Kille 12.08.2008 18:36:40 | |
---|
Mitkä kalvo on tällä hetkellä käytössä? Yleissuosituksena jyhkeään menoon päälle Remon Emperor clear tai coated, ja alle Remon Ambassador clear.
Kyllähän siihen voi vaikuttaa kalvovalinnoilla, sekä erityisesti virityksellä. Kalvoksi voi laittaa esim. Remon PS3 Coatedin, joka on reunoilta dempattu yksikerroskalvo. No paikalla ovat olleetkin Remo Emperor clearit joten voipi olla että viritystä en vielä hallitse. mutta alla on jotkut tehdaskalvot vissiin. joten täytyypä noi Remon Ambassador clearit laittaa alle ja virppaan toi Remo PS3 Coated... hyvä kiitän paljon!:) |
Bacchus 12.08.2008 20:04:00 | |
---|
No paikalla ovat olleetkin Remo Emperor clearit joten voipi olla että viritystä en vielä hallitse. mutta alla on jotkut tehdaskalvot vissiin. joten täytyypä noi Remon Ambassador clearit laittaa alle ja virppaan toi Remo PS3 Coated... hyvä kiitän paljon!:) Emperor Coatedeilla saa tummuutta soundiin, ja lyhyempää sointia. Emperor Cleareillakin saa kyllä tuhdit soundit varmasti. Jos PS3:n soundi tuntuu liian kontrolloidulta, niin CS Ambassador Coated on hyvä kompromissi Ambassadorin ja PS3:n välimaastosta. Kokeilemalla eri kalvoja ja vireitä löytyy se itseään eniten miellyttävä soundi. Anti-Matter Manifesto |
Ruutikallo 13.08.2008 00:10:27 | |
---|
Emperor Cleareillakin saa kyllä tuhdit soundit varmasti. Esitän eriävän mielipiteen. Mulla oli muutama vuosi sitten kaksi kierrosta Emperor kalvoja ja aivan suoraan prsseestä. En yleistä, voihan toki olla että sain jonkun täyspaskan erän silloin kun ne hankin, mutta sen koommin en ole niihin kajonnut. -H- "Bilemetallijeejeemättö!!!" -IJarro- |
Jupi57 13.08.2008 01:22:32 | |
---|
Emperor Cleareillakin saa kyllä tuhdit soundit varmasti. Juu ... Emperor kalvoja ja aivan suoraan prsseestä. En yleistä, voihan toki olla että sain jonkun täyspaskan erän Loogista! Käänny jatkossa jonkin asiantuntevan soitinkaupan/musiikkiliikkeen puoleen : ) Minä lähden, kun minusta puhutaan ihmisten oikeilla nimillä. -Kirofoni- |
Bacchus 13.08.2008 12:49:10 | |
---|
Esitän eriävän mielipiteen. Mulla oli muutama vuosi sitten kaksi kierrosta Emperor kalvoja ja aivan suoraan prsseestä. En yleistä, voihan toki olla että sain jonkun täyspaskan erän silloin kun ne hankin, mutta sen koommin en ole niihin kajonnut. -H- Millä kalvoilla sitten sait haluamasi soundin? Emperoreilla saa kyllä jytkettä, se on korvista ja sormenpäistä kiinni. Kaikki tietenkin riippuu myös soundimieltymyksistä. Anti-Matter Manifesto |
kapulat poikki 13.08.2008 14:15:43 | |
---|
Evans on oikea lääke Hei älä ny viitti, ei karhukaan riehu koko aikaa, se syö välillä puolukoita... |
Youni 13.08.2008 16:35:23 | |
---|
Evans on oikea lääke Emmää kyl tiä. Mulla on Evans Coated G2:set tomeissa, jotenkin ovat hengettömät. Kestävät kyllä hyvin, mutta ei saundi ole ihan parhaasta päästä. Remossa on asennetta, mutta tuo laatu tuntuu kokoajan laskevan. Tänään olen ahtanut tuota Ambassadoria Acroliteen väkipakolla. Tuntuu olevan jostain syystä liian pienen oloinen, asettuu huonosti. Vedin apinavireeseen ja odottelen, että se vähän muotoutuu... "Käyttäkää sitä hakua, ja toisaalta älkää joka kohtaan itkekö turhaan sen haun käytöstä."
-Moderaattori |
Ruutikallo 13.08.2008 23:13:13 | |
---|
Millä kalvoilla sitten sait haluamasi soundin? Emperoreilla saa kyllä jytkettä, se on korvista ja sormenpäistä kiinni. Kaikki tietenkin riippuu myös soundimieltymyksistä. No, sehän meni siihen perus coated ambassadoriin =) On mulla ollut useampia emperor kierroksia, mutta nämä pari tapausta jättivät lähtemättömän jäljen. Nooh, enpä mä sitä sure oli vaan paska tuuri. Nyt on fibreskyn, coated ambassador, reneissance, power stroke 3. Eli en minä Remoa hyleksi. Nää on osoittautuneet nyt hyviksi, mutta mistä sitä tietää vaikka vuoden päästä en enää koskisikaan remoon. Makuasioita. -H- "Bilemetallijeejeemättö!!!" -IJarro- |
Youni 14.08.2008 12:22:54 | |
---|
No huh, istuhan se Remo siihen snareen. Hirveetä vääntöä, mutta kyllä ton saundin eteen viitsii vähän ahertaa. :) Vois koittaa Coated Ambassadoreja tomeihin, kun on musikaaliproggis tulossa. Alkaa G2:set olemaan vähän loppuunajetut. "Käyttäkää sitä hakua, ja toisaalta älkää joka kohtaan itkekö turhaan sen haun käytöstä."
-Moderaattori |
Bacchus 14.08.2008 12:29:02 | |
---|
No, sehän meni siihen perus coated ambassadoriin =) On mulla ollut useampia emperor kierroksia, mutta nämä pari tapausta jättivät lähtemättömän jäljen. Nooh, enpä mä sitä sure oli vaan paska tuuri-H- Se on kyllä jännä juttu, että vaikka paperilla Emperor vaikuttaa jytkymmältä kalvolta rockihommiin, niin Ambassador vaan toimii tietyissä rummuissa aivan pirun hyvin, ja siitä saa ruuvailtua hyvin tymäkät soundit ulos. Esim. Sonorliteissä Ambassador Coated toimii erittäin hyvin, kun taas Emperor Coated jotenkin tukkii soundin. Anti-Matter Manifesto |
Ostin Aquarian focus X coated kalvon (reunademppi + lätkä), asensin Rogersin dyna-soniciin. Virveli kuoli. Juuri sellainen soundi, mistä jotkut oldschool miksaajat diggaa. Otin pois ja laitoin hankalaksi kokemaani Tempus lasikuitu-snareen. Toimi ihan vitun hyvin. Lähti siitä rummusta sellainen ylimääräinen "paha" pois. Rogersiin laitoin Aquarian super 2 kalvon, kaikki on tyytyväisiä. |
Nolte 14.08.2008 13:10:38 | |
---|
Mitähän pitäisi kokeilla tuohon kakkos -virvelinraatooni, 5" Premier Metal 2-tonniseen, kun en saa sitä kuriin millään. Alkuun siinä oli ihan Ambassador, jolla se oli melkein siedettävä, mutta en digannut. Muistaakseni kokeilin CS:sääkin, ei oikein vieläkään hyvä. Sitten heitin kokeeksi kirkkaan Emperorin, kun sellainen sattui lojumaan ylimääräisenä. Ajattelin, että kyllä nyt talttuu, kun on 2-kerroskalvokin ja kaikkee. No ei, hirveä klangi, vaikka mitä yrittää. Saapi vinkata, jos keksii jotain. Rumpu kaipaa lämpöä soundiinsa, nyt kuulostaa peltipurkilta. Emperoreista vielä. Kokeilin kirkkaita sellaisia Sonor Phonicceihini, enkä tykännyt. Melkein jo epäilin kalvoissa olevan jotain vikaa, kun sen verran huonolta kuulostivat rummut niillä. Tai no, huonolta ja huonolta, mutta ei kuitenkaan minusta hyvältä. Joku suositteli kokeilemaan Evansin EC2 -kalvoja tomeihin, en ole vielä raaskinut. G2:t soundasivat Renown Maplen tomeissa oikein hyvältä. Ehkä nekin voisivat olla vaihtoehto. Nyt olen mennyt Pinstripeilla, paras soundi Amb-Emp-Pin -kolmikosta näillä kannuilla. |
Niq 14.08.2008 13:59:40 | |
---|
Saapi vinkata, jos keksii jotain. Rumpu kaipaa lämpöä soundiinsa, nyt kuulostaa peltipurkilta. Löysempi vire? "I have a cunning plan" -Baldrick |
Nolte 14.08.2008 15:40:14 | |
---|
Löysempi vire? Kokeilin sitäkin, ja kyllähän se tietysti lämpenikin se soundi ja muuttui läskimmäksi jne., mutta oikeastaan se oli edelleen ihan huono, vain toisella tavalla. :) Nojoo, oli niin tai näin, niin runsaalla dempillä ryyditettynä sitä voi käyttää vararumpuna. |
Kailis 14.08.2008 15:49:12 | |
---|
|
Danko 14.08.2008 16:05:52 | |
---|
Mitähän pitäisi kokeilla tuohon kakkos -virvelinraatooni, 5" Premier Metal 2-tonniseen, kun en saa sitä kuriin millään. Alkuun siinä oli ihan Ambassador, jolla se oli melkein siedettävä, mutta en digannut. Muistaakseni kokeilin CS:sääkin, ei oikein vieläkään hyvä. omaan vastaavaan, tosin 5.5" syvyydellä on useiden kokeilujen jälkeen päätynyt Fiberskyn 3. tosin käyttökelpoinen viritysalue jää matalan puolelle, mutta sointia ja atakkia löytyy. Mystisesti hintahtavat romantikot #3 Siis ei voi haluta haluavansa. Tai voi, mutta ei silti ala haluta sitä mitä haluaa haluta. -kondensaattori |
Kailis 14.08.2008 16:11:23 | |
---|
Pitäis noita fiberskyn kalvoja kyllä kokeilla. Mites toimii tomeissa? Lämpöä ja retrofiilistä? |
Ruutikallo 14.08.2008 16:50:14 | |
---|
Pitäis noita fiberskyn kalvoja kyllä kokeilla. Mites toimii tomeissa? Lämpöä ja retrofiilistä? En voi muuten kuvailla. Mutta, toinen tykkää toinen ei. Mulla on Signioisa ollut jo pidemmän aikaa ja mulle toimii ihan kybällä. Valitettavasti ei oo ko. kalvoista musanäytettä heittää. -H- "Bilemetallijeejeemättö!!!" -IJarro- |
Nolte 14.08.2008 18:04:09 (muokattu 14.08.2008 18:05:57) | |
---|
omaan vastaavaan, tosin 5.5" syvyydellä on useiden kokeilujen jälkeen päätynyt Fiberskyn 3. tosin käyttökelpoinen viritysalue jää matalan puolelle, mutta sointia ja atakkia löytyy. Saattaa se minunkin olla 5,5", en ole mitannut. Ei kuitenkaan 6,5", siitä olen varma. Onkos noita edes niin montaa kokoa...? Tuota Fiberskynia voisi harkitakin, tai sitten ihan jotain yyber -vaihtoehtoa tyyliin EmperorX, niinkuin Kailis taisi ehdotella. On kiva käydä ensin ääripäissä ja sitten palata kiltisti keskitielle. :) Onko kukaan kokeillut tomeihin näitä: http://www.aquariandrumheads.com/products/display.asp?id=6Yhellä jenkkipalstalla sain vinkin toiselta Phonic -mieheltä, on itsellään juuri nuo omissaan. Siis tuo perus -StudioX. |
Windrider 22.08.2008 17:41:26 | |
---|
Mitkä olisi hyvät kalvot tomeihin pääasiassa metallimäiskeeseen..? Life is dangerous, no one has ever survived |