Aihe: Ns. "alokasmokat"
1 2 3 4 5 6 723 24 25 26 27
EP
14.08.2008 20:46:33
Meijän bändin idoli, oikein Timojen Timo, eli Timo T.A. Mikkonen sanoi biisin sävellajiksi "Dseiskan"... ei tosin itse olla kompattu miestä, tuskin paljon enää laulaakaan, mutta tää juttu on tosi..

Se on varrmana jottain "bluuusväritteistä" kamaa tuo! :D
Qsine
14.08.2008 21:50:46

Tuli tuossa matkan varrella mieleen, että voisihan tätä laajentaa myös muusikoiden "alokasoikaisuihin".

Esimerkiksi.
On semmoinen tunne, että suurelle osalle soittajia tulee kuset housuun silkasta pelosta, kun he näkevät nuottikuvan siitä Satumaan neljäntahdin pätkästä, joka aina jätetään pois, tiedättehän: välisoiton ja tokan säkeistön välissä se FisSeiska & DimiHässäkkä! Perusteluina tuntuu aina olevan se, että "sitä nyt ei ole tapana ottaa" tms.

Mutta helv! Syytä olis! Upea kohta! Vai onko vika kuitenkin (taas) laulajissa? Aina ne lähtevät laulamaan toista säkeistöä, kun pitäisi ottaa se välike! Adressin paikka prkl
"Ensi kuun alussa minä lähden Puolaan, ja jään sinne, siksi aikaa kun asiat sitä vaativat".
Timi
14.08.2008 21:59:37
Tuli tuossa matkan varrella mieleen, että voisihan tätä laajentaa myös muusikoiden "alokasoikaisuihin".

Esimerkiksi.
On semmoinen tunne, että suurelle osalle soittajia tulee kuset housuun silkasta pelosta, kun he näkevät nuottikuvan siitä Satumaan neljäntahdin pätkästä, joka aina jätetään pois, tiedättehän: välisoiton ja tokan säkeistön välissä se FisSeiska & DimiHässäkkä! Perusteluina tuntuu aina olevan se, että "sitä nyt ei ole tapana ottaa" tms.

Mutta helv! Syytä olis! Upea kohta! Vai onko vika kuitenkin (taas) laulajissa? Aina ne lähtevät laulamaan toista säkeistöä, kun pitäisi ottaa se välike! Adressin paikka prkl

Varmaan kaks kertaa laulanut,mikäli on kyse siitä tangosta ja mielestäni pojat eivät ole oikaissut missään kohtaa?
Kylmän viileesti!
vanhami
14.08.2008 22:04:45

Esimerkiksi.
On semmoinen tunne, että suurelle osalle soittajia tulee kuset housuun silkasta pelosta, kun he näkevät nuottikuvan siitä Satumaan neljäntahdin pätkästä, ....

Soitin sen ennen aina, kaikki meni metsään siinä kuin köyhän talon porsaat olit sitten missä vaan. Sitä ei ole skrivattu edes kaikkiin nuotteihin. Alko niin vituttamaan, että en ole sitä moneen vuoteen enää vetäny. Vois katella sen taas pahveista ulos. Olen sen jo itsekkin unohtanut.
baron
14.08.2008 22:12:14

Kyllähän mä yritän soitella sitä mutta joku jonka vola peittää mut alleen ei malta odottaa vaikka ennen piisiä oon sanonut että odota välisoitto loppuun.
EP
14.08.2008 22:18:26
Kyllähän mä yritän soitella sitä mutta joku jonka vola peittää mut alleen ei malta odottaa vaikka ennen piisiä oon sanonut että odota välisoitto loppuun.

Lopeta ens kerralla soittaminen ja mee sen kaverin viereen ja huuda sen korvaan: "Per..le"! :D
..eiköhän se siitä
pekkajau
14.08.2008 23:16:16 (muokattu 14.08.2008 23:16:30)
Näitä oikaisuja on tehty. Kerran yksi kosketinvelho ei kehannut opetella oikein mitään muuta kun "jässiä" niin piti Jäppilän Masan humpista tehdä potpuri ilman introja.
Vanhemmiten näkee paremmin kauas.
jeppeq
14.08.2008 23:23:16 (muokattu 14.08.2008 23:28:57)
Soitin sen ennen aina, kaikki meni metsään siinä kuin köyhän talon porsaat olit sitten missä vaan. Sitä ei ole skrivattu edes kaikkiin nuotteihin. Alko niin vituttamaan, että en ole sitä moneen vuoteen enää vetäny. Vois katella sen taas pahveista ulos. Olen sen jo itsekkin unohtanut.

Tönäsin varalta Henry Theel -version postiis, Dm.

