jonne.i 12.08.2008 17:26:58 | |
---|
onko Suuren Kitarakirjan -95, ja -84 ilmestyneissä kirjoissa eroa/mitä eroa niissä on? lainasin tuon vanhemman kirjastosta kun uudempaa ei ollut mutta suurin osa tästä on sointukitaristiasiaa joten olisi kiva tietää jos tuossa uudemmassa olis jotain muuta. |
darkus 12.08.2008 18:02:31 | |
---|
Toinen on väritön ja taitaa olla kovakantinenkin Be the devils own, Lucifer`s my name! Up the fucking irons! |
Grugi 12.08.2008 18:44:11 | |
---|
http://www.bookplus.fi/jackets/95/9789510200728.JPG Havainnollinen käsikirja kitaran soittajille, rakentajille ja korjaajille. Runsas kuvitus, yli 800 otteen sointutaulukko, esittely paristakymmenestä kansainvälisestä huippukitaristista. Onkos tästä kyse vai olikos niitä muitakin? Eiku, eiku, eiku, eiku ,eiku |
http://www.bookplus.fi/jackets/95/9789510200728.JPG Havainnollinen käsikirja kitaran soittajille, rakentajille ja korjaajille. Runsas kuvitus, yli 800 otteen sointutaulukko, esittely paristakymmenestä kansainvälisestä huippukitaristista. Onkos tästä kyse vai olikos niitä muitakin?Sama kirja, mutta ku katoin tuolta Helmet sivulta (kirjaston kirjanetsintä tjs.) niin oli kaksi kummatkin ralph denyerin, mutta toinen vuodelta 1984 ja toinen 1995 |
Grugi 12.08.2008 21:01:51 | |
---|
Sama kirja, mutta ku katoin tuolta Helmet sivulta (kirjaston kirjanetsintä tjs.) niin oli kaksi kummatkin ralph denyerin, mutta toinen vuodelta 1984 ja toinen 1995 Oma kirja on painettu 2006 ja se on uusinta ja päivitetty versio vuodelta 1992. Tietoa ja muuta kirjassa on ainakin itselleni ihan riittämiin mitä soittamiseen tulee, ja en nyt tarkkaan ottaen edes tiedä mitä tuossa aikaisemmassa on mutta luulisin että aika paljon samaa materiaalia on jolla mielestäni pääsee alkuu paremmin kuin hyvin. Eiku, eiku, eiku, eiku ,eiku |
Robert 12.08.2008 21:06:06 | |
---|
Sointutaulukoiden sijaan kannattaa opiskella sointujen muodostamista, ja sitä mitkä sävelet soinnusta kannattaa tilanteen mukaan soittaa/jättää soittamatta. |
Teh Masa 12.08.2008 21:34:59 (muokattu 12.08.2008 21:41:10) | |
---|
Sointutaulukoiden sijaan kannattaa opiskella sointujen muodostamista, ja sitä mitkä sävelet soinnusta kannattaa tilanteen mukaan soittaa/jättää soittamatta. Uudemmista olen nähnyt jonkun kirjakaupassa viimeaikoina olleen ja siinä ei ollut kovin paljoa uutta soittamisesta mun mielestä. Mulla on tuo -84 ja siinä on jo paljon hyvää asiaa, joiden omaksumiseen menee tovi. Tekniikkatreeneihin ja muihin vastaaviin on varmasti olemassa soveliaampia opuksia. Tuossa on ihan minimaalisesti mitään tekniikkaa, mutta se korostaa hyvin, miten tekniikkaa on fiksua opetella. Muutenkin erittäin järkevä kirja. EDIT: Kirjoitin pitkän litanian siitä, mitä vuoden -84 painos sisältää, koska en huomannut, että sä olit lainannut juuri sen.. :) |
KaRa 13.08.2008 15:58:47 | |
---|
Molemmat omistan.. ja nyt ei ainakaan heti tule päähän muuta eroa uudemmassa painoksessa paitsi pari heppua lisää kitaransoiton uudistajissa. Seuraava lause on totta - edellinen lause on valetta. |
magister 23.08.2008 08:53:05 | |
---|
Joku joskus haki ostopalstalla vanhempaa painosta ja kysyen ihmettelin. Vastasi jotain siihen suuntaan, että siinä vanhemmassa oli kai vanhempia soittimia / vahvistimia / soittajia tms, elikkä sisältöä on "uudistettu" hiukan tuossa uudemmassa, ja sitten joku häntä miellyttävä "vintage" oli jäänyt pois. Tiedän, ettei tämä ollut täsmällinen vastaus, vaan mutua, mutta ehkä tämä opastaa oikeaan suuntaan, mistä sitten lopullinen viisaus löytyy. Itse olen täysijärkinen, mutta mielikuvitusystäväni ovat sekopäitä. |