Aihe: Mitä menettää jos ei osta putkivahvistinta?
1 2
Shredator
20.08.2008 11:06:28

Tämä on kyllä totta. Tosin mullakin oli pitkään Line6 Spider 2, ja siinä oli "tosi hyvä särösoundi, ja cleanitkin toimi oikein mukavasti". Todellisuudessa mulla ei todellakaan ollut hajuakaan paremmasta.

... Putkikoneissa soundi on niin paljon enemmän läsnä, ja se täyttää koko tilan.

Puhumattakaan siitä, että putkivehkeissä ei tarvitse laittaa edes kovin paljoa gainia että soundista tulee murskaava. Sustaini on kerrassaan muhkea.

Btw. Tuo Spider II on hirvein vahvistin mitä olen koskaan kokeillut...Randalleista olen löytänyt tähän mennessä parhaat trankku-säröt. Tosin nekin parhaimmillaan vaan ok-luokkaa.
Progemetallia: http://www.myspace.com/dominantchain
Mr. Speed
20.08.2008 11:43:09
Puhumattakaan siitä, että putkivehkeissä ei tarvitse laittaa edes kovin paljoa gainia että soundista tulee murskaava. Sustaini on kerrassaan muhkea.

Btw. Tuo Spider II on hirvein vahvistin mitä olen koskaan kokeillut...Randalleista olen löytänyt tähän mennessä parhaat trankku-säröt. Tosin nekin parhaimmillaan vaan ok-luokkaa.

Spider on tosiaan sanalla sanoen HIRVEÄ! Tech21 ja Randall ovat ihan asiallisia pelejä, mutteivat kyllä toimi läheskään yhtä hyvin kuin kokeilemani putkivehkeet.
Telecaster on ruma kitara.
nannne
20.08.2008 11:45:07

Kyllä nämä spiderit on ihan eriluokkaa ku ne vehkeet millä minä alotin, esimerkiksi b2 bomberi, siinä oli kyllä karmea vekotin.
jussimus
20.08.2008 11:48:23
Kyllä nämä spiderit on ihan eriluokkaa ku ne vehkeet millä minä alotin, esimerkiksi b2 bomberi, siinä oli kyllä karmea vekotin.

Äläpä rienaa! Bomberi on vahvarien kuningas!
nannne
20.08.2008 12:28:30

Äläpä rienaa! Bomberi on vahvarien kuningas!

Onhan se tietenki klassikko. :D
Mr. Speed
20.08.2008 13:15:40
Randalleista sai kyllä aika hyvät Pantera/Megadeth (Rust In Peace-era) säröt kun ruuvaili tarpeeksi kauan...Noh, pysyttelen silti Mesan tallissa ;)

Panterasoundeja varmasti irtoaakin, koska Dimehän käytti todella pitkään trankkuvehkeitä ennen Krankkiin siirtymistä :) Taisi vielä Randallin trankkuja käyttää.
Simo78
20.08.2008 13:49:28
Otsikkoon vastaten: uskottavuutesi palstoilla.

Ei jumalauta, paras vastaus koskaan=)(pitääpä varastaa omaan käyttöön)
Tomi_R
20.08.2008 17:09:21

Niin joo itse olin tuolla samaisella keikalla ja triplehän siellä soi - ja muuten aika kovaa soikin. Pääsi jo unohtumaan :) Mulla taitaa olla jotain kuvamateriaaliakin vanhassa puhelimessa...

Joo itse bongasin jonkun kuvan juuri Sneapin sivuilta, jossa Loomis poseerasi ison vahvariarsenaalin edessä. Taisi suurin osa noista em. nupeista olla siinä. Kumma juttu tuo Peavey jos ei millekään lätylle edes kelpuuttanut... Toisaalta Loomisilla on myös Digitech diili ja itse en kyllä oikein arvosta sitäkään merkkiä.

Kuvassa oleva vahvistin arsenaali on Andy Sneapin studion vakiokalustoa. Levylle tiensä löysivät Krank ja Recto. Sneap kertoi itse palstallaan Godless Endeavorin kamoista(ei niistä mitä meni nenään), kuten myös Dead Heart in a Dead Worldin nauhoituksista.

Enemies of Reality ei ollut Sneapin tekeleitä, vaikkakin hän hoiti toisen painoksen miksauksen. Jeff Loomis kertoi itse haastattelussa käyttäneensä Triple Rectifieriä levyn purkitukseen.

Nevermoren suomen keikka oli kyllä sangen kova veto, vaikkakin Warrelin ääni oli mitä oli.
Satiainen
20.08.2008 17:38:53
Mikä olis hyvä kaappii Fireballille?
Papyrus Containing The Spell To Preserve Its Possessor Against Attacks From He Who Is In The Water
masterhat
21.08.2008 05:02:40
no säästyt putkien vaihdolta ja niiden säätelyltä, no ei se nyt iso homma ole. putkareita on nihkee tesmiä kaupassa, jos ei o erikseen soittohuonetta, koska ei ne hiljaisilla volilla kuulosta niin hyvältä kun silleen hiukan avattuna.

Ja onhan transistori vermeet hiukan edullisempiakin

ja eikös hybriditkin o ihan varteenotettavia nykypäivänä?
http://www.mikseri.net/artists/fouraces.69258.php
Mr. Speed
21.08.2008 10:04:40
Mikä olis hyvä kaappii Fireballille?

Riippuu mistä roikkuu. Millasta soundia hamuat, montako kitaraa bändissä on, tai kokoonpano yleisesti.
powerfly
21.08.2008 10:50:24
Nyt on säästökuuri menossa ja olisi hyvä tietää vaihtoehtoja, siinä korkeintaan tonnin pintaan. Kannattaako ajatella randalin rg200:sta, vai jotain enklin screameria, jos haluaa Nevermore- tyylistä saundia? En soita bändissä mutta kyllä niitä watteja saa olla enemmän kuin 30.

30 putkiwattia on ihan riittävä keikoillekkin,itte soitellu rokinräimettä uraltonella keikkoja jo muutamia vuosia ja hyvin on hönkä riittänyt.

..no muutaman kerran olis ehkä kaivannu pari lisäwattia, mut silloin on kyllä tullut palautetta liian kovasta volyymistä jo yleisön puolelta.!

50 putkiwattia mun mielestä kattona, ei sen enempää ihminen tarvii!! Isommissa keikkamestoissa (ja miksei pienemmissäkin)kamat kumminki mikitetään.
Ronkeli ei saa rinkeliä
Johann Onn
21.08.2008 13:01:36 (muokattu 21.08.2008 13:02:36)
...eikös hybriditkin o ihan varteenotettavia nykypäivänä?

Vanhemmat "etuaste trankkuna / pääteaste putkilla" vehkeet ehkä.

Ei ole koskaan tullut testattua nykyajan "etuaste putkella / pääteaste trankkuna" vehkeitä, joten hankala sanoa, paljonko on soundieroa. Jotenkin vaan tuntuu, että "pari pääteputkea vs. yksi etuasteputki" taistelussa, eka vaihtoehto saattaa vaikuttaa siihen lopulliseen soundiin enemmän.

Tietysti, jos ne pääteputket on ihan loppu, vaikutus voi olla hyvinkin negatiivinen.

Ja ensinmainittuun, voi heittää putkietuasteen kiinni, siten että ohittaa sen oman trankku sellaisen.
Hankala sanoa, kuulostaisiko se siltikään "ihan oikealta putkivehkeeltä" siinä vaiheessa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)