Speedy 12.08.2008 22:43:26 | |
---|
Dynamiikka. Ei tarvi täytesanoja. Eikä uusia ideoita? Ei kauheesti kehittynyt tuo soolo.. mutta pari hyvää juttua tuli kyllä.. "All I think about is time and groove" J. Porcaro |
kimkorho 13.08.2008 07:24:32 | |
---|
http://www.youtube.com/watch?v=sG-Fvti3WTU&feature=related Tuo pätkä on suoranainen mainos, mutta niin on tämä tekstikin. On nimittäin kyse kovimmasta opetus-dvdstä, mihin olen ehkä koskaan törmännyt. Jojo käy kokonaiset kolme tuntia läpi kapulatekniikkaa, ja tuo suuren yleisön tietoon todella hienosti hiljaista tietoa, joka on tainnut vuosikymmenet kulkea vain melko pienen piirin hallussa. Jos kiinnostaa oppia lyömään kapulalla helposti ja vaivattomasti ( -> nopeasti), kannattaa ehdottomasti tsekata tuo dvd! www.theindigo.fi |
markkuliini 13.08.2008 09:58:47 | |
---|
Niiakun cläpältä putoo kitsranhihna kai katkee, niibn kiilusilmä-Robretsoni paikkasi kähäkästi jatrkamalla Erkin sooloa lähestulkuon katkeematta luistu hommeli hyvin loppuunasti.
Hyvin bvetää kyll se Hevon Lehmikin ilmantuplapedaaliakin niitä vanhoja |
Anonymous-jazz 14.08.2008 11:05:44 | |
---|
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act"
- George Orwell |
Kailis 14.08.2008 11:13:25 | |
---|
|
markkuliini 14.08.2008 12:11:05 (muokattu 14.08.2008 12:14:43) | |
---|
Olen ihan puukorva. Ihan kuin haikat menisivät kaseihin eikä shufflena. 16-osa-shufflen "skip notet" ovat vaan tosi hiljaa soitettu. Ei siitä tosiaan ihan täysin shuffle-fiilis välity vaikka periaatteessa nuotit onkin siellä. Niiakun cläpältä putoo kitsranhihna kai katkee, niibn kiilusilmä-Robretsoni paikkasi kähäkästi jatrkamalla Erkin sooloa lähestulkuon katkeematta luistu hommeli hyvin loppuunasti.
Hyvin bvetää kyll se Hevon Lehmikin ilmantuplapedaaliakin niitä vanhoja |
M.i.k.key 14.08.2008 12:21:16 | |
---|
16-osa-shufflen "skip notet" ovat vaan tosi hiljaa soitettu. Ei siitä tosiaan ihan täysin shuffle-fiilis välity vaikka periaatteessa nuotit onkin siellä. Eikä noi sounditkaan nyt ihan samat ole... möllisty |
Anonymous-jazz 14.08.2008 19:25:28 | |
---|
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act"
- George Orwell |
jazzmies 14.08.2008 22:46:23 | |
---|
Eikä uusia ideoita? Ei kauheesti kehittynyt tuo soolo.. mutta pari hyvää juttua tuli kyllä.. Vastalause! Soolohan kehittyy kuulijan päässä valtaviin mittoihin - kertaamisen kautta isoon voittoon. Täysin uusi tuttavuus minulle tuo Watson. Carlockin ohella kymmenen sekuntia niin kuulija tietää soittajan itsensä olevan kartalla. Silkkaa Afrikkaa kaverit! Groove, dialogi, johtoajatus, kertaus energia, lataus, riski, veljet! Oiligi. Aaltonen elämä kans oikeesti kiinnosta.
Ronnie Österberg.
Muutenki mua kinnosta hirvesti tausta. Henkilökuva on tarkea.
