Kuuletko samanaikaisesti myös vahvarista tulevan metelin? Siinä tod. näk. selitys: kuulet samanaikaisesti muutakin, kuin mitä pelkistä montuista tulee. Toinen vaihtoehto voipi olla, että äänikorttiosio sössii soundin. Paskat muuntimet yms. Vahvistin oli vaatehuoneessa ja luurit oli senverran kovalla että kuulin vain niiden kautta (Hmm... siinäkin voi olla joku juju, pitääpä kokeilla monitoroida jossain kaukana luurit pienemmällä). Täytyy jatkaa huomenna tutkiskelua mm. kokeilla äänittää siten että piikit pyörisi jossain -6 kieppeillä. En usko että muuntimet on ihan paskat sillä akustinen kitara kuulostaa luonnolliselta. EDIT: Käsittääkseni kun monitorointi tapahtuu tietokoneen kautta, niin signaali muunnetaan jo siinä vaiheessa digitaaliseksi ja toisinpäin. |
Antti1 18.08.2008 23:54:27 | |
---|
(Hmm... siinäkin voi olla joku juju, pitääpä kokeilla monitoroida jossain kaukana luurit pienemmällä). Joo, liian kovaa ei kannata kuunnella. Kokeileppa moista lähestymistapaa, josko löytyisi jotain eroa. Sähän kuuntelit sitä vertailtavaa ääntä sieltä koneelta myös noilla samoilla luureilla ja samoilla asetuksilla, eikö? Do you believe in words like equal rights? The right to live a more than decent life. |
OH7HHI 18.08.2008 23:59:14 | |
---|
Kokeileppa moista lähestymistapaa, josko löytyisi jotain eroa. Sähän kuuntelit sitä vertailtavaa ääntä sieltä koneelta myös noilla samoilla luureilla ja samoilla asetuksilla, eikö? Kyllä vain, mutta eipä tullut tietenkään kuunneltua yhtä kovalla...Siinähän se tietysti onkin joo.. Kehittävää tämä tuumailu jonkun kanssa, meneehän se yövuoro näinkin :-). Kiitoksia! |
Antti1 19.08.2008 00:02:31 | |
---|
Kehittävää tämä tuumailu jonkun kanssa, meneehän se yövuoro näinkin Näin ne kuuluukin käyttää! :D Mielenkiinnosta vaan: mitä varten 48KHz? Sä varmaan kuitenkin teet cd:lle menevää kamaa? Silloin tuosta ei ole mitään hyötyä, päinvastoin vaan ylimääräistä haittaa mun mielestä. Sun täytyy kuitenkin muuttaa se ennemmin tai myöhemmin 44.1KHz muotoon. 24 bittiä on sensijaan ihan ok, dynamiikka-alue kasvaa mukavasti. Do you believe in words like equal rights? The right to live a more than decent life. |
OH7HHI 19.08.2008 00:16:22 | |
---|
Mielenkiinnosta vaan: mitä varten 48KHz? Sä varmaan kuitenkin teet cd:lle menevää kamaa? Silloin tuosta ei ole mitään hyötyä, päinvastoin vaan ylimääräistä haittaa mun mielestä. Sun täytyy kuitenkin muuttaa se ennemmin tai myöhemmin 44.1KHz muotoon. 24 bittiä on sensijaan ihan ok, dynamiikka-alue kasvaa mukavasti. Niin...Olen jonkun aikaa tuuminut että mikähän olisi paras. Suurin mahdollinen näytetaajuus olisi 96kHz näillä vermeillä, mutta musatyyli on kuitenkin sellainen että äänitän "oikeita" soittimia (basso, kitara, synasta pianoa jne.) ja synamodulinkaan sämplet ei ole 48kHz kummempia. Efektoinnissa suuresta näytetaajuudesta kai olisi hyötyä, mutta eipä noita efektejä tule paljon viljeltyä jälkeenpäin, korkeintaan vähän kompressoria ja kaikuja. Oletko sitä mieltä että 44.1kHz riittäisi minun tapauksessa? Oispahan ainakin pikkusen pienemmät tiedostot.. |
kojones 19.08.2008 11:04:31 | |
---|
