Heguli 11.02.2004 09:44:08 | |
---|
Dimarzioita olen ajatellut vaihtaa stratooni. Lähinnä kiinnostaa Virtual vintage ja VirtuAL 2. Mitä eroa näissä on? Millainen soundi noin yleensä? Lisäkysymyksenä, että kannattaako investoida Kinmanneihin verrattuna Dimarziot ja entäs Fenderin Noiselessit? |
saturnzreturn 11.02.2004 10:04:52 | |
---|
Dimarzioita olen ajatellut vaihtaa stratooni. Lähinnä kiinnostaa Virtual vintage ja VirtuAL 2. Mitä eroa näissä on? Millainen soundi noin yleensä? Lisäkysymyksenä, että kannattaako investoida Kinmanneihin verrattuna Dimarziot ja entäs Fenderin Noiselessit? lace sensorit pukee straton soundia niinkuin kondomi kyrpää, joten unohda ne DiMarziot.. sattuu olemaan sillälailla,että toisilla on millä mällätä ja toisilla se on rahasta kiinni, juu.... |
p130 11.02.2004 10:27:50 | |
---|
lace sensorit pukee straton soundia niinkuin kondomi kyrpää, joten unohda ne DiMarziot.. Kieltämättä Lace Sensorien kanssa tuntuu siltä kuin olisi kumi päällä... Helkkarin hyvä kuvaus Sensorien ja Kinmanien eroista! Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen |
PJS 11.02.2004 10:41:15 | |
---|
Älä osta, osat Seymour Duncanit, ne on paljon paremmat... Olen hukassa kuin lammas talvella.
http://www.kolumbus.fi/juho.lepisto/Teksti.txt |
whagabam 11.02.2004 11:00:04 | |
---|
Mulla on nuo Virtual VIntage Bluesit straton kaula- ja takamikkinä. Ääni ei ole ehkä yhtä heleä kun joissain L.Fralineissa mutta eipähän hurise tai pörise hirveästi kovemmallakaan säröllä. Paksujen kielien kanssa ainakin kaulamikistä irtoaa erinomaiset saundit. X´cuse me I musst be oon my waaay... |
skebajaba 11.02.2004 11:48:06 | |
---|
mul on "stratossa" siis ibanezin roadstarissa duncanin strat hotstackit ja on ne hyvät, saa potikan nostolla semmosen vähän humbuckermaisen soundin ja sit kun painaa alas niin semmonen ohuempi strato soundi löytyy silloin, suosittelen. ja ne on lace censoreiden näkösetkin, niis on punainen kuori=) -My Ass, your face, what's the difference??!!- hieno lause paidasta. |
saturnzreturn 11.02.2004 11:59:48 | |
---|
Kieltämättä Lace Sensorien kanssa tuntuu siltä kuin olisi kumi päällä... Helkkarin hyvä kuvaus Sensorien ja Kinmanien eroista! myh, möh ja pöh sattuu olemaan sillälailla,että toisilla on millä mällätä ja toisilla se on rahasta kiinni, juu.... |
p130 11.02.2004 15:29:41 | |
---|
myh, möh ja pöh Oli pakko heittää... sori, makuasioitahan nämä... ;) Mutta palataanpa alkuperäiseen kysymykseen. Kyllä minun mielestäni kannattaa Kinmanit laittaa, nehän ovat settinä ostettuna halvemmat kuin DiMarzion Virtual Vintaget (DM VV t-kaupassa 105€/kpl, Kinmanin kolmen mikin setti Echolandilla 295€, taitaa sisältää postikulutkin). Varsinkin vintagesoundia haettaessa Kinman on hurinattomista ykkönen lähes kaikkien muidenkin Kinmania kokeilleiden mielestä. Varoituksen sanana vielä siitä etteivät Hank Marvin-setit, ei edes se 60's ole kovin "vintage" soundiltaan. Paremminkin moderni rokkistrato on niiden henki. Rautalankaukot tuntuvat pettyvän silloin tällöin näihin kun ei "Emma"-soundia löydykään Marvin-setistä. AVn-Traditional vintagehommiin... Tai _ehkä_ Woodstock, sitä en ole kylläkään päässyt testaamaan mutta positiivista juttua on kuulunut. Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen |
saturnzreturn 11.02.2004 18:26:19 | |
---|
Varsinkin vintagesoundia haettaessa Kinman on hurinattomista ykkönen lähes kaikkien muidenkin Kinmania kokeilleiden mielestä. onko kinman nimenomaan vintage-meiningille suunnattu...en näes ikinä ole päässyt testailemaan, joten en niistä paljon tiedä.. minä tykkään laceista koska niissä on juuri se mitä haen:yksikelaisen hurinattomuus,kliini,tuhti,moderni ja hieman ehkä jykevämpi soundi. sattuu olemaan sillälailla,että toisilla on millä mällätä ja toisilla se on rahasta kiinni, juu.... |
p130 11.02.2004 19:03:57 | |
---|
onko kinman nimenomaan vintage-meiningille suunnattu...en näes ikinä ole päässyt testailemaan, joten en niistä paljon tiedä..
