DeeD 17.08.2008 11:31:41 | |
---|
Itse olen siis aloitteleva (2 viikkoa soittanut) kitaristi, ja päähäni pyörähti tällainen ajatus. Miten vibrakampi kiinnitetään, voiko se olla jatkuvasti kiinni, vai pitääkö ottaa irti kun sitä ei käytetä? Itselläni Harley Benton HBMS15BK-mallinen kitara. Mukana kitaran kanssa tuli itse kampi ja pieni sekä iso kuusiokulma-avain. Kiitoksia jo etukäteen, jos joku osaa auttaa aloittelijaa vastamäessä. |
ravensoul 17.08.2008 13:11:37 | |
---|
Jos kammessa on kierteet, se ruuvataan kiinni. Jos ei, se vain painetaan kiinni. Ei ole haittaa vaikka antaa kammen olla jatkuvasti paikoillaan, ellei kitaraa pidetä laukussa tai muualla, jossa kampeen voi kohdistua vääntöä säilytyksen aikana. |
DeeD 17.08.2008 14:06:03 | |
---|
Kiitoksia, ruuvailen tuon siis jossain vaiheessa kiinni. Tämän jälkeenkö pitäisi olla "käyttövalmis"? |
pieni sekä iso kuusiokulma-avain. Pieni avain on kielten korkeuden säätöä varten ja isompi lienee kaularaudan säätöavain. Kampi lienee käyttövalmis saman tien kun saat sen jengoilleen. Ei pidä ällistyä vaikka kitara menee pois vireestä heti kampea käytettäessä. Sama pulma tuppaa olemaan kalliimmissakin kitaroissa. Haulla varmaan löytää niksejä pulman helpottamiseksi. Ekana on hyvä katsoa etteivät kielet takertele satulan uriin, vaan pääsevät kammetessa liikkumaan ja palautumaan. |
DeeD 18.08.2008 23:17:04 | |
---|
Nyt tuli pistettyä tuo paikoilleen, ja näinpähän vähän että millä tavalla toimii. Paikalleen en kuitenkaan jättänyt, kun en sitä vielä tässä vaiheessa ainakaan mihinkään tarvitse. Myös tuo kielten viritys tuli tehtyä testailun jälkeen. |