Aihe: EMG Zakk Wylde mikit (EMG 81 ja 85)
1 2 3
JohnnyLee
14.08.2008 16:55:43

Mietin vaan, että miten voidaan sanoa ettei jokin tietty mikki taivu johonkin tiettyyn musatyyliin... varsinkin jos puhutaan tyliin "mulla on käsitys..."
Tietenkin, jos mikistä ei mitenkään saa potkua ulos, niin eihän se sovi metallin soittoon, mutta ei kai sellainen mikki ole hyvä mihinkään?
Ja sitten mennään makuasioihin, kun mietitään soundipoliittisia asioita.
Mutta onko olemassa jotain (laadukasta) mikkiä mikä ei johonkin musatyyliin yksinkertaisesti taivu, kuten kärjistetysti saatetaan väittää?

Kyllähän nuo EMG 81 ja 85 mikit ainakin käy vaikka hevistä humppaan.
Melodista kitara-heviä: www.mikseri.net/johnnymichael
juikkipuikki
14.08.2008 17:56:12

Juurikin näin. Kannattaa muuten muistaa, että kitaristilla soundi lähtee hyvin, hyvin pitkälti omista näpeistä.

Hyvä omakohtainen esimerkki siitä, kuinka soundi on paitsi kuulijan korvissa, myös ja varsinkin kuulijan SILMISSÄ (!): Paikallisessa kuppilassa blueskeikalla, tauolla paikallinen kitarapoliisi ja soundipuritaani tuli kehumaan miten "laulava ja notkea soolosoundi sulla on ja on vissiin kuunneltu Robbenia ja Stevietä ja Vaikka Ketä ja oikeen vanhan sydäntä lämmittää kun kuule noin autenttista meininkiä ja otatko oluen ja...." No, kaveri tuli kuuntelemaan seuraavaa settiä lähinäköetäisyydelle. Mulla oli hengen mukaisesti Tele-RUNKOINEN kitara mutta pyhäinhäväistys alkoi siitä, että siinä oli EMG S-S-H setti ja - nyt krusifiksit esiin ja Manaaja paikalle - vahvistinosasto oli tilkitty räkkiin etunenkin oli Rolandin GP-100 eikä mikään Putkinen.

Ei ollut vaikea kuvitella, mitä se selitti sille toiselle kitarapoliisille kun ne kuuntelivat kädet puuskassa siitä toisessta setistä ekaa biisiä. "...näillä mallintavilla ei pääse ikinä, EI IKINÄ lähellekkään OIKEAA soundia... Mä en IKINÄ pilais soitinta aktiiveilla, tosin toihan ei ole Fenkku, mikä lie kotitekoinen... Mun mielestä toi Hendersonin Dolomite EI ole mikään blues-biisi... Ei se muuten soita hyvin, se vaan kuulostaa siltä..."

Turha kai sanoa, että jäi se olutkin saamatta.

HEheeeeh, kyllä repes :D
Lesbo-ul on kaiken A ja O, joiden välissä L ja K.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)