Muusikoiden.net
16.04.2024
 

Tanssimusiikki »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Ns. "alokasmokat"
1 2 3 4 523 24 25 26 27
Qsine
11.08.2008 20:15:46
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jo vuosia ovat kiehtoneet nuo iänikuisesti toistuvat humppamaailman väärintulkinnat, helponnukset ja oikaisut, jotka särähtävät hiukankin musikaalisemman ihmisen korvaan joka ainut kerta.
 
Joskus, jos joutuisin valitsemaan bändiin pystöä, niin pääsykokeissa olisivat ainakin seuraavat kaksi knoppia:
 
* Moskovan valot, oletussävellaji d-molli. "Silmäs mua katsoi niin, kutsui lemmenhaavei-SIIN". Tuo siin-tavun pitää olla olosuhteista ja promillemäärästä riippumatta se johtosävel, elikkä cis!
 
* Kulkuri ja joutsen, oletussävellaji c-duuri.
EI kolmisointulallatusta:
G | EGCEGCEG | DC..
Vaan niin kuin se menee, eli:
G | EHCEGD#EG | DC..
 
Listatkaapa toki muutkin näitä ah niin ihania tapauksia, joilla dilentanttien perseet tervataan!
 
"Ensi kuun alussa minä lähden Puolaan, ja jään sinne, siksi aikaa kun asiat sitä vaativat".
Rantsu
11.08.2008 20:34:49 (muokattu 11.08.2008 21:20:54)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Listatkaapa toki muutkin näitä ah niin ihania tapauksia, joilla dilentanttien perseet tervataan!
 
No ekaks tuli mieleen vähän vastaava kuin "Moskovan valot"... EDIT:... mut mitäs näistä. Ei oo ehkä isoimpia asioita maailmassa.
 
Kerran meinasi olla hyvä meininki, mutta siitä on jo aikaa...
Rantsu
11.08.2008 20:38:50 (muokattu 11.08.2008 21:21:27)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

EDIT: Joo, turhat höpinät pois.
 
Kerran meinasi olla hyvä meininki, mutta siitä on jo aikaa...
Epämuusikko
11.08.2008 21:09:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Saako venyttää tätä ketjua muidenkin tyylien puolelle?
 
-The Chickenin ja monen muun biisin "riffin jälkeiset neljä tahtia", joiden jälkeen kierto alkaa alusta. Teleporttaajia turpaan.
 
-Laitan lisää jahka muistan.
 
R.I.P Oksanen
jon lord
11.08.2008 21:14:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minä en ole juuri kenenkään kuullut laulavan kulkuri ja joutsen kappaletta niinkuin se on kirjoitettu. Myös jätkän humppa tuottaa monille ongelmia. Etenkin a-osan ekat jakeet.
 
COVS jäsen N.o 3
paice60
11.08.2008 21:18:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minä en ole juuri kenenkään kuullut laulavan kulkuri ja joutsen kappaletta niinkuin se on kirjoitettu. Myös jätkän humppa tuottaa monille ongelmia. Etenkin a-osan ekat jakeet.
 
Entäs se mun laulama Iso Iita?
 
Vittu näitä hommia edelleenkin.
EP
11.08.2008 21:19:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla tulee mieleen iki-ihana "paratiisi" ja sen B -osan lopussa oleva korkea sävel.
Jos pitää se laulaa niin miks' helevetissä pitää edes yrittää jos tietää, että suurella todennäköisyydellä EI osu!
Vetää sitten vaikka ne viimeiset kolme.. neljä säveltä alemmas ja "tulkitsee" :)
 
kaskinen
11.08.2008 21:20:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

* Moskovan valot, oletussävellaji d-molli. "Silmäs mua katsoi niin, kutsui lemmenhaavei-SIIN". Tuo siin-tavun pitää olla olosuhteista ja promillemäärästä riippumatta se johtosävel, elikkä cis!
 
Samaisessa tilanteessa myöskin a-osaan tulevan kohon eka ääni kait vedetään usein a:ksi vaikkakin on kyllä gis. Toki nuotithan on aina vaan suuntaa antavia. :p
 
rintapek
11.08.2008 21:48:28
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joskus, jos joutuisin valitsemaan bändiin pystöä, niin ... valkkaisin semmoisen, jonka laulanta noin yleisesti ottaen kuulostaa hyvältä ja joka muutenkin tuntuisi istuvan bändiin. Noita "knoppisävelkulkuja" sitten tarpeen mukaan hioisin treeneissä.
 
Sitä ny muutenkin joutuu oikomaan mutkissa melko lailla. Harvemmin neljä miestä lavalla vetää yksyhteen mitä kymmenen levyllä.
 
Alkeismokana mä kattoisin mielummin, että tunteeko hakija kellotaulun edes vartin tarkkuudella. Ja onko kiinnostuneempi tarjoiluista ko laulamisesta.
 
One kind of music only - the good kind
kaskinen
11.08.2008 21:54:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sitä ny muutenkin joutuu oikomaan mutkissa melko lailla. Harvemmin neljä miestä lavalla vetää yksyhteen mitä kymmenen levyllä.
 
Komppi! Puhut asiaa..
 
isojussi
11.08.2008 22:00:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rebecan b-osassa se jälkimmäinen lailalailalai menee kanssa puolikkaalla "perusskaalasta ohi".
 
Siähen kohtaan tulee aina keskityttyä vähän enämpi, kun on joskus kuullut muutaman "mielenkiintoisen" tulkinnan aiheesta.
 
"Isojussi on se puu joka liikkuu. Entti." - Fuzzy Boner
EP
11.08.2008 22:10:08 (muokattu 11.08.2008 22:12:42)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä oon kanssa sitä mieltä, että noi tollaset pienet "virheet", varsinkaan jos pysyy vaan sävellajissa, ei niinkään särähdä korvaan, mutta erottaa TOSI laulajan massasta!
 
Esim. "Satulinnassa" erottaa laulajan ku laulajan siitä, laulaako ne ala sävelet alussa myös, eli yleensä ei!
..mutta niinku sanottu ..aika "paskanhailee" :D
 
jape2
11.08.2008 22:38:23 (muokattu 11.08.2008 22:40:41)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täällä m-netissä erottaa myös ketä kiinnostaa et miten biisi on sävelletty.
Ja sit kuka on enempi valoista ja vaatteista yms. innostunut.
Noi äskeiset esimerkit (onni jonka an-NOIN pois ja Maruzella MA-ruzee)
oli kouluesimerkkejä jokaiselle suurelle mestarillekin!
 
marpula
11.08.2008 23:18:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Alkeismokana mä kattoisin mielummin, että tunteeko hakija kellotaulun edes vartin tarkkuudella. Ja onko kiinnostuneempi tarjoiluista ko laulamisesta.
 
Ja sitten vire ja time.
 
Mikään ei ole mahdotonta ihmiselle jonka ei tarvitse tehdä sitä itse!
pekkajau
11.08.2008 23:51:22 (muokattu 11.08.2008 23:51:43)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

"Kotkan Ruusussa" tuntuu olevan monilla jo vuosia keikkailleilla vaikeuksia. Aina ollaan oikaisemassa. Vesi musta tulee aina liian aikaisin.
 
Vanhemmiten näkee paremmin kauas.
R.Syke
12.08.2008 07:53:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

"Kotkan Ruusussa" tuntuu olevan monilla jo vuosia keikkailleilla vaikeuksia. Aina ollaan oikaisemassa. Vesi musta tulee aina liian aikaisin.
 
Niin mustakin.
 
Begemoth
12.08.2008 09:47:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä oon kanssa sitä mieltä, että noi tollaset pienet "virheet", varsinkaan jos pysyy vaan sävellajissa, ei niinkään särähdä korvaan, mutta erottaa TOSI laulajan massasta!
 
Esim. "Satulinnassa" erottaa laulajan ku laulajan siitä, laulaako ne ala sävelet alussa myös, eli yleensä ei!
..mutta niinku sanottu ..aika "paskanhailee" :D

 
Kappaleen melodiat ja sanat tulee laulaa/soittaa oikein. Joku on kato ne säveltänyt ja sanoittanut.
 
On se kumma, ettei se kiinnosta laulajaa, miten laulut on tarkoitettu esitettäväksi. Amatöörimäistä, sanoisin.
 
aasinhattu päähän ja selkä suorana kohti uusia nöyryytyksiä.
jon lord
12.08.2008 09:57:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kappaleen melodiat ja sanat tulee laulaa/soittaa oikein. Joku on kato ne säveltänyt ja sanoittanut.
 
On se kumma, ettei se kiinnosta laulajaa, miten laulut on tarkoitettu esitettäväksi. Amatöörimäistä, sanoisin.

 
Niin, säveltäjä on hakenut jotain nuotille piirtämällään melodialla. Se pieni koukku siellä on jokin juttu mitä ajetaan takaa. Ehkä juuri se ettei haluta mennäkään ihan helpoimman kautta tai melodia on juuri sikis kauniimpi kun sitä ei oiota.
Klasaripuolella pienimmätkin korukuviot ( trillit ) on soitettava oikein ääni ääneltä ja niitä esim. treenataan ihan helvetisti. Siellä ollaan erittäin tarkkoja siitä että kirjoitettu melodia soitetaan/ lauletaan oikein. Miksei siis kevyelläkin puolella.
 
COVS jäsen N.o 3
artope
12.08.2008 10:33:00
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minäpäs olen kerran yhdessä tilaisuudessa ekana olleen Suvivalssin jälkeen, Kesällä keinussa kerran-valssissa lähtenyt kahdella ekalla säkeistöllä Suvivalssin melodialla liikkeelle. Kolmannella säkeistöllä osui jo kohilleen. Kyllä siinä päät pyöri ja korvia punotti....
 
"Pelimanni kolmannessa polvessa. Toisessa polvessa kuluma"
EP
12.08.2008 10:53:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Haitaristin kansioon oli jäänyt vanha versio biisistä, siis sävellaji muuttamatta, (mun moka) ja oli vielä tuuraaja kaveri silloin (kaikki piti olla selvää.. joka biisistä nuotti jne..) :D
Kyllä vähän aikaa kaikki katteli toisiaan kun alettiin soittamaan, että mitä hel...tiä, sitten vaan kuiskasin kaverille, että sorry tää onkin H -molli! :)
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 523 24 25 26 27

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «