Aihe: Sonor 3007
1 2
Jordan
06.08.2008 19:19:39
Onko nuo Sonorit sitten paskat? Nuo on alkaneet kiinnostaa siitä syystä, että oikeastaan pelkkää positiivista olen noista aina kuullut ja olen saanut kuvan, että hintaluokassaan olisivat oikeinkin hyvät vermeet.

Ei todellakaan ole paskat. Hyvät saundit lähtee ihan pienelläkin virittämisellä, ja se hardware on tomivaa kamaa. Olen soittanut monella suuremman hintaluokan setillä eivätkä kolmetuhattavitoset ole jäänyt jalkoihin monestikaan, useasti ovat olleet paremmatkin. Jos nuo ostat, et paskaa saa käteen, vaikka eivät olekaan sitä huippukamaa.
Raise the Gun for your Nation
Kailis
06.08.2008 19:26:11 (muokattu 06.08.2008 19:26:28)

Hyvät saundit lähtee ihan pienelläkin virittämisellä

Tämän taidon saisit opettaa mu(i)llekin =D
Groovi
06.08.2008 20:42:31 (muokattu 06.08.2008 20:43:27)
Evansin G1 coated -kalvoilla saa ihan mukavasti soivan tomisoundin. Jos haluaa vähän läskimpää soundia niin Evansin EC2 eli tää "edge control" -kalvo on ihan mukiin menevää tavaraa noissa. Pinstripet kannattaa jättää kaupan hyllyyn.
Sellainen vähän keskivertoa ylävireisempi viritys tuntuu pelaavan kaikkein parhaiten.

Setin mukana tuleva virveli menee kyllä vaihtoon, se on suunnilleen roskiskamaa.
Hyvä rumpali saa satasen kamat kuulostamaan miljoonaluokan vehkeiltä. Huono rumpali ei saa miljoonan kamoja kuulostamaan edes satasen vehkeiltä.
kamelisko
07.08.2008 10:27:20
Kävin kyselemässä DLX:ssä hintoja vähäsen niin 2007 setti ilman josta tiputetaan virveli pois ja vaihdetaan HW 400-sarjaiseksi maksaisi 750€. 2007-setin perushinta virvelin kanssa on 795€ tai jotain.

Ei silleen äkkiseltään kuulosta yhtään pahalta. Mitä siinä vertailin 200 ja 400-sarjojen haitsutelinettä niin kyllä se aikasta paljon jämäkämpi on tuo 400.
HotWheels
10.08.2008 21:43:29
Minkä näköinen luonnossa on tuo Red Sparkle ? Kuvissa olen mieltynyt enemmän Red Mapleen noissa Sonoreissa.

Sitten puntarointia, kumpi näistä:
Sonor 3007 (20,10,12,14) vai Yamaha Tour Custom (22,10,12,14)
OPJ1974
10.08.2008 22:31:22

Minkä näköinen luonnossa on tuo Red Sparkle ? Kuvissa olen mieltynyt enemmän Red Mapleen noissa Sonoreissa.

Sitten puntarointia, kumpi näistä:
Sonor 3007 (20,10,12,14) vai Yamaha Tour Custom (22,10,12,14)

Kokeilin itse molempia merkkejä ja malleja, itse päädyin Toureihin. Ehdottomasti parempi virveli. Lisäksi "pyöreämmät" ja perinteisemmät soundit. Munsta. Sonoreissa oli enemmän atakkia ja Sonorin filosofian tapaan jotenkin "hifimpi" soundi.

Tosin oli NÄIN lähellä, että sittenkin Sonorit olisin ostanut. Lähinnä tuon 20" basarin takia. Tourit ostin, koska sain vielä edukkaammin kuin sonorit (käytettynä olisin joka tapauksessa ostanut ja ehdokkaina kaksi settiä. Sonorin setin "lisätomille" verrattuna tohon mun Tour-settin olisi tullut laskennallisesta yli 200 euroa lisähintaa, joten sekin ratkaisi) :)

Laadullisesti työn jälki samaa tasoa molemmissa. Kokeile (jos vain mahdollista) ja kumpi miellyttää enemmän, osta se.
"Rumpu tykkää, kun sitä lyö."
HotWheels
12.08.2008 15:30:25
Yamahat siintelee enempi mielessä, mutta koot vähän kangertaa, kun ei ole 14 lattiatomilla noita settejä. Minkämoinen ero 16 lattiatomin ja 14 standiin ripustettavan tomin soundissa??

Mites tuollainen PDP mxr:

http://www.musamaailma.fi/epages/mu … h=/Shops/musa/Products/460MXR2405CF

Mihin kastiin asettuu näiden Sonor 3007 ja Yamaha Tour Customien kanssa?
Velli
12.08.2008 19:19:14 (muokattu 12.08.2008 19:20:53)
Minkämoinen ero 16 lattiatomin ja 14 standiin ripustettavan tomin soundissa??

14"-tomin saa jytisemään kohtuudella, mutta sitä pystyy hyvin käyttämään myös kevyemässä ja akustisemmassa musiikissa. 16"-tomi toimii parhaiten pop/rock-osastossa. Jos soitto painottuu raskaampaan kamaan, niin silloin 16" on oiva valinta. Jos tomia tullaan käyttämään laidasta laitaan, niin silloin oma valintani olisi 14". Sellainen pointti täytyy vielä mainita, että omasta mielestäni räkkitomit lattiatomin paikalla ovat varsin epäkäytännöllisiä. Omilla jaloilla seisovaa tomia on paljon mukavampi säätää. 14"-räkkitomi lattiatomin paikalla aiheuttaa säädettäessä lievää ärsyyntymistä, varsinkin jos se on kiinni samassa telineessä jonkun pellin kanssa.
OPJ1974
12.08.2008 23:22:43

14"-tomin saa jytisemään kohtuudella, mutta sitä pystyy hyvin käyttämään myös kevyemässä ja akustisemmassa musiikissa. 16"-tomi toimii parhaiten pop/rock-osastossa. Jos soitto painottuu raskaampaan kamaan, niin silloin 16" on oiva valinta. Jos tomia tullaan käyttämään laidasta laitaan, niin silloin oma valintani olisi 14".

Tämä pitää kyllä paikkansa, mutta olen huomannut, että toi Tourien 16" lattiatomi on varsin monipuolinen kapistus myös tuossa mielessä. Ei tartte hakata lujaa saadakseen soundia irti.

Mutta itsekin olen kyllä jatkossa hankkimassa settiini vielä 10" ja 14" tomin, on sitten varaa vaihdella kokoonpanoa tarpeen mukaan.
Mistä erottaa ammattilaisen ja amatöörin? Ammattilaista on hankala saada lavalle, amatööriä puolestaan ei saa kirveelläkään lavalta pois.
HotWheels
13.08.2008 23:16:56
Minkälaista rautaosastoa noirin Toureihin kannattas laittaa? Itse katselin Thomannilta noita Yamahan 800- sarjan tellinkejä...
OPJ1974
13.08.2008 23:25:01

Minkälaista rautaosastoa noirin Toureihin kannattas laittaa? Itse katselin Thomannilta noita Yamahan 800- sarjan tellinkejä...

Mulla penkki, basarin pedaali, hihattimen ja snaren ständi ovat 800-sarjaa ja muut 700-sarjaa. Totesin 700-sarjan olevan ihan riittävä, mutta varmuudeksi vähän stydimpää tuohon kaikkein eniten käytössä ja rasituksessa olevaan osastoon.

Tietenkin jos mättää himokovaa ja rautakanki-kapula-ilkka-ja-markku-meiningillä, niin ilman muuta varmaan 800-sarjasta ylöspäin kannattaa katsella.
Mistä erottaa ammattilaisen ja amatöörin? Ammattilaista on hankala saada lavalle, amatööriä puolestaan ei saa kirveelläkään lavalta pois.
HotWheels
25.08.2008 19:23:10
No Tour Customia nyt kuitenkin malttamattomana odotellaan ja 800- sarjan tellingit siihen, virveli, hihat ja pari puomitelinettä...Eli aspiriini ei auttanut :)
HotWheels
09.09.2008 21:21:02 (muokattu 09.09.2008 21:39:56)
Vaikka kuka mitä väittää, mutta musta parin viikon kokemuksella Tour Customit on parempisoundiset (huomattavasti), paremman näköiset, paremmin viimeistellyt rummut kuin entiset Rockstarini. Mainio virveli ja 800- sarjan telineet on kyllä tod. jämäkät! Erittäin tytyväinen vaihtoon :)

E: ja vielä sen verran, että pääsin joku aika sitten kokeilemaan Starclassiceja, niin eipä ne minun korvaan kuulostaneet ainakaan jammuja paremmalta, pikemminkin päinvastoin...
OPJ1974
10.09.2008 00:52:45

Vaikka kuka mitä väittää, mutta musta parin viikon kokemuksella Tour Customit on parempisoundiset (huomattavasti), paremman näköiset, paremmin viimeistellyt rummut kuin entiset Rockstarini. Mainio virveli ja 800- sarjan telineet on kyllä tod. jämäkät! Erittäin tytyväinen vaihtoon :)

E: ja vielä sen verran, että pääsin joku aika sitten kokeilemaan Starclassiceja, niin eipä ne minun korvaan kuulostaneet ainakaan jammuja paremmalta, pikemminkin päinvastoin...

Siis yhtä tyytyväistä käyttäjäkuntaa siellä kuten täälläkin :) Millaisen kattauksen postipekka/kaupan setä tai täti sulle toimitti? Laitapas profiiliin kuvaa, jos mahdollista.
lakjsdf. hö laoalal! kskdoaosk. prkl.
HotWheels
10.09.2008 06:34:13
Siis yhtä tyytyväistä käyttäjäkuntaa siellä kuten täälläkin :) Millaisen kattauksen postipekka/kaupan setä tai täti sulle toimitti? Laitapas profiiliin kuvaa, jos mahdollista.

Toi rokkisetin 22, 12, 16, 14sn, väri BRS + 800- sarjalaiset 2x puomiteline+ virveliteline+ haitsuteline. Laitan kuvaa jossain vaiheessa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)