Aihe: Uusi rautalankafoorumi
1 2 3 4 57 8 9 10 11
baron
11.02.2004 07:05:51

Juu, tähän törmää usein ja toisinaan tulee itekki syyllistyttyä. Pitäs löytää mieluummin kuitenkin aina ne hyvät puolet, sen sijaan, että kiinnnittää aina huomiota niihin epäkohtiin :)

Täähän on se "asiantuntijan" ongelma. Ei oo muusikko eikä mikään, jollei jotain vikaa toisen soitossa huomaisi, jonka itse tekisi paremmin:-)
Children of Baron - The Ultimate Keyboard Group
Notefix
11.02.2004 10:24:58

Täähän on se "asiantuntijan" ongelma. Ei oo muusikko eikä mikään, jollei jotain vikaa toisen soitossa huomaisi, jonka itse tekisi paremmin:-)

Mulla on päinvastoin, ei oo mitään, jota muut eivät tekisi paremmin. No, ainakin tuo pistää yrittämään kahta kauheammin :)
My name is Baron, Notefix Baron- "mä oon meshissä"
KB
11.02.2004 10:45:26
Tuntuu että kaikki soittaa pelkillä matkakorvauksilla, miltähän senkin ohjelmatoimiston tilinpäätös näyttää. Että muusikoille on matkakorvauslappuja vastaan maksettu jumalattomasti matkakorvauksia ja päivärahoja mutta palkkoja ei ollenkaan.
Vuositolkulla.

Jos tota Tanpereen nääs perheyritystä tarkoitat, niin hommat ilmeisesti muuttuivat nyt vuodenvaihteessa muusikon kannalta oikeaan suuntaan - mä oon tehnyt tätä nykyä harvakseltaan keikkaa sinne, mutta ilmoittelivat maksumuutoksista joskus marras-joulukuussa. Sen jälkeen käytännön kokemuksia ei kyllä ole.

Muuten loistava toi "tuuli-instrumenttien Winter" ;)
Tasan ei käy jalkapohjat™ - vai?
R.W. Piuha
11.02.2004 11:19:35
Jos tota Tanpereen nääs perheyritystä tarkoitat, niin hommat ilmeisesti muuttuivat nyt vuodenvaihteessa muusikon kannalta oikeaan suuntaan - mä oon tehnyt tätä nykyä harvakseltaan keikkaa sinne, mutta ilmoittelivat maksumuutoksista joskus marras-joulukuussa. Sen jälkeen käytännön kokemuksia ei kyllä ole.

Muuten loistava toi "tuuli-instrumenttien Winter" ;)

Joo,samaa olen kuullut...pistää varmasti monen 1/2 ammattilaisen miettiin kannattaako esim. Savonlinnaan enää lähtee,varsinkin kun keikasta menee verot sivutuloprosentin mukaan,eikä matkavähennysiä/päivärahoja enää makseta,ja liksa on minimi!En mä lähtis!Siis jos en olisi päätoiminen,heillähän ei juuri vaihtoehtoja ole,tarjotuista töistä on hiukka paha kieltäytyä,jos meinaa keikkaa tehdä!

Mitä tulee tohon "tuuli-instrumenttien Winteriin"...menee enempi tonne Keski-Suomen järviseudulle se toimisto missä
albiinomanne oli myymässä ja jonka kautta mekin tehtiin keikkaa,ja kaikki kävi,liksat sai ihan miten itte halus,palkkana tai kuluina!

Eipä siinä ainakaan mulla jäänyt paljon muuta mahdollisuutta kun ottaa osa keikoista kuluina,pistokeikkaa vaikkapa Ouluun ei oikeen muuten olis kannattanut tehdä,mulla kun sattu olemaan tuo kuljetuspolitiikan hoito/auto!Ja liksat oli niin peestä että ei siitä siltikään mitään jäänyt!Vähän minimin yli.....
KoskPaavo
11.02.2004 16:54:25
"Mitä tulee tohon "tuuli-instrumenttien Winteriin"...menee enempi tonne Keski-Suomen järviseudulle se toimisto missä"

Tätähän just tarkoitinkin .....
Soittaja selviää aina.
isojussi
11.02.2004 19:23:07
Antakaa Johnnyn ja Edgarin jo olla....:-) Ne on oikeesti kovia - no JW:llä on homma jo pikkuhiljaa ohi, mutta silti se yks mun suurimmista idoleista.