- Kailis 2008 - |
Speedy 14.08.2008 23:45:44 | |
---|
"All I think about is time and groove" J. Porcaro |
K.Suninen 17.08.2008 17:47:03 | |
---|
http://www.youtube.com/watch?v=sG-Fvti3WTU&feature=related Tuo pätkä on suoranainen mainos, mutta niin on tämä tekstikin. On nimittäin kyse kovimmasta opetus-dvdstä, mihin olen ehkä koskaan törmännyt. Jojo käy kokonaiset kolme tuntia läpi kapulatekniikkaa, ja tuo suuren yleisön tietoon todella hienosti hiljaista tietoa, joka on tainnut vuosikymmenet kulkea vain melko pienen piirin hallussa. Jos kiinnostaa oppia lyömään kapulalla helposti ja vaivattomasti ( -> nopeasti), kannattaa ehdottomasti tsekata tuo dvd! Itselläni on kans tuo kyseinen DVD ja täytyy myöntää, että silkkaa rautaa. Niin paljon asiaa, ettei useammallakaan kerralla meinaa kaikkea muistaa. Suosittelen aivan kaikille. niinku mikä se fyysinen gebardeeri siinä oli, ett keinut sä sisään vai et? |
Speedy 19.08.2008 00:40:57 | |
---|
Epämuusikko 19.08.2008 11:49:10 (muokattu 19.08.2008 11:50:52) | |
---|
Eihän siinä... http://www.youtube.com/watch?v=V1BoqfpJfLw&feature=related Wecklillä tulee hyviä juttuja valonnopeudella. Osa jutuista jää tämmöisen pilviveikon tarkkaavaisuudella varustetun jampan tietoisuudesta pimentoon. Jos joku aihe jatkuisi pidempään/esiteltäisiin hitaampana, esim. metrisen modulaatio-venksautuksen kautta, niin sitä kerkeäisi jotenkin jäsentää. Tai sitten Weckl on yksinkertaisesti vain liian hyvä. R.I.P Oksanen |
Kailis 19.08.2008 12:06:20 | |
---|
Jooh, tuo alkaa olemaan se toinen ääripää verrattuna 450 bpm basarilla vetäviin blast-tyyppeihin. Vaikea tuolta on poimia meikäläisenkin. |
Roberto 19.08.2008 12:11:07 | |
---|
Wecklillä tulee hyviä juttuja valonnopeudella. Olkoonkin niin et noi vekkelin hommat on varmaan rummutusnäkökulmasta jotenkin intresantteja, sen dumaa mulle se et ne kuulostaa aina siltä ku joku änkyttäis ja ripulois rummuilla yhtaikaisesti. Ja se ei johdu siitä, et "en tajua" mitä niis tapahtuu. Kuulostaa vaan ihan paskalta. |
Epämuusikko 19.08.2008 23:27:42 | |
---|
Olkoonkin niin et noi vekkelin hommat on varmaan rummutusnäkökulmasta jotenkin intresantteja, sen dumaa mulle se et ne kuulostaa aina siltä ku joku änkyttäis ja ripulois rummuilla yhtaikaisesti. Ja se ei johdu siitä, et "en tajua" mitä niis tapahtuu. Kuulostaa vaan ihan paskalta. Itsekään en hänen soitostaan äärettömän paljon kostu. Hänen soittamat juttunsa jäsentyvät itselle usein parin kuuleman jälkeen. Eka kerta on aina enemmän tai vähemmän white noisea. Eikä hän minulle ole ikinä onnistunut kuulostamaan bänditilanteessa huonolta. Lähinnä "vittumaisen lipevältä", niinkuin soololevynsä (joiden musiikillinen arvo on ainakin minulle muuten aika paskaa. Kiitos kuitenkin, Speedy, kun sinulta sain ne kopioida :)) Mutta paljon olen häntä transkriptoinut, ja paljon on vielä transkriptoimatta. R.I.P Oksanen |
Eihän siinä... http://www.youtube.com/watch?v=V1BoqfpJfLw&feature=related Se on kuitenkin selvä että laidback rumpalit eli takana soittavat ukot ovat aivan erikseen kuten Steve Gadd ja ilmankos edessä soittavaa Weckliä käytetään studiossa pop-musiikin puolella vähemmän. Itse sitä vielä 13-17 vuotiaana arvosti enemmän edessä soittavia rumpaleita (Dave Weckl & Vinnie Colaiuta) jotka vetivät fillejä valonnopeudella. Mutta nykyään diggaan kyllä Gaddista enemmän. "In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act"
- George Orwell |
Simbe 20.08.2008 01:11:30 | |
---|
|
Speedy 20.08.2008 01:56:04 | |
---|
Simbe 20.08.2008 02:02:16 (muokattu 20.08.2008 02:12:28) | |
---|
|