Aihe: TAMK/Virrat (entinen PIRAMK)
1 2 3 4 517 18 19 20 2136 37 38 39 40
Chade Fallstar
25.07.2008 02:29:39
Siis siellä Virtainhovissa ne huoneet ovat keskikerroksessa. Sekä ala- että yläpuolella on baari.
Tämä yhdistettynä huonoon äänieristykseen niin tulee hyvä "miksaus".
God is one of the leading causes of death
Danko
25.07.2008 09:37:29

Siis siellä Virtainhovissa ne huoneet ovat keskikerroksessa. Sekä ala- että yläpuolella on baari.
Tämä yhdistettynä huonoon äänieristykseen niin tulee hyvä "miksaus".

no toukokuussa tilanne oli se, että uusi vuokralainen (joku pihviravintola) oli tulossa Virtainhovin tiloihin eikä Skybar niillä näkymin olisi pystynyt jatkamaan. itsekin kävin katsomassa "hotellihuoneet", mutta mielestäni hinta ei kohdannut laatua.
Mystisesti hintahtavat romantikot #3
Siis ei voi haluta haluavansa. Tai voi, mutta ei silti ala haluta sitä mitä haluaa haluta. -kondensaattori
Kemppilä
25.07.2008 19:53:12
Kävin kattomassa noita virtainhovin kämppiä ja oli tosi pieniä tiloiltaan. Keittiö oli sellanen minikeittiö huoneen nurkassa, missä on kaksi keittolevyä ja jääkaappi alla. pari kaappia sitten siinä sivussa ja yksi lavuaari. Vessa pieni ja siellä suihku. Semmonen perus hotellihuoneen kokonen.
Ite en ottanu sitä kämppää vaan sain 32,5 neliöisen yksiön keskustan tuntumasta ja vuokra 280€ +vesi 11€ ja sähköt.

Että semmosta. Mistäs muuten pitäis nettiä kysellä virroilta?
"Jos olet kävelyllä ja aivot putoavat päästä, niin emme löydä tietä kotiin, sillä emme enää pysty ajattelemaan selvästi." Rokkia
kartes
28.07.2008 18:11:41
Noo, paska mikä paska tuo hotellikämppä, mutta meitsi ainakin menee kokeilemaan..
Rakennan sitten äänieristeet itse, jos Virtainhovilla ne ei toimi :)
Tuotannossa tuottaja tuotetaan.
Harsu
29.07.2008 17:13:24

Mitäs äänieristyksistä kun itse pitää niin vitusti meteliä :D Ei vaan itse en niin välitä missä pimeässä reiässä on, kun tämän hetken Porinkin kämppä on melko naurettava. Että Virtainhovissa iloisesti.
kartes
06.08.2008 17:48:50
Niin, enkä odota että siellä asuntolassa sen "parempi miksaus" oottaa. :D
Voinee olla, että Virtainhovi onkin ihan hyvä vaihtoehto, ainakin semi halpa semmoinen.
Tuotannossa tuottaja tuotetaan.
JohnBoner
12.08.2008 01:27:30
Voiskohan vielä joku koulua jo käynyt lyhyesti (tai vaikka tosi pitkästi) kertoa mestan studiokoulutuksesta? Kattelin taas noita opintosuunnitelmia yms., ja jäi vielä mietityttämään, että kuinka perusteellisesti tuota ihan konkreettista studiotyöskentelyä käydään läpi? Siis laitteet, mikrofonit, mikitystekniikat, toimintatapa, sähkötekniikka, akustiikka yms. touhut? Analogipuoltahan ei käsittääkseni juuri ole, jo linjan nimestäkin päätellen... Ja mitenkähän nuo mahtaa sitten jakaantua, enemmän digi vai kaup? Ops:issa kun näytti vaan että ekana vuonna stereoääniteprojekti(?), joka taisi olla kyllä kestoltaan aika pitkä... ja toki tuo konserttiäänentoisto,mutta siinäkös se sitten on? Itseäni kun kiinnostaa kuitenkin pohjimmiltaan tuo studiotyö, kaupallinen puoli enemmänkin muun ohella/jatkeena/mahdollistajana. Nyt on paikka tarjolla virroille ja toiseen mestaan jossa saattaisi olla studiotyön puolesta paremmat mestat... Valinnan vaikeus... perkele...
jannu
12.08.2008 01:38:33
Ekana vuonna on opetusta aika pitkälti pelkästään studiotyöstä, perusmikityksistä, miksaamisesta ja stereoäänite on tän homman keskipisteenä. Toisena vuonna sitten liveääntä. Kolmantena studiohommaa syvennetään laajahkolla studiotuottamisen kurssilla. Neljäntenä vuonna on lisää liveä ja toinen studiotuottamisen kurssi. Lisäksi on tietysti useampi vapaavalintainen kokonaisuus mm. akustiikasta, kenttä-äänityksistä, softista jne...