EW sitäpaitsihan on se oikee "tuuli-instrumenttien Winter".

Viimeks kun mä näin sen lavalla, kepissä oli Steve Lukhater. Ethän vaan WW oo oikeesti Steve? ;-)
Osta mut - ma olen kaupan!
WanhaWetäjä
11.02.2004 20:24:11

Antakaa Johnnyn ja Edgarin jo olla....:-) Ne on oikeesti kovia - no JW:llä on homma jo pikkuhiljaa ohi, mutta silti se yks mun suurimmista idoleista.

EW sitäpaitsihan on se oikee "tuuli-instrumenttien Winter".

Viimeks kun mä näin sen lavalla, kepissä oli Steve Lukhater. Ethän vaan WW oo oikeesti Steve? ;-)

Heh!...Kyllähän tää Edgarkin on tai ainakin nuorempana oli v-tun kova ja monipuolinen hemmo,aivan käsittämätön laulaja,no ei huono soittajakaan,mulla on pari sen levyä,yks on ihan semmosta lähes poppia,mutta hyvää sellasta,mm. Kirka on tehnyt yhden niistä biiseistä suameks,oletettavasti Halosen sovitus,en nyt muista biisin nimeä?

Johnny nyt on yksi suurimmista omalla sarallaan...
isojussi
11.02.2004 20:33:10
Heh!...Kyllähän tää Edgarkin on tai ainakin nuorempana oli v-tun kova ja monipuolinen hemmo,aivan käsittämätön laulaja,no ei huono soittajakaan...

Loistava laulusaundi! Veteli Kirjurilla alttofonia ja samanlaista Oiwaa, kun mulla

Johnny nyt on yksi suurimmista omalla sarallaan...

Pikkupoikana aloin kuunnella bluesia, kun menin Valkeakosken kaupungikirjastossa kuuntelemaan Johnny Winterin Johnny B. Gooden. Kuuntelin levyn, kun ihmettelin, että mikä toi tommonen pitkätukka on. Sitten se olikin jo menoa. Eihän se nyt enää ihan mitään perinteistä bluesia ollut, mutta järjetön rytinä, energia, meno ja meininki. Upeen kuulosta ja eräs kaikkien aikojen parhaista kitara- ja laulusaundeista. Siinä ei anteeks pyydelty, eikä kikkailtu.
Osta mut - ma olen kaupan!
WanhaWetäjä
11.02.2004 21:05:36

"Mitä tulee tohon "tuuli-instrumenttien Winteriin"...menee enempi tonne Keski-Suomen järviseudulle se toimisto missä"

Tätähän just tarkoitinkin .....

Kuulin tänään yheltä kollegalta että ainakin tämä Tampereen "dynastia"on oikeen kirjallisesti ilmoittanut bändeilleen että palkkoja ei enää makseta KELLEKKÄÄN km-korvauksina,oli kuulemma verotarkastaja tehnyt visiitin toimistolle...miten lie muualla??
Voxauttaja
11.02.2004 21:42:36
Kuulin tänään yheltä kollegalta että ainakin tämä Tampereen "dynastia"on oikeen kirjallisesti ilmoittanut bändeilleen että palkkoja ei enää makseta KELLEKKÄÄN km-korvauksina,oli kuulemma verotarkastaja tehnyt visiitin toimistolle...miten lie muualla??

Mulla oli sellainen käsitys että siitä perhedynastiasta olisi ainakin joku lusimassa noista verojutuista. Prkl. itekin jouduin maksaan toissavuonna mätkyjä kyseisen yrittäjän toilailujen takia.
KoskPaavo
11.02.2004 22:01:43
Mä oon tota joskus oikein miettinyt että kuinkahan moni vetäjä tekee niin että kirjoittaa tommoselle toimistolle omalla nimellään km laskun, saa rahat maksamatta veroa ja vielä ilmoittaa keikkapäivän työttömäksi ja ottaa KELAn/ liiton päivärahan.
Soittaja selviää aina.
KoskPaavo
11.02.2004 22:47:54
Niinkuin Viinikan Erkki sanoi ennen kun valitettiin töiden vähyyttä että : " Siis keikkaahan on muttei paikkaa". ( prkl. kun en löydä suhu-ässää)
Soittaja selviää aina.
v_m_kangas
12.02.2004 10:00:09 (muokattu 12.02.2004 10:03:26)

Valaiskaapa minua tyhmää ... Siis jos matkalasku on oikein ja todellisia kilometrejä vastaava, miksei sitä saa orkalle maksaa?

