Aihe: Omistatko KALLIIN kitaran?
1 2 3 4 512 13 14 15 16
black-dog
12.08.2008 20:34:36
Uskotteko että esim 500 kitara voi olla kevyesti parempi kuin vaikka 1500 kitara?

uskon. thomannilla kokeilin ibanez JTK-3sta ja soundi ja soitettavuus oli parempi kun monissa 4x saman hintasissa kitaroissa. osien laatu/kestävyys on asia erikseen
Watch my back sano kyttyräselkä
stuugi
12.08.2008 21:12:04
Kitara on siis Versoul Henry Leaf Gold Top

Perus... :D

Lehtikultaa tuo kansi?
---- http://guitar.pictures.fi/kuvat/ RS93, 101, 102 voittaja
hollstro
12.08.2008 21:17:30

Perus... :D

Lehtikultaa tuo kansi?

Joo, niinkuin nimi sanoo.
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
m@tu
13.08.2008 15:18:14
Itse omistan Ibanezin SZ520QM-rokkimailan ja vertailin soitettavuutta taannoin aika-paljon-kalliimpaan PRS-merkkiseen niin eipä ollut suurta eroa.. Iba vaan oli sen 450€ ja PRS oli 2500€.

Vahvarissa samat säädöt ja kun lennosta vaihdoin keppiä niin loppujen lopuksi Ibanezissa oli selkeämpi yleissaundi ja ne Ibanez/Duncanin mikit kuulostaa mun korvaan aivan juurikin samalta kun duncan jb/jazz-yhdistelmä!

Itse olen kuitenkin yli kymmenen vuotta kitaroita rämpännyt joten voisi luulla että jotain ehkä on päähän jäänyt.

Tai ehkä se parempi saundi tulee osittain siitäkin että kun se kitara ei maksa sitä kahta ja puolta tonnia, niin sitä viitsii sitten hiukan kovemmin ottein soitellakin!?

Käytin Ibanezia Amfisoundilla säädettävänä ja puhdistettavana viime viikolla (suosittelen kaikille ehdottomasti!!!) niin johan on loistava soittaa! Kyllä ne pojat osaa...
"toimii niinkuin pussillinen pähkinöitä"
hollstro
13.08.2008 21:51:08

Saundi on mielipide- ja makukysymys. Laatu on enemmän faktakysysmys. Käytettyjen materiaalien ja työn laatu korreloi hinnan kanssa. Siksi halvemman työvoimakustannuksen maissa on varaa parempaan viimiestelyyn jos niin halutaan. Nyt on jo alkanut näkymään kalliita Kiinassa tehtyjä soittimia vimosen päälle materiaaleista ja huipputyönjäljellä.
Artist
13.08.2008 21:53:55
Tossa on yks ihan hinnakas: http://muusikoiden.net/dyn/users/45284.jpg

Tällaisen kohdalla hinnalle on muitakin perusteita kuin logo/brändi:
- valmistus yhden miehen voimin yksin kappalein
- todella korkealaatuinen viimeistely ja työn laatu
- orggis design
- paras saatavilla oleva HW
- käsin tehdyt mikity
- valikoidut puut
- uniikki kapale oman speksin mukaan (mikit/HW/väri/kaulan muoto/otelautamateriaali...)
- manio soitin niin ergonomialtaan kuin saundiltaankin

Kitara on siis Versoul Henry Leaf Gold Top

Upea kitara! Versouleja on tullut tsiigailtua jo vuosia siitä asti kun näin 22-Pistepirkkojen PK:n vetävän sellaisilla... mutta ovat vähän out of my league hinnoiltaan.
"This microphone turns sound into electricity"
hollstro
13.08.2008 22:55:34 (muokattu 13.08.2008 23:05:03)

Upea kitara! Versouleja on tullut tsiigailtua jo vuosia siitä asti kun näin 22-Pistepirkkojen PK:n vetävän sellaisilla... mutta ovat vähän out of my league hinnoiltaan.