Tarkoituksena olisi äänitellä livenä doomidemo, kokoonpanona rummut, laulu & 2 vahvasti säröistä bassoa vahvistimet mikitettyinä. Neljä raitaa sais kerralla talteen ja laulut ois tarkoitus vetää myöhemmin. Tullut mieleen, josko kokeilis ihan stereoparilla, koska nuo bassot vuotaa rumpuraidoille niin älyttömän paljon ja eristely ei oikein onnistu. Yks vaihtoehto olis tietysti soittaa erikseenkin, mutta luulen ettei siitä biisien rakenteiden elävyyden takia tulisi mitään. Mikittelyyn suosituksia? Käytössä ois ainakin Shuren basarimikki, pari viisseiskaa, laajakalvoinen halpiskonkka ja hyvä Sennheiserin laulukonkka. |
Boltsa 19.08.2008 15:28:31 (muokattu 26.08.2008 15:12:33) | |
---|
siirto tietokone-palstalle Joo. |
Jaakkoopuukkoo 19.08.2008 20:34:45 | |
---|
Kaksi kysymystä. Ensin tärkeämpi, sitten vähemmän tärkeä. 1) Ostin Alesiksen IO2:n Firepodin jatkeeksi. IO2:n s/pdif outista FP:n s/pdif iniin. Ääntä ei tule. Missä pulma? 2) Räkkikotelon mukana tuli neljä ohutta, valkoista, reilun 19":n mittaista muoviliuskaa. Mitäs ne ovat? Manuaalit ja faqit on luettu ja tech supportteihin lähetetty spostia (ei ole tullut vastausta). speksejä: iBook G4, OSX 10.4.11, Logic Express 7 IO2 toimii itsekseen hyvin, Firepod samoin. IO2:n s/pdif in toimii, samoin FP:n s/pdif in ja out (inputit testasin dvd-laitteella, jossa oli coaxial-liitäntä). Lisäohjelmien Ääni- ja MIDI-asetuksissa lukee, että molemmat laitteet toimivat 44,1 kHz / 24bit Testasin myös niin, että IO2 sai virtansa toisen läppärin USB:stä. Päivitin FP:n firmwaren ja latasin ns. FP10 Controlin, josta olen testannut sekä s/pdif- (faq neuvoi näin), että internal -asetusta. Onko tässä jotain asetus/kellopulssitusjuttua, jota minä en tajua, tai muuta virhettä setupissa? Vai onko IO2:n s/pdif out jotenkin rikki? Sitä en ole päässyt missään luotettavassa yhteydessä testaamaan. En mä halveksi, onhan se kiva, että joku tekee tällasta paskaa. |
Jaava 20.08.2008 00:17:54 | |
---|
1) Ostin Alesiksen IO2:n Firepodin jatkeeksi. IO2:n s/pdif outista FP:n s/pdif iniin. Ääntä ei tule. Missä pulma? En nyt jaksa tutustua laitteeseen tarkemmin, mutta sanoisin, että todennäköisesti toi alesis ei toimi pelkkänä a/d konvertterina vaan ainoastaan tietokoneen kanssa äänikorttina. ''Miten voi olla jano, vaikka on juonut koko yön?'' |
Jaakkoopuukkoo 20.08.2008 11:46:37 | |
---|
En nyt jaksa tutustua laitteeseen tarkemmin, mutta sanoisin, että todennäköisesti toi alesis ei toimi pelkkänä a/d konvertterina vaan ainoastaan tietokoneen kanssa äänikorttina. Olisiko näin? Miksi siinä sitten on s/pdif out? En mä halveksi, onhan se kiva, että joku tekee tällasta paskaa. |
Antti1 20.08.2008 13:13:07 | |
---|
Olisiko näin? Miksi siinä sitten on s/pdif out? Ehkäpä koneelta päin tuleva möly muuntuu siitä edelleen s/pdif-muotoon? Do you believe in words like equal rights? The right to live a more than decent life. |
Jaava 20.08.2008 21:55:57 | |
---|
Olisiko näin? Miksi siinä sitten on s/pdif out? Mahdollisuus käyttää ulkoisia digitaalilaitteita? ''Miten voi olla jano, vaikka on juonut koko yön?'' |
Jaakkoopuukkoo 21.08.2008 08:55:38 (muokattu 21.08.2008 09:23:46) | |
---|