Muutoin aiheeseen liittyen, parasta huvia ovat soittajat jotka antava ymmärtää, että lähtee ihan vaikka mitä ja mistä tahansa, varuksi luettelevat kaikki ulkomaat tähdet ja kertovat diggailevansa tätä ja sitä ja tuota. Sitten kun pyytää soittamaan suoraan nuotista melodiasoolon vaikka perus valssiin, tulee monasti taimillisesti täyttä soopaa ja kellaritason virheitä. Usein hymyilyttää nuo tilanteet, pimpeli pom.
Painava, mutta kevytmielinen.
EP
15.08.2008 00:09:16 (muokattu 15.08.2008 00:10:05)

Muutoin aiheeseen liittyen, parasta huvia ovat soittajat jotka antava ymmärtää, että lähtee ihan vaikka mitä ja mistä tahansa, varuksi luettelevat kaikki ulkomaat tähdet ja kertovat diggailevansa tätä ja sitä ja tuota. Sitten kun pyytää soittamaan suoraan nuotista melodiasoolon vaikka perus valssiin, tulee monasti taimillisesti täyttä soopaa ja kellaritason virheitä. Usein hymyilyttää nuo tilanteet, pimpeli pom.

Tanssimusiikki on niiiiiiin laaja-alaista, että pitäisi osata ihan helevetisti biisejä ulkoa, olla hyvä korva ja nykyään lisäksi primavista -taitoa löytyä joka lähtöön.

En tiiä.. ennen ainakin jäi vaan vitutus ja lopulta siitä tuli niin välinpimättömäksikin, että "kunhan sinnepäin..", kaikki oli kuitenkin yleensä tyytyväisiä ja se riitti SILLOIN!
Nykyään oon kyllä ihan sovitun ohjelmiston kannalla, ei tuu vitutusta, kyllästymistä ja soittaminen/sovittaminen on kivaa :)
Lennu
15.08.2008 01:48:39

Nykyään oon kyllä ihan sovitun ohjelmiston kannalla, ei tuu vitutusta, kyllästymistä ja soittaminen/sovittaminen on kivaa :)

Mitä? Jää kaikki vauhdit, vaaralliset tilanteet ja pulkallalaskut pois. Ei ei.
vanhami
15.08.2008 08:14:03
.

Kiitti, perille tuli, pitää taas ottaaa tuo tilutus messiin ja saada jätkät ihan pihalle, kuin lumiukko.
Ukko
15.08.2008 16:11:27

Eis? 11 ristiä?

Jos mennään joskus yhdessä keikalle, transponoin sulle laput siihen.

Ei noin. Mä käännän laput kuitenkin ylösalaisin ja sanon että vihellä vähän alkua.
COVS jäsen nro 6
jajuhani
15.08.2008 18:55:27
Mielenkiintoisia tarinoita. Harrastelijahanuristina en osaa ottaa kantaa juttuihin, mutta mukava seurata. Näköjään "ammattilaisetkin" osaavat. Itse opettelen nuoteista ja pyrin soittamaan sovituksen mukaisesti. Jonkin verran harrastan myös hanurille sovittamista, tosin opettelemista vielä. Tanssilattialta koettuna on tosin aika usein tullut mieleen, etteivät nämä porukat soita "oikein". No jatkakaa juttuja, luen mielenkiinnolla.
Ellei tiedä minne on menossa, päätyy todennäköisesti jonnekin muualle.
Ukko
15.08.2008 19:59:01

Mitä? Jää kaikki vauhdit, vaaralliset tilanteet ja pulkallalaskut pois. Ei ei.

Jee. Ei koskaan. Seikkailun maku pitää löytyä.
COVS jäsen nro 6
mack the knife
15.08.2008 20:06:23
Jee. Ei koskaan. Seikkailun maku pitää löytyä.

Niin pitää. Tänäänkin tuuraajakitaristi on monesta biisistä sitä mieltä, että ei ole ikinä kuullutkaan. Mitä sitte, siitä vaan menoksi.
COVS n:o 1.
Ukko
15.08.2008 23:45:52

Niin pitää. Tänäänkin tuuraajakitaristi on monesta biisistä sitä mieltä, että ei ole ikinä kuullutkaan. Mitä sitte, siitä vaan menoksi.

Teillä on kunnon pelimanni kehissä.
COVS jäsen nro 6
jeppeq
16.08.2008 00:06:53

Kitaristille vaan ilmoitetaan nyökkäyksellä 1 tahti ennen sooloa, että "ole hyvä".
Jos ei ossoo, ei sitten ossoo...

Sävellajiks valitaan yleensä Bb tai Eb, että olis ees jotain haastetta.
Pelimiehille ihan sama mistä.

Kitaristilla on helppoo, tulee yleensä vasta tahdin toisella mukaan..
Painava, mutta kevytmielinen.
EP
16.08.2008 06:05:44

T(u)uraukset on asia erikseen!
Semmonen jatkuva "pelimannipohjalta veto" ei vaan enää kiinnosta, ei anna yhtään mitään ..jos ei otakkaan! :oO
mack the knife
16.08.2008 06:40:43
T(u)uraukset on asia erikseen!
Semmonen jatkuva "pelimannipohjalta veto" ei vaan enää kiinnosta, ei anna yhtään mitään ..jos ei otakkaan! :oO

Mua kiinnostaa. Pelimannimeininki on erittäin kehittävää.
COVS n:o 1.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)