teukka 15.08.2008 08:20:13 | |
---|
Hyvältähän tuo näyttää!Tosin kuvat himpun verran pimeitä? There´s only one rule of metal...PLAY IT FUCKING LOUD!!! |
urzaka 15.08.2008 17:06:43 | |
---|
Joo no aika pimeässä ne on kyllä otettukin. Koitan ottaa tässä joskus jotain oikein edustuskuvia noitten "projektikuvien" rinnalle :) Soundaa muuten pirusti paljon paremmalta ku vanha mdf levystä tehty kaappi. Vähän lämpimämpi ja smootimpi soundi. Chickdude! |
oodee1 17.08.2008 10:40:11 | |
---|
Vesiohenteinen muovimattoliima on aika kova sana. Nonni, täälläkin on kaappirojekti edistynyt. Kuvakollaasi jäi tekemättä kameran hukkumisen takia:) Tolexin laitto siis edessä. Kokeilin vanhalla punaisella tolexilla jota löytyy pakka himasta mutta ei toimi. Liian ohutta ja haurasta. Vanerin syyt paistaa läpi snadisti. Mutta suurin ongelma on että kokeilin ihan Bilteman sprayliimalla ja kiinni pysyy kivasti mutta tolexi kutistuu liiman kuivuessa vähän liikaa. eli kulmasaumaan tulee n.1mm rako kun liima kuivunut, laittaessa sauma todella hyvä ja huomaamaton. Kutistaako tuo muovimattoliima tolexia kuinka? Miten muut on tämän asian kiertänyt? Onkohan ilmiö vain ohuella tolexilla? Tilaan kaappiin kuitenkin Fenkun rough blonde tolexit joka on huomattavasti paksumpaa. Mustien ruuvien kanssa vieläkin painitaan. Kaikkea muuta löytyy ihan mukavasti paitsi M4 koneruuvieja sekä koristeprikkoja. Paikallinen pulttiliike voi lähettää satsin passivoitavaksi mutta maksaa hunajaa. Määrällä ei alarajaa mutta maksaa n.60eur / 0-2000 kpl . www.coldmeatsociety.com
www.rainroomband.com |
urzaka 17.08.2008 12:20:14 | |
---|
En usko, että toi muovimattoliima mitä mä käytin, kutistais tolexia. Itehän päällystin mustalla keinonahalla, että tiiä sitten onko se lähelläkään tolexia. Sen liiman koostumus oli aika semmonen erikeeper tyyppinen ja se ei haissut miltään liuottimelta tai miltään muultakaan syövyttävältä/kutistavalta aineelta. Veikkaan, että ajaa kyllä asiansa ihan mallikkaasti. Chickdude! |
Kefiiri 17.08.2008 14:33:55 (muokattu 17.08.2008 14:39:00) | |
---|
En usko, että toi muovimattoliima mitä mä käytin, kutistais tolexia. Samoin. En ole ainakaan huomannut että moista tapahtuisi. Minun käyttämäni liima tuoksahtaa kyllä enemmän kuin Erikeeper, mutta ei siinä pitäisi liuottimia olla. Keinonahkaa, huopaa, kangasta ja jonkin sortin tolexia on sillä verrattain menestyksekkäästi liimattu. Edit: Eri sorttinen liima lienee kyseessä kuin Urzakalla. Tämä jämähtää oitis kun pinnat ovat vastakkain, kuten kontaktiliimakin. |
Rokrok. Saatoin myös laittaa pinnat vastakkain liian aikaisin. Täytyy koestaa vielä siten että odotan että liima ei tunnu_yhtään_tahmealta sormiin. Jos sitten ei kutistaisi. Tuolla jenkkien puolella ne käyttää "contact cement" kamaa joka kutistaa tolexia hieman. Ja on liuotinpohjaista. Ilmeisesti aika perus kontaktikamaa. www.coldmeatsociety.com
www.rainroomband.com |
teukka 17.08.2008 14:52:36 | |
---|
Hei stekatkaa mun omakuvista miten onnistui kun pingotin nahan päälle ja niittasin tuonne levyn vastapuolelle,piiloon. Tuossa on ohut vanumatto välissä joten peitti hyvin kaikki kulmat yms mitä jää törröttää muuten. There´s only one rule of metal...PLAY IT FUCKING LOUD!!! |
Kefiiri 17.08.2008 15:09:22 | |
---|
Tuolla jenkkien puolella ne käyttää "contact cement" kamaa joka kutistaa tolexia hieman. Ja on liuotinpohjaista. Ilmeisesti aika perus kontaktikamaa. Juu... spraykontaktiliimasta muistaisin lukeneeni useampiakin huonoja kokemuksia sekä ulkomailta että M.netistä. Olisiko siinä kenties liuotinta seassa enemmän kuin purkkitavarassa, eivätkä saumat sitten tahdo pysyä kiinni. Ehkä se tuoreena venyttää ja kuivuessa kutistaa tolexin? "Contact cementin" minäkin olen tulkinnut Bostikin sorttiseksi kontaktiliimaksi. |
urzaka 17.08.2008 16:43:11 | |
---|
Toi vanumatto olis ollu ihan fiksu veto kyllä. Tossa omassa skobessa on yks pieni pintavirhe mikä näkyy vähän ilkeesti. Chickdude! |
-M- 18.08.2008 22:31:02 | |
---|
Mä käytin Kiillon Kestopren nimistä kontaktiliimaa, kun liimasin omaan kaappiini vinyyliä. En huomannut ainakaan vinyylillä mitään kutistumisongelmaa. Tosi liimasin vinyylit niin että ne meni aina pyöristettyjen kulmien yli kuten teukkakin sanoi tehneensä. Minä tosin liimasin myös sen takareunan. Liima oli todella hyvää ja käry sen mukainen. Kumpaankin pintaan liimaa, kuivatus kosketuskuivaksi ja vinyyli kiinni pintaan. Sauma on niin kestävä että kerran kiinnijäänyttä vinyyliä ei oikeastaan voinut enää siirtää minnekään. Sen puoleen hommassa piti olla huolellinen. Mutta suosittelen kokeilemaan. Tosin harvemmalla materiaalilla saattaa olla niin että toi aine tulee läpi, eli siinä varovaisuutta. Phuuh... |
urzaka 18.08.2008 22:38:11 (muokattu 18.08.2008 22:41:52) | |
---|
Toi muovimattoliima oli tosi hitaasti kuivuvaa, että pysty kyllä siirtelemään ja tasottelemaan ihan huolella. Siinä on taas sitten omat hyvät ja huonot puolensa. Hyvin se kyllä pysyy. Tuli tässä vielä semmonenkin kysymys mieleen, että mitä haittaa on jos kytkee elementit ihan ketuilleen? Eli siis. Meneekö jotain rikki jos tökkää kaapista johdon väärään jakkiin nupissa niin, että ohmit eivät täsmää? Chickdude! |
teukka 18.08.2008 22:57:53 | |
---|
Kuorman on täsmättävä, silloin ei hajoa. Tosin jos esim 4 x12 kaapin vaiheet on ristissä,kuulostaa vaan paskalta. Putkinuppihan ei kestä väärää kuormaa, ainakaan jos on liian pieni. Oma kaapin kuorman ja kytkennät tarkastin jonkun sata kertaa mittaamalla ja käytännössä vielä siten että kaikki elementit liikkuu ja samaan suuntaan. There´s only one rule of metal...PLAY IT FUCKING LOUD!!! |
urzaka 21.08.2008 22:55:32 | |
---|
Nyt on ehkä aavistuksen valoisampi kuva kaapista nuppeineen päivineen profiilissa. Teinpä tässä semmosen villin ratkaisun, että hommasin eminence tonkerit wizardien kaveriksi. Sitten vaan kulmaraudat kiinni ja kaappi on miltei täydellinen... Ellei Tonkerit osoittaudu totaaliseksi flopiksi, jota kyllä epäilen. Chickdude! |
-M- 21.08.2008 23:27:48 | |
---|
Ei ollenkaan hassumman näköinen kaappi, siistiä työtä. Mulla on myös Tonkerit 2x12 kaapissa ja oon ollut tosi tyytyväinen. Hain kaappiini edullisia elementtejä, jotka toistais jotain muutakin kuin riipivää yläpäätä ja koen onnistuneeni. Phuuh... |
urzaka 22.08.2008 15:36:02 | |
---|
Joo ite hain vähän samaa. Noi wizardit on pirun hyvät, mutta korostavat nekin sitä yläpäätä, vaikka on niissä kyllä aika tyly alapääkin. Aattelin, että noi tonkerit vähän vois selkeyttää ja toistaa tiettyjä alueita vähän paremmin, että tulis vähän täydempi soundi. Niin ja noi red white and bluesit ei meinaa oikeen kovilla volumeilla erottua tuolta wizardien alta. Sen verran pikkusemmat elementit ne on. Tonkereissa oli herkkyys yms. samaa luokkaa kun wizardeissa niin luulis kuuluvan. Jos jotain kiinnostaa ostaa 2kpl eminencen red, whte & bluesia(8ohm) niin voipi kysellä. Kyllä mä niistä ihan ilmotustakin pistän torille kuhan ne uudet tulee tilalle ja saan vaihettua. :) Chickdude! |