Aihe: Solton ms100 suomikompit
1
pera270275
13.08.2008 11:37:44
Onko jollakin tietoa mistä saisi hankittua? Musalabrasta ei löydy.
Haetar Rock
EP
13.08.2008 11:52:39

Mä en oikeesti ees tiedä mitä tarkoitetaan "suomikompeilla"? Onko ne koko biisi tehtynä valmiiksi, vai rytmit? vai mitä?
Ostin justiin tollasen "vatkaimen" ja tuntuu vähän hölmöltä soittaa valmiitten komppien päälle.
Ainakin jos/kun tulee tilaisuus, että pitää niitä käyttää niin muokkaukseen menee!
Miks' ne pittää muuten suomalaiset olla?
pera270275
13.08.2008 13:04:54
Tarkoitin pelkkiä komppeja. Olen kuullut siihen ihan hyviä esim humppa, valssi ym. Musalabralla on myynnissä uudempiin ketroneihin muttei tähän vanhaan.
Haetar Rock
EP
13.08.2008 13:05:01
Luultavasti joudut tekemään ne kompit itse, täällä kukaan ei halua edes keskustella asiasta, en tiiä miksi?
KoskPaavo
13.08.2008 13:22:31 (muokattu 13.08.2008 13:22:56)
"Ostin justiin tollasen "vatkaimen" ja tuntuu vähän hölmöltä soittaa valmiitten komppien päälle. " Lain, ellip

Miksi sitten ostit komppisoittimen jos se niin hölmöltä tuntuu?
Vai pidätkö koko biisi midifiletaustaa "komppina"?
Ketronin aiemmassa käännöksessä puhuttiin " tyylistä" joka on mielestäni myös melko kehno ilmaisu, sitten käänsin tämän SD5:n manuaalin ja käytin siinä "komppi"- termiä ( engl.automatic accompaniment) koska se on mielestäni kuvaavampi ja varsin yleistynyt ainakin muusikkopiireissä.
" Tällainen elämä käy laatuun, onhan se välimmiten lystiäkin ja kohottelee kantapäitä" Aleksis K.
manjaana
13.08.2008 13:30:10 (muokattu 13.08.2008 13:30:21)
Luultavasti joudut tekemään ne kompit itse, täällä kukaan ei halua edes keskustella asiasta, en tiiä miksi?

Mikset sie itse vastaa, kun muutenkin otat joka aiheeseen kovasti kantaa ??
-Sama pää-
EP
13.08.2008 13:41:40
Miksi sitten ostit komppisoittimen jos se niin hölmöltä tuntuu?

No, sen takii komppikone ku ois tarkoitus tehdä myös duokeikkaa (ja tehtykin jo pikkasen) haitaristin kanssa, toisaalta päntihommaa kanssa (monipuolisuus on valttia).

..Vai pidätkö koko biisi midifiletaustaa "komppina"?

Öh, ehkä en tiiä, mutta onhan noi jotkut "kompit" sellasi, ettei niitä voi käyttää.. :/
Ehkä se "hölmöys" tulee siitä, että tykkäis tehdä ne itse ja ajan kanssa, perusohjelmisto ei mitään toive/jukeboksi -tyyppistä edes halua/pystykkään vetämään.

Ketronin aiemmassa käännöksessä puhuttiin " tyylistä" joka on mielestäni myös melko kehno ilmaisu, sitten käänsin tämän SD5:n manuaalin ja käytin siinä "komppi"- termiä ( engl.automatic accompaniment) koska se on mielestäni kuvaavampi ja varsin yleistynyt ainakin muusikkopiireissä.
ukkolama
13.08.2008 15:48:13

Alla on osoite josta löytyy Ketron/Solton komppeja.

http://w1.520.telia.com/~u52029897/

valikosta patterns on ladattavissa lukuisa määrä komppeja MS 50/MS 100, ehkä niistä löytyy sopivia, ovat pakattuina.

EMC Styleworks ohjelmalla muunsin niitä mm. Genesys XP modulille ja niistä löytyi ihan käypäsiä
Ei niin pientä putkea ettei reikää keskellä
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)