sub zero 12.07.2008 14:31:24 | |
---|
Klamydian "Munkki" -biisissä laulajalta pettää pokka kohdassa "mutta jeesus rankaisee, jos munaa heiluttelee". Ja codan jälkeen ("kyllä se munkkikin pilluu haluaa, vaikkei se sitä tunnusta") joku bändin jäsenistä on ihan totaalisen revenny ja kikattaa taustalla huile alimentaire et la nudité est la paix mondiale |
M_Rouge 12.07.2008 14:54:35 | |
---|
En jaksanut lukea ihan koko ketjua läpi, joten en tiedä onko kukaan maininnut pierujuttuja. Kaikkihan varmaan tietävät Robbie Williamsin Road to Mandalayn biisillä kuuluvan peraisun. En ole oikein Robbie fani, enkä omista yhtään albumia, mutta olen kuullut, että muissakin biiseissä kuuluu pieraisuja. Sellainen kuuluu myösDeep Purplen, The Battle Ranges On -albumin 10-raidalla (One Man's Meat) 01:14-15. Mutta nämähän eivät ole ns. mokia, vaan tarkoituksella laitettuja juttuja... tuli vain mieleen. |
jhoo 15.07.2008 16:39:51 | |
---|
Supertrampin Asylum-kappaleessa n. 4:13 paikkeilla kertosäkeen alkaessa kuuluu häiritsevä "hyppäys", ikään kuin jatko olisi huolimattomasti copy-pastettu siihen. "Jotta voisin paremmin syödä sinut!" sanoi isoäiti ja nauroi, kunnes halkesi. |
Nazareth 12.08.2008 19:38:46 (muokattu 12.08.2008 19:38:56) | |
---|
Queen - Brighton Rock 4:26 kohdalla kuuluu ovikellon tapainen ääni. Mikä lie.. Kurnauskis. ÄÄÄÄÄÄÄK!!! Säikähdin. |
Niklodeus 12.08.2008 19:45:30 | |
---|
Anthrax- Caught In A Mosh, se alussa soiva sointu on aivan selvästi copy-pastettu. Ei se haittaisi, mutta kun tässä sen kuulee selvästi. CROM !!
- Conan The Barbarian |
KTR 12.08.2008 21:23:45 | |
---|
Anthrax- Caught In A Mosh, se alussa soiva sointu on aivan selvästi copy-pastettu. Ei se haittaisi, mutta kun tässä sen kuulee selvästi. Mmmitä? Ei tainnut sitä levyä tehdessä olla vielä tuota copy/paste-meininkiä. Kyllä ne varmaan on kuitenkin, vaikka äärimmäisen haastava ja taituruutta vaativa kohta onkin, niin soittaneet sen ihan normaalisti vaan nauhalle. |
Jucciz 13.08.2008 01:31:55 (muokattu 13.08.2008 01:32:41) | |
---|
Kaikilla CMX:n, Zen Cafen ja Mamban levyillä on jäänyt volyymit päälle miksauksessa. Tää on muuten taivahan tosi. Lisään listaan vielä Yön. Ei tainnut sitä levyä tehdessä olla vielä tuota copy/paste-meininkiä. Kyllä ne varmaan on kuitenkin, vaikka äärimmäisen haastava ja taituruutta vaativa kohta onkin, niin soittaneet sen ihan normaalisti vaan nauhalle. Copy/paste on paljon vanhempi keksintö kuin tietokoneet tai Pro Tools. Paljon vanhempi. |
Simo78 13.08.2008 10:15:43 | |
---|
Toi ei kyllä oo virhe. Jos kuuntelet ennen Nevermindia tehtyjä demoja, ni kuulet kuinka Kurt laulaa niissä samalla tavalla. Vaikka siinä yhessä Nevermind-dokkarissa se yks tyyppi kyllä väittää että se on virhe niin eipä oo. Jos se olikin virhe siinnä demolla ja ovat kuunnelleet, että "hei toihan toimii"? Koska kyllä mä olen myös elänyt siinnä harhakuvassa, että tuo olisi "virhe". Eiköhän näitä "virheitä" tule jokaiselle, ainakin itselleni on käynyt tuolla tavalla jokusen kerran... |
Gandhi 14.08.2008 10:17:32 | |
---|
