Aihe: Sooloskabojen jälkipyykki III
1 2 3 4 530 31 32 33 34122 123 124 125 126
Krice
16.08.2008 11:39:27

Seuraava voittaja voi laittaakin sitten vaikka Littlle Wing:n ja siihen introa pakollisena ja

Ei mielellään introja, koska jotkut kappaleet ei ole tuttuja kaikille. Lisäksi kuten tässä saman intron apinointi kuulostaa tylsältä. Itselleni kappale ei ollut tuttu, joten ihmettelin mitä alussa oikein tapahtuu. Hieman kyllä vaikea tausta oli muutenkin minulle.
blaekie
18.08.2008 21:33:11

höhö, no olihan pitkä katkos palvelussa, taas toimii :-)
Nii onkii ... vai oliko sittenkään ..
WanhaWetäjä
18.08.2008 22:13:13

Ei mielellään introja, koska jotkut kappaleet ei ole tuttuja kaikille. Lisäksi kuten tässä saman intron apinointi kuulostaa tylsältä. Itselleni kappale ei ollut tuttu, joten ihmettelin mitä alussa oikein tapahtuu. Hieman kyllä vaikea tausta oli muutenkin minulle.

Näin juuri...

Sooloskabojen idea katoaa kyllä ihan täysin oikeisiin biiseihin vedettäessä, menee enemmän juurikin "kitarakaraoken"puolelle...

Voi vaikka levyn mukaan treenata ensin...ihan niinkun oikeassa karaokessa, HOHO!Vitsi...mutta tosiaankin, apinoinnistahan tässä on kyse, on sitten kieli poskella tai ei?MITENKÄÄN kenenkään vetoa aliarvioimatta, en ole niitä edes kuunnellut, enkä kuuntele!

Mitä väliä, toivon mukaan seuraava kisa palaa ns normaaliin osastoon, vois wanhakin taas jotain yrittää räpeltää;-)
yy kaa...mikä laatikko?
BigPapa
18.08.2008 22:32:42 (muokattu 18.08.2008 22:32:51)

Näin juuri...

Sooloskabojen idea katoaa kyllä ihan täysin oikeisiin biiseihin vedettäessä, menee enemmän juurikin "kitarakaraoken"puolelle...

Voi vaikka levyn mukaan treenata ensin...ihan niinkun oikeassa karaokessa, HOHO!Vitsi...mutta tosiaankin, apinoinnistahan tässä on kyse, on sitten kieli poskella tai ei?MITENKÄÄN kenenkään vetoa aliarvioimatta, en ole niitä edes kuunnellut, enkä kuuntele!

Mitä väliä, toivon mukaan seuraava kisa palaa ns normaaliin osastoon, vois wanhakin taas jotain yrittää räpeltää;-)

No kai se sitten on paras nää vapaaehtois skabanvedot jättää....kun tuli niin p.ska tausta....
Would you hold my hand If I saw you in heaven, Would you help me stand If I saw you in heaven, I'll find my way, through night and day Cause I know I just can't stay Here in heaven
Jucciz
18.08.2008 23:04:06
Itsellä oli ehkä vähän semmonen fiilis, että jos skabassa ei oo "omasta päästä" keksittyä tai riittävän ei-tunnistettavaa/ympäripyöreää taustaa, niin en minä jaksa sooloakaan keksiä omasta päästä.

Ja tää ei ollut pahantuulinen viesti, vaan pelkästään linjanveto. Tähän taustaan oli kiva vetää: itse ainakin yritin vetää ulkomuistista "samanhenkistä settiä" kuin levyversiossa, vaikka tatsini, soundini, fraseeraukseni yms. ovat ihan eri kuin herra Blackmorella. En siis yrittänyt kuulostaa soittajana Blackmorelta, vaan ainoastaan tapailla vähän samantyyppisiä sävelkulkuja siltä osin kun muistin - siellä on varmasti paljon ihan eri tavallakin meneviä juttuja, mistä en ole lainkaan harmissani itse.
BigPapa
18.08.2008 23:06:57

Itsellä oli ehkä vähän semmonen fiilis, että jos skabassa ei oo "omasta päästä" keksittyä tai riittävän ei-tunnistettavaa/ympäripyöreää taustaa, niin en minä jaksa sooloakaan keksiä omasta päästä.

