Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Yleistä keskustelua musiikista »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: UPS:n toiminnasta
1 2 3 4 5 6 7 8
Velli
13.08.2008 17:42:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Viime aikoina olen kokenut pariinkin otteeseen suuria ongelmia UPS-kuljetusfirman kanssa. Viimeisimmästä haluaisin jakaa kokemukseni ja kysyä mahdollista neuvoa tilanteen hoitamiseksi.
 
Eli lähtötilanne oli se, että jokunen viikko sitten ostin virvelirummun Italiasta, jonka yksityinen myyjä lähetti UPS:n kautta. UPS yritti toimittaa pakettia viikolla, jolloin en ollut paikalla. He jättivät lapun ja pyysivät ottamaan yhteyttä uuden toimituspäivän sopimisesta.
 
Soitin UPS:lle ja sovimme uuden toimituspäivän. Odottelin sovittuna päivänä koko päivän toimitusta, mutta sitä ei kuulunut. He olivatkin käyneet seuraavana päivänä, jolloin en taas ollut kotona. Soitin uudestaan UPS:lle ja sovimme uuden toimituspäivän. Jälleen kerran kävi niin, että lähettiä ei näkynyt. Soitin taas UPS:lle ja ihmettelivät itsekin miksi pakettia ei ollut toimitettu. No, sovimme vielä kerran uuden toimituspäivän seuraavan viikon tiistaille. Tiistaina odottelin pakettia, eikä ketään näkynyt. Soitin UPS:lle ja he sanoivat että pakettia oli yritetty toimittaa maanantaina ja koska kyseessä oli viimeinen toimituskerta, he olivat lähettäneet paketin takaisin Italiaan.
 
Pyysin saada tehdä reklamaation, mutta se ei kuulema onnistunut, koska vain lähetyksen maksaja voi tehdä reklamaation. Otin yhteyttä myyjään ja hän lupasi selvittää tilanteen. Kävi ilmi, että UPS vaati 50E:n sakkomaksun sekä 35E lisää paketin uudelleen lähettämisestä, eli ylimääräisiä kuluja aiheutuu 85E UPS:n töppäilyjen vuoksi.
 
Onko minulla mitään mahdollisuuksia saada tuota 85E:a takaisin? Miten voin tehdä reklamaation kun en ole maksanut toimituskuluja suoraan UPS:lle vaan myyjälle. Eihän myyjä voi Italiassa tehdä reklamaatiota, koska UPS on töppäillyt Suomen päässä.
 
Lego
13.08.2008 17:55:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Luulisin että tässä mennään suomen lakien mukaan (korjatkaa jos olen väärässä, UPS on suomalainen firma?). Ja että sä oot voittoisalla puolella, mikäli pystyt todistamaan upsin kämmin....
 
Borlag
13.08.2008 17:57:30
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Luulisin että tässä mennään suomen lakien mukaan (korjatkaa jos olen väärässä, UPS on suomalainen firma?). Ja että sä oot voittoisalla puolella, mikäli pystyt todistamaan upsin kämmin....
 
Eiköhän UPSilla ole jonkinlaiset tiedot siitä mitä on sovittu toimituspäiväksi, se on heidän oma moka jos siitä ei ole pidetty kiinni.
 
Numb
13.08.2008 17:59:09
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Soitin UPS:lle ja sovimme uuden toimituspäivän. Odottelin sovittuna päivänä koko päivän toimitusta, mutta sitä ei kuulunut. He olivatkin käyneet seuraavana päivänä, jolloin en taas ollut kotona. Soitin uudestaan UPS:lle ja sovimme uuden toimituspäivän. Jälleen kerran kävi niin, että lähettiä ei näkynyt. Soitin taas UPS:lle ja ihmettelivät itsekin miksi pakettia ei ollut toimitettu. No, sovimme vielä kerran uuden toimituspäivän seuraavan viikon tiistaille. Tiistaina odottelin pakettia, eikä ketään näkynyt. Soitin UPS:lle ja he sanoivat että pakettia oli yritetty toimittaa maanantaina ja koska kyseessä oli viimeinen toimituskerta, he olivat lähettäneet paketin takaisin Italiaan.
 
Eli siis UPS kävi (jos kävi) useampaan kertaan päivänä, jota ei sovittu, eikä käynyt päivänä, joka sovittiin... Jos noin on, niin moka on UPS:n. Soita jollekin isommalle viskaalille sinne, ei se firma voi tuommoista touhua hyväksyä.
 