Toi ei kyllä oo virhe. Jos kuuntelet ennen Nevermindia tehtyjä demoja, ni kuulet kuinka Kurt laulaa niissä samalla tavalla. Vaikka siinä yhessä Nevermind-dokkarissa se yks tyyppi kyllä väittää että se on virhe niin eipä oo. Jos se olikin virhe siinnä demolla ja ovat kuunnelleet, että "hei toihan toimii"? Koska kyllä mä olen myös elänyt siinnä harhakuvassa, että tuo olisi "virhe". Eiköhän näitä "virheitä" tule jokaiselle, ainakin itselleni on käynyt tuolla tavalla jokusen kerran... Kurt mainitsi yhdeksi esikuvakseen Japanista tulevan The Boredomsin, joten eipä taida mikään "mokailu" olla muuta kuin homagea sinne härömmän noiserockin suuntaan. Alle kirjoitus. |
Mr. Speed 14.08.2008 11:54:59 | |
---|
Tämä on varmaan ollut täällä jo 69 666 kertaa mainittuna, mutta ei ollut kolmella viimeisimmällä sivulla, joten kerrotaan. Dragonforcen Through Fire and Flamesin lopussa Herman Li nykäsee vibranoston, jonka yhteydessä kielikatkeaa, ja äänen korkeus tipahtaa todella nopeasti. Todella kuulostaa tarkoitetulta, mutta DF:n pojat ovat itse tästä kertoneet. Telecaster on ruma kitara. |
Saikkonen 14.08.2008 12:22:13 (muokattu 14.08.2008 12:24:06) | |
---|
Tämä on ollut täällä miljoona kertaa ja Gibsonilta on tulossa robottikitara, mutta Megadethin Symphony of destructionin soolon viimeinen nuotti, kahden kielen "revitysvinkaisu" on (ehkä) äänitetty overdubbina. Edit: "Miksausmokaksi" sitä voi nimittää sen vuoksi, että sen kuulee, ei siis sen vuoksi että on yleisesti ottaen käytetty paikkausäänitystä. Lätkämailan irtolapaa kannattaa taivuttaa esim. kuuman lämmityspatterin välissä. |
Ambrusin 14.08.2008 15:03:03 (muokattu 14.08.2008 15:12:47) | |
---|
Zepukoiden Since I've been Loving You: Bonzolla on unohtunu rasvata basaripedaali, inisee koko biisin ajan. Ollu vaan nii hyvä veto, ettei oo jaksettu uudestaan vetää. Ei oo ainoa kyseisen orkan biisi... Stoneseilla myös paljon, Sticky Fingersissä on jännä: Brown Sugar loppuu luultavasti Keken nikotiiniseen "Yeah" -huutoon, seuraava biisi Sway alkaa Jaggerin laiskalla laskulla. Monien vanhojen biisien osien vaihdossa kuuluu jonkun komentoääni tai kannustushuuto... |
Painajaismainen 14.08.2008 19:27:29 (muokattu 14.08.2008 19:29:06) | |
---|
Jossain Audioslaven biisissä taitaa kuulua metronomin nakutus. Tarkistan biisin kunhan kerkeän. Edit. Katsoinkin samantien. Biisi on Your Time Has Come ja kohta 1.24 ->. Onko se metronomi mikä nakuttaa? "Palkkapäivä iskee kuin miljoona GASia" - Kivijalka |
Matjardo 14.08.2008 20:40:41 | |
---|
Jossain Audioslaven biisissä taitaa kuulua metronomin nakutus. Tarkistan biisin kunhan kerkeän. Edit. Katsoinkin samantien. Biisi on Your Time Has Come ja kohta 1.24 ->. Onko se metronomi mikä nakuttaa? Kappas, metronomiltahan se kuulostaa! Aika hassua vaan, että on noinkin selvästi kuuluva juttu jäänyt, ellei sitten ole tahalleen siellä. Eihän se haittaa siellä, kun on noinkin mukava ääni klikissä(?). Eri asia jos se olisi sellainen piiputus, kuin omassani. Two beers or not two beers? |
NHR 14.08.2008 22:08:13 (muokattu 14.08.2008 22:16:18) | |
---|
