ei kannata kauheasti kiistellä, toimeentulo on tietysti myös ammattilaisen merkki. Toisinpäinkin asian voi sielä kääntää; jos ammattimuusikko vaihtaa alaa esim. villisikafarmariksi niin kyllä hän silti on edelleenkin myös ammatimuusikko, vaikka ei elättäisikään itseään soittamisella. Riippuu siis ihan siitä puhutaanko ammattilaisesta vai ammattilaisesta. Ota nyt tuostakin selvää... Mmmmm, unexplained bacon... | |
![]() 20.08.2008 15:44:35 | |
No - mä kun oon nähny vähän muutakin, kun nää ympyrät, niin voin paljastaa teille, että olkaa huoletta ammattilaisten taso on ihan joka alalla yhtä kirjava, kuin musiikissakin. Hauska heitto toi: "hoitaa perusohjelmiston genrestä riippumatta". Jos se on ammattilaisen määritelmä, niin tässä maassa ammattimuusikkoina toimii järjetön määrä amatöörejä. "Isojussi on se puu joka liikkuu. Entti." - Fuzzy Boner | |
![]() 20.08.2008 17:39:48 | |
No - mä kun oon nähny vähän muutakin, kun nää ympyrät.. Hihhih! :D | |
![]() 20.08.2008 18:14:48 | |
Hauska heitto toi: "hoitaa perusohjelmiston genrestä riippumatta". Jos se on ammattilaisen määritelmä, niin tässä maassa ammattimuusikkoina toimii järjetön määrä amatöörejä. En tarkoita että kaikkien muusikoiden pitäisi osata kaikista musiikkisuunnista kaikki, mikä toivottavasti kävi ilmi huonosta kirjoitusmuodosta huolimatta. Perusohjelmistolla tarkoitan sitä normihuttua mikä jatkuvasti tulee vastaan ja minkä ei pitäisi tuottaa ylimääräisiä nikotuksia, satoja biisejä joka tapauksessa. Sitä ajan takaa että normirepertuaari omasta "lajista" pitäisi taipua ilman sen kummempaa ongelmaa, milloin vaan, oli sitten tunnin tai kuukauden varoitusaika, esiintymispaikan koosta riippumatta. Mutta tämä on siis vain mun mielipide. Kalja maistuisi, siinä päivän fiksuin mielipiteeni. Mmmmm, unexplained bacon... | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)