agre 05.08.2008 08:56:19 | |
---|
"All you have to do is be yourself and have a good time playing music" |
Numb 05.08.2008 09:16:23 | |
---|
Ja minua vähän mietityttää toi floyd rose systeemi että onko se hirveän tuskainen homma virittää kitara? Miten kauan aikaa siihen menee? Tai miten kauan menee vaihtaa kielet? Hyvä floyd on hyvä. Erityisen hyvää siinä on se, että kun kitara kerran on viritetty, se myös pysyy vireessä paremmin kuin tavallisella kiinteällä tallalla ilman lukkosatulaa. Virittäminen ei ole tuskaista, se vain tehdään vähän eri tavalla kuin ilman kelluvaa tallaa olevassa kitarassa. Kielten vaihtaminen ei kestä ainakaan ratkaisevasti kauemmin. Yleensä mitä halvempaan kitaraan mennään, sen suositeltavampi on kiinteä talla. Epäilen, siis saatan olla |
agre 05.08.2008 09:23:02 | |
---|
Onko nuissa kitaroissa sit hyvä floyd rose talla? "All you have to do is be yourself and have a good time playing music" |
Punisher 05.08.2008 09:32:25 | |
---|
Itse olen vasenkätinen, ja tyyten tuskastunut markkinoilla olevaan tarjontaan. Jos perinteisempää muotoilua kaipaat, niin Schecteriltä löytyy stratomuottiin valettuja vasurimalleja pilvin pimein. Hintahaarukkaasi sopivat ainakin suurin osa Damien ja Omen -malleista sekä perusversiot C-1:stä, jota ainakin itse suosittelisin. Schecterin maahantuojalla on kyllä aika halveksiva 120€:n vasurilisä, joten kannattaa tingata muutoinkaan eivät kovin halvat ole puljun hinnat. Tuo BC Richin Neck-through Warlock näyttää hintaansa nähden hyvinkin asialliselta. Sitä suosittelen, siinä on Original Floyd Rose ja kaulaliitos mitä ideaalisin soitettavuudeltaan (kaula läpi rungon). Jos tarvetta tulee joskus vaihtaa mikrofonit, niin luulisin ettei muuta tarvitse laitteeseen tehdä. Jos hevisikiökitarat eivät ole punainen vaate, niin neuvoisin sinua hankkimaan sen kitaran - attribuuttiensa perusteella hinta/laatu-suhde näyttäisi olevan erityisen kohdallaan. Ibanezin neuvoisin suosiolla unohtamaan, mutta sekä tuo ESP-LTD:n Kirk Hammett -malli että Jacksonin versio näyttävät kaikinpuolin ihan asialliselta hintaansa nähden. Floyd Rose-tremolon säätäminen on kyllä ihan oma lukunsa - itsekin vasta aivan kuukausi sitten sain ensimmäisen FR-kitaran, mutta voi pojat sitä riemua. Tokihan siinä saattaa mennä hermot pariinkin otteeseen (orkkisfloikan osto suositeltavaa, metalliosiensa laatu on huomattavasti parempaa ja se säätämisenkin luulisi helpottuvan täten jonkin verran), mutta kärsivällisyyttä se vain kysyy. Yksityiskohtaiset ohjeet floikkakitaran säätämisestä löydät tämän palstan "FAQ kitaran säätämisestä" -threadin aloitusviestistä. Yleensä mitä halvempaan kitaraan mennään, sen suositeltavampi on kiinteä talla. Näinhän se kyllä on, siksi suosittelisinkin vaihtoehdoistasi eniten tuota BC Richia, josta löytyy tuo OFR (vaikka täällä ollaan oltu sitä mieltä, että ovatkin 2-laatua eivätkä täysin vastaa merkkinsä laatua). |
agre 05.08.2008 09:38:27 | |
---|
