Aihe: Keskustelua roots-skabasta
1 2 3 4 571 72 73 74 75101 102 103 104 105
blaekie
16.08.2008 22:13:02 (muokattu 16.08.2008 22:47:29)

Laitetaans tähän väliin vähän rootsmusa mainostusta :
Just kävin Kontufestareilla katselemassa kovaa mimmiä nimeltä Kellie Rucker , suosittelen, vetelee harppua ja laulelee, lievästi sanottuna, aika kivasti. Ihastuin heti. Keikkaa pukkaa vielä ainakin Storyvillessä 19.8 ,
Ohessa tietoa ja näytettä
http://profile.myspace.com/index.cf … r.viewprofile&friendID=65987122
http://www.youtube.com/watch?v=LsLZ9fYN2Dw&feature=related
Nii onkii ... vai oliko sittenkään ..
willie
17.08.2008 17:48:07
Ihan tuntematon mulle, mutta mukavasti tuo Kellie Rucker blosaa. Aika harvinaista herkkua, että nainen huularissa..

Elkeistä päätellen hiukka olvia oli otettu, mutta sehän sopii vallan hyvin tuon tyyppiselle klubikeikalle. Tnx blaekie, täytyy vähän googlailla..
Bassoa vuodesta 1972.
Forest
17.08.2008 19:12:50
Multa jäi taas kommentit antamatta ja tulevatkin viikot menee niin tiiviisti metsässä ja metsän laidalla että jätän suosiolla muutaman skaban väliin. Seurailen kyllä tilannetta sen mitä kerkiän koneen ääressä käymään. Soitelkaahan munkin puolesta.
"If you always have to read from musical scores, you're not a musician, you're a robot" - Tommy Emmanuel
stratomaster
18.08.2008 21:43:40

Jatketaan äänestystä tiistai-iltaan klo 21, koska koko saitti oli vuorokauden poissa käytöstä.
Illu
18.08.2008 23:31:48 (muokattu 18.08.2008 23:47:27)
Stratomaster on kattanut pöydän vanhalla kunnon Hurtsari -taustalla eli Melvin Londonin biisillä It Hurts Me Too, jonka Elmore aikanaan 50-luvulla levytti. Samalla kierrolla toki menee muitakin biisejä, tuo nyt ekana muistui mieleen. Viisaammat valaiskoot minua.

http://www.youtube.com/watch?v=nBA2REoRD98
http://www.youtube.com/watch?v=_s7KQ7wheMI
http://www.youtube.com/watch?v=tonV_yHK0B4

Näissä skaboissa on tällainen sivistäväkin puoli soittamisen lisäksi. En ite osannut yhdistää tätä taustaa oikein mihinkään. Mikä oli toisaalta hyvä.

Illu: soundi mainio, pientä hapuilua sävelten haussa... tunnelma hyvä

Saundit suolsi tälläkertaa ehta 60-luvun putkimylly. Pikkusen särmää säröpolkimesta ja mikki n. 75 cm päässä kartiosta, eikä mitään muuta efektiä. Slideputkena oli n. edellisenä päivävä ostettu "pilleripurkki"-tyylinen Blues Bottle.
Kuha
19.08.2008 17:01:41

Hieno brown sound. Yksi parhaista. Rasahtelee välillä todella maukkaasti

Kiitos, kiitos. Mulla oli vähän erilainen setti tässä, kuin yleensä näissä rootsihommissa; Les Paul Special ja P90-mikit siinä. Tubescreamerikin oli lykätty väliin.
Korggari
19.08.2008 18:18:44

Korggari
Tästä tuli mieleen Mountainin ex-kitaristi Leslie West ja hänen 90-luvun levytykset. Jos tausta olisi ollut hivenen raskaammalla kädellä soitettu, niin tämähän olisi oppikirjaesimerkki vanhasta kunnon "heavy bluesista". Vaikka foorumilla keskustelu liian modernien soundien käyttämisestä monestikin niin vanhoillisessa bluesissa vähän tuomitsikin tätä, niin ihan jo monimuotoisuuden takia Korggari sekoittaa pakkaa kivasti. Makuasiat on aina makuasioita.

No kiva kun edes joku edes pikkasen ymmärtää tuota meikäläisen soundivalintaa, on tullut tuosta soundista enimmäkseen negatiivista palautetta :). Itte asustelen kerrostalossa ja kun aikoinaan äänitin tuota rämpytystä joskus puolen yön jälkeen niin tietysti se piti tehdä luurit korvilla, kitara multiefektin kautta suoraan kiinni tietokoneeseen. Ittestä kyllä kuulosti silloin äänitystilanteessa että se soundi pikkusen kerkes muuttua jo siinä välissä mitä kuului luureista livenä ja miltä sitten kuulosti kun taas kuunteli sitä lopputulosta nauhalta, lieneekö semmonen mahdollista ?
Mutta kyllä minä silti olin itte tyytyväinen siihen jyräävään soundiin, semmosta halusinkin eikä se mun korvaan ollu yhtään paha, mutta tietysti ymmärrän hyvin, jos jonkun toisen korvaa se ei miellytä yhtä paljon.

Olis toisaalta kiva ja ehkä opettavaistakin tietää, millä äänitystekniikalla itse kukin on oman nauhoituksensa aikaan saanut. Siitä saattais oppia jotain.
stratomaster
19.08.2008 18:29:36 (muokattu 19.08.2008 18:34:05)

Minkä läpi pukkasit?

POD XT:llä ja Marshall Plexi 45-mallinnuksella tuon vetelin.

Olis toisaalta kiva ja ehkä opettavaistakin tietää, millä äänitystekniikalla itse kukin on oman nauhoituksensa aikaan saanut. Siitä saattais oppia jotain.

Mulla on toi POD suoraan USB:llä kiinni koneessa, siinä mun äänitystekniikkani. Mä en käytä juuri koskaan mitään ulkopuolisia efektejä. Driveä niin että saa mukavan roson, sitten vähän kaikua ja kompuraa maun mukaan.
Korggari
19.08.2008 18:40:27

POD XT:llä ja Marshall Plexi 45-mallinnuksella tuon vetelin.
Mulla on toi POD suoraan USB:llä kiinni koneessa, siinä mun äänitystekniikkani. Mä en käytä juuri koskaan mitään ulkopuolisia efektejä. Driveä niin että saa mukavan roson, sitten vähän kaikua ja kompuraa maun mukaan.

Pitää varmaan laitta tuo POD joululahjatoivelistalle, kun siitä noin hyviä soundeja saa ulos ,,
haukkis
19.08.2008 19:45:03
Laitetaan nyt meikänkin äänitystapa: Squierin -86 strato (Texas Specialit) Blues Junioriin, väliin Seymour Duncanin Pickup Booster, siitä vähän nostelin säröä. Eka kerta näissä skaboissa oli joku laite skitan ja vahvarin välissä.

Soundin vaihto tuli siitä että väänsin tonen tummalta kirkkaaksi... ei olisi pitänyt, mutta ei ole vielä tää buusteri tullut kovin tutuksi, siitähän lähtee aika voimalla lisäpotkua ;-)
Ain't nothing the blues can't cure...
Matero
19.08.2008 19:46:58

Minä pukkaan suoraan koneeseen ja revin mallinnukset GarageBandista. Helppokäyttöinen raiturisofta Macille. Toinen setti on Korgin Pandora's Boxin läpi koneeseen ja samaan softaan. Pitääpä laittaa itsekin Podi harkintakistalle...
Rock on rahaton riemu...
Korggari
19.08.2008 20:21:53 (muokattu 19.08.2008 20:22:32)

Minä pukkaan suoraan koneeseen ja revin mallinnukset GarageBandista. Helppokäyttöinen raiturisofta Macille. Toinen setti on Korgin Pandora's Boxin läpi koneeseen ja samaan softaan. Pitääpä laittaa itsekin Podi harkintakistalle...

Pakko sanoa että tykkäsin hirmusesti tuosta Materon kitarasoundista ja slidestä ja se oli ihan siinä ja siinä saako Matero multa pisteen ,,
Kuha
19.08.2008 20:33:47

Pakko sanoa että tykkäsin hirmusesti tuosta Materon kitarasoundista ja slidestä ja se oli siinä ja Matero sai multa pisteen ,,

Oli pakko lainata.
stratomaster
19.08.2008 20:41:32

Pitää varmaan laitta tuo POD joululahjatoivelistalle

Sen mitä oon Kuhaa kuunnellut niin Voxin Tonelab on myös mainio vehje. Onhan noita sitten muitakin, esim. Bossin GT8 jne.
willie
19.08.2008 20:48:10
Tästä tuli mieleen Mountainin ex-kitaristi Leslie West...

Nuorena miehenä tuli kuunneltua Mountainin Mississippi Queenia.. Nyt ei ole hyllyssä kuin Leslie Westin v.2003 tekemä albumi Blues To Die For. Rummuissa vanha kettu Aynsley Dunbar.
Bassoa vuodesta 1972.
Korggari
19.08.2008 21:02:13

Mulla on käytössä Zoom G2 multiefekti mutta pakko kyllä sanoa että en läheskään osaa sitä käyttää siinä on niitä säätöjä niin pirusti ja kaikki on laitettu muutaman potikan alle,,vaatis ihan hirveesti harjoittelua että oppis niitä kaikkia säätöjä käyttämään niillä muutamalla parilla potikalla mitä siitä masiinasta löytyy,, mutta ehkäpä se siitä
BigPapa
19.08.2008 21:23:29

Masalle onnittelut....hyvin soi strato....
Would you hold my hand If I saw you in heaven, Would you help me stand If I saw you in heaven, I'll find my way, through night and day Cause I know I just can't stay Here in heaven
BigPapa
19.08.2008 22:15:26 (muokattu 19.08.2008 22:16:16)

Khiitos.....

Taas vanha virsi eli "eipä löydy multa taustaa" mutta löytyisikö mahdollisesti keneltäkään teistä.
Skaban isännöinti kyllä onnistuu.

E: Tausta löytyi! Laitan saman tien kehiin.

Hyvä Masa...homma toimii...ei sellasta krähmää niinku tuolla toisessa skabassa....
Would you hold my hand If I saw you in heaven, Would you help me stand If I saw you in heaven, I'll find my way, through night and day Cause I know I just can't stay Here in heaven
Korggari
19.08.2008 23:40:40

No kävinpäs tempasemassa pohjat :) vähän hätäsesti sutastu mutta olinpahan eka !
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)