bedlam 14.08.2008 09:19:44 | |
---|
Kymmenen pientä neekerinpoikaa. Luin tämän kolme tai neljä kertaa nuorempana, enkä taaskaan varmasti muistaisi kuka oli murhaaja. Jotenkin eriskummalliselta tuntuu se, pitääpä ottaa taas uusintaan. Se viimeksi nauraa joka hitaimmin ajattelee. |
Zed 14.08.2008 09:55:47 | |
---|
Sinuhe Egyptiläinen käsittelee ihmisyyttä ja elämää niin monesta näkökulmasta, että sitä voisi muutamalle turjakkeelle suositellakin. "moi, tässä ketjussa ois tarkoitus tehdä 10 eri kitara merkkiä PARHAUS JÄRJESTYKSESSÄ" -Sike |
Milkop 14.08.2008 10:22:21 | |
---|
Jos koittaisi vakavasti jotain, vaihteeksi... Minusta Mihail Bulgakovin Saatana Saapuu Moskovaan on sen luokan kirjallisuuden kivijalka, että se kannattaa lukea ainakin kerran. Kirja pistää yhtä aikaa hymyilemään ja miettimään asioita. Neuvostoyhteiskunnan kritiikkinsä ja uskonnollisten hahmojen erikoisen käsittelyn vuoksi kirja ilmestyi kokonaisuudeessaan ja sensuroimattomana vasta 1989 (ensimmäinen julkaisu tapahtui vuosina 1966-67). Bulgakov kirjoitti kirjan alunperin 1928-40 ja kuolemansa jälkeen hänen vaimonsa viimeisteli sen 1940-41. Suosittelen lämmöllä tätä, edelleenkin paras lukemani kirja. Pitäisi jostain hommata sopuhintaan omaan hyllyyn, on tämä sen verran upea teos. "I believe that people who are going to commit crimes should not have guns" -- George W. Bush
Kuvataide |
Nuages 14.08.2008 16:12:42 | |
---|
Mulle tuo Vonnegutin Teurastamo 5 ei näemmä iskenyt niin kuin useimmille. Petti suuret odotukset, näin voisi sanoa. Ei mikään maailmaa mullistava kirja ollut mulle. Olenko tyhmä ja huono? "Sointua löytyy kahta sorttia: hilipiää ja haikiaa. Ruuri piristää niinku hömpsyt ja molli herkistää porajamahan. Kauvan lasetettuna alakaa ruurit naurattahon, mollit pakkaa rääyttämähän ihimisiä." -Einon urkukoulu |
Chrissie 14.08.2008 16:20:22 (muokattu 14.08.2008 16:24:03) | |
---|
No kyllähän kaikkien pitäisi ainakin Antoine de Saint-Exupéryn Pikku Prinssi lukea. Vaikka sitä kuinka pidettäisiin lastenkirjana, käsittelee se sen verran filosofisia aatoksia, että sen voisi hyvin luokitella myös aikuistenkirjaksi. Suosittaisin myös Dante Alighierin Jumalaisen Näytelmän (La divina commedia) kaikkien lukemista harrastavien silmien alle. EDIT: Myös Margaret Atwoodin kirjoista Oryx ja Crake sekä Orjattaresi (Handmate's Tale) tekivät niin suuren vaikutuksen, että kyllä niitä hyvin voisi lukea vaikka Vonnegutin rinnalla ;) Ei musiikkia ilman hiljaisuutta.
"A part of me is always close to the harbor sailing with the ghost of my grandfather." Don Johnson Big Band - Road |
DaKiller 14.08.2008 16:22:46 | |
---|
Sinuhe Egyptiläinen käsittelee ihmisyyttä ja elämää niin monesta näkökulmasta, että sitä voisi muutamalle turjakkeelle suositellakin. Tuo on muuten oikeasti helvatan hyvä kirja. |
Tuo on muuten oikeasti helvatan hyvä kirja. Niin on, eikä edes yhtään tylsä/ylipitkä vaikka jotkut niin väittävätkin. |
SomethingWild 14.08.2008 18:00:19 | |
---|
Sieppari ruispellossa kuulunee tähän kastiin, yksi parhaimpia nuorten kirjoja mitän olen lukenut. Miksikäs ei myös vanhemmillekkin. Lovecraftin novelleihin suosittelen myös tutustumista, ainoita kauhujuttuja mitkä ovat minua kiinnostaneet. Ursula Le Guinin Maamerenvelhot-sarja on myös loistava. Itse laskisin nämä samaan kastiin kuin Taru sormusten herrasta-kirjat. Ei oleee! |
DaKiller 14.08.2008 18:01:46 | |
---|
Lovecraftin novelleihin suosittelen myös tutustumista, ainoita kauhujuttuja mitkä ovat minua kiinnostaneet. Pitäis hommata näitä (enkun kielellä). Voisi olla ihan mielenkiintoista luettavaa. |
ruuvimeisseli 14.08.2008 18:08:34 (muokattu 14.08.2008 18:10:12) | |
---|
Mulle tuo Vonnegutin Teurastamo 5 ei näemmä iskenyt niin kuin useimmille. Petti suuret odotukset, näin voisi sanoa. Ei mikään maailmaa mullistava kirja ollut mulle. Olenko tyhmä ja huono? Muakaan ei oikein vakuuttanut. Joitain hyviä juttuja tuossa on, mutta kaikkiaan jäi vähän latteaksi musta. You are brave, warrior, but stupid!! Your body explodes as you plunge into the lava. |
sub zero 14.08.2008 18:31:04 | |
---|
no karamazovin veljeksethän on se romaanien romaani huile alimentaire et la nudité est la paix mondiale |
Ottoko 14.08.2008 18:40:55 | |
---|
Raamattu vissiin. Miksi jonkun pitäisi lukea noin pitkä satukirja? Behold bastard son.
I am the evil one. |
He_Man 14.08.2008 18:54:37 (muokattu 14.08.2008 18:55:05) | |
---|
Jo mainittujen hyvien kirjojen lisäksi Thomas Moren Utopia. Ehkä mielenkiintoisin lukemani kirja. Ja Potterit on ihan sika hyvii. Minulla on VOIMAA!!! |
Artist 14.08.2008 18:58:43 | |
---|
Legs McNeil & Gillian McCain -PLease Kill Me Tietty. "This microphone turns sound into electricity" |
Nuages 14.08.2008 19:00:53 | |
---|
Minusta Mihail Bulgakovin Saatana Saapuu Moskovaan on sen luokan kirjallisuuden kivijalka, että se kannattaa lukea ainakin kerran. Kirja pistää yhtä aikaa hymyilemään ja miettimään asioita. Neuvostoyhteiskunnan kritiikkinsä ja uskonnollisten hahmojen erikoisen käsittelyn vuoksi kirja ilmestyi kokonaisuudeessaan ja sensuroimattomana vasta 1989 (ensimmäinen julkaisu tapahtui vuosina 1966-67). Bulgakov kirjoitti kirjan alunperin 1928-40 ja kuolemansa jälkeen hänen vaimonsa viimeisteli sen 1940-41. Tuon Bulgakovin kirjan olisin voinut muuten ostaakin, mutta miksi v***ssa siinä on kannessa Vesa Vierikko virnuilemassa. Jumalauta, muutenkin suomalaisten käännösjulkaisujen kannet aiheuttavat joskus sellaisia puistatuksia, että niistä voisi avata vaikka oman ketjun. "Sointua löytyy kahta sorttia: hilipiää ja haikiaa. Ruuri piristää niinku hömpsyt ja molli herkistää porajamahan. Kauvan lasetettuna alakaa ruurit naurattahon, mollit pakkaa rääyttämähän ihimisiä." -Einon urkukoulu |
Dunga 14.08.2008 19:04:09 | |
---|
Tuon Bulgakovin kirjan olisin voinut muuten ostaakin, mutta miksi v***ssa siinä on kannessa Vesa Vierikko virnuilemassa. Jumalauta, muutenkin suomalaisten käännösjulkaisujen kannet aiheuttavat joskus sellaisia puistatuksia, että niistä voisi avata vaikka oman ketjun. Kuvahan on suoraan napattu teatteriesityksen promokuvista :/ http://ryhmateatterifi.adv2.nebula.fi/kuvapankki/main.php?g2_itemId=22 Interstellar overdrive |
leka 14.08.2008 19:07:58 | |
---|
Miksi jonkun pitäisi lukea noin pitkä satukirja? koska se on maailmanhistoriaan eniten vaikuttanut kirja? |
Sergei Fallinen 14.08.2008 19:09:41 | |
---|
koska se on maailmanhistoriaan eniten vaikuttanut kirja? Ja sitä voi siteerata biiseissä niin saa älykön maineen. |
Ottoko 14.08.2008 19:17:49 | |
---|
koska se on maailmanhistoriaan eniten vaikuttanut kirja? Niin sotien määrän perusteella. Behold bastard son.
I am the evil one. |
ruuvimeisseli 14.08.2008 19:28:07 | |
---|
heh, tyhmät uskovaiset. heh. You are brave, warrior, but stupid!! Your body explodes as you plunge into the lava. |