J.Hollström 13.08.2008 10:35:18 (muokattu 13.08.2008 10:39:25) | |
---|
10 minuuttinen "Land's End" on hieno biisi. Samaa meininkiä ja tunnelmaa kuin National Healthilla. No ni. Levy kuuntelussa. Huippuskeidaa tähän mennessä. Tulee ihanat teiniajat mieleen. E: wikistä kattelin että Dave Stewart on koskettimissa? Sama Eurythmics mies siis. Aikamoista. http://en.wikipedia.org/wiki/Gradually_Going_Tornado |
2541 13.08.2008 10:37:36 | |
---|
No ni. Levy kuuntelussa. Huippuskeidaa tähän mennessä. Tulee ihanat teiniajat mieleen. Muut teinit kuunteli punkkia ja uutta aaltoa, Juki kuunteli fuusioprogea. |
J.Hollström 13.08.2008 10:45:37 | |
---|
No ni. Levy kuuntelussa. Huippuskeidaa tähän mennessä. Tulee ihanat teiniajat mieleen. E: wikistä kattelin että Dave Stewart on koskettimissa? Sama Eurythmics mies siis. Aikamoista. http://en.wikipedia.org/wiki/Gradually_Going_Tornado Tässähän on Jeffin lauluakin, eikä yhtään pöllömpää. Säääh. Kova levy. |
2541 13.08.2008 10:50:08 | |
---|
Tässähän on Jeffin lauluakin, eikä yhtään pöllömpää. Säääh. Kova levy. Miusta toi laulu on vähän kyllä, noh. Ehkä Jeff oli noista paras siinä. Ei oo Eurythmics -Stewart vaan Egg-, Hatfield & The North- ja National Health- Stewart. Tossa hymyilee vasemmalla: http://www.btinternet.com/~archimedes/pix4/nhband.jpg Basistin varmaan tunnistatkin, mie en vaan muista sen ensimmäistä nimeä.;) |
J.Hollström 13.08.2008 10:53:27 (muokattu 13.08.2008 10:55:43) | |
---|
Miusta toi laulu on vähän kyllä, noh. Ehkä Jeff oli noista paras siinä. Ei oo Eurythmics -Stewart vaan Egg-, Hatfield & The North- ja National Health- Stewart. Tossa hymyilee vasemmalla: http://www.btinternet.com/~archimedes/pix4/nhband.jpg Basistin varmaan tunnistatkin, mie en vaan muista sen ensimmäistä nimeä.;) Ok, jo mie ihmettelin että ei voi alla sama Dave kyseessä.. Tuttu basisti joo. |
J.Hollström 13.08.2008 11:04:31 | |
---|
10 minuuttinen "Land's End" on hieno biisi. Joo, ja joku täällä analysoi Jeffin soittoa hiplailuksi. Kuunnelkoot tän biisin snadin bassosoolon. Kyläpä lähtee kohdasta 2:30. Pekka Pohjolakin tekis aaltoja. |
2541 13.08.2008 11:09:10 | |
---|
Ok, jo mie ihmettelin että ei voi alla sama Dave kyseessä.. Tuttu basisti joo. Steve Hillagen "Open" -levyllä soittaa kaks eri Dave Stewartia, tää äsken mainittu kosketinsoittaja ja sit kitaristi mikä ei ole sekään tämä kuuluisa Stewart. Ja Camel -yhtyeessä oli 90 -luvun lopulla rumpalina Dave Stewart... |
Boomer 13.08.2008 11:34:34 | |
---|
10 minuuttinen "Land's End" on hieno biisi. Joo, ja joku täällä analysoi Jeffin soittoa hiplailuksi. Kuunnelkoot tän biisin snadin bassosoolon. Kyläpä lähtee kohdasta 2:30. Pekka Pohjolakin tekis aaltoja. Kuten totesin, niin oma otantani on vain parit juutube-pätkät. Täytyypä koittaa tsekata enempikin, mutta esim. tossa tän ketjun aloitusviestissä Jeffin sormet käy nopeasti, tarkasti ja tasaisesti, mutta soundi on _mun makuun_ liian ujo. |
Kefiiri 13.08.2008 14:06:47 | |
---|
soundi on _mun makuun_ liian ujo. Mäkin jouduin tuon katsomaan, kun rupes kiinnostaan millainen on ujo bassosoundi. Musta se oli paremminkin virkamiesmäinen. |
Boomer 13.08.2008 14:55:36 | |
---|
^heh, hankalia nää luonnehdinnat. Frank Zappa oli kait lausunut jotain seuraavan tyyppistä: 'Talking about music is like tap dancing about painting'. |
hollstro 13.08.2008 15:01:07 | |
---|
Mäkin jouduin tuon katsomaan, kun rupes kiinnostaan millainen on ujo bassosoundi. Musta se oli paremminkin virkamiesmäinen. Musiikkia kuunnellaan, ei katsella. Mitä sillä on väliä miltä soittaja näyttää jos kuulostaa hyvältä? Jeff Berlin todella kuulostaa, eli saundi on kohillaan (levyillä), enkä ole soitostakaan löytänyt moitittavaa. Megabasisti. vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen |
Kefiiri 13.08.2008 15:09:25 | |
---|
Musiikkia kuunnellaan, ei katsella. Mitä sillä on väliä miltä soittaja näyttää jos kuulostaa hyvältä? Hehee, ei mulla ole varaa Jeffin ulkonäköä arvostella. Eikä soittoakaan. Soundi vaan oli asiallisuudessaan virkamiesmäinen. Se ei ollut moite. |
