Aihe: Neil Young
1 2 3 4 512 13 14 15 1641 42 43 44 45
Pendulum
12.08.2008 18:11:28
Ei sitä kyllä alunperinkään mun käsittääkseni oo paljoa markkinoilla ollu. Pari kertaa munkin tielle vaan osunu. Setä on himo Neil keräilijä (Siis kaikki levyt älppäreinä, cdeinä jne..) ja se joskus selitti että kummallista että noinkin uusi levy on niin hankala hankkia.

Time Fades Awayhan on sitten tunnetusti se Neilin "Graalin Malja" jota ei Cdeenä ole ja älppärikin tosi tiukassa. Kaikki vaan metsästämään!

Noi kaksi levyä kyllä kiinnostais erittäin paljon, vaan eipä taida cd-julkaisuja tulla vähään aikaan kummastakaan...
Roberto
12.08.2008 18:27:50

Time Fades Awayhan on sitten tunnetusti se Neilin "Graalin Malja" jota ei Cdeenä ole ja älppärikin tosi tiukassa. Kaikki vaan metsästämään!

Kysyin artistilta Jaffalassa et tuleeko Time Fades Away sisältymään Archivesiin, vastaus oli "Yeah, some of it."
2541
12.08.2008 22:30:34

Muistaakseni tuosta ja niistä muista "harvinaisista" tuli vinyyliuusintapainokset joskus '94/'95, Mojo -lehdessä oli niistä arviot. Nythän ei jäljellä ole kuin tuo ja "Journey To The Past".

"Time Fades Away" on kyllä mainio levy.
voleman
12.08.2008 22:31:41
Perhana. Haluisin ton Arcin käsiini, mutta sen cd-painos on ilmeisesti loppu tai jtn?

näkyis sitä ainakin näissä paikoissa olevan..:

http://www.levykauppax.fi/artist/young_neil/arc/
http://www.cdon.com/product.phtml?prod=4404
Flash
13.08.2008 08:42:24

CD II:lla on tuon No Hidden Pathin lisäksi myös toinen järkäle, peräti kahdeksantoistaminuuttinen Ordinary People. Hitaasti kulkeva biisi joka kestää ja kestää, mutta vangitsee aika helposti otteeseensa.

Tuo CDII versio tuosta kappaleesta on umpisurkea 80-lupun bootlegeillakin kiertäneeseen liveversioon verrattuna. Toivottavasti se versio julkaistaan sitten jollain tulevalla Archives pläjäyksellä... Olin ensin ihan innoissani kun kuulin, että OP julkaistaan vihdoin virallisesti, mutta pettymys oli kyllä karmea...

Näistä harvinaisuuksista mainittakoon vielä Eldorado EP, joka julkaistiin vain Japanissa (CD) ja olikos se nyt Australia vai Uusi-Seelanti (vinyyli). Etenkin tuo vinyyliversio on aikalailla harvinainen. Itselläni on korkkaamaton edelleen muoveissa oleva CD versio.
Live Music Is Better!
el Bastardo
13.08.2008 09:10:37 (muokattu 13.08.2008 09:10:50)
Tuo CDII versio tuosta kappaleesta on umpisurkea 80-lupun bootlegeillakin kiertäneeseen liveversioon verrattuna. Toivottavasti se versio julkaistaan sitten jollain tulevalla Archives pläjäyksellä... Olin ensin ihan innoissani kun kuulin, että OP julkaistaan vihdoin virallisesti, mutta pettymys oli kyllä karmea...

Millainen tuo bootlegien liveversio on CDII:lla olevaan verrattuna? Olletikin rupisempi vetäisy?

Damn kun tulisi Archivesin eka osa... vaikka jouluksi? Se, tai Chinese Democracy (joka ilmestynee sitten, kun kyseinen asia toteutuu ihan oikeasti).
Flash
13.08.2008 14:09:19 (muokattu 13.08.2008 14:15:57)

Millainen tuo bootlegien liveversio on CDII:lla olevaan verrattuna? Olletikin rupisempi vetäisy?

On se rupisempikin, mutta eritoten siinä on paljon hienommat kitara & puhallin breikit. Meininki muutoinkin paljon enempi kohdillaan.

E: Tossa vähän makua: http://www.dailymotion.com/LeBalayeur/video/149672 Laatu nyt on mitä on...
Live Music Is Better!
aksiom
13.08.2008 15:15:38

Hitto tämä on varmaan sitten todellakin kuultava. CDII versio nimittäin räjäyttää tajunnan meikäläiseltä ihan täysin. Jos siitä voi parantaa, haluan kuulla.
if you prefer that old silly number zero, you'll become a master of doing nothing - being nothing
Planetist
13.08.2008 15:23:42 (muokattu 13.08.2008 15:23:59)
Vähän jäljessä tulen itsekin kehumaan, hieno keikka, vaikkei suosikiltani on the beachilta mitään soitettu.
Planetist
13.08.2008 20:41:40
Entä lyhin? Olisko Till the Morning Comes? Minuutti ja rapiat.