Epäilen, siis saatan olla
Lennu
13.08.2008 18:02:16
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Johan alkoi oikeen Vellin puolesta vituttamaan. Ihme toimintaa, toivottavasti homma selviää parhain päin kaikille osapuolille.
Simo78
13.08.2008 18:09:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Luulisin että tässä mennään suomen lakien mukaan (korjatkaa jos olen väärässä, UPS on suomalainen firma?). Ja että sä oot voittoisalla puolella, mikäli pystyt todistamaan upsin kämmin....
 
Niin tossa on vielä toi vittumainen mikäli pystyy todistamaan. Nyt alkoi oikeesti pelottamaan omien tavaroiden puolesta, mitkä on(ilmeisesti) tulossa tuon firman kautta--> jos alkaa mulle tollanen vittuilu mä lähden suoraan sinne niiden toimistolle selvittelemään. Sen verran kiire noilla tulevilla tavaroilla. Täältäkin päin toivon, että saat asiat järjestymään!!
 
Lego
13.08.2008 18:15:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei sori, puhuin mutuas, mut ihan siis LUULEN suomen oikeusjärjestelmän puolseta, ja ennakkotapauksien / omien kokemuksien puolesta. En siis tarkoitellut pelotella ketään..
 
Kailis
13.08.2008 23:45:26
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei herrajumala Velli! Jaksamista ja taistelutahtoa. Joku dirika langan päähän että sen mokanneen sian perseen saa palvattua.
 
Hipelius
14.08.2008 00:47:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oho, paska homma.
 
Itse olen vain kerran ollut UPS:in kanssa tekemisissä. Tilasin Cakewalk Sonar 7 Producerin DV247.comista. Viikossa tuli ja UPS oli jättänyt paketin kuistille kun ketään ei ollut kotona. Ja kun asuu täällä metsän keskellä, jossa avaimetkin voi jättää autoon yksi, niin ratkaisu oli kyllä enemmänkin kuin mieleen.
 
"Fuck keyboard players! It's like; 'Have lots of gear, shut up, play the parts and don't leave!' Keyboard players all suck! They really do." ~ Devin Townsend
Twinkle
14.08.2008 03:53:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hah, hUPS on kyllä aika legendaarinen. Siihen on totuttu.
 
Elixir-kimpassa tilattiin kieliä parin tuhannen euron arvosta. Minulle ilmaantui työtehtävä toisaalla, joten soitin nohevan lähettifirman palveluun ja pyysin tekemään toimitusmuutoksen. Täti otti toimitusmuutoksen vastaan ja totesi että se on tällä selvä ja paketti tulee kyllä sinne. Arvatkaapa tuliko sitten? Ei tullut. UPS:n toimitusseurannassa luki että osoitemuutos on vastaanotettu. Myöhemmin sinne ilmestyi "haja-asutusalue, päivittäisiä toimituksia ei tehdä", aattelin että okei, kyllähän tämä on haja-asutusta. Odotin seuraavaan päivään, mietin sitten uuden iltana, että miksi hitossa sitä ei näy ja menin tarkistamaan lähetysseurannasta. Sinne oli pätkähtänyt että "TOIMITETTU". Vastaanottajan kuittaus oli tullut, mutta se ei kyllä ollut minun kuittaus. Paketti oli toimitettu sinne alkuperäiseen osoitteeseen, itse asiassa en tiennyt minne kun en tiennyt kenen kuittaus se sitten oli, mutta minulle tuleva parin donan boksi oli annettu tuntemattomalle ihmiselle. Lähdin aika kiireen vilkkaa takaisin alkuperäiseen osoitteeseen, duunit ja muut jäi sitten kesken.
 
Se oli onneksi luovutettu samalle kadulle ja siellä oltiin alettu ihmetellä että mikä tilaus se tämä on ja vastaanottajan sukunimellä etsittiin oikea osoite. Onneksi en asu enää missään narkkareiden pesässä vaan ihan rehellisten ihmisten kadulla, koska olettavasti tätä laatikkoa ei olisi koskaan nähty enää. Paketin päällä oli vielä onnellisesti lappu, jossa luki delivery address changed ja uusi osoite, mutta ei kai ne nyt sitä kato kun kerran osoitteita on muuallakin paketissa.
 