Ja tää ei ollut pahantuulinen viesti, vaan pelkästään linjanveto. Tähän taustaan oli kiva vetää: itse ainakin yritin vetää ulkomuistista "samanhenkistä settiä" kuin levyversiossa, vaikka tatsini, soundini, fraseeraukseni yms. ovat ihan eri kuin herra Blackmorella. En siis yrittänyt kuulostaa soittajana Blackmorelta, vaan ainoastaan tapailla vähän samantyyppisiä sävelkulkuja siltä osin kun muistin - siellä on varmasti paljon ihan eri tavallakin meneviä juttuja, mistä en ole lainkaan harmissani itse.

Juurikin näin....
Would you hold my hand If I saw you in heaven, Would you help me stand If I saw you in heaven, I'll find my way, through night and day Cause I know I just can't stay Here in heaven
PappaSF
19.08.2008 11:01:36
Hyvähän se vaan on jos on kiva hyvä tausta, on se sitten joku oikea maailmanluokan kappale tai jonkun oma tekemä tausta.

Sama se, vetääkö alkuperäisen mukaan matkien tai omasta päästä uutta luoden.

Pää asia on kuitenkin jokaisen persoonallinen ja hyvältä soundaava veto jolla pojot irtoaa ;-)

Jos noita maailman luokan oikeita kappaleita ei voi käyttää niin voi olla joskus vaikeaa löytää kunnon taustaa (eihän noita kunnon omia taustoja kuitenkaan joka oksalla kasva tai edes kaikilla ole mahdollista tehdä).
Kasu-_-
19.08.2008 11:34:32

Kyllähän sitä joskus voi tämmöisiä "oikeita" biisejäkin olla taustoina, mutta mielellään voisi tekijä vaikka sitten ilmoittaa mikä biisi on kyseessä. Oli jotenkin jäänyt väliin tämä kyseinen Purplen biisi eikä ollut aavistustakaan, että intro olisi niin vahvasti joillain imeytynyt päähän, ettei kannata muuta siihen yrittääkään soittaa.

Eikä BigPapa:n tartte itteensä ottaa tästä. Hyvä tausta ja hyvää parempi, että aloitit koko skaban taas, kun sitä ei vähään aikaan kuulunut :)

Yleisesti voisi olla enimmäkseen kuitenkin tuntemattomia taustoja niin, että kellään ei ole valmiiksi mielessä mitä siihen pitäisi soittaa. Tulee paljon vapaampi olokin sooloa säveltäessä silloin.
Drunk'n'roll & The Goat Radio
Korggari
19.08.2008 19:39:16

Nyt on sit vähän tällänen haasteellisempi tausta, siksi pidennetty osallistumisaika.

Big Papa oli tossa kyllä harvinaisen oikeessa kun sano että toi on vaikee, kyllä se alkuperänen Blacmoren veto oli tosiaan iskostunut kalloon niin lujaa ettei mitään omaperäistä pystyny keksimään.
Jucciz
19.08.2008 21:29:24
Kiitos äänestäneille.

Nythän on tilanne se, että lähden huomenna keikalle (ja vielä pitäisi tänä iltana opetella 6 uutta biisiä), torstain ja perjantain olen reissussa muuten vaan (enkä siis koneeni äärellä), lauantaina olen taas keikalla ja sunnuntain todennäköisesti nukun. Pystyn palaamaan skabojen vetämiseen aikaisintaan maanantaina.

En pane yhtään pahakseni, jos joku innokas haluaa polkaista uuden skaban pystyyn ennen sitä.

Pahoittelen kiireisyyttäni, mutta oikeat keikat (joilla siis pitkälti hankin vähäisen toimeentuloni) kiilaavat nyt skabailun edelle, mikä oli syy pitkään osallistumattomuuteeni kesänkin aikana. Anon ymmärrystänne.
BigPapa
19.08.2008 21:32:31 (muokattu 19.08.2008 21:33:07)

Kiitos äänestäneille.

Nythän on tilanne se, että lähden huomenna keikalle (ja vielä pitäisi tänä iltana opetella 6 uutta biisiä), torstain ja perjantain olen reissussa muuten vaan (enkä siis koneeni äärellä), lauantaina olen taas keikalla ja sunnuntain todennäköisesti nukun. Pystyn palaamaan skabojen vetämiseen aikaisintaan maanantaina.

En pane yhtään pahakseni, jos joku innokas haluaa polkaista uuden skaban pystyyn ennen sitä.

Pahoittelen kiireisyyttäni, mutta oikeat keikat (joilla siis pitkälti hankin vähäisen toimeentuloni) kiilaavat nyt skabailun edelle, mikä oli syy pitkään osallistumattomuuteeni kesänkin aikana. Anon ymmärrystänne.

Mullahan ei muuta ookaan kun aikaa...sairiksella kun oon vieläkin, mut vähän estää vapaaehtoisuutta toi tietynlainen suhtautuminen tietynlaisiin taustoihin, mut Tigerstedthän on seuraavana jonossa sun jälkeen.
Tuomo_
19.08.2008 21:41:46
Mullahan ei muuta ookaan kun aikaa...sairiksella kun oon vieläkin, mut vähän estää vapaaehtoisuutta toi tietynlainen suhtautuminen tietynlaisiin taustoihin, mut Tigerstedthän on seuraavana jonossa sun jälkeen.

Äkkiä vaan skaba käyntiin. Jos muilla ei ole aikaa hoitaa hommaa ja BigPapa olet valmis vetää skaban, niin anna mennä vaan. Nostan hattua, kun jaksat meitä palvella. Mun mielestä toi arvostelu ei ole vastuunkantajia kohtaan oikein. Ugh!
Musiikissa blues on kaikki!
BigPapa
19.08.2008 21:44:25

Äkkiä vaan skaba käyntiin. Jos muilla ei ole aikaa hoitaa hommaa ja BigPapa olet valmis vetää skaban, niin anna mennä vaan. Nostan hattua, kun jaksat meitä palvella. Mun mielestä toi arvostelu ei ole vastuunkantajia kohtaan oikein. Ugh!

Nyt on vaan niin että ei oo taustoja kun oma PC kämähti ja Manetti tulee fiksaileen viikonloppuna. Katellaan tossa. Kyl se Tikru jotain keksii.
Manetti
19.08.2008 21:51:13 (muokattu 19.08.2008 22:04:47)
ei mithän....
Tigerstedt
19.08.2008 22:17:06

Nyt on vaan niin että ei oo taustoja kun oma PC kämähti ja Manetti tulee fiksaileen viikonloppuna. Katellaan tossa. Kyl se Tikru jotain keksii.

Voin kyllä laittaa skabat käyntiin kohta puoliin.
That's utter nonsense!
BigPapa
19.08.2008 22:19:31

Voin kyllä laittaa skabat käyntiin kohta puoliin.

Laita vaan....mulle sopii ja varmaan monelle muullekin...
Krice
24.08.2008 20:08:37

3p Krice - Ehdoton soundikunkku! Siistin kuulonen ku menee "tukkoon".

Kiitos! Tuossa oli käytetty Zoomin digi fuzz -mallinnusta, jossa on aika herkkä gate. Soundia varmaan vielä korosti Dimarzio Chopper, jonka olen asentanut Squierin kaulamikiksi.
J.Hollström
25.08.2008 06:54:10
soundikin on omituisuudessaan aika hyvä

Ko. soundi on Bossin OC-3:n (eli oktaaverin) särömoodi. Sillä tulee mm. tommosta surinaa. Mitään muuta tossa ei ole välissä.
Kiljotiini
25.08.2008 21:20:11
...mutta loppupuolella hyvä draivi päällä

...loppupuoliskon hieno draivi tuo pisteen

Erikoismaininta: Kiljotiini - Hieno loppuosa

Kiitoksia vaan kommenteista :D Oli toi aivojen luova puoli ihan tukossa, niin tuli sitten vedettyä toi loppu tommoseks. Eipä sillä että alkukaan ois mitenkään kauheen omaperänen ollu.... ;(
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)