Aihe: Paypal
1 2 3 4 5
Peltor
16.08.2008 21:38:44
Juu, itselläni on mahdollisuus Visan tai Visa electronin käyttöön, mieluiten käyttäisin jälkimmäistä.
Mutta hyvä että tunnistautuminen näillä korteilla tapahtuu heti.
L.Ruoska
17.08.2008 15:50:08

Käyttääkö kukaan tätä systeemiä? Millaisia kokemuksia?

Mä pläräsin noita nettisivuja mutta kärsimättömyyteni takia en saanut selvitettyä miten tuo oikeastaan toimii? Tarvitaanko luottokortti? Mitä tarvitsee? mitamita?

Jos joku voisi hieman valaista minua, olisin hyvin kiitollinen. Ebayssa on sen verran houkuttelevaa tavaraa..

Paypal on paras tapa maksaa eBayssa, ne kaksi on hyvin vahvasti sidoksissa toisiinsa. Paypaliin ei tartte laittaa rahaa niinkun täällä jotkut saattaa sanoa, maksat yksinkertaisesti sen mitä myyjä tuotteesta haluaa. Näkyy sitten sun Visalaskulla ne ostot. Ei sinne tartte ladata siis rahaa etukäteen että voit sillä maksaa. Paypalin kautta maksetuissa eBay-ostoksissa on myös takuu, eli jos sua fuulataan tjsp menetätä paljon hilloa niin ne tulee kyllä vastaan siinä. Paypal ottaa muutaman prossan myyntisummasta myyjältä, mutta se turvallisuus houkuttelee ostajia niin paljon että lähes kaikki myyjät sitä käyttävät.

Eipä sinne muuta tartte kuin luottokortin. Paypaliin voi rekisteröityä, se maksaa pari egeä ja saat heti parilla egellä sitten credittiä sinne, eli se ei sinällään maksa mitään. Jotkut myyjät ei halua tehdä kauppaa rekisteröitymättömien kanssa, esim. ei suostu lähettämään postissa rekisteröitymättömien osoitteisiin jne.

Toinen hyvä mesta ostella kamaa (jos luottokortti löytyy) on Amazon. EU:n sisällä ei tule tulleja eikä mitään, eli Amazon.co.uk auttaa. Hirveästi levyjä, pelejä, leffoja ja muuta. Hinnat paljon Suomea halvemmat. Amazon on todella turvallinen ostajan kannalta, ne korvaa kaiken. Tosin jokaisella käyttäjällä on vaan "a lifetime total of 5 complaints" eli sieltä ei pysty loputtomasti vaatimaan rahojaan takaisin.

Mulla ei oo eBayssa koskaan mitään sattunutkaan (~20 kauppaa tehny siellä, pelkkiä ostoja) mutta Amazonilta tuli kerran vähän epäilyttävässä kunnossa Gamecube-peli. Kansipaperit viiltoja täynnä ja kotelo ei todellakaan ollut Cube-pelin kotelo vaan tavallinen DVD-kotelo. Lähetin mailia asiasta Amazonin asiakaspalveluun, sanoen että oikean kotelon voi lähettää siihen ja siihen osoitteeseen tai voin lähettää pelin postikuluja vastaan takaisin ja purkaa kaupan. Parin päivän päästä tuli mailia että pelin hinta on maksettu sun luottokortille takaisin, kiitos ja hyvää kesää. Sain siis pitää sen pelin ilmaiseksi. Luulis tuollaisen policyn innostavan myyjiä rehelliseen tuotekuvailuun =)
Easy as fhtagn!
oiva tumpeloinen
17.08.2008 19:49:51
Mitenkäs paypalissa tuo siirtoraja, onko sitä?
Muistan kuulleeni että olisi 2000usd pitääkö paikkansa?

Oliskohan ollut niin, että tuoraja on käytössä niin kauan, että rekisteröit tilisi. Sen jälkeen sillä käsittäkseni voi maksaa ihan niin isoja summia kuin perse kestää.
kaarina o.
19.08.2008 11:42:00
Onko kukaan ottanut vastaan maksuja Paypalilla? Minä otin yhden luottokortilla maksetun summan Japanista, ja minun piti hyväksyä rahasumman tulo Paypal-tilille, mistä meni maksu. Kun saamani summa oli melkein 300 €, otti Paypal siitä melkein 18 €, siis siitä hyvästä, että hyväksyin maksun tililleni. Mielestäni se on paljon, vai eikö?
Jos jollakulla olisi kokemuksia, olisi kiva kuulla. Olisiko joku muu tapa tehdä asia? Paypalin avulla tai muuten?
Kiitollinen avusta.
Cocktus
19.08.2008 12:19:19

Onko kukaan ottanut vastaan maksuja Paypalilla? Minä otin yhden luottokortilla maksetun summan Japanista, ja minun piti hyväksyä rahasumman tulo Paypal-tilille, mistä meni maksu. Kun saamani summa oli melkein 300 €, otti Paypal siitä melkein 18 €, siis siitä hyvästä, että hyväksyin maksun tililleni. Mielestäni se on paljon, vai eikö?
Jos jollakulla olisi kokemuksia, olisi kiva kuulla. Olisiko joku muu tapa tehdä asia? Paypalin avulla tai muuten?
Kiitollinen avusta.

