Sompi 01.08.2008 12:36:35 | |
---|
Itselleni typerät massateinit valittelivat koko ajan, että pidän kitaraa liian ylhäällä ja näytän dorkalta vammaselta paskalta homolta. Mutta tämän ketjun luettuani nostin sen just niin ylös ku tuntuu hyvältä ja ranteeseen ei satu. Suosittelen kaikkia tekemään samoin. |
Askorbiinihappo 01.08.2008 14:04:39 (muokattu 01.08.2008 14:06:32) | |
---|
Itselleni typerät massateinit valittelivat koko ajan, että pidän kitaraa liian ylhäällä ja näytän dorkalta vammaselta paskalta homolta. Mutta tämän ketjun luettuani nostin sen just niin ylös ku tuntuu hyvältä ja ranteeseen ei satu. Suosittelen kaikkia tekemään samoin. Ehdottomasti. Mieluummin näyttää dorkalta ja vammaselta, kun lopettaa harrastuksen kokonaan rannevamman vuoksi. E: Entäs esim. Tom Morello? Kaverilla on kitara tosi ylhäällä, mutta meininki niin kova, että apua. Ei ketään oikeesti voi kiinnostaa/haitata, kuinka ylhäällä sä kitaraas pidät. Tai jos haittaa, ne on idiootteja. I laugh under the weeping moon |
--Tomppa-- 09.08.2008 16:41:23 | |
---|
Mua se kyllä häiritsee jos jollakin on kitara vyön yläpuolella. En tietenkään siitä mitään kuittaile ja onhan se tietty hyvä jos toinen on löytänyt mukavan soittoasennon, mutta en vain voi sille mitään, että mielestäni se näyttää hölmöltä ja syö sitä "uskottavuutta" bändiltä. Tietenkin nyt te kaikki tuomitsette minut ja sanotte ettei sillä uskottavuudella ole mitään väliä, mutta kyllä se ainakin munsta noista livetaltionneista syö aina sitä tunnelmaa, etenkin jos on kyse vähän raisumman puoleisesta rokista.. Mutta se pääsi hyvään kotiin, hyvään kotiin se pääsi.. ihan varmasti se on hyvä koti mihin se pääsi, hyviä tyyppejä, mukavia poikia olivat.. hyvään kotiin, hyvään kotiin pääsi Marshall. - JCM |
PappaSF 09.08.2008 17:00:28 (muokattu 09.08.2008 17:02:45) | |
---|
Mua se kyllä häiritsee jos jollakin on kitara vyön yläpuolella. En tietenkään siitä mitään kuittaile ja onhan se tietty hyvä jos toinen on löytänyt mukavan soittoasennon, mutta en vain voi sille mitään, että mielestäni se näyttää hölmöltä ja syö sitä "uskottavuutta" bändiltä. Tietenkin nyt te kaikki tuomitsette minut ja sanotte ettei sillä uskottavuudella ole mitään väliä, mutta kyllä se ainakin munsta noista livetaltionneista syö aina sitä tunnelmaa, etenkin jos on kyse vähän raisumman puoleisesta rokista.. Eiköhän se uskottavuus kuitenkin tule jostain muusta kuin siitä soittoasennosta. Eikö tärkeämpää ole se, että soittaa hyvällä tekniikalla, tatsi on kohdillaan, musiikki sisällöltään antaa jotain kerrottavaa, soundi on hyvä ja musiikki tavoittaa kuulijansa ja antaa jokaiselle jotain tärkeää jne. Jos kuulija muodostaa uskottavuuden sen suhteen, että jonkun kitaristin asento on "epäuskottava" eikä kuule sitä musiikkia itesssään niin kyllä voisi väitää, ettei kuulija ole perillä musiikista ja mitkä sen tärkeimmät jutut ovat. Asento on mitä on, pääasia että jokainen löytää sen asennon jolla voi toteuttaa mahdollisimman hyvän soiton teknisesti/soundillisesti jne. En tiedä mistä ihmeestä tuo sottoasennon ja uskottavuuden niputtaminen toisiinsa on lähtöisin, vastaavan laisia juttua musiikin suhteen on mm. laulajan/soittajan ulkonäkö esim. ei voi olla uskottava metallimies jos soittaa havajipaidassa ja on kalju päälaki jne. (tietysti eri genreihin voi kuulua tietynlainen pukeutuminen ja käyttäytyminen jne. mutta itse musiikki ratkaisee eikä mitkään ulkoiset tekijät). Miettikää sitä tuossa uskottavuus ja asento jutussa, että jos vain kuulette musiikin ettekä näe sitä soittajaa, mistä hemmetistä sen asennon silloin tietää ja silloin viimeistään huomaa, että se uskottavuus tulee jostain ihan muusta kuin jostain hