Aihe: Aloittelijalle " Klassinen " piano 1 2 | |
---|---|
![]() 13.08.2008 03:41:04 | |
Elikkäs olen uusi näissä piano / syntikka asioissa, mutta hankintoja on tehtävä joten kysyn teiltä :) Elikkäs tarkoitus olis ostaa syntikka / sähköpiano? tarkoitus EI ole keikkailla sen kanssa tai tehdä mitään suurta, vaan soitella kotona silloin kun tuntuu siltä. En halua mitään muuta paitsi klassisen " Oikean pianon ? " saundin En mitään muuta. Nähtävästi tuossa on tärkeää että nuotteja on 88? en tiedä paljonko on oikeissa pianoissa, mutta nähtävästi on tärkeää että niissä on se paino ja oikea määrä nuotteja ( ne nappulat ) Anteeksi sekava teksti, kuten sanoin, olen uusi tässä asiassa joten armahtakaa ja neuvokaa :) Kiitos paljon etukäteen Budjetti max 400e ? paino ja oikea määrä nappuloita :D! | |
![]() 13.08.2008 04:57:27 | |
Elikkäs olen uusi näissä piano / syntikka asioissa, mutta hankintoja on tehtävä joten kysyn teiltä :) Elikkäs tarkoitus olis ostaa syntikka / sähköpiano? tarkoitus EI ole keikkailla sen kanssa tai tehdä mitään suurta, vaan soitella kotona silloin kun tuntuu siltä. En halua mitään muuta paitsi klassisen " Oikean pianon ? " saundin En mitään muuta. Nähtävästi tuossa on tärkeää että nuotteja on 88? en tiedä paljonko on oikeissa pianoissa, mutta nähtävästi on tärkeää että niissä on se paino ja oikea määrä nuotteja ( ne nappulat ) Anteeksi sekava teksti, kuten sanoin, olen uusi tässä asiassa joten armahtakaa ja neuvokaa :) Kiitos paljon etukäteen Budjetti max 400e ? paino ja oikea määrä nappuloita :D! Normaali pianossa on 88 kosketinta. Joku todella harvinainen erikoismalli sisälsi enempi muistelen. ps. pahoin pelkään budjettisi on liian tiukka ainakin jos uutta hakee. | |
![]() 13.08.2008 06:15:36 (muokattu 13.08.2008 06:16:16) | |
Halvin digipiano jonka mä tiedän jossa on 88 täyspainoitettua kosketinta on Yamaha P-85, jonka hinta uutena jotain 650. | |
![]() 13.08.2008 08:43:35 | |
Budjetti on kyllä todella tiukka jos (kuten ymmärsin) pyrit pianomaiseen kosketukseen. Tässä varmasti halvinta osastoa, jos uutta etsit: http://www.thomann.de/fi/thomann_sp5100.htm En tunne tätä laitetta sen paremmin mutta ainakin näyttävät mainostavan vasarapainotusta ja jonkinlainen pianosoundi tuosta myös näkyy löytyvän. Suosittelemaan en tätä ala mutta ainakin on halpa. Hiukan budjettia laventamalla löytyy sitten vaikka tälläinen: http://www.thomann.de/fi/m_audio_prokeys_88_demo.htm Näkyy olevan demokone, normaalihinta tuossa kiipeää liki viittä ja puolta. Noissa kummassakaan ei kaiuttimia. En tosin tiedä tarvitsetko. Baronin mainitsemassa Yamahassa taitaa sellaiset olla. Kannattaisikohan katsella käytettyä... | |
![]() 13.08.2008 14:50:43 | |
MOI Kiitos paljon vastanneille omista mielipiteistään ja suosituksistaan. Päätin ostaa http://www.thomann.de/fi/thomann_sp5100.htm Onko kokemuksia kyseisestä laitteesta? Pitääkö ostaa tuon lisäksi jotain muuta vielä akkulaturi ? Mitä tulee ylipäätään tuon mukana. | |
![]() 13.08.2008 16:01:53 | |
