Aihe: Ns. "alokasmokat"
1 2 3 4 5 623 24 25 26 27
Lennu
13.08.2008 23:42:07

Aivan, kaikki kitaristit pitäis nylkeä ja hommaa yks solttonimies lisää remmiin.
pekkajau
14.08.2008 00:17:25
Aivan, kaikki kitaristit pitäis nylkeä ja hommaa yks solttonimies lisää remmiin.

Kitaristilla on aina selkä kipeänä.
Vanhemmiten näkee paremmin kauas.
isojussi
14.08.2008 00:26:46

Ja piuha rikki.
"Isojussi on se puu joka liikkuu. Entti." - Fuzzy Boner
jape2
14.08.2008 00:34:43
Ei nää mistä puhutaan oo kitaristeja, ne on kuin minäkin, kitaran omistajia!
johnsmith1
14.08.2008 00:38:20
Pari settiä kun kitaristi vetää ilman että huomaa että kitara on ihan päinpersvireessä ja kun siitä kohteliaasti huomauttaa... ja kitaristi ei ole kuulevinaan.

Syy voi olla hänellä:
-Ei kuule
-Ei halua kuulla huomautusta
-Käyttää chorusefektiä, ja etenkin väärin säädettynä.
Living Life Without Loving the Beatles. "Whether you are one of an oppressed minority or a Fab Four fan finally figuring out that your sacred cow has been milked for long enough. I hope these words will be of some encouragement to you." Gary Hall
pekkajau
14.08.2008 00:43:01
Syy voi olla hänellä:
-Ei kuule
-Ei halua kuulla huomautusta
-Käyttää chorusefektiä, ja etenkin väärin säädettynä.

No! Näin se löytyi ratkaisu tähänkin ongelmaan!
Vanhemmiten näkee paremmin kauas.
Lennu
14.08.2008 10:42:10

Eikös yleensä hanuristeilla?

Ja piuha rikki.

Yleensä laulajalla.

Runpalilla on joskus hanuri rikki huonon pallin vuoksi.

Yleensä kyllä koko bändi vaan on enemmän tai vähemmän rikki.
EP
14.08.2008 12:09:26 (muokattu 14.08.2008 12:30:05)
Eikös tää oo kanssa "alokasmaista", että aletaan soittaan biisiä ja sitten muutaman tahdin jälkeen stop: "sorry, tää ei ny lähtenykkää, niiku kotona! Otetaas uusiks' yks-kas kol.." ..ja taas poikki :D

No, onhan se toisaalta noinkin, jos ihan vituiksi menee lähtö, mutta kyllä mua vittuttais ku mulle on "vanhanajanpaavot" opettanu, että tollanen on perseestä! ..pitää jatkaa vaan soittamista naama peruslukemilla ja oottaa, kyllä se siitä tasottuu..

..toisaalta taas onhan niinkin sanottu, että "ku intro ja fine ok, nii välissä voi tapahtua mitä vaan!" ..eikä sekään oikeen pidä paikkaansa :/

Tuli vaan mieleen tässä yhessä tilaisuudessa.. tämmösiä, ei mulla muuta :)
KoskPaavo
14.08.2008 15:30:18
Huimin moka tuli kun oltiin " Fazerin sekalaiset"- ryhmällä keikalla lavalla ja basisti liidarina halusi että ennen ensimmäistä valssia soitetaan soundcheckinä muutama tahti " Kultaista nuoruutta". Tietysti kaikki sata paria lähti heti tanssimaan, ja sitten aljettiin uudestaan, voi vuohen vehkeet.
" Tällainen elämä käy laatuun, onhan se välimmiten lystiäkin ja kohottelee kantapäitä" Aleksis K.
vanhami
14.08.2008 15:50:18
Eikös tää oo kanssa "alokasmaista", että aletaan soittaan biisiä ja sitten muutaman tahdin jälkeen stop: "sorry, tää ei ny lähtenykkää, niiku kotona! Otetaas uusiks' yks-kas kol.." ..ja taas poikki :D

Hävettäähän se, mutta joskus vaan käy sellasia ajatusvirheitä, että on vaan parempi panna poikki kun rämpiä loppuun. Rumpali lähtee vetään eri biisiä kun muut, tai joku laskee ihan helvetin väärän tempon jne.
Ukko
14.08.2008 15:51:37

Näin kitaristit luulee!
(Sorry, kyllä tiedän että kitaristienkin joukossa on muusikoita, tosin harvakseltaan)
Jatkuva ongelma on Proud Maryn sävellaji, ei yksi eikä kaksi kertaa kitaristi oo luullut että sen riffin eka sointu on yhtä kuin sävellaji.

Tunnen muutaman kiipparistinkin joilla on se luulo.
COVS jäsen nro 6
baron
14.08.2008 16:05:19

Eivät onneksi kuulu mun tuttavapiiriin.
Coelhinho21
14.08.2008 17:04:10

Jatkuva ongelma on Proud Maryn sävellaji, ei yksi eikä kaksi kertaa kitaristi oo luullut että sen riffin eka sointu on yhtä kuin sävellaji.

Tullut sellaisia pystöjäkin vastaan.
Kantapään kauttahan tuo on pitänyt oppia varmistamaan, että mennäänkö nyt ceestä vai deestä (vai perseestä)
Parempi pitää suunsa kiinni ja vaikuttaa typerältä kuin avata se ja poistaa kaikki epäilykset :-)
Ukko
14.08.2008 17:57:09

Tullut sellaisia pystöjäkin vastaan.
Kantapään kauttahan tuo on pitänyt oppia varmistamaan, että mennäänkö nyt ceestä vai deestä (vai perseestä)

Sävellaji on mieluusti E#
COVS jäsen nro 6
jape2
14.08.2008 18:04:15

Tai kolme alas!
baron
14.08.2008 18:10:37 (muokattu 14.08.2008 18:11:30)

Eis? 11 ristiä?

Jos mennään joskus yhdessä keikalle, transponoin sulle laput siihen.
EP
14.08.2008 18:19:07

Eiss stana!
stagestar
14.08.2008 19:10:33
Sävellajia kysyttäessä sanon että ihan sama ! laulan sitten oktaavia ylempää tai alempaa tai sitten pahimmassa tapauksessa sopivasti sekoitellen. hoh hoh ! Joo, kyllä minä ainakin koitan kunnioittaa säveltäjää ekan kertsin loppun asti, sitten voi haluttaessa itse säveltää jos siltä tuntuu.

Mutta toki varmaan on tullut jotakin myös opittua väärin ja se on totta että kevyessä musiikissa paljon jopa levyillä kuulee samasta biisistä monenlaisia variaatioita melodioista. Että ilman nuotista tarkennusta niin tiedäppä mikä se oikea melodia on.

Monesti muuten kiipparistit jättää esim. Satulinnassa ja Mun aika mennä on kappaleessa osan introsta ja välisoitosta soittamatta ? ei kuulemma kerkeä ! Kyllä kerkiää, olen kuullut kerran ! ; ) Joo, se oli puhdas vitsi.
rok rok !!!
tope2
14.08.2008 20:42:51 (muokattu 14.08.2008 20:43:20)
Meijän bändin idoli, oikein Timojen Timo, eli Timo T.A. Mikkonen sanoi biisin sävellajiksi "Dseiskan"... ei tosin itse olla kompattu miestä, tuskin paljon enää laulaakaan, mutta tää juttu on tosi..
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)