Vai kenties String Quartet from Whiskey Boot Hill, vaikka joku toki saattaa argumentoida ettei ole neil youngia.
socker
13.08.2008 22:13:33 (muokattu 14.08.2008 21:32:01)
Vai kenties String Quartet from Whiskey Boot Hill, vaikka joku toki saattaa argumentoida ettei ole neil youngia.

Biisi saattaa kuitenkin pudota kategoriaan "kaverin sävellys". Kyseessähän on siis Jack Nitzschen nerokas ralli.

Kaikille edistyneemmille Young -diggareille suositellaan Like an Inca (hitchhiker) -biisiä, josta Youtubestakin taitaa löytyä jonkinlainen audiotallenne. Löysin kappaleen vasta nyt uudestaan usean vuoden jälkeen. Tunnelma on kuin ditch -trilogian levytyksiltä vaikka biisi taitaa alunperin olla Harvest Moon -levyä edeltäneeltä akustiselta muutaman keikan kiertueelta. Hienoa synkkyyttä ja voimakasta mättöheviä etten sanoisi.
dbeatmod
14.08.2008 15:19:47 (muokattu 14.08.2008 15:23:08)

Perhana. Haluisin ton Arcin käsiini, mutta sen cd-painos on ilmeisesti loppu tai jtn?

Näkyis kyllä ihan Levykauppa Äxän sivuiltakin löytyvän (hinta 7,90) ja CDON myy myös about kympin hintaan.

edit: näkyis sitä ainakin näissä paikoissa olevan..:

http://www.levykauppax.fi/artist/young_neil/arc/
http://www.cdon.com/product.phtml?prod=4404

Kai sitä on tullu sokeaksi. :D
"Mitä helvettiä, en ymmärrä logiikkaa."
kkaarre
15.08.2008 08:46:42

Eihän se nyt NIIN huono versio ole. Mä ainakin diggasin.
Ressi se on pienikin ressi
Flash
15.08.2008 08:53:40

Eihän se nyt NIIN huono versio ole. Mä ainakin diggasin.

Juu, siitä diggaa varmasti huomattavasti enemmän, jos ei ole kuullut "originaalia", jos näin voi edes luonnehtia. Ainakin pohjat tuohon julkaistuunkin versioon on kumminkin taidettu vedellä jo silloin 80-luvulla...

Tuossa aiemmin laittamassani linkissä on aika hyvä versio aiheesta, jos sen kykenee heikohkosta äänenlaadusta kuuntelemaan läpi... Ne muutamien säkeistöjen välissä olevat soolot ovat se suurin erottava tekijä. Lisäksi se studioversio on jotenkin liian sliipattu mun makuun.
Live Music Is Better!
KTR
16.08.2008 00:34:52
Anttilan 2 levyä 15 eurolla -kampanjasta tarttui mukaan Niilon levyt On the Beach ja Tonight's the Night. Ensikuuntelut takana ja nyt On the Beach pyörii tokaa kierrosta. Kylläpä kannatti, hyvältä kuulostaa. Ekat Youngin levyt, mitä olen ostanut. Olen tuotantoa kyllä aikasemminkin kuullut, mutta en kauhean laajalti. Tämä rupisuus ja tietynlainen synkkyys on näissä levyissä kyllä hienoa. Tonight's the Nightin kansikuva on kanssa omaan mieleeni. Tosi makee.
kkaarre
16.08.2008 13:11:38 (muokattu 16.08.2008 13:11:56)
Anttilan 2 levyä 15 eurolla -kampanjasta tarttui mukaan Niilon levyt On the Beach ja Tonight's the Night. Ensikuuntelut takana ja nyt On the Beach pyörii tokaa kierrosta. Kylläpä kannatti, hyvältä kuulostaa. Ekat Youngin levyt, mitä olen ostanut. Olen tuotantoa kyllä aikasemminkin kuullut, mutta en kauhean laajalti. Tämä rupisuus ja tietynlainen synkkyys on näissä levyissä kyllä hienoa. Tonight's the Nightin kansikuva on kanssa omaan mieleeni. Tosi makee.

Et muuten hankkinut ollenkaan huonoja levyjä... On The Beach varsinkin on kuningaslevy!
Ressi se on pienikin ressi
Roberto
16.08.2008 13:25:39

Et muuten hankkinut ollenkaan huonoja levyjä... On The Beach varsinkin on kuningaslevy!

Näino! Levon Helm kannuissa = ei kysyttävää.
mr_b
16.08.2008 22:23:58

Tuossa sitä uutta Singing a Song -biisiä Oslosta:

http://www.youtube.com/watch?v=9_1p5tvWlac

Soi muuten pari päivää päässä keikan jälkeen.
Plugged 16 shells from a thirty-ought-six
reverend
17.08.2008 08:49:14
http://www.thrasherswheat.org/2008/08/archives-and-sugar-mountain.html

Archives 1963-1972 julkaistaan viimeisten tietojen mukaan 5.11. Näinköhän tällä kertaa ei jälleen viivästyisi.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)