Ei ole pelkästään vintagea... Kyllä Kinmanilta löytyy stratomikkiä laidasta laitaan. Woodstock on ainoa noista "vakioseteistä" jota en ole päässyt testaamaan. Kaikista muista olen suuresti pitänyt. Blues-setti on aika pitkälti Texas Special-henkinen ja Hank Marvin-setit sitten vielä kuumempia. Marvin Modern-setillä nyt jo soittaa vaikka heviä. 10kOhm tallamikki on aika julma peli stratossa... Varsinkin kun mikki näyttää "ihan tavalliselta"! Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen |
Heguli 12.02.2004 09:55:30 | |
---|
lace sensorit pukee straton soundia niinkuin kondomi kyrpää, joten unohda ne DiMarziot.. Heh. Laceja olen juuri vaihtamassa pois. Hurinattomat mutta tuhnut. Siis onko kenelläkään tietoa alkuperäiseen kysymykseen? |
Heh. Laceja olen juuri vaihtamassa pois. Hurinattomat mutta tuhnut. Siis onko kenelläkään tietoa alkuperäiseen kysymykseen? Niin kuin sanottu, Kinmaneita pidetään yleisesti DiMarzioita parempina. Ja tällä hetkellä ne näyttävät olevan edullisempiakin kuin DM:t kolmen settinä ostettuna. Fenderin noiselesseihin en panostaisi. Eivät kuullosta stratomikeiltä, edes ne muka "vintagehenkisemmät". Jos lähistölla sattuu olemaan Fender-kauppias niin aika suurella todennäköisyydellä sieltä löytyisi kitara noiselesseilla varustettuna testattavaksi. Ovat kyllä Thomannilla edullisia... Kai noiselesseissakin voidaan hinta/laatusuhteesta puhua... Ja makuasioitahan nämä edelleenkin ovat. Saattaahan noista juuri "se" juttu löytyä. Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen |
PeeJii 12.02.2004 11:06:20 (muokattu 12.02.2004 11:12:28) | |
---|
Komppaan "p 130:stä" kaikissa mielipiteissä yhtä montaa Kinman-settiä testailleena. Ps. kaikkien ostaa/myy/vaihtaa kokeilujen jälkeen mulle jäi setti, jossa on traditional-sarjan etu- ja keskimikki ja blues-sarjan tallamikki. Toimii.
|
Härski 12.02.2004 12:00:09 | |
---|
Lähteekö noilla Kinmaneilla sellainen SRV:mäinen blues-soundi? |
saturnzreturn 12.02.2004 13:52:02 | |
---|
Lähteekö noilla Kinmaneilla sellainen SRV:mäinen blues-soundi? kai texas spesut on siihen meininkiin paremmat sattuu olemaan sillälailla,että toisilla on millä mällätä ja toisilla se on rahasta kiinni, juu.... |
Härski 12.02.2004 13:55:35 | |
---|
kai texas spesut on siihen meininkiin paremmat Ååkåå. Sellaiset ovat tuosa toisessa... taidan vaihtaa ne tuohon fenkkuun... |
PeeJii 12.02.2004 14:46:25 (muokattu 12.02.2004 14:50:03) | |
---|
kai texas spesut on siihen meininkiin paremmat Sanoo kaveri joka aiemmassa viestissä kertoo ettei ole Kinmaneja päässyt koskaan kokeilemaan : ) Eiköhän tuo SRV-musa Kinmaneilla onnistu ihan hyvin. Ainakin mikkien puolesta. Vaikkapa blues-satsia voisi suositella. |
Härski 12.02.2004 16:12:04 | |
---|
Eiköhän tuo SRV-musa Kinmaneilla onnistu ihan hyvin. Ainakin mikkien puolesta. Vaikkapa blues-satsia voisi suositella. Mitäpä suunnilleen bungaa 3 kipaletta? |
PeeJii 13.02.2004 08:37:11 | |
---|
Mitäpä suunnilleen bungaa 3 kipaletta? Jaa, bungaa...jos se tarkoittaa hintaa :) niin aiemmin ilmeni että vähän alle 300 euroa/satsi echolandistä (suomalainen). Tuon blues-satsin lisäksi se normaalimagneettinen woodstock-sarja voisi olla myös ihan kohdallaan tuollaiseen SRV-meininkiin. Kysäise echolandistä jos kiinnostaa, saat varmasti riittävästi infoa. |
saturnzreturn 13.02.2004 08:46:31 | |
---|
Sanoo kaveri joka aiemmassa viestissä kertoo ettei ole Kinmaneja päässyt koskaan kokeilemaan : ) eiku aattelin vaan kun ne on tossa fenderin srv-stratossa ne texas spesut... joku joskus on muutenkin muistaakseni joskus jossain on kehunut niitä "srv-soundaavilta" sattuu olemaan sillälailla,että toisilla on millä mällätä ja toisilla se on rahasta kiinni, juu.... |