hollstro 13.08.2008 15:11:17 | |
---|
Hehee, ei mulla ole varaa Jeffin ulkonäköä arvostella. Eikä soittoakaan. Soundi vaan oli asiallisuudessaan virkamiesmäinen. Se ei ollut moite. Levyillä on tymäkkä saundi. Toki usein kopio Jaco Pastoriuksen saundista, mutta se oli kovasti in aikanaa. vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen |
badcompany 13.08.2008 16:09:27 (muokattu 13.08.2008 19:55:13) | |
---|
|
Thefish 15.08.2008 20:06:51 | |
---|
Jeffillä on vähän sama vika kun kaikilla tusinatiluttelijoilla eli taitoa löytyy mutta se tärkein eli musiikin sisältö on taas sitten ihan jotain muuta.Yhtenä poikkeuksena tosin `Dixie`.Muistaakseni se oli ihan jopa musiikilta kuullostava ralli. Kolmiomaisella evällä varustetusta petokalasta otettu solunäyte.=? |
J.Hollström 15.08.2008 20:15:08 | |
---|
Jeffillä on vähän sama vika kun kaikilla tusinatiluttelijoilla eli taitoa löytyy mutta se tärkein eli musiikin sisältö on taas sitten ihan jotain muuta.Yhtenä poikkeuksena tosin `Dixie`.Muistaakseni se oli ihan jopa musiikilta kuullostava ralli. Toi aikaisemmin mainittu Joe Frazier on myös Jeffin biisi. Jos joku bassotaituribiisi pitäsi mainita joka myös kuulostaa hyvältä, niin siinäpä semmonen. Ei muuta kuin harjoittelemaan. En löytänyt youtubesta sitä orkkista, mutta tossa jonkun bändi vetoa: http://www.youtube.com/watch?v=dykps6xwDBs&feature=related Ja jos Geddy Lee kerran sanoo, että siinä on maailman paras basisti, niin kai se sitten on. |
Pirkka 15.08.2008 20:43:43 (muokattu 15.08.2008 21:07:41) | |
---|
Jeffillä on vähän sama vika kun kaikilla tusinatiluttelijoilla eli taitoa löytyy mutta se tärkein eli musiikin sisältö on taas sitten ihan jotain muuta. Tässä on lause joka on helppo sanoa: "Mun mielestä musiikillista sisältöä ei löydy". Tuo on joka tapauksessa oma mielipide. Jos kaveri soittaa vähänkin nopeammin se on helppo ilman sen suurempaa perehtymistä tuomita tilutukseksi vailla sisältöä. Sen mitä mä oon kuunnellu Berlini niin aika bebopilta esimerkiksi sen soolot mun korvaan kuulostaa. Olisi myös hauska tietää miten voidaan erotella toisistaan taito ja musikillinen sisältö. Edit. Tosin en sen kummemmin ole lähtenyt tekemään transkriptioita Berlinin sooloista. Pitäs varmaan tehdä. |
Thefish 15.08.2008 21:19:11 | |
---|
Tässä on lause joka on helppo sanoa: "Mun mielestä musiikillista sisältöä ei löydy". Tuo on joka tapauksessa oma mielipide. Jos kaveri soittaa vähänkin nopeammin se on helppo ilman sen suurempaa perehtymistä tuomita tilutukseksi vailla sisältöä. Sen mitä mä oon kuunnellu Berlini niin aika bebopilta esimerkiksi sen soolot mun korvaan kuulostaa. Olisi myös hauska tietää miten voidaan erotella toisistaan taito ja musikillinen sisältö. Edit. Tosin en sen kummemmin ole lähtenyt tekemään transkriptioita Berlinin sooloista. Pitäs varmaan tehdä. Jepjep,Mielipideasioita. Mä en tosin viitannut herran sooloihin vaan sen sävellyksiin.Siinä mielessä on helppo erottaa toisistaan taito ja musiikillinen sisältö.Hyvä soittaja,paskat biisit. Siis munsta. Kolmiomaisella evällä varustetusta petokalasta otettu solunäyte.=? |
MOi Luin aikoinaan Guitar Playerin JB kolumnit hyvin tarkkaan ja pyrin oppimaan niistä. Minusta _erittäin_ pätevää tekstiä. Lähetin joskus 1997 kiitoksen hänelle sähköpostilla noista artikkeleista. Monet ottivat hänen omien sanojensa mukaan nokkiinsa tuosta hänen "joko-tai" asenteestaan tiettyihin musiikillisiin asioihin. Lueskelin jostain, että hän kirjoitteli ja vastaili Talk Bass foorumilla, kyllästyi siellä riekkuviin puupäihin, ja pyysi poistamaan forumilta kaiken häneen liittyvän. Sääli. |
Boomer 19.08.2008 22:46:14 | |
---|
^Kirjoitti se vissiin jotain myös Bass Playeriin, mäkin pidin kyllä joistain sen jutuista, etenkin siitä kun totesi 'tabulatuurien olevan samaa musiikille kuin tupakka on terveydelle' tjms. Metronomin tuomitsemista ei kyllä moni hiffannut, enkä minäkään. |