Aihe: Soittaminen päihteiden alaisena
1 2 3 4 57 8 9 10 1118 19 20 21 22
Bablo
11.08.2008 02:43:46
http://www.youtube.com/watch?v=jSH6ofHbeUw

Ajattelin, että tuo saa ihmiset vähä löysäämään täällä verkon kireydessä.
Tärkeintä on, ettei tee virheitä elämässä.
Mr. Speed
11.08.2008 09:53:06
Kovissa huumeissa on riskinsä, enhän mä ketään patista niitä käyttämään. Kannabis ei pistä ketään piriä vetämään, alttius sille piilee ihmisessä itsessään. Pilvi on vain osa päihdehistoriaa kaikille nisteille siinä missä viina, tupakka ja kahvi.

Voi tuntua asiayhteydestä revityltä, mutta eihän tupakkakaan AIHEUTA syöpää. Se edesauttaa sitä, ja ne ihmiset joilla on alttius siihen, sairastuvat siihen. Kuitenkin tässäkin tapauksessa syöpää aiheutuu niin usein, että voidaan todeta sen aiheuttavan. Samalla tavalla kannabis edesauttaa moisia psykooseja. Ei aiheuta, ja vain ihmiset joilla on taipumusta, sairastuvat. Taitaapi olla siitä kiinni miten asian tahtoo ilmaista.
Telecaster on ruma kitara.
hemoroidi
11.08.2008 12:45:39 (muokattu 11.08.2008 12:47:09)
täällä ruotsin puolella yhdessä musa yliopistolla testattiin pari vuotta sitten tätä alkoholi/soittaminen juttua.
Ryhmä oli treenannut yhden biisin sairaan tiukaksi ja päättivät äänittää sen. Eli:

biisi aloitettiin äänittään selvinpäin,
seuraava äänitys tehtiin yhden kaljan jälkeen,
seuraava kahden oluen jälkeen jnejne

seitsemännen oluen jälkeen bändi itse piti tätä versiota parhainpana.

parin päivän jälkeen he kaikki totesivat että äänitys nimeltä "kaksi-olutta" oli todellakin paras versio. sitä ei tiedä sitte että onko se alkoholin ansiota vai sen että he olivat jo soittaneet sen pari kertaa.
Kasperi Tervonen
11.08.2008 20:14:13 (muokattu 11.08.2008 20:17:24)
Vaikka nimimerkki ANtTIKRISTUS jo pöydän aika tehokkaasti putsasikin, niin päätin itsekin vähän rustailla:

Tuo hitonmoinen kannabisjeesustelu on munkin mielestä aika tekopyhää yhteiskunnassa, jossa kukaan ei ole moksiskaan siitä että ihmiset käyttävät julmetusti alkoholia ja tupakkaa, ja tekevät sitä vieläpä täysin julkisesti. Jollei lasketa näitä harvoja "kerrasta naps" -tapauksia joilla on jo valmiiksi jotain piilevyyksiä (jos sattuu olemaan tällainen tapaus, niin harvinaisen paska nakki), niin onhan se kannabis ihan todistetusti paljon vaarattomampi aine kuin alkoholi tai tupakka, jotka ovat ihan oikeasti hengenvaarallisia päihteitä. Kannabis ei mun käsittääkseni ketään tapa, alkoholi ja tupakka sen sijaan tappavat paljonkin ihmisiä aivan jatkuvasti. Jos joku siitä kannabiksesta sitten päättää "edetä" kovempiin huumeisiin, niin se on ihan omaa tyhmyyttä ja täysin asia erikseen.

Miksi kannabis sitten on laitonta jos kerta alkoholi ja tupakka eivät ole laittomia huumausaineita?! Eikös se nyt vähän niin mene, että alkoholi ja tupakka ovat olleet jo niin pitkään markkinoilla, että eihän siitä enää tulisi yhtään mitään jos ne kiellettäisiin lailla. Jos näin tapahtuisi, niin aivan 100% varmasti useimmista ihmisistä tulisi vähintäänkin yhtä "sairaalloisia" kuin normi hiisaajahörhöistä. Jos jotain saamarin tupakkaa ei oliskaan olemassa ja se kehitettäisiin tänä päivänä, niin ei kai kukaan täysjärkinen nyt moisia riippuvuutta aiheuttavia syöpäkääryleitä menisi enää laillistamaan?