MOI Kiitos paljon vastanneille omista mielipiteistään ja suosituksistaan. Päätin ostaa http://www.thomann.de/fi/thomann_sp5100.htm Onko kokemuksia kyseisestä laitteesta? Pitääkö ostaa tuon lisäksi jotain muuta vielä akkulaturi ? Mitä tulee ylipäätään tuon mukana. Kait oot huomioinut että (ainakin mun käsityksen mukaan) tuosta laitteesta ei lähde mitään ääntä eli sun täytyy jollain tavalla saada se kuuluvaksi. | |
![]() 13.08.2008 16:49:18 | |
eli siinä ei ole kajareita tai sitä eli äänen pitää sitten tulla pa kamoista tai jostain muualta hmm onko tuollaisia normaaleja josta lähtee ääni ilman kajareita ? | |
![]() 13.08.2008 17:14:12 | |
Mä en kyllä Thomann-pianoa ostaisi... möllisty | |
![]() 13.08.2008 17:31:24 | |
eli siinä ei ole kajareita tai sitä eli äänen pitää sitten tulla pa kamoista tai jostain muualta hmm onko tuollaisia normaaleja josta lähtee ääni ilman kajareita ? Kuulokkeet jos riittää että itse kuulet. On sellaisia, joissa on sisäänrakennetut omat kajarit. Ne on sitten vähän arvokkaampia. | |
![]() 13.08.2008 19:42:17 | |
Eli tuossa ei ääni kulje minkään muun kautta paitsi Kuulokkeiden mitkä ehkä riittäisi minulle ja pa kamoista ? Olisko jotai suosituksia pienestä vahvistimesta johon tuon voisi tökätä että kuuluis muualtakin kun pelkästään kuulokkeista ? | |
![]() 13.08.2008 20:16:21 | |
Eli tuossa ei ääni kulje minkään muun kautta paitsi Kuulokkeiden mitkä ehkä riittäisi minulle ja pa kamoista ? Olisko jotai suosituksia pienestä vahvistimesta johon tuon voisi tökätä että kuuluis muualtakin kun pelkästään kuulokkeista ? Meikäläisellä toimii kotioloissa stagepianon vahvistin/kaiutin-yhdistelmänä vanha tietokoneelle tarkoitettu 2.1 systeemi. Eli 2 satelliittikaiutinta ja pikku subbari. Hyvin toimii ja kustantaa halvimmillaan ehkä parikymppiä. Tosin äänenlaatu ei ole niin hifi, kuten hinnasta voikin jo päätellä, mutta kyllä se kotijammailussa on kelvannut. Toki voit lyödä pianon kiinni vaikka stereoihin, jos sellaset löytyy valmiina. A tergo in bona nates | |
![]() 13.08.2008 20:28:22 | |
Aina vaan thomann ja thomann. Eikö mitään muuta kauppaa ole maailmassa olemassa. Herätkää. COVS n:o 1. | |
![]() 13.08.2008 21:54:11 | |
Aina vaan thomann ja thomann. Eikö mitään muuta kauppaa ole maailmassa olemassa. Herätkää. Omasta mielestä se on loogista et ostaa sieltä mis on parhaat hinnat :) | |
![]() 13.08.2008 22:07:12 | |
Juuri siksi thomann koska ostan muutakin tavaraa tuon lisäksi mitä ei ole suomesta saatavilla. Olisko mitään ehdotuksia siihen kaappiin. Minulla on kaksi stereo palkkia jotka ehkä kytkemällä laitteen stereoliittimeen saisi kuuluvaksi ? :D Kertokaa toki lisää | |
![]() 13.08.2008 23:06:41 | |
Juuri siksi thomann koska ostan muutakin tavaraa tuon lisäksi mitä ei ole suomesta saatavilla. Olisko mitään ehdotuksia siihen kaappiin. Minulla on kaksi stereo palkkia jotka ehkä kytkemällä laitteen stereoliittimeen saisi kuuluvaksi ? :D Kertokaa toki lisää Mulla on Yamahan aktiivikaiutin, joka käy keikoilla monitorista. Oisko se joku MSR 100 tai sinnepäin. | |
![]() 14.08.2008 00:11:41 | |
