Aihe: b-band ust+ast yamahan ll16
1
svantte
05.08.2008 14:09:50
onko kellään koke7muksia yamahan ll16 akkarin mikittämisestä?itte oon aatellu asentaa b band ust+ast järjestelmän.guitar fun lehdessä kehuttu!
P-Nut
05.08.2008 14:37:11

Morjens!

Itselläni on täsmälleen sama kitara ja olen myös ajatellut asennuttaa tuohon jonkulaisen mikityksen. Olen ajatellut K&K Pure Western mini-mikitystä. Pitää vielä tutkia kertomuksia ja hintoja.

B-Bandin vermeet olisivat varmaan kans ihan jees vaan niissä pompahtaa hinta jo sitte hieman ylemmäs jos tuollaista ust+ast systeemiä miettii.
Here, have a slice of life.
hapan
05.08.2008 14:58:46
Jos haluaa kaksoismikkisysteemin vähän edullisemmin, niin tässä on t-marketin myydyin tuote: http://www.thomann.de/fi/shadow_sh_sonic_doubleplay.htm

Ajattelin hommata tommosen, jos ostan mikittömän akustisen. Tuskin tuo ihan paska ole.
Juniper
05.08.2008 16:01:23
Jos haluaa kaksoismikkisysteemin vähän edullisemmin, niin tässä on t-marketin myydyin tuote: http://www.thomann.de/fi/shadow_sh_sonic_doubleplay.htm

Ajattelin hommata tommosen, jos ostan mikittömän akustisen. Tuskin tuo ihan paska ole.

Tuo on jopa kalliimpi kuin B-Band A2.2 AST/UST mikityksellä......

Tässä on myös mielenkiintoinen vaihtoehto: http://www.thomann.de/fi/aer_ak15.htm

Tämän soundin pitäisi olla aika lähelle matonin ap-mic systeemiä eli toimii Tommy Emmanuel faneille :D
Roberto
05.08.2008 16:08:14

Suositan b-bandin AST & konkkamikki-yhdistelmää, A2-etusella.
mll
05.08.2008 20:29:53
Suosittelen Schattenin mikkiä http://www.schattendesign.com/ . Niitä saa sekä aktiivisena, että passiiivisena ja passiivimalliin voi pistää konkan kaveriksi.

Kaksi akustisten parissa hääräävää soitinrakentajaa ovat kehuneet Schattenin systeemiä parhaaksi, Juha Lottonen ja Anders Liljeström. Kuten myös miksaaja/studiopäällikkö/muusiko Janne Viksten on myös kehunut schattenia parhaaksi. Toinen mitä olen kuullut kehuttavan on K&K. Lottoselta www.lottonenguitars.com saa noita Schetteneita ja Liljeströmiltä www.liljestromguitars.com saa Schatteneita ja K&K:ta.

B-bandeistä olen kuullut hieman huonoa juttua soitinrakentajilta. Soundissa ei ole mitään vikaa, vaan lähinnä kestävyydessä. UST signaali voi alkaa hiljetä ajan kuluessa. En tiedä onko tämä vieläkin ongelma, jossain vaiheessa yksi soitinrakentaja joutui vaihtelemaan noita UST-piezoja aikast paljon väsymisen takia.

Nämä nyt ovat pitkälti makuasioita. Schatten on todennäköisesti kiertoherkempi mitä perinteiset tallanalus-piezot. Minulla ei ole ollut ongelmia kierron kanssa, vaikka olen soittanut myös rumpalien kanssa keikoilla jonkin verran, paitisi yhden kerran, mutta silloin lavalla alkoi kiertämään heti kun joku soittaja soittin pienen oktaavialan E:n.
hapan
13.08.2008 21:05:02
Aiheeseen liittyen...

Olen tässä katsellut Yamahan LS16 kitaraa sillä silmällä ja mietin, että jos sellaisen ostan, niin mikä olisi siihen hyvä mikkisysteemi.

Soitan näppäillen, sooloillen ja plekulla kompaten, aika "monipuolisesti" jos näin voisi sanoa. Soundi pitäisi olla mahdolisimman luonnollinen, hinta ei periaatteessa ole este. Eikä haittaa, vaikka siihen kylkeen joutuu kairaamaan holen etuasteelle, kuitenkin jonkinnäköiset säätömahdollisuudet pitää olla (eli "pelkät" ei riitä). Samoten vierastan jossain määrin konkkamikkiä.

Joku kaksoismikkisysteemi voisi olla se the juttu? B-bandilla taitaa olla jotain, samoin aiemmin mainitsemani shadown double play. Oisko porukalla heittää ässiä hihasta tähän jakoon?
hapan
14.08.2008 21:37:51
Nostoa...

Mikä liike Helsingissä myy/asentaa B-Bandeja?
Puavali
14.08.2008 22:34:32
Nostoa...

Mikä liike Helsingissä myy/asentaa B-Bandeja?

Osta Thomannilta, Suomessa nuo on niiiiin kalliita että :/

Ja sitten asenna itse.
Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni.
kalamies#19 >-)))> ; ESTR #2 ; Relic #5
Roberto
15.08.2008 07:45:21 (muokattu 15.08.2008 07:45:44)

Osta Thomannilta, Suomessa nuo on niiiiin kalliita että :/

Ja sitten asenna itse.

Pöh. Kaikki suomen musakaupat on valmiita neuvottelemaan hinnoistaan jos jostain saa tavaraa edukkaammin. Toi ainainen euroopasta luukutus johtaa ainoastaan siihen, et kohta ei ole enää musakauppoja, ja plekutkin tulee jostain Iranista. Eipä siinä, taidan ostaa rahtifirmojen osakkeita, sillä ne on ainoat jotka tekee massia touhuillaan.
Roberto
15.08.2008 09:59:03

Olkoon niin, mutta eräs nimeltä mainitsematon oululainen musiikkikauppa on asia erikseen.

Yleistetäänpä sen pohjalta sama koskemaan kaikkia muitakin.
turmus
19.08.2008 09:25:00
Itse asensin omaan Landolaani B-bandin AST ja UST mikit sekä B-Band A2.2 with XOM preampin reilu vuosi sitten. Tarpeet hommasin lampsimalla suoraan sisään B-Bandin Vaajakosken toimipisteeseen. Vähän ihmeissään olivat kun sieltä ei normaalisti myydä tavaraa suoraan ulos. Eivät kuitenkaan halunneet maksavaa asiakasta karkoittaa ja maksoin tilisiirrolla mikkien hinnat ja kuittia vastaan sain tavarat. Hintaa en tarkkaan muista mutta samaa luokkaa se oli mitä kaupasta ostettuna olisi ollut. Ei suurta eroa. Itse mikitykseen meni aikaa noin 3 tuntia. Ja soundi on kyllä erittäin hyvä. Ja kitaraan ei tullut mitään näkyviä ulkoisia muutoksia.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)