Sama on mulle kanssa käynyt muutaman kerran. On ollut tosin niin pienistä summista kyse etten ole jaksanut jäädä asiaa pohtimaan sen tarkemmin.
RIP Gathorn 17.03.2003-24.08.2007
Peltor
19.08.2008 20:44:46
Kun siirtoraja on 2000usd ilman tunnistautumista, niin voiko siirtosumman siirtää esimerkiksi 2000usd + 400usd, vai onko tässä joku päivä limit, vai kerta limit?
Velli
19.08.2008 23:28:39
Kiitollinen avusta.

Pay Palin kannattavuushan perustuu nimen omaan siihen, että ottavat piene provikan rahan vastaanottamisesta (olikohan se nyt 3,5%). Lähettäminen on ilmaista, mutta vastaanottaminen maksaa.
author
23.06.2010 20:07:09
Huom! Olet kirjoittamassa yli 672 päivää vanhaan ketjuun!

Itselläni on OP:n Visa Electron toiminut moitteetta PayPalin kanssa ja muissakin nettishoppailussa. Pitää vaan verkkopankista katsoa että sieltä on laitettu ne turvalliset nettiostokset mahdollisiksi kortin asetuksista.

Kiinnostaa kuitenkin kysyä tällainen PayPaliin liittyvä tieto, että takaako PayPal täydellisen turvan netissä ostamiselle, eli mikäli myyjä onkin kusettaja, niin ilmoitetaanko poliisille tuosta kaupasta jotenkin PayPalista saadun kuitin avulla vai miten???
teukka
23.06.2010 20:09:59
Ei välttis korvaa suoraan maksettaessa esim. Ilman Ebayta.
Ebaysta ostaessa taitaa pitkälle on paypal protection päällä. Muualla taitaa olla omillaan, ainakin jos ei ole jokin palvelu välissä kuten tuo edellä mainittu.
EXREMAINS "Choices"-EP @Myspace. Muista tsekata!!
tender.insanity
23.06.2010 20:12:01 (muokattu 23.06.2010 20:12:35)
author: Itselläni on OP:n Visa Electron toiminut moitteetta PayPalin kanssa ja muissakin nettishoppailussa. Pitää vaan verkkopankista katsoa että sieltä on laitettu ne turvalliset nettiostokset mahdollisiksi kortin asetuksista.

Kiinnostaa kuitenkin kysyä tällainen PayPaliin liittyvä tieto, että takaako PayPal täydellisen turvan netissä ostamiselle, eli mikäli myyjä onkin kusettaja, niin ilmoitetaanko poliisille tuosta kaupasta jotenkin PayPalista saadun kuitin avulla vai miten???

Paypalissa on se resolution center, mikä pistää asian poikimaan. Ainoastaan kerran mulla ollut kusettaja (ebay.co.uk). Reilun 100e verran meni. Resolution centerin kautta pistin eteenpäin, vaihdoin myyjän kanssa pari sanaa (paypal ilmoittaa myyjälle) ja sitten tuli paypalilta maili, että summa palautetaan tilille.

Ebayssa ostaminen on turvattua. Myyminen ei sitten niinkään hyvin.
author
23.06.2010 20:47:31
tender.insanity: Ebayssa ostaminen on turvattua. Myyminen ei sitten niinkään hyvin.

Kyllä mä eBayhin luotankin. Nyt on vaan yksityisyritys kyseessä.
arsu
24.06.2010 13:45:28
Mä oon myös tilaillut varmaan parisataa vinyyliä ebaysta ja discogsista. + tietty kymmeniä uusia nettikaupoista ympäri maailmaa. Ja aina käytän Paypalia. 1 kerran ei ole levy tullut perille, ja silloin avasin casen tuolla PayPalin resolution centerissä, ja parin viikon päästä sain rahani takaisin.
author
11.12.2010 11:59:07
Nostoa.

Himottaisi eräs vahvistin eBayssa joka saattaisi lähteä melko huokeasti. Summa on kuitenkin sen verran kuumottava netissä maksettavaksi kaupaksi, että toivoisin vielä ihmisten tapauskohtaisia kertomuksia resolution centerin kanssa asioimisesta, mikäli tavara ei olekaan saapunut sovittuun aikaan mennessä.