Omasta mielestä se on loogista et ostaa sieltä mis on parhaat hinnat :) No kun ne ei ole. Suomesta saa paremmin kun kyselee muualtakin kuin merkkikaupoista. Ja jos ei meinaa lähteä halvemmalla, niin vihjaisee, että kai sä haluat, että mä mieluummin ostan sulta kuin ulkolaiselta. COVS n:o 1. | |
![]() 14.08.2008 03:30:43 | |
No kun ne ei ole. Suomesta saa paremmin kun kyselee muualtakin kuin merkkikaupoista. Ja jos ei meinaa lähteä halvemmalla, niin vihjaisee, että kai sä haluat, että mä mieluummin ostan sulta kuin ulkolaiselta. Senkään takia en thomannia itte suosi kesti aika kaun yksi takuuvaihto hukkaisvat ohjekirjan noh sain tulosteet siitä kun pdfänä löytyi mutta silti kesti kauan siitä plussaa kun kadottivat laitteen jonka lähetin silti lähettivät sitä ennen toisen tilalle. Joten ulkolais firmat asioiden hankalemman selvittelyn takia vähän aina vierokstuttaa. ja nykyinen lähetys käytäntö eli kun tulee ovelle kuljetus firmalla jolle maksetaan eutkäteen tuote. | |
![]() 14.08.2008 05:17:38 | |
MOI Kiitos paljon vastanneille omista mielipiteistään ja suosituksistaan. Päätin ostaa http://www.thomann.de/fi/thomann_sp5100.htm Onko kokemuksia kyseisestä laitteesta? Pitääkö ostaa tuon lisäksi jotain muuta vielä akkulaturi ? Mitä tulee ylipäätään tuon mukana. Kukahan lienee tuollaisen valmistanut? Jälleenmyyntiarvoa ei varmaankaan juuri ole.. En uskaltaisi muutenkaan ostaa "sikaa säkissä" + tuntematonta merkkiä ja ulkomailta ..eiei :/ | |
![]() 14.08.2008 09:32:50 | |
Kuten tuossa oli jo esillä, voit liittää soittimen kotistereoihin. Piuhojen kytkemiseen löytyy varmasti sopivia adaptereita. Kuulokkeilla tietenkin myös saa kuuluville. Muita vaihtoehtoja ovat vaikkapa aktiivikaiutin tai -monitori, taikka keyboard-vahvistin. Tuolla esimerkkejä keyb-vahvistimista: http://www.thomann.de/fi/cat.html?gf=keyboardvahvistimet&oa=pra Aktiivikaiuttimia: http://www.thomann.de/fi/aktiiviset_kokoaanikaiuttimet.html Aktiivimonitoreja: http://www.thomann.de/fi/aktiivimonitorit.html Nämä T-kaupan linkit joita olen tässä tarjoillut, eivät siis sisällä mitään suositusta ostaa tavaraa kyseisestä paikasta (en tiedä ymmärsikö tämän joku väärin). Laitan vain esimerkkien vuoksi, ostoksen voi sitten tehdä aivan mistä haluaa. | |
![]() 14.08.2008 10:19:54 | |
Itsekin kyllä paljon mieluummin suosittelisin jotain käytettyä merkkivehjettä. Tuohon hintaluokkaan alkaa jo tarjontaa löytyä käytettynäkin. Keltainen pörssi ja Muusikoiden.netin tori tarjoavat varmaan paljon paremman tuntuista, kuuloista ja arvonsa pitävää tavaraa samaan hintaan. Tietysti jokainen tekee kuten haluaa, mutta kyllä hyvä käytetty huonon uuden voittaa, mielestäni. Tai siis enhän minä tuota Thomann-pianoa soittanut ole, mutta... Yleisesti on siperia opettanut näissä hommissa, että harvoin nämä halpislaitteet on mistään kotoisin. Jos ei eroa heti huomaa, niin muutaman kuukauden päästä jo huomaa. Ja tosiaan, jos pianoa haluaa soitaa, ei kannata ostaa muita kuin täyspitkiä ja painotettuja vaikka saisi kuinka halvalla. Ei ne vaan oikein toimi, ja kotisoittelussa ei se vasaroiden painokaan häiritse. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)