Ja homma tosiaan pyörii digitaalisen äänittämisen maailmassa.
"Just tell me fucking why everything becomes an issue!"
JohnBoner
12.08.2008 01:47:36
Eli aika kattava setti kuitenkin. Rupes vaan tossa mietityttämään, joka tapauksessa lykkään opintoja vuodella. Olisko vielä tiloista/laitteistosta ja niiden käyttömahdollisuuksista mitään sanottavaa? Ja toki opettajista...? Mutta kiitos edellisestä ja myös (toivottavasti) tulevasta vastauksesta.
konehes
13.08.2008 14:25:12
Muita tämän hetken opettajia en niin tunne, mutta Tipi on ainakin varmaan paras ope studiohommiin mitä nyt Suomen maassa on.

Tipi on ihan kunkku! Aikamoinen kultakorva:) Opettaa myöskin Koulutuskeskus Salpauksessa, Orimattilassa.
cherub with heavy metal machine
JohnBoner
13.08.2008 15:59:20
Ookei, täytyy vissii sinne ittensä vuoden päästä kyörätä. Mites huonot puolet, ei kai se sielläkään pelkkää onnea ja autuutta ole? Paikkakunnalla ei ole sinänsä mulle merkitystä, sijainnin toki tiedän ja onhan siellä alko. Nii ja onkohan siellä missään pyörimässä ainuttakaan kelamankkaa tai analogipöytää vai tosiaan ihan digidigi?
ahjteam
15.08.2008 04:04:32

Ookei, täytyy vissii sinne ittensä vuoden päästä kyörätä. Mites huonot puolet, ei kai se sielläkään pelkkää onnea ja autuutta ole? Paikkakunnalla ei ole sinänsä mulle merkitystä, sijainnin toki tiedän ja onhan siellä alko.

Sanotaan näin että päivääkään en ole vielä kyseisellä paikkakunnalla asunut enkä opiskellut, mutta olen siellä nyt kolmesti käynyt ja jo näistä mulla tuli sellaisen todella pienen paikan fiilis. Siis ahdistavassa mielessä. Ja itse kun olen asunut viimeiset 24 vuotta Helsingissä, niin veikkaisin että ainakin mulla ison kaupungin etuja, kuten se että kaikki erikoiskaupoista lähtien olevat palvelut on paikkakunnalla, sekä toimivaa ja usein liikkuvaa joukkoliikennettä, voi tulla ikävä jossain vaiheessa.

Päätellen siitä että monia nykyisiä toisen-myöhemmän vuoden (nimeltämainitsemattomia) oppilaita asuu ympäri vuoden nykyiseltään Tampereella, joten he ovat nähtävästi tulleet samankaltaisiin johtopäätöksiin. Eli veikkaan että henkinen hajottaminen on se eka mikä on kompastuskivenä, mutta veikkaisin tosiaan, että jos siellä tosiaan innostusta riittää ja niillä vehkeillä saa tehdä ns. kädet vapaana meiningillä (ei tarkoita nyt siis että hajotetaan kamoja, vaan niin että niitä saa käyttää niin paljon kuin pystyy), niin varmasti riittää tekemistä vaikka kymmeneksi vuodeksi.

PS: 10 päivän päästä nähdään, saas nähdä kuinka hyvässä hapessa sitä on maanantaina kun sunnuntaina pitäis varmaan muuttaa vikat kamat ja lauantaina on miksauskeikka Imatralla ja bändin pojat tuntien siellä ei välttämättä olla ihan vesilinjalla.
www.keikkapaikka.info
Mohla
15.08.2008 08:30:50

Jep. Pari vuotta menee, mut sit alkaa pää hajoomaan Virtoihin. On siellä tosin omat hyvät puolensakin, esim. opiskelijoiden yhteishenki oli ainakin mun aikoina ihan eri luokkaa kuin muualla. Ei oo mahdollisuutta, että vapaa-aikana hävitään jonnekin vanhojen omien kavereiden luokse, eikä sen takia tutustuta uusiin oppilaisiin.

Hmm... Pitäsköhän tulla vierailemaan Tutor-Gamesien aikaan...
Huom! On suuri todennäköisyys, että ylläoleva kirjoitus on sarkastinen. ...muttei tietenkään välttämättä.
- - - - - - - - -
Kova ruumiillinen työ ei ole koskaan tappanut ketään - mutta miksi ottaa riski? -Charli
TmuKoo
16.08.2008 21:20:00

Hmm... Pitäsköhän tulla vierailemaan Tutor-Gamesien aikaan...

"Mies voi lähteä Virroilta, muttei Virrat miehestä..." :)
sami_sumea
17.08.2008 15:33:18 (muokattu 17.08.2008 15:33:43)

Jep. Pari vuotta menee, mut sit alkaa pää hajoomaan Virtoihin.

Muistan kun koin riemunsekaisia "SIVISTYS!"-tunteita kun näin Virrat-putken jälkeen Tampereelle saavuttaessa liikennevalot.

On siellä tosin omat hyvät puolensakin, esim. opiskelijoiden yhteishenki oli ainakin mun aikoina ihan eri luokkaa kuin muualla.

Jep, tää on ehdottomasti Virtain parasta antia varsinaisen opiskelun ulkopuolella...

...
http://www.adamantiumstudios.com
Lunary
19.08.2008 11:37:39 (muokattu 19.08.2008 11:52:38)
Kellä on ollut yksiö Virtain opiskelija-asuntolassa? Tai tietää muuten vain niistä?

Haluttas saada vähän lisätietoa (joo, ihan kun aikoisinkin siellä kauaa asua...) niin tietäisin mitä sinne mahdollista muuta rihkamaa voisi ottaa kun vaan ne petivaatteet yms.

Ja minkäslainen isäntä tämä Herra Jalava sitten on? (puhelusta päätellen aika yksinkertainen tyyppi.)

Ja mitä harrastus mahdollisuuksia Virroilla on opiskelun ohella? Jotain aikido, taekwondo tms?

En jaksanu koko ketjua lukea joten päätin hyvin hannarimaisesti vaan heittää, ehkä jo samoja kysymyksiä, mitä muutkin.

NIIN ja sitten kysymys näille äänipuolen/studiohässäkkä ihmisille virroilla (kun semmoinen siellä muistaakseni oli):
Kuinkas yhteistyö kykyisiä olette? Minulle luvattiin että voin tehdä piirrosanimaation (aikuisten makuun) ja äänimaailmaa/musiikkia pitäs vähän miettiä...
Ja jos on hyviä ideoita itse animaatioon niin saa heittää, alustavaa kässäriä on jo hiukan aikaan saatu.
jannu
19.08.2008 12:45:45
Kellä on ollut yksiö Virtain opiskelija-asuntolassa? Tai tietää muuten vain niistä?

Haluttas saada vähän lisätietoa (joo, ihan kun aikoisinkin siellä kauaa asua...) niin tietäisin mitä sinne mahdollista muuta rihkamaa voisi ottaa kun vaan ne petivaatteet yms.

No sinnehän voi ottaa mukaan mitä vaan, kunhan se ei ole mitään seiniin kiinnitettävää. Tai no, onhan niissä kämpissä aina se rima yhdellä seinällä, johon voi laittaa vaikka joulusukan ja perunan.

Ja minkäslainen isäntä tämä Herra Jalava sitten on? (puhelusta päätellen aika yksinkertainen tyyppi.)

Omakohtaisesta kokemuksesta on ehkä parempi etten sano mitään, kun ei ole mitään mairittelevaa sanottavaa.

Ja mitä harrastus mahdollisuuksia Virroilla on opiskelun ohella? Jotain aikido, taekwondo tms?

Ryypendo, dokundo, hirveet naamando, kotiviinindo, Nintendo, jääkiekko ja frisbeegolf. Ja on siellä parit kuntosalit ja liikuntahallilla voi kai pelata jotain pallopelejä. Lenkillekin pääsee ja jos talvella on lunta, voi hiihtää.

NIIN ja sitten kysymys näille äänipuolen/studiohässäkkä ihmisille virroilla (kun semmoinen siellä muistaakseni oli):
Kuinkas yhteistyö kykyisiä olette? Minulle luvattiin että voin tehdä piirrosanimaation (aikuisten makuun) ja äänimaailmaa/musiikkia pitäs vähän miettiä...
Ja jos on hyviä ideoita itse animaatioon niin saa heittää, alustavaa kässäriä on jo hiukan aikaan saatu.

Monikin ihminen on varmasti yhteistyökykyinen ja haluinen, jos sun animaatiot on ns. "vitun hyviä".
"Just tell me fucking why everything becomes an issue!"
Lunary
19.08.2008 13:01:52 (muokattu 19.08.2008 14:11:10)
Kiitän kauniisti vastauksesta *niiaus*

Animaatiosta sen verran että tarkoitus ei ole tehdä animepaskaa (joidenkin mielestä piirrosjälkeni on sitä luokkaa, DAMN)
Vaan ihan jokin EI KLISEINEN, (tapeltiin haastattelussa yhden opettajan kanssa tästä asiasta ja tulemme tappelemaan siitä tulevaisuudessakin), toiminta/fantasia animaatio.
Semmoista 100% miljöötä en ole vielä saanut kehitettyä animaatioon,mutta otan ehdotuksia/ajatuksia vastaan mielelläni!

Miltä kuulostaa tämä aloitus?
Mohla
19.08.2008 14:50:02

Mun mielestä Jalavaa voisi kuvailla ennemminkin monimutkaiseksi, kuin yksinkertaisesti... Mut kyllä sen kanssa toimeen tulee. Takuuvuokraa siltä on ollut monilla vaikeuksia saada kokonaisuudessaan takaisin (mukaan lukien allekirjoittanut), mikä mun mielestä vähän haiskahtaa...

Asuntolan netti oli hidas ärsyttävien warettajien takia ja kovalla pakkasella kämpät vähän viileitä, mutta omalla tavallaan taas se oli ihan mukavakin mesta. Helppo siivota, palvelut, koulu ja sosiaalinen ympäristö (+parhaimmillaan useita bileitä / jatkoja yhtäaikaa) lähellä. Kyllä mä oisin siellä asunut useammankin vuoden, ellei se ois ollu vähän tyyris mun makuun...
Huom! On suuri todennäköisyys, että ylläoleva kirjoitus on sarkastinen. ...muttei tietenkään välttämättä.
- - - - - - - - -
Kova ruumiillinen työ ei ole koskaan tappanut ketään - mutta miksi ottaa riski? -Charli
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)