Aihe: Seisaaltaan soittaminen
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
kloppis
21.08.2008 17:14:05
http://upload.wikimedia.org/wikiped … ki,_Disco_Ensemble,_Bochum_2007.jpg
Tuollakin hepulla on aika korkealla kitara. Kuitenkin mun mielestä aika katu-uskottavan näköstä toi meinki tossa kuvassa(kin).
Peku911
21.08.2008 19:25:07
Tuollakin hepulla on aika korkealla kitara. Kuitenkin mun mielestä aika katu-uskottavan näköstä toi meinki tossa kuvassa(kin).

Todella tyhmän näköistä tuo... Mun mielestä kyllä ei ole mikään kiva asento edes soittaa noin..
-allu_
21.08.2008 21:34:16
esim. laiholla on hyvä asento soittaa?
Zeeboo
21.08.2008 21:39:57 (muokattu 22.08.2008 06:03:45)
esim. laiholla on hyvä asento soittaa?

Laiholla on Laiholle hyvä asento soittaa.
Laihon asento ei ole mulle hyvä soittaa. Enkä mä tai mun soitto muutu laihoksi vaikka kuinka passaisin asennon Laihon asennoksi.
Oisko nämä yksilöllisiä juttuja? Vai pitääkö kaikkien olla samalla tavalla yksilöllisiä?

E:

http://upload.wikimedia.org/wikiped ... ki,_Disco_Ensemble,_Bochum_2007.jpg

Todella tyhmän näköistä tuo... Mun mielestä kyllä ei ole mikään kiva asento edes soittaa noin..

Tämä ei ole kohdistettu suoraan kummallekaan lainausten kirjoittajalle, vaan yleisenä toteamuksena:
Kunhan olette toipuneet toisen kerran rannekanavan oireyhtymästä, saatatte alkaa pohtimaan tuota soittoasentoa uudesta vinkkelistä. Sama saattaa tapahtua myös, jos käytte vakavan keskustelun kitaramaikkanne kanssa siitä, miksi joku homma ei oikein taitu (edellyttäen, että teillä on sellainen, ja että sillä on jonkinnäköinen tolkku suhtautumisessa soittamiseen).
Havainto jonka SAATATTE tehdä: kitaristit saa chicksejä ihan samalla tavalla, olipa se soitin sitten leukalappuna tai munasuojana.
my guitar is humming... next it has to learn the lyrics...
PappaSF
22.08.2008 09:50:34
Laiholla on Laiholle hyvä asento soittaa.
Laihon asento ei ole mulle hyvä soittaa. Enkä mä tai mun soitto muutu laihoksi vaikka kuinka passaisin asennon Laihon asennoksi.
Oisko nämä yksilöllisiä juttuja? Vai pitääkö kaikkien olla samalla tavalla yksilöllisiä?

E:

Tämä ei ole kohdistettu suoraan kummallekaan lainausten kirjoittajalle, vaan yleisenä toteamuksena:
Kunhan olette toipuneet toisen kerran rannekanavan oireyhtymästä, saatatte alkaa pohtimaan tuota soittoasentoa uudesta vinkkelistä. Sama saattaa tapahtua myös, jos käytte vakavan keskustelun kitaramaikkanne kanssa siitä, miksi joku homma ei oikein taitu (edellyttäen, että teillä on sellainen, ja että sillä on jonkinnäköinen tolkku suhtautumisessa soittamiseen).
Havainto jonka SAATATTE tehdä: kitaristit saa chicksejä ihan samalla tavalla, olipa se soitin sitten leukalappuna tai munasuojana.

Asiaa tämä ja plussa tuli
-Cale
22.08.2008 11:46:09 (muokattu 22.08.2008 11:46:18)

Hah, vai katu-uskottava. Kaikkea sitä...
Karipiirto
22.08.2008 14:58:48

http://upload.wikimedia.org/wikiped ... ki,_Disco_Ensemble,_Bochum_2007.jpg

No mitä olen kyseistä kaveria keikalla nähnyt niin lähinnä surkuhupaisia fiiliksiä tuon kaverin lavaliikehdinnästä saan. Ei siinä vimmaista menoa noilla lavalla silti on. :)
"There's no roll! They forgot the roll and they only kept the rock. The roll's the whole damn thing dude, the rock is nothing, deal with it, the roll is king. Unfortunately most cats don't get behind the roll." -Keith Richards
sticky fingers
22.08.2008 16:51:21
No mitä olen kyseistä kaveria keikalla nähnyt niin lähinnä surkuhupaisia fiiliksiä tuon kaverin lavaliikehdinnästä saan. Ei siinä vimmaista menoa noilla lavalla silti on. :)

No mitä mä olen kyseistä kaveria keikalla nähnyt, niin näyttää, että sillä on kivaa. Surkuhupaisaa tietenkin jonkun mielestä, mutta niinpä taitavat olla melko monet artistit. Kitaran hihnan pituudella ei ole väliä, mutta itse pidän vähän pidemmästä. Siten, että body on aika suoraan keskellä reittä. Oikein hyvä se.

-sf
"tyhmyyden edessä jumalatkin ovat voimattomia..."
sticky fingers
22.08.2008 16:51:22 (muokattu 22.08.2008 16:51:33)
tupla
"tyhmyyden edessä jumalatkin ovat voimattomia..."
author
23.08.2008 18:52:04
Mulla alkaa selkä heti kipeytymään jos nostan kitaran liian ylös. Kitara vain tuntuu istuvan jotenkin paremmin kun se on alempana rennosti. Kitaran paino on jakaantunut tasaisemmin.
"These go to eleven."
Moimies
23.08.2008 19:33:38
Mulla pakko olla munasuojana tossa vyön alapuolella. Alkaa koskeemaan oikean (plektra) käden ojentajan tienoille jos liian korkealla on. Niin, ja näyttäähän se typerältä jos korkealla on (tähän se itsekullekkin mieluisin hymiö).
Nyt kunno rähinät pystyy.
PappaSF
23.08.2008 20:10:13
Pääasia ett soittaa silleen kun parhaalta tuntuu ja on mahdollista soittaa rennosti ja tavalla joka mahdollistaa omalta kohdalta sen parhaimman tekniikan ilman että käsiin tulee rasitusvammoja ja kipuja.
author
23.08.2008 20:19:27
Pääasia ett soittaa silleen kun parhaalta tuntuu ja on mahdollista soittaa rennosti ja tavalla joka mahdollistaa omalta kohdalta sen parhaimman tekniikan ilman että käsiin tulee rasitusvammoja ja kipuja.

Niinpä. tämän tiedän itsekin. se pitää vaan soittamalla löytää. helvetti kun on vuosi kaudet soittanut istuvalteen eikä vaan osaa seisovaltaan soittaa.
"These go to eleven."
PappaSF
23.08.2008 20:32:28
Niinpä. tämän tiedän itsekin. se pitää vaan soittamalla löytää. helvetti kun on vuosi kaudet soittanut istuvalteen eikä vaan osaa seisovaltaan soittaa.

Ite huomannu, että kun soitan seisovalteen niin enempi joutuu liikuttamaan kitaraa siten, että kaulan lapapuolta nostaa, varsinkin kun soittaa ihan ylimmiltä nauhoilta siitä kaulamikin läheltä. Jotenkin helpottaa soittamista tuo juttu itsellä. Kitaran korkeus tietenkin on muuten sama ja onneks on löytyny sopiva korkeus itselle.

Ite soitan sekä istualteen että seisoalteen, en osaa sanoa kummalla enemmän.
Vhaltsu
23.08.2008 20:47:49
Soittanu pääasiassa istualteen vaikka kuinka kauan ja tossa kuukausi sitten kokeilin sitten seisaaltaan soittoa ja suunnilleen yhtä paskasti soitin molemmilla tavoilla. Kitara tossa pikkasen lärssin yläpuolella.
Peku911
25.08.2008 17:05:20

Tässä vaiheessa toivon, että en joudu syömään sanojani joskus tulevaisuudessa, mutta tässä vaiheessa voisi laittaa, että kun noitakaan oireyhtymiä ei kaikille tule koskaan ja kaikki on yksilöllistä, mutta asiallinen kommentti!.. Itsekin varmasti rupean miettimään , jos tuollaisenkin joutuu vielä kokemaan.
munkero
25.08.2008 17:47:44
Tuli muuten mieleen, Laihofanipojathan pitävät aina kitaroitaan lähes polvissa, kuten Herra Laihokin nykyään.

Mutta toisin oli ennen:

http://img138.imageshack.us/img138/5620/allu063aa.jpg
http://i123.photobucket.com/albums/o289/Distracter/Alexifirsttour.jpg

ja videokin vielä http://www.youtube.com/watch?v=HNWMCvtGseE
Musiikkihan on hienoimmillaan suorittamista...
Volvorin3
04.01.2009 16:45:31
Helpatkaas vähän! Mä tykkään soittaa asennossa jossa kitaran bodyn yläreuna on vatsan kohdalla ja alareuna reiden yläosassa. Vähän niinkun tällä hepulla tässä kuvassa :http://www.crestock.com/images/560000-569999/568124-xs.jpg

Sit tykkäisin kuitenkin että kitaran lapa olis jossain leuan korkeudella, koska se tuntuu luonnollisimmalta ja pääsen kaulan joka kohtaan helposti käsiksi.

Mulla oli alunperin vaan tollanen Squier affinity sarjan strato jolla se ei ollut mikään ongelma, kitara pysy hyvin siinä asennossa. Mutta nyt soittelen enimmäkseen käsintehdyllä jotakuinkin telemallisella skitalla ja siinä on tuo body painavempi ja kaula pidempi (24 nauhaa), ja se on vapaassa asennossa melkeen vaakatasossa. Sitä kaulaa joutuu kokoajan kannattelemaan ja jo parin kipaleen jälkeen alkaa käsi väsyä. Istualtaan toi ei tietty oo ongelma.

Kokeilin siirtää bodyn alapään hihnalukkoa ylemmäksi mutta sillä ei ollut vaikutusta. Ajattelin jos saisin jotenki painopistettä siirrettyä. Kertokaas nyt siis että millä ihmeellä saan sen oikeaan asentoon. Auttaisko joku leveä hihna esimerkiksi? Nyt mulla on sellanen tavallinen fenkun 5cm leveä.
Zeeboo
04.01.2009 17:06:09
Kokeilin siirtää bodyn alapään hihnalukkoa ylemmäksi mutta sillä ei ollut vaikutusta. Ajattelin jos saisin jotenki painopistettä siirrettyä...

Mietippä vähän sen soittimen geometriaa & painopistettä. Perän hihnatapin siirtäminen ei tosiaan paljoa vaikuta, jos soitin on kovasti kaulapainoinen. Entä, jos sen toisen ripustuspisteen (ylemmän hihnatapin) laittaisi lähemmäksi sitä 'tasapainoakselia', elikkä kaulaa.
"Kaikki äänet, jotka saat soitettua, syntyvät tekniikasta. Ne äänet, jotka jätät soittamatta syntyvät hyvästä mausta."
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)