Jooh no pitää katella itekkin tosiaan tuon bc richin puolella. Kavereilta oon kuullu huonoja mielipiteitä tuosta ulkomuodosta mutta vitut niiden mielipiteistä minullehan tämä kitara tulee. :) "All you have to do is be yourself and have a good time playing music" |
Punisher 05.08.2008 09:42:33 | |
---|
Jooh no pitää katella itekkin tosiaan tuon bc richin puolella. Kavereilta oon kuullu huonoja mielipiteitä tuosta ulkomuodosta mutta vitut niiden mielipiteistä minullehan tämä kitara tulee. :) Omasta mielestänikään tuo Warlockin muotoilu ei ole niin onnistunut, kuin saman valmistajan Bich, Virgo tai Beast. Mutta kuten sanottua, vasurin ei ole vara nirsoilla. |
agre 05.08.2008 16:58:15 | |
---|
Antroid 05.08.2008 17:28:25 | |
---|
|
Krister 05.08.2008 21:39:23 | |
---|
Mulla on nt Warlock vasurina. Ainoa mussutuksen aihe, minkä olen löytänyt on tosiaan nuo mikit. Ei mitenkään huonot, mutta meikäläiseen makuun vähän liian "diplomaattiset". Röyhkeämpää saundia haussa, mutta siihen asti kelpaavat kyllä passelisti. Elä oo tommonen. Pääset hermoistas vähemmälläkin |
Sensonic 06.08.2008 07:38:21 | |
---|
Joo sori nyt vaan näitä threadeja on paljon. Elikkä kitaran pitäisi olla "hevikitara" ja hintaa 200-600euroa. Viime kitarani on Fender Squier Affinity. Olen ajatellut näitä http://www.thomann.de/fi/esp_ltd_kh202bk_lh.htm http://www.thomann.de/fi/jackson_dk2l_dinkypro_lefthand_egitarre.htm http://www.thomann.de/fi/ibanez_rg370dxlbk_lefthand_egitarre.htm http://www.thomann.de/fi/bc_rich_nt_warlock_lh.htm Ibanez. Ja minua vähän mietityttää toi floyd rose systeemi että onko se hirveän tuskainen homma virittää kitara? Miten kauan aikaa siihen menee? Tai miten kauan menee vaihtaa kielet? No kelluvan tallan kanssa on parikin vaihtoehtoa: 1) opetella säätämään normaalia Floyd Rose -tallaa tai sitten vain kylmästi blokata se. 2) ostaa kitara, jossa on Steinberger -tyylinen talla (esim. R-trem), jonka voi blokata tallassa olevalla kytkimellä "kiinteätallaiseksi" aina tarvittaessa ( http://www.musicyo.com/planet/rtrem.asp). Kitaran sävelkorkeuden pystyy transponoimaan tallan perässä olevasta säätöruuvista silloin, kun talla on "kelluvassa" tilassa. Tällaista ominaisuutta ei ole normaalissa Floyd Rose -tallassa. Myös kielien vaihto on helpompaa. Tosin noissa hevikepeissä harvemmin on noita Steinberger -tyylisiä talloja... Netistä löytyy kyllä aika paljon tietoa floikan säätämisestä, joten sieltä kannattaa onkia tarvittava tieto. Itse jouduin aikaan opettelemaan floikan säädön kantapään kautta, kun 80 -luvulla ei netistä ollut paljon apua ;-) Kitarat (kaikki vasureita):
Ibanez RG-550,
Ibanez PF-200,
Ibanez "Jem",
Charvel 3,
Schecter Omen-7,
Wolf KS-70,
Wolf KS-70LX,
Wolf KP3C,
Wolf-SS,
Wolf KLP45-FM
Aram-701L
Landola F6/Cut
Bailing BL-05 |
agre 06.08.2008 07:43:10 | |
---|
Joo no taidan päätyä tohon Jacksonin kitaraan. Mietityttää vaan että miten iso se laatu ero tossa floikassa on verrattuna tohon bc richiin? "All you have to do is be yourself and have a good time playing music" |