Suomessa on todella vähän Versouleja. PK Keränen ja Jarkko Martikainen (YUP) noista tunnetuimmat ammattilaiset jotka omistaa ko. soittimen. Suurin osa menee maailmalle.

Tuotantomäärä on aika pieni. Nelisenkymmentä kitaraa vuoteen. Mun Versoulin sarjanumero on 284, eli suunnilleen sen verran oli tähän kesään mennessä tehty myyntiin soittimia.

Kari tekee hienoa työtä ja soitin on kaikin puolin aivan mahtava. Leaf Gold Top on kallis optio, maalipinnalla olaan jo lähellä Gibsonin tai Fenderin Custom Shop-kitaroiden hintoja ja kun ottaa huomioon että jakelutie on lyhyt (kaupan ja tukkurin katteet jäävät pois) niin hinta/laatusuhde on korkeasta hinnasta huolimatta hyvä.
Jucciz
13.08.2008 22:57:50
Kaikillahan ei ole varaa ostaa 5000e kitaraa joka kuukausi. Eli kyllähän tuo kallis on jos, ostaja itse sen mieltää kalliiksi ja summa tekee tuntuvan loven lompsaansa.

Siksipä kysyin. Pitäisi ensin määritellä, mikä on kallis ja mikä ei. 100 euron kitarakin on kallis, jos tili on miinuksella. Selvisikö se jo tässä ketjussa se hintaraja vai keskustellaanko enempikin siitä, tuliko kitara omaan varallisuuteen nähden kalliiksi? Jos jälkimmäistä, jollakulla voi ollakin yhtäkkiä halpa viiden tonnin keppi ja toisella em. kallis satasen keppi.

Vielä yksi näkökulma: tuollainen satasen keppi se vasta kallis on, sillä siihen pitää vaihtaa melkeinpä kaikki osat ennenkö siitä saa kunnon soittimen. ;)
Tigerstedt
14.08.2008 08:14:14

Vielä yksi näkökulma: tuollainen satasen keppi se vasta kallis on, sillä siihen pitää vaihtaa melkeinpä kaikki osat ennenkö siitä saa kunnon soittimen. ;)

Erittäin hyvin sanottu siellä perällä.
That's utter nonsense!
StoRBa
14.08.2008 11:25:42

Meikäläisellä on Black Horsie mallinen kromattu Ibanez JEM, OVH 2980€ (en tosin maksanut ihan sitä), enkä ole itselleni täydellisempään kitaraan vielä törmännyt. Ei pelkoa, että esim. 500€ hintaluokan kitara peittoaisi tuota millään.
Kuuntele kun soitan!
pkangas
21.08.2008 09:11:16

Oma vasuri PRS:n arvo huitelee tätä nykyä jossain 4000 € hujakoilla.
Soittelen kyllä mielellään alle tonnin tokai les paul skitallakin.
Ei sillä hinnalla niin väliä, kun se että soitin istuu käteen ja soi piiitkään..
Täytyy lähteä, että voi palata.
hollstro
21.08.2008 12:14:02

Oma vasuri PRS:n arvo huitelee tätä nykyä jossain 4000 € hujakoilla.
Soittelen kyllä mielellään alle tonnin tokai les paul skitallakin.
Ei sillä hinnalla niin väliä, kun se että soitin istuu käteen ja soi piiitkään..

Mitäs erikoista siinä on? Normi-PRSsiä kun saa kepeesti alle kahden tonnin. Hyviä keppejä ovat.
pkangas
21.08.2008 18:06:27

Mitäs erikoista siinä on? Normi-PRSsiä kun saa kepeesti alle kahden tonnin. Hyviä keppejä ovat.