Biisi on Your Time Has Come ja kohta 1.24 ->. Onko se metronomi mikä nakuttaa? En tunne biisiä, mut ihan biisin nimen perusteella veikkaisin, ettei oo mikään moka, vaan luultavasti esittää kellon tikitystä (Your Time jne.). Mitäs siinä kohtaa/just ennen/just jälkeen mahdetaan laulaa? Ja kuin nopeeta/hidasta se nakutus on? E: No ainakaan tän perusteella en osaa sanoo, eise mihkään tuntunu mitenkään erityisemmin kyl liittyvän. Ehkä sit ovvaan ihan reilu moka. http://www.youtube.com/watch?v=F2ocXxLvCpI "It's really something other than else!" |
Tämä on ollut täällä miljoona kertaa ja Gibsonilta on tulossa robottikitara, mutta Megadethin Symphony of destructionin soolon viimeinen nuotti, kahden kielen "revitysvinkaisu" on (ehkä) äänitetty overdubbina. Mä luin tän moneen kertaan ja luulin että Gibsonilta tulee ropottikitara joka vetää Symphony OD:n soolon viimisen nuotin ku painaa nappia tms. Tuoreet silmät. Jaa niitä miksausmokia.. Eppujen Taivaassa perseet tervataan lopussa (feidin aikana) kuuluu PING ku Torvisen tupakasta tippuu tuhkat kitaran kielille. Queenin Fat Bottomed Girlsin aikalailla alussa tulee semmonen hyvin selkee BLIP. Mutta ei ilmeisesti kaikissa versioissa (?). Muistaakseni levyversiossa tulee, mutta Greatest Hitsillä ei. Tai toistepäin. Mun on pitäny tsekata tää tarkka kohta ennenku tuun sitä mainostamaan, mutten oo muistanu. Jaa tullu jo molemmat? ok. Pimeys komerossa on laajempi psykofyysinen kokemus |
EbnoC 15.08.2008 12:58:43 (muokattu 15.08.2008 13:29:54) | |
---|
Daron Malakianin Scars On Broadway levyllä universe biisissä vola laskee hieman 0:11 kohdalla juuri ennen kuin toinen kitara tulee mukaan riffiin. En tiedä onko vika vain omassa levyssä kun muut eivät ole tuota huomanneet :D E: niin ja vissiin jo sanottu SOAD:in Chop Suey alussa serj sanoo "We`re rolling suicide" mikä ilmeisesti oli biisin alkuperäinen nimi. Tarkoituksella tämäkin tietty. =) E: Muisinpa sitten tämmöisenki, joskus muinoin joku pianisti, en muista kyllä nimeä, lauloi aina samalla kun soitti pianoa. Joissakin äänityksissä tämä laulu kuuluu. Ei kaikissa kun jänen päähänsä laitettiin jokin laatikko estämään hänen lauluäänensä kuulumista :D. Joku saa nyt muistaa tämän nimen. |
arppah8 15.08.2008 13:34:34 | |
---|
Zepukoiden Since I've been Loving You: Bonzolla on unohtunu rasvata basaripedaali, inisee koko biisin ajan. Ollu vaan nii hyvä veto, ettei oo jaksettu uudestaan vetää. Ei oo ainoa kyseisen orkan biisi... Tätä nykyisen bilebändin rumpali joskus kylässä käydessään kuuntelutti mulle varmaan tunnin verran. Mänt hermot. Niinko en ois itse huomannut kun levyn mun omasta hyllystä otti. "Kuuntele ny, ..ttu Bonzo! Kuuntele kun pedaalikin kitisee! Ooota mä kelaan vielä... kuuntele nyt! Håhå!" Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30. |
Takajeejee 15.08.2008 18:10:18 (muokattu 15.08.2008 18:11:38) | |
---|
oihohohhoiohioiuhoihå äiäjhpoj |
sub zero 15.08.2008 19:13:58 | |
---|
Miles Davisin örinät "Miles Smiles" levyn joidenkin biisien lopussa on kyllä mieleenpainuvimmasta päästä huile alimentaire et la nudité est la paix mondiale |