Mr. Speed 06.08.2008 08:30:07 | |
---|
Joo no taidan päätyä tohon Jacksonin kitaraan. Mietityttää vaan että miten iso se laatu ero tossa floikassa on verrattuna tohon bc richiin? Yksilöstä riippuen toi Jacksoni talla pitää kohtuu hyvin virettä n. 1kk - 3 vuotta, jonka jälkeen sä revit hiuksias sen takia. Todella suuri vaihtelu noiden tasossa! Mulla oli MMV 04, jossa oli yllättävän hyvin vireen pitävä talla, vaikka se 3 vuotta vanha olikin! Tosin kyllä sillä oltiin jo rankasti epävireessä, kun vähän raiskasi. Normaalisoitto onnistui. Voi olla, että sun käyttötarkoitukseen voi toimia, mutta jo vireeseen saaminen halpis tallalla voi olla tuskaa. F@F - Thrash/death-mättöä progevivahtein |
agre 06.08.2008 08:48:04 (muokattu 06.08.2008 08:48:26) | |
---|
Mites kauan toi Bc richin talla pitää virettä? "All you have to do is be yourself and have a good time playing music" |
Mr. Speed 06.08.2008 08:57:44 | |
---|
Mites kauan toi Bc richin talla pitää virettä? Jos kyseessä on oikeasti OFR, niin vire pysyy ja pysyy ja pysyy, kunnes kielet pitää vaihtaa. OFR:t pysyy ihan hyvinä yli 20 vuotta. F@F - Thrash/death-mättöä progevivahtein |
agre 13.08.2008 15:36:51 | |
---|
Olen lukenut eri foorumeita ja youtube kommentteja, niin monissa paikoissa haukutaan bc richin warlockeja huonoiksi? mistä johtuu? "All you have to do is be yourself and have a good time playing music" |
Henkka370 13.08.2008 15:48:02 (muokattu 13.08.2008 15:48:31) | |
---|
Olen lukenut eri foorumeita ja youtube kommentteja, niin monissa paikoissa haukutaan bc richin warlockeja huonoiksi? mistä johtuu? Noita warlockejakin on aika monia, nuo 150e warlockit tuskin ovat paljoa mistään kotoisin. Yleenshän noissa haukutan agathis bodya ja ulkonäköä. |
Gramer 13.08.2008 18:01:48 | |
---|
Sen verran voin liittyä keskusteluun, että kyselin Thomannilta tuon trans red värisen jaskan toimitusaikoja ja he lupailivat kitaraa 8-12 viikossa, eli sen valitessaan joutuu hiukan kauemmin odottelemaan. Vittuile vaan, saunan takana on vielä tilaa... |
Speksien perusteella ostaisin tuon BC Richin, mutta ulkomuoto ei miellytä silmää. Siis parin vuoden päästä tuolla lisenssifloikalla et tee mitään halpojen metallien yms. takia joten vireessä pysyminen ei ole helppoa ainakaan millään kikkailuilla, tallan voi tietenkin blokata. Tietenkin jos väkisin haluat tuon Jacksonin niin siitä vaan. Jos nyt ensin vaikka miettisit, miten saat rahaa siihen kitaraan ennen kuin kysyt ;) "Alkoi ihan suunnattomasti GASittää kyseinen kitara! .. Sopii omaan käyttöön täydellisesti kyseinen kitara." -kloppis |"..mikä ei kuitenkaan tarkoita sitä, että kotona ei tippuisi pesää", Hetfield sanoo ja puhkeaa nauruu |
agre 13.08.2008 19:48:23 | |
---|
Juuh tiedän jo miten rahani saan, eli myyn ps2 pelejä ja joulukuussa synttärit ja joulu tietysti. :D Mut joo ton warlocking ostan. Minusta tuo on hienon näkönen. "All you have to do is be yourself and have a good time playing music" |
agre 24.08.2008 13:54:40 | |
---|