Vasureja ja 10-kannella? Kerroppa mullekin mistä saa? (Heti lähden kaupoille) Suomesta ei takuulla tuohon hintaan. Minun vastaava yksilö (yksi ainut samanlainen) kappale löytyi Australiasta ja hinta oli puoli vuotta sitten ainakin 4000 €), eli lasken arvon sen mukaan. Ite maksoin kyllä tonnin vähemmän, mutta se onkin eri tarina
J.Hollström
21.08.2008 18:18:06
Vasureja ja 10-kannella?

Vasureita aina höynäytetään: http://www.gbase.com/Stores/Gear/GearDetails.aspx?Item=772531
hollstro
21.08.2008 18:21:13

Vasureja ja 10-kannella? Kerroppa mullekin mistä saa? (Heti lähden kaupoille) Suomesta ei takuulla tuohon hintaan. Minun vastaava yksilö (yksi ainut samanlainen) kappale löytyi Australiasta ja hinta oli puoli vuotta sitten ainakin 4000 €), eli lasken arvon sen mukaan. Ite maksoin kyllä tonnin vähemmän, mutta se onkin eri tarina

Tos on yksi 2600 taalla (1750 €)http://raleigh.en.craigslist.org/msg/746479185.html

Mut OK, harvinaisia näyttävät olevan ja suurin osa ilmoituksista pytää kysymään hintaa. Listahinnat ja myyntihinnat on eritoten PRSsiissä ihan eri asia.
espguitarshredder
21.08.2008 20:05:37
oon kokeillu jacksoneita esp gibson jne. mut kun hankin jacksonin king v aattelin et tätä parempaa ei voi olla mut löysin esp merkin hankin esp sv ja laatu parani huomattavasti jackson oli joku 2500e ja se esp oli joku 1500 mut ostin esp ltd alexi600 mikä oli 1000e ja oli mun mielest parempi ku esp 1500e esp sv sit löyty amfisound suomalais merkki 2000e kitaroita ja ne on vaan hintansa väärti sinne voi muute ite tehä oman customin AMFISOUND /,,/
pkangas
21.08.2008 21:53:16

Tos on yksi 2600 taalla (1750 €)http://raleigh.en.craigslist.org/msg/746479185.html

Mut OK, harvinaisia näyttävät olevan ja suurin osa ilmoituksista pytää kysymään hintaa. Listahinnat ja myyntihinnat on eritoten PRSsiissä ihan eri asia.

Kappas! Löytävä etsii, tosin tuo rumempi kuin omani ja eikä ole tremolotallaa.. Heh heh. Ei laisinkaan, kelpaisi mulle :-)
Kukkis 77
21.08.2008 21:57:32

oon kokeillu jacksoneita esp gibson jne. mut kun hankin jacksonin king v aattelin et tätä parempaa ei voi olla mut löysin esp merkin hankin esp sv ja laatu parani huomattavasti jackson oli joku 2500e ja se esp oli joku 1500 mut ostin esp ltd alexi600 mikä oli 1000e ja oli mun mielest parempi ku esp 1500e esp sv sit löyty amfisound suomalais merkki 2000e kitaroita ja ne on vaan hintansa väärti sinne voi muute ite tehä oman customin AMFISOUND /,,/

Uijjuma! *on kade*

Kannattaa muuten ottaa Ushimirilta soittotunteja.

http://www.freewebs.com/ushimirs/
"Olen ohjannut suurimman osan elokuvistani kännissä. Poliisikoirakaan ei pysty sanomaan mikä niistä on tehty selvinpäin." -Aki Kaurismäki
BigPapa
21.08.2008 22:01:04 (muokattu 21.08.2008 22:02:02)

Tää on aika hintava:

http://muusikoiden.net/dyn/users/42487.jpg

ja tää

http://muusikoiden.net/dyn/users/45021.jpg

kumpaakaan en hankkinu sen takia että ois kalliita, vaan että on hyviä.
Would you hold my hand If I saw you in heaven, Would you help me stand If I saw you in heaven, I'll find my way, through night and day Cause I know I just can't stay Here in heaven
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)