Tämä tapaus muistuu nyt elävästi mieleen koska tänne on tulossa nyt muutakin tavaraa. Toimitusseuranta näyttää että "haja-asutusalue" ja toimitukset tehdään myöhemmin, seuranta näyttää että toimituspäivä olisi kahden viikon päästä tästä. viikon se onkin jo matkalla ollut, joten UPS toimittaa saman tavaran kolmessa viikossa mihin jo karmeaan maineeseen joutunut Itella käyttää max. 3 päivää. Minkä vitun takia sitä mainostetaan aina nimellä express?!
 
Että tämmöinen avautuminen. Vitutti.
 
Miten joku ChronoPost voi olla niin perkeleesti parempi? tilasin tiistaina illalla ranskasta Line6 PODx3:n, kuudelta se pistettiin postiin ja seuraavana päivänä klo 12 herään siihen ku kuriiri soittaa että koska haluan paketin toimitettavan. Paketti vaelsi ranskasta tänne siis alle 24 tunnissa tilaamisesta. Se toimi hyvin.
 
Simo78
14.08.2008 06:40:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pyysin saada tehdä reklamaation, mutta se ei kuulema onnistunut, koska vain lähetyksen maksaja voi tehdä reklamaation. Otin yhteyttä myyjään ja hän lupasi selvittää tilanteen. Kävi ilmi, että UPS vaati 50E:n sakkomaksun sekä 35E lisää paketin uudelleen lähettämisestä, eli ylimääräisiä kuluja aiheutuu 85E UPS:n töppäilyjen vuoksi.
 
Lohduttaa, saan siis tehdä reklamaation, jos ryssivät mun lähetyksen. Siis mut mikä vittu on nykyään vikana, kun yksinkertaiset hommat ei toimi?
 
Ei herrajumala Velli! Jaksamista ja taistelutahtoa. Joku dirika langan päähän että sen mokanneen sian perseen saa palvattua.
 
Näin! Tai sitten hyökkäät sinne niiden toimistolle käymään, sijaitsee mun tietojen mukaan(luin jostakin) jossain päin Vantaata. Mä voin vaan arvella sitä selityksen määrää ja "ei se vika meissä" ole läppiä.
 
Vähän offtopic: Jokusen kerran on kauppaa tehdessä ihmetyttänyt, että mikä mättää? Eikö ne oikeasti halua ihmisiltä rahaa? Siis nämä tullut tilanteissa, milloin tavaraa on pitänyt tilata ja on luvattu soittaa--> sitten mennyt käymään, niin oho ei me olla mitään tilausta tehty...
 
Sir Härö
14.08.2008 07:06:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuluttajaviranomainen on ainakin yleensä pienen ihmisen puolella. Eivät ainakaan ensitöikseen ala epäilemään.
 
saatanan saatana :|
M.i.k.key
14.08.2008 11:54:14 (muokattu 14.08.2008 11:55:15)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla ei ole ollut huonoja kokemuksia, mutta tuli tämmöinen mieleen:
http://www.noob.us/humor/conan-works-for-ups/
Conan OBrien vietti päivän UPS:issa työskennellen!
 
eli pientä kevennystä murheeseen, kantsii kattoa loppuun asti
 
möllisty
mrk
14.08.2008 12:25:06 (muokattu 14.08.2008 12:25:18)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

UPS saisi yhdistyä FEDEX:in kanssa, voisivat vaihtaa nimeksi asiakkaiden tuntemuksia kuvaavan FED-UP.
 
"Short On Long Term Goals"
Velli
14.08.2008 12:30:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitoksia tsempeistä! Ilmoittelen sitten miten homman kanssa lopulta käy. Kävi miten kävi, niin tämä oli kyllä ehdottomasti viimeinen naula UPS:n arkkuun omalta osaltani. Tästä lähin turvaudun aina DHL:n palveluihin. Heidän kanssaan ei koskaan ole ollut mitään ongelmia.
 
Terry Pantheras
14.08.2008 12:54:30 (muokattu 14.08.2008 12:57:23)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No perskeles, tilasin just Thomanilta kalliin paketin ja toivotaan UPSin kohdalta pätevämpää toimintaa kuin tuo... Ilmeisesti osa siellä työskentelevistä on tuollaista hälläväli-nenänkaivuu-porukkaa. Mutta yleensä organisaation "mädännäisyys" ilmenee juurikin ruohonjuuritason moraalissa.
 
Kerro ihmeessä lisää!
shamoon
14.08.2008 13:32:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ups:ää kannattaa kyllä varoa ;) Nyt tullut hieman säädettyä tuon kanssa.
Ensimmäisen kerran kävi, olin töissä. Lappu jätetty että huomenna (tänään) 13-14 välisenä aikana toimitetaan. Otin vapaaksi töistä 13-14, no oli käynyt 12.30 :) Huomenna sitten taas noin samoihinaikoihinehkäpäjossainvälissätuodaan. Ja taas pitää ottaa vapaaksi.
Ei siinä mitään onneksi on rento pomo. Kai noita toimitusaikoja, jotenkin pystyisi säätämään. (?) Olen vain liian laiska ottamaan selvää, joten mitäs minä täällä itkemään.
 
Terry Pantheras
14.08.2008 13:45:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ups:ää kannattaa kyllä varoa ;) Nyt tullut hieman säädettyä tuon kanssa.
Ensimmäisen kerran kävi, olin töissä. Lappu jätetty että huomenna (tänään) 13-14 välisenä aikana toimitetaan. Otin vapaaksi töistä 13-14, no oli käynyt 12.30 :) Huomenna sitten taas noin samoihinaikoihinehkäpäjossainvälissätuodaan. Ja taas pitää ottaa vapaaksi.
Ei siinä mitään onneksi on rento pomo. Kai noita toimitusaikoja, jotenkin pystyisi säätämään. (?) Olen vain liian laiska ottamaan selvää, joten mitäs minä täällä itkemään.

 
Mutta eikö ne jumalauta osaa upsilta soittaa ja kysyä vaihtoehtoista toimitusaikaa ja paikkaa...? Kaikki muutkin kuljetusfirmat tekee niin, ei kait ne oleta automaattisesti, että työssäkäyvä kansa ois kotona päiväsaikaan?
 
Kerro ihmeessä lisää!
shamoon
14.08.2008 14:12:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mutta eikö ne jumalauta osaa upsilta soittaa ja kysyä vaihtoehtoista toimitusaikaa ja paikkaa...? Kaikki muutkin kuljetusfirmat tekee niin, ei kait ne oleta automaattisesti, että työssäkäyvä kansa ois kotona päiväsaikaan?
 
Itselleni ei ainakaan olla soiteltu, postilaatikkoon vain ilmestynyt lappunen seuraavasta toimitusajankohdasta. Luultavasti sitä voi juuri itse toivoa jotain aikaa ja vaihtoehtoista paikkaa. Pitää tänään syynätä lappunen & upsin sivut läpi ja selvitellä.
Tuo kyllä vähän alkoi ottamaan päähän, että siinä lippusessa luki 13 - 14 välisenä aikana ja puoltatuntia aiemmin yrittänyt käydä tuomassa pakettia. Tai onhan se kiva jos pystyisi / haluaisi / jaksaisi päivystää kotona välillä 8 - 19 :
 
Twinkle
14.08.2008 16:30:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tätä eilen, johan se jatkuikin:
 
Tämä tapaus muistuu nyt elävästi mieleen koska tänne on tulossa nyt muutakin tavaraa. Toimitusseuranta näyttää että "haja-asutusalue" ja toimitukset tehdään myöhemmin, seuranta näyttää että toimituspäivä olisi kahden viikon päästä tästä. viikon se onkin jo matkalla ollut, joten UPS toimittaa saman tavaran kolmessa viikossa mihin jo karmeaan maineeseen joutunut Itella käyttää max. 3 päivää.
 
No ei se kestänyt ihan niin pitkään sittenkään, tänään paketti saapui perille. Mutta ei se tähän ketjuun muuten kuuluisi jos ei jotakin ongelmaa olisi. Paketin sisällä oli televisio, 1200 euroa taulutelkkarin päälle oli heitetty tavaraa ja joku terävä kulma oli mennyt läpi paketista läpi. Telkkarin ruutu on kauttaaltaan sirpaleina ja korjauskelvoton. UPS:lle pinnat taas kotiin, "huomenna" kuski tulee hakemaan paketin ja asiaa tutkitaan.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7 8

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «