flamez 12.08.2008 20:30:05 | |
---|
Ostin nylon kielisetin klassiseen kitaraani. E,A ja D kielten kanssa ei ollut ongelmia. G ja H eivät pysyneet yksöissilmukalla, joten tein kaksoissilmukan. Noh, ne kyllä pysyvät nyt mutta ohuen E:n kanssa on ongelmia. Se ei pysy edes kaksoissilmukalla, vaan lipsuu irti tallasta aina viritettäessä. Olen yrittänyt jo kahdesti ja kiristänyt solmun mahdollisimman tiukalle. Apuja? |
Siis et kai tarkoita noilla silmukoilla, että vain läpi tallasta ja solmu? Silloin ei kyllä pysy. Se pitää laittaa läpi tallan ja tuoda kielen alta kolme kertaa ja katkaista aika kaukaa, että ei pääse pois välistä.. Ymmärsitkö? epäilen, että googlettamalla löytyy kuvia asiasta... Lähden itse nukkumaan en jaksa etsiä. Pahoittelen. |
Zeeboo 13.08.2008 11:27:35 (muokattu 13.08.2008 11:48:22) | |
---|
|
flamez 13.08.2008 16:15:59 | |
---|
Kiitos paljon vaivannäöstä. Täytyykin kokeilla tuota omatekoista kiinnitys tapaa. |
18is9 14.08.2008 14:57:21 | |
---|
Itellä oli sama ongelma muinoin yhden kitaran kanssa. Hoidin ongelman tekemällä kielen päähän solmun ja sitten pistämällä kielen ihan normaalisti tallaan kiinni. Solmu esti kieltä lipsumasta irti. Ei tarvittu niksi-pirkkaa. "I listened hard but could not see" - YES, And You and I |
discominister 16.08.2008 10:16:19 | |
---|
Kannattaa katsoa, että se kielen pää jää siellä tallassa puristuksiin sinne tallan taakse kulman yli. Toivottavasti ymmärrät mitä tarkoitan. Itse laitan kielet aina noin ilman mitään solmuja. |