Jepp, näin se on; digitaaliulostulosta tulee vain se möly, mitä tulee tietokoneelta. Eipä passaa tarkoituksiini. Satutteko tietämään tämän hintaluokan interfacea, joka antaisi s/pdiffinä myös ulkoa tulevan audion? Behkulla on se pelkkään muuntamiseen tarkoitettu loota, mutta näppärälle pikku-USB-interfacelle olisi muutakin käyttöä kuin vain tämä. EDIT: Thomannin kataloogia selailtuani tämä on halvin, jossa selvästi lukee, että onnistuu: http://www.thomann.de/fi/emu_0404_usb.htm Pitänee vielä odottaa vastausta Tascamilta: tuo on turhan monipuolinen vehje omiin tarkoituksiini. En mä halveksi, onhan se kiva, että joku tekee tällasta paskaa. |
kojones 26.08.2008 17:53:23 | |
---|
Tarkoituksena olisi äänitellä livenä doomidemo, kokoonpanona rummut, laulu & 2 vahvasti säröistä bassoa vahvistimet mikitettyinä. Neljä raitaa sais kerralla talteen ja laulut ois tarkoitus vetää myöhemmin. Tullut mieleen, josko kokeilis ihan stereoparilla, koska nuo bassot vuotaa rumpuraidoille niin älyttömän paljon ja eristely ei oikein onnistu. Yks vaihtoehto olis tietysti soittaa erikseenkin, mutta luulen ettei siitä biisien rakenteiden elävyyden takia tulisi mitään. Mikittelyyn suosituksia? Käytössä ois ainakin Shuren basarimikki, pari viisseiskaa, laajakalvoinen halpiskonkka ja hyvä Sennheiserin laulukonkka. Ja tässä ei stereopari toiminut, bassot otetaan 57:illa ja nuo konkat saa hoitaa rummut. |
zene 03.09.2008 20:08:40 | |
---|
Onko tietoa mitenkä Boss Gt-8:sin saisi toimimaan M-Audio Unon kanssa? Olen tässä pari tuntia taistellut enkä tajua näistä mitään. |
Antti1 03.09.2008 23:18:00 | |
---|
Onko tietoa mitenkä Boss Gt-8:sin saisi toimimaan M-Audio Unon kanssa? No tota, mitä sä sen kanssa haluat sillä tehdä? OSTAKAA MESAN ROADSTER!!! |
zene 04.09.2008 09:45:29 | |
---|
No tota, mitä sä sen kanssa haluat sillä tehdä? Nauhottaa ääntä. Kokeilin audacityllä ja parilla muulla ohjelmalla, mutta ei meinaa tunnistaa midiä. |
JoKo 04.09.2008 10:03:43 (muokattu 04.09.2008 10:04:21) | |
---|
Nauhottaa ääntä. Kokeilin audacityllä ja parilla muulla ohjelmalla, mutta ei meinaa tunnistaa midiä. Eikös se vehje ole jonkinlainen kitaramultiefekti? Jos näin on, niin noissa midiä käytetään yleensä program change yms midikäskyihin eri midivehkeiden kanssaa (vaikkapa efektin x presettiä vaihtamalla vaihtuu toisen efektin muistipaikka tai vaikkapa kosketinsoittajan soundi). Tällä ei ole mitään tekemistä kuuluvan äänen kanssa muuten kuin ohjausmielessä. Jos haluut äänittää ääntä, niin vedä perus audiojohto sen efektisi outputista nauhoittimen inputtiin. |
insight 04.09.2008 11:58:37 | |
---|
Oletko sitä mieltä että 44.1kHz riittäisi minun tapauksessa? Oispahan ainakin pikkusen pienemmät tiedostot.. Järkevintähän se on CD-tasoisena tallentaa. 48:ia käytetään elokuvahommissa tietääkseni. 44,1:tä isommasta ei tosiaankaan hyödy mitään, kuten Antti1 aiemmin totesi. Can you feel the atmosphere |
Jaava 04.09.2008 20:03:29 | |
---|
Nauhottaa ääntä. Kokeilin audacityllä ja parilla muulla ohjelmalla, mutta ei meinaa tunnistaa midiä. Midi on digitaalisoittimien komentokieli. Et voi siirtää ääntä midiä pitkin. ''Miten voi olla jano, vaikka on juonut koko yön?'' |