Aihe: Käsien koordinaatio ja sen parantaminen
1
Askorbiinihappo
12.08.2008 15:21:15

Eli huomasinpa tässä sellaisen jutun, että nopeammilla juoksutuksilla tahtoo, erityisesti cleanilla soitellessa, väliin aina välillä tulla sellaisia naksahduksia, jotka luultavasti kuuluu siitä, kun sormi osuu kieleen hitusen myöhässä. Ymmärtäisin, että kyse on koordinaatio-ongelmista. Miten sitä voisi parantaa, tai onko jotain tiettyä reeniä tähän ongelmaan?
I laugh under the weeping moon
Jucciz
12.08.2008 15:59:16
Soita hitaasti ja keskity joka nuottiin. Nosta nopeutta vasta kun soitat varmasti puhtaasti. Kiirehtiä ei kannata.
Apricot
12.08.2008 16:00:44
Ymmärtäisin, että kyse on koordinaatio-ongelmista. Miten sitä voisi parantaa, tai onko jotain tiettyä reeniä tähän ongelmaan?

Kuvaamasi "koordinaatio-ongelma" ei eroa mitenkään mistään muistakaan ongelmista, mitkä johtuvat siitä että soitetaan nopeammin kuin mihin tekniikka antaa mahdollisuuden. Tehokkainta treeniä on siis vain soittaa jotain valittua fraasia uudelleen ja uudelleen metronomin kanssa, ja nostaa tempoa pienin askelin. Ja kärsivällisyyttä kannattaa kanssa treenata.
Askorbiinihappo
12.08.2008 16:14:27

Toi kyseinen fraasi vaan, kun olen sitä jo helmikuusta jauhanut, ihan pienellä nopeudella. Tempoa on siihen tullut noin 60 bpm. lisää, pikkuhiljaa. Kovin olen keskittynyt soittamaan säröllä, cleanilla ja ilman vahvaria. Mutta ei se vaan, perkele, suju. Tai no oikeastaan vain yksi kohta siitä. No, täytyy nyt kokeilla huomenna uudestaan, jos vaikka on huono soittopäivä tänään.
oiva tumpeloinen
12.08.2008 16:31:38
Toi kyseinen fraasi vaan, kun olen sitä jo helmikuusta jauhanut, ihan pienellä nopeudella. Tempoa on siihen tullut noin 60 bpm. lisää, pikkuhiljaa. Kovin olen keskittynyt soittamaan säröllä, cleanilla ja ilman vahvaria. Mutta ei se vaan, perkele, suju. Tai no oikeastaan vain yksi kohta siitä. No, täytyy nyt kokeilla huomenna uudestaan, jos vaikka on huono soittopäivä tänään.

Jos jonkun yksittäisen jutun treenaaminen kestää noin kauan, mä jättäisin sen vielä hetkeksi rauhaan. Se on yksinkertaisesti liian kova juttu silloin. Tietenkin, jos sitä jaksaa jauhaa loputtomiin, niin mikäs siinä sitten. Mä kuvittelisin, että kehittyminen olisi kuitenkin nopeampaa soittamalla enemmän lähempänä omaa tasoa olevia juttuja. Puhumattakaan siitä, että uusia juttuja jaksaa jauhaa vähän suuremmalla mielenkiinnolla kuin jotain puoli vuotta kestänyttä juttua.
Askorbiinihappo
12.08.2008 16:47:33

No oonhan mä nyt muutakin soittanut, mutta toi on semmonen kynnys. Ja kyllä mä sen vaan ajattelin harjotella. Jos jotakuta nyt kiinnostaa, niin kyseessä on Megadethin Hook In Mouthin tilusoolo.

Kiitos vastauksista. Pitää alkaa harjottelemaan vaan tuota yhtä kohtaa enemmän. Mä luulen myös, että pikkurilli ei ole oikein muiden sormien tasolla, mikä myös latistaa tuota.

Tai ehkä olen vain liian perfektionisti. Laittaisin kyllä näytettä, mutta tekniikka ei ole vahvinta alaa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)