On olemassa muitakin harrastuksia, kuten pk hiidot yms. joista ei saa kuin matkakulut seuralta.

Perseestä on se tosiasia, että monelta keikalta ei matkalaskun jälkeen juuri jää ennakonpidätyksenalaista palkkaa :(

EDIT: Niin, minun maakuntamatkat kyllä loppuu sen jälkeen kun kuluja ei enään makseta. Se mitä on pakko käydä soittamassa vieroitusoireiden lievittämiseksi, soitan lähikuppiloissa.
Humppaa tai soita
Neljä Ruuvia
12.02.2004 10:13:41 (muokattu 12.02.2004 10:14:17)

On olemassa muitakin harrastuksia, kuten pk hiidot yms. joista ei saa kuin matkakulut seuralta.

Perseestä on se tosiasia, että monelta keikalta ei matkalaskun jälkeen juuri jää ennakonpidätyksenalaista palkkaa :(

Siinäpä se kun on ammatteja mistä pitäis maksaa myös palkkaa.Tätä minä luulen verottajan tässä vieroksuvan koska vissiin katsovat että eihän kenenkään pidä lähteä semmoseen työhön josta ei palkkaa saa.
Vain siis oma vaatimaton käsitykseni.
KB
12.02.2004 10:14:30
Yleishyödyllisten yhteisöiden maksamat korvaukset ovatkin yritysmaailmaan verrattuna ihan eri asia - josta on tietenkin eri verolaitkin ( http://www.vero.fi/default.asp?article=2338&language=FIN )

Ja soittaminen ei välttämättä ole harrastus, se saattaa olla ihan oikea työ...
baron
12.02.2004 10:38:41

Yleishyödyllisten yhteisöiden maksamat korvaukset ovatkin yritysmaailmaan verrattuna ihan eri asia - josta on tietenkin eri verolaitkin ( http://www.vero.fi/default.asp?article=2338&language=FIN )

Ja soittaminen ei välttämättä ole harrastus, se saattaa olla ihan oikea työ...

Asia ei nyt mua suoranaisesti liikuta, kun soittaminen ei ole mun duuni, mutta ihan teoreettisesti:

Ei kai mikään laki tai veromääräys estä tekemästä huonosti palkattua duunia, sellaista, että tulonhankkimiskulut ovat suuret suhteessa tuloon (jopa suuremmat)

Ainoa tietysti jonkinlainen solidaarisuus kollegoita kohtaa, ettei kukaan tekisi p-a keikkoja, mutta aina joku kuitenkin lipeää.
Children of Baron - The Ultimate Keyboard Group
KoskPaavo
12.02.2004 10:42:30
"Valaiskaapa minua tyhmää ... Siis jos matkalasku on oikein ja todellisia kilometrejä vastaava, miksei sitä saa orkalle maksaa?"

Matkalasku tietysti pitää maksaa ,mutta kun se illan palkka onkin siinä.Ja sitten kun ei ole ollenkaan verotettavaa tuloa, pelkkä matka jonnekin ja takaisin ,niin ei oltukaan muusikon töissä ja voidaankin ilmoittautua työttömäksi. Että sitä vaan "aprikoin", onko tällaisia soittajia????
Soittaja selviää aina.
KB
12.02.2004 10:45:14 (muokattu 12.02.2004 10:46:43)
Ei kai mikään laki tai veromääräys estä tekemästä huonosti palkattua duunia, sellaista, että tulonhankkimiskulut ovat suuret suhteessa tuloon (jopa suuremmat)

Mun mielestäni se lukee jossain pykälässä, että palkkaa ei voi maksaa kustannusten korvauksina. Jota tässä tapauksessa nimenomaan tehdään. Eli kierretään siinä samalla työnantajan sotumaksuja - niitä kun tarvi maksaa kilometrikorvauksista. Harrastelijalle ihan jees tietysti, enemmän rahaa käteen - mutta kun siitä pakkaa tulemaan samalla standardikäytäntö muillekin.

EDIT: Ja kilometrikorvauksista kertyykin mahtava eläke...
KMT
16.02.2004 00:05:18

Joko luovutitte taistelussa?

Liity sinäkin TIISTAI-klubiin. Kaupan päälle klubitakki kuolakaukalolla ja keskuslämmityksellä!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)