Ei sillä, että ketään kannustaisin pilvenpolttoon, mutta miksi jo pikkupoikien pitää sekaantua tällaiseen joutavuuteen ja vielä leijua koko asialla foorumilla, jolla on kymmeniätuhansia käyttäjiä?

Oletko ajatellut, että ihan hyvin joku sinut tunnistava voi kiusallaankin kertoa vanhemmillesi tästä hauskasta harrastuksestasi? Eri juttu tietty, jos kyseessä onkin koko perheen harrastus.

Tämä foorumi on pullollaan aikuisia ihmisiä jotka "leijuvat" alkoholin käytöllään noin miljoonassa eri topicissa päivittäin. Siinäpä ihan helvetin hienoa esimerkkiä kaikille! Mun mielestä on aika surullista, kuinka monessa perheessä se juominen onkin jo muodostunut ihan koko perheen harrastukseksi.

Enkä nyt todellakaan yritä väittää, että kannabis olisi jotenkin täysin vaaratonta. Tarkoitukseni oli vain yrittää tuoda vähän uutta perspektiiviä tähän hommaan, kun niin moni ihminen tuntuu olevan sitä mieltä että alkoholin käyttö on ihan ok, mutta jos joku päättää vähänkin ottaa hittiä niin luoja auttakoon!
"the MG sounds totally SLAMMING-the overdrive is CRUSHING" -Zakk Wylde
Sälski
11.08.2008 20:19:51

Vaikka nimimerkki ANtTIKRISTUS jo pöydän aika tehokkaasti putsasikin, niin päätin itsekin vähän rustailla...:

Heitetäänpä nyt plussa hienolle kirjoitukselle :) Plop!
It's not who votes that counts, it's who counts the votes.
Lennu
11.08.2008 23:04:34

Samaa mieltä. Hyvin tuntuu entisaikojen paskapropaganda uponneen jeesustelijoihin. Noh, en kannusta ketään juomaan tai vetämään mitään, mutta kukin puntaroikoot mikä itselleen parhaiten sopii ja kestäkööt seuraukset.

Näin on. Viina ja tupakki on mahtavaa, kannabikseja ei kannata piikittää. Ainakaan paljon. Ehkä vähä.

t: Jeesus
Jucciz
11.08.2008 23:28:57
vähän uutta perspektiiviä tähän hommaan

Missä kohtaa?
Kasperi Tervonen
12.08.2008 00:33:22
Missä kohtaa?

Toistinko liikaa nimimerkki ANtTIKRISTUS:ta, vai jäikö jokin kohta epäselväksi? Pointti oli joka tapauksessa se, että mielestäni kannabiksesta saarnaaminen on naurettavaa, sillä jengi kiskoo ihan päivittäin huomattavasti vaarallisempiakin päihteitä (lue: tupakka ja alkoholi), eikä siitä kukaan tee vastaavaa numeroa. Jos aivan välttämättä haluat huolehtia nuorten terveydentilasta, niin miksi ihmeessä et reagoi kun joku alle 20-vuotias mainitsee että kännissä on kiva soitella?
Harrastelija
12.08.2008 01:33:32
Ai pahus, miten saatoinkaan erehtyä noin pahasti. Se olikin se entisaikojen paskapropaganda. Eihän tässä mitään ongelmaa sitten olekaan. Kierränpä tässä muutamat hautausmaat ja käyn pyytämässä frendit takaisin.

Eihän me tosiaan tajuttu että se oli ainoastaan se paskaproganda joka ne sinne vei. Hyvä kun on fiksuja valistamassa ja kyllä frendit sen varmaan tajuaa kun aikani selitän...