Myyjällä on kyllä 100 prosenttinen positiivinen palaute. Mutta silti.
arsu
11.12.2010 14:10:50 (muokattu 11.12.2010 16:10:54)
author: Nostoa.

Himottaisi eräs vahvistin eBayssa joka saattaisi lähteä melko huokeasti. Summa on kuitenkin sen verran kuumottava netissä maksettavaksi kaupaksi, että toivoisin vielä ihmisten tapauskohtaisia kertomuksia resolution centerin kanssa asioimisesta, mikäli tavara ei olekaan saapunut sovittuun aikaan mennessä.

Myyjällä on kyllä 100 prosenttinen positiivinen palaute. Mutta silti.

Mä oon käsittänyt näin, että käytännössä Paypal seuraa ostajan ja myyjän välistä kauppaa ja sähköpostiliikennettä. Ja päättää niiden perusteella jutun ostajan tai myyjän hyväksi. Eli säästä kaikki lähettämäsi ja vastaanottamasi meilit niin Paypalista kuin myyjältä itseltään. Jos kyseessä on firma tai yksityinen henkilö, joka käyttää paljon Paypalia niin siltä voidaan pidättää tuo summa tililtään jälkikäteen ja ostaja saa rahansa takaisin. Mutta jos kyseessä on myyjä, jonka Paypal tilillä ei ole yhtään rahaa eikä tulevaisuudessakaan siirrä rahaa Paypalin kautta, niin tässä tapauksessa rahojaan ei saa takaisin.

Mut jos palautteita on paljon, ja positiiviset ovat lähellä 100 prosenttia niin riskit liittyvät lähinnä postitukseen.

E: Niin ja Ebaylla on tietty vielä oma "buyer protection" ja myös oma resolution center. Sitä en ole joutunut koskaan käyttämään, paypalin kautta sain kerran rahani takaisin. Ja se onkin ainoa kerta kun ongelmia on ollut.
ganesha
11.12.2010 18:17:54
Onnistuiko äskeinen palvelunestohyökkäys PayPalia vastaan, onko tietoa? Satuin just ennen hyökkäystä tilaamaan Australiasta nipun levyjä ja maksoin PayPalin kautta - vieläkään ei ole rahat tililtä kaikonneet....sitten osui silmiin uutinen jonka mukaan hakkeriryhmä oli hyökännyt mm. Visan, Mastercardin ja Paypalin sivuille koska nämä ovat kieltäytyneet enää siirtämästä varoja Wikileaksin tileille.
viina. hanuri. ja naiset.
kylereese
12.12.2010 13:22:58
kannattaa varmaan sieltä paypalista käydä katsomassa.
siellä kyllä on infoa kaikista sun suorittamista maksuista
Bluesmies
12.12.2010 16:49:10
Ite oon ebaystä muutamia tavaroita ostanut tässä puolen vuoden sisällä. Tuo PayPal on nykyään melko simppeli, toimii käytännössä aivan samanlailla, kuin tilinsiirto. Senkus näpyttelee visan numeron, niin raha lähtee ja tästä menee myyjälle tieto ja sitten vaan odotellaan tavaraa saapuvaksi.
author
12.12.2010 19:08:33
Bluesmies: Ite oon ebaystä muutamia tavaroita ostanut tässä puolen vuoden sisällä. Tuo PayPal on nykyään melko simppeli, toimii käytännössä aivan samanlailla, kuin tilinsiirto. Senkus näpyttelee visan numeron, niin raha lähtee ja tästä menee myyjälle tieto ja sitten vaan odotellaan tavaraa saapuvaksi.

Kyllä mä olen PayPalia käyttänyt ja tiedän liiankin hyvin sen helppouden petollisuuden :P Kiinnostaa lähinnä ne tapaukset jolloin on pitänyt huudella tavaran perään.
oiva tumpeloinen
13.12.2010 01:44:32
Bluesmies: Ite oon ebaystä muutamia tavaroita ostanut tässä puolen vuoden sisällä. Tuo PayPal on nykyään melko simppeli, toimii käytännössä aivan samanlailla, kuin tilinsiirto. Senkus näpyttelee visan numeron, niin raha lähtee ja tästä menee myyjälle tieto ja sitten vaan odotellaan tavaraa saapuvaksi.

Ebayn ja PayPalin saa linkattua keskenään. Tarkoittaa siis sitä, että sun ei tartte näppäillä kuin sisäänkirjautuminen kesken ok-painikkeiden (tai jos tarkkoja ollaan, taitaa se painike olla confirm) painamisen.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)