Tosin ne voi olla hiukan ennakkoluulosia kun kuulevat että suurin osa näistä fiksuista on kotona asuvia koululaisia joitten elämänkokemus perustuu tietokonepeleihin, leffoihin ja viikonlopun bilettämisiin joissa on aina niin hauskaa. Ja jos ei aina olekaan, niin palata voi vanhempien helmoihin jos maailmaa hellästi potkaisee.

Onneksi frendit on sen verran fiksuja että tajuavat unohtaa omat todelliset kokemukset ja ymmärtävät että totta on se mitä jostain ollaan luettu ja toistellaan sitä sitten kuin joku määkivä lammaslauma. Pääasiahan on, että ihannoi jotain kun kuvittelee sen olevan niin vanhusten ja tiukkapipojen vastaista. "Ihan uutta mikä ME keksittiin!"

Ei meikäläisen frendit varmaankaan välitä siitä että kersat toistaa ihan samaa skeidaa mitä me toisteltii 60-luvun lopulla kun nähtiin kaikki moska hienona ja otettiin avosylin vastaan kaikki roju, kunhan se sekotti päätä. Ja Hendrix, Joplin ja ne kaikki muut oli tosi cooleja tyyppejä, ne eli loppuun asti. Mitä siitä jos se loppu tulikin hiukan aikasemmin kuin muille. Eihän me vielä oltu lähdetty äidin helmoistakaan, eli aikaa oli reilusti, eli miten eli.

Se että meistä osa dokas ittensä hautaan, osa jatko fyllasta kovempiin kamoihin ja sai itsensä hautaan, osa tapettiin muuten vaan pikku erimielisyyksissä ole mitään siihen kokemukseen verrattuna jonka antaa Final Fantasy, mutta eihän me sitä tajuttu, kun meillä ei sillon sitä ollu.

On se hyvä että joku putsaa aina pöydän ja tuo perspektiiviä systeemeihin. Kuinkas asioita muuten vois tajutakkaan uudelta kantilta.

No, meillehän lopulta oli ihan sama millä ittensä pakotti todellisuudesta, oli se brenkkua, spiidiä, pollea matkoja tai fyllaa, kaikki yhtä typerää ja samalla viivalla. Peruslähtökohta oli se, että jotain oli pielessä jos todellisuutta ei selvinpäin kestäny. Osa meistä vaan tajus sen hiukan liian myöhään.

Mutta eipä hätää. Ei frenditkään varmaan kauheesti diggais jos jatkais väittelyä lastentarhassa, kersat ja vähälahjaisemmat jätettiin aina rauhaan ja kaikki heikommat tietysti ja ne jotka ei mistään mitään tienny.

Joten enpä jaarittele enempää, mulla on muutenkin kiire kiertelemään hautausmaita ja viemään sinne sitä ilosanomaa, että kaikki olikin väärinkäsitystä, johtu vaan siitä entisajan paskapropagandasta...

Harrastelija
Tärkeintä on musiikki, kitara on vain väline sen tuottamiseen.
Kasperi Tervonen
12.08.2008 02:10:22 (muokattu 12.08.2008 02:30:57)
^ Mä en usko että yksin kannabis on vienyt yhtäkään sun frendiäs hautaan, ellei me nykyajan spedet sitten olla jouduttu jonkun salaliiton kohteeksi.
Mr. Speed
12.08.2008 08:54:43
Onhan se totta, että tupakka kiellettäisiin varmasti, jos se löydettäisi nyt. Ei se silti tee kannabista sen hyväksyttävämmäksi. Kyllähän Aasiassapäin ollaan 1700-luvulla Eurooppalaisten toimesta pössytelty paljonkin ooppiumia, eikä se silti ole laillista. On se kumma, kun on paljon tutkimuksia jotka todistavat kannabiksen vaarattomaksi, mutta yhdenkään tuloksia ei ole täällä esillä. Ja on se kumma, ettei tunne yhtäkään kohtuukäyttäjää, johon kannabis ei oikeasti vaikuttaisi mitenkään negatiivisesti. Alkon vaikutuksen alaisena kuolee ihmisiä, mutta varmasti pilvessäkin. Nythän on pilvessä ajelijat paljonkin yleistyneet, kun ennen ajettiin vain kännissä.
Tuomas
12.08.2008 09:17:11

Mitä rastafari sano kun pilvi loppui?
- Mitä tää paska musa on.
Kirjoituksia:
Ajassa irrallaan.
@ 03.08.2008 / Fiktiivisiä keskusteluja. @ 07.07.2008
EADG
12.08.2008 10:43:57
On se kumma, kun on paljon tutkimuksia jotka todistavat kannabiksen vaarattomaksi, mutta yhdenkään tuloksia ei ole täällä esillä.

http://www.mtv3.fi/uutiset/ulkomaat … ml/arkistot/ulkomaat/2008/07/669288
Tuossa on ainakin tuore, sekä luotettava tutkimus. Eikä kukaan ole sanonut kannabiksen olevan "vaaratonta", vaan "vähemmän haitallista".

Alkon vaikutuksen alaisena kuolee ihmisiä, mutta varmasti pilvessäkin. Nythän on pilvessä ajelijat paljonkin yleistyneet, kun ennen ajettiin vain kännissä.

Ei ollut mielestäni kyse siitä, kuoleeko hampun/alkoholin vaikutuksen alaisena, vaan puhuttiin yliannostuskuolemista, joita hamppu siis ei aiheuta. Kännissä/paukuissa ajelijat onkin sitten oma lukunsa.
Mr. Speed
12.08.2008 10:49:58
http://www.mtv3.fi/uutiset/ulkomaat … ml/arkistot/ulkomaat/2008/07/669288
Tuossa on ainakin tuore, sekä luotettava tutkimus. Eikä kukaan ole sanonut kannabiksen olevan "vaaratonta", vaan "vähemmän haitallista".

Ei ollut mielestäni kyse siitä, kuoleeko hampun/alkoholin vaikutuksen alaisena, vaan puhuttiin yliannostuskuolemista, joita hamppu siis ei aiheuta. Kännissä/paukuissa ajelijat onkin sitten oma lukunsa.

Tästä en kyllä ollut tietoinen! No.. Enpä silti ole kannabiksen sallimisen kannalla, sillä alkoholia ja tupakkaa on käytännössä mahdotonta kieltää, eikä lisää huumausaineita tarvita. Ei sillä, että kannabis jotenkin juuri minua koskettaa. Tupakkaa olen joskus vuoden ajan polttanut, pääsin irti, mutta jo silloin se oli hankalaa. Alkoholin kanssa ei ole mitään ongelmaa.
Zed
12.08.2008 11:26:16 (muokattu 12.08.2008 11:48:11)

Ja on se kumma, ettei tunne yhtäkään kohtuukäyttäjää, johon kannabis ei oikeasti vaikuttaisi mitenkään negatiivisesti.

Minä tunnen. Ovat ihan tavallisia opiskelevia tai töissä käyviä ihmisiä, perheellisiäkin jopa(!). Voi olla että tunnet sinäkin, mutta ehkäpä he eivät näe tarpeelliseksi mainostaa paheitaan. Monille jääräpäisille idiooteille tuntuu olevan vaikeaa ymmärtää ja hyväksyä, että huume-nimikkeen alaiseksi luokiteltua ainetta kykenee kukaan millään tavalla kontrolloimaan. Räikeimmät ja ongelmaisimmat tapaukset herättävät tietysti huomiota ja synnyttävät vahvimmat mielikuvat, mutta kolikolla on myös kääntöpuolensa.

Tästä en kyllä ollut tietoinen!

Se on kyllä jännä juttu miten vaikeaa näille "ei tietoisille" ruukaa olla tietoisempien kuuntelu näissä asioissa. Ihannelähtökohtana mielestäni olisi se, että käyttäjä tietää mitä aineita on elimistönsä työntämässä, ja on täten myös täysin tietoinen mahdollisista riskeistä ja haitoista. Tässä ihmisjärjen varjeluksen tilassa ei ongelmatilanteita pitäisi päästä syntymään, mutta käytäntöhän on toki asia erikseen. Uskoisin, että Darwinin lait tulevat kuitenkin aikanaan tekemään tehtävänsä, eikä käsitettä porttiteoria tällöin enää tarvita.

Niin kauan kun minä jatkan alkoholinkäyttöäni, en koe aiheelliseksi mennä läpsyttämään poskeani kenellekään kannabista hallitusti käyttävälle.

Takaisin aiheeseen: viikonlopun soittosessiot kusivat täysin, ja tällä kertaa humala pahensi tilannetta. Näinkin käy joskus, vaikka yleensä sopivat pohjat rentouttavat ja antavat roimasti hulluutta ja uhoa musisointiin.
"moi, tässä ketjussa ois tarkoitus tehdä 10 eri kitara merkkiä PARHAUS JÄRJESTYKSESSÄ" -Sike
Mr. Speed
12.08.2008 12:01:07
Minä tunnen. Ovat ihan tavallisia opiskelevia tai töissä käyviä ihmisiä, perheellisiäkin jopa(!). Voi olla että tunnet sinäkin, mutta ehkäpä he eivät näe tarpeelliseksi mainostaa paheitaan. Monille jääräpäisille idiooteille tuntuu olevan vaikeaa ymmärtää ja hyväksyä, että huume-nimikkeen alaiseksi luokiteltua ainetta kykenee kukaan millään tavalla kontrolloimaan. Räikeimmät ja ongelmaisimmat tapaukset herättävät tietysti huomiota ja synnyttävät vahvimmat mielikuvat, mutta kolikolla on myös kääntöpuolensa.

Se on kyllä jännä juttu miten vaikeaa näille "ei tietoisille" ruukaa olla tietoisempien kuuntelu näissä asioissa. Ihannelähtökohtana mielestäni olisi se, että käyttäjä tietää mitä aineita on elimistönsä työntämässä, ja on täten myös täysin tietoinen mahdollisista riskeistä ja haitoista. Tässä ihmisjärjen varjeluksen tilassa ei ongelmatilanteita pitäisi päästä syntymään, mutta käytäntöhän on toki asia erikseen. Uskoisin, että Darwinin lait tulevat kuitenkin aikanaan tekemään tehtävänsä, eikä käsitettä porttiteoria tällöin enää tarvita.

Niin kauan kun minä jatkan alkoholinkäyttöäni, en koe aiheelliseksi mennä läpsyttämään poskeani kenellekään kannabista hallitusti käyttävälle.

Takaisin aiheeseen: viikonlopun soittosessiot kusivat täysin, ja tällä kertaa humala pahensi tilannetta. Näinkin käy joskus, vaikka yleensä sopivat pohjat rentouttavat ja antavat roimasti hulluutta ja uhoa musisointiin.

Joo, täytyy myöntää, että oma huutelu on ollut kyllä täysin mutua, ja perustuu juurikin mielikuviin. En mä ole ketään ikinä moralisoinut kannabiksen käytöstä, ja voihan se tosiaan olla, etten vain tiedä kaikista, ja hyvä niin. Alkoholismi on kyllä todellakin enemmän esillä oleva asia omassakin tuttavapiirissä ja suvussa, joten en kyllä ole mitenkään hanakasti alkoholiakaan puoltamassa. En mikään absolutisti ole, ja koen juomaharrastuksen olevan oikein hyvin hanskassa. Ja aiheeseen liittyen, ikinä en ole vaikutuksen alaisena soittanut.
Harrastelija
12.08.2008 15:17:06
^ Mä en usko että yksin kannabis on vienyt yhtäkään sun frendiäs hautaan, ellei me nykyajan spedet sitten olla jouduttu jonkun salaliiton kohteeksi.

Minulle se on kauniisti sanottuna ihan se ja sama uskooko joku vai onko uskomatta.

Toisaalta jos ei tajua, etten puhu pelkästä kannabiksesta vaan PÄIHTEISTÄ yleensä ja niitten turhasta käytöstä ja sen tuomista riskeistä, en ainakaan suosittele tehostamaan niistä aivosoluista luopumista minkään aineen avulla.

Jotkut päihteet tappavat tai vahingoittavat suoraan, mutta kaikkien päihteiden haitat ovat enimmäkseen välillisiä skaalalla lievistä totaaliseen tuhoon sekä heijastusvaikutuksina muihinkin kuin siihen varsinaiseen käyttäjään.

Itse en tarvitse yhtään typerää tutkimusta nyt esim. kannabiksen vaarattomuudesta kun kokemus kertoo että siinä on monenlaiset vaaransa.

Kukin tavallaan, jokainen tekee minkä parhaaksi kohdallaan näkee. Ei selittely ole koskaan ketään auttanut. Tiukkapipo olen vain siinä suhteessa että oma kämppäni on päihteistä vapaa alue ja pysyykin sellaisena.

Harrastelija
Tärkeintä on musiikki, kitara on vain väline sen tuottamiseen.
Sälski
12.08.2008 21:41:13

Itse en tarvitse yhtään typerää tutkimusta nyt esim. kannabiksen vaarattomuudesta kun kokemus kertoo että siinä on monenlaiset vaaransa.

Kerroppas nyt niitäkin.. Eipä ole hirveesti kuultu vielä mitään ''todisteita''...
It's not who votes that counts, it's who counts the votes.
Peku911
12.08.2008 22:04:15 (muokattu 12.08.2008 22:05:23)
Jakelen tänne nyt sitten omat tuntemukseni ja hiukan avaudun, vaikka tavallaan asia ei liity asiaan millään tavalla, mutta toisaalta on hyvinkin valaisevaa..

Elikkäs lääkäri määräsi minulle tiettyä kortisoni lääkitystä kesäkuussa ja olen sitä nyt tähän asti ottanut tai olisi pitänyt lopettaa pari viikkoa sitten, mutta nyt on tutkimuksia ja muuta tehty kun olen lääkkeeseen totaalisesti koukussa ja kun jätän napin väliin niin kivut tulevat joka puolelle ruumista ja kun nousee sängystä niin pitää seinästä ottaa vähän aikaa tukea, että pystyssä pysyy.. Ja kun napin ottaa niin on kuin mitään kipuja ei olisi ollutkaan.. Elikkäs vieroitusoireet ovat kovat.. Ja tämä vain suhtkoht vaarattomasta lääkkeestä, josta minulle sitten tulikin aikamoinen riesa. Toivottavasti saisin pitkäkestoisella annoksen pienennyksellä kivut pois ja irti muutenkin lääkkeestä..

Asia ei liity tähän päihde-asiaan juuri mitenkään, mutta samoja juttuja tuskin alkoholista tai kahvista tai kannabiksestakaan tulee.. Elämistä nuo aineet eivät ainakaan pysäytä.. Eikä kipujakaan varsinaisesti välttämättä esiinny, joten minun puolesta vetäkää vaan kaikkea kannabiksesta kahviin asti, mutta jos aiotte jotain lääkkeillä taivaisiin tai muita ei niin järkevien aineiden kanssa pelleillä, niin miettikää mitkä voivat olla niiden vieroitusoireet tai muut vastaavat. Itse olen nyt tietoinen millaisia nuo fyysiset vieroitusoireet ovat ja silloin kun niitä alkaa tulla aineen ottamisen väliin jättämisen seurauksena, niin itse otan mielummin kyllä ainetta lisää, kuin kyrven kivuissa ja näin varmasti monelle muullekin käy ja sen takia koukussa ollaan ilman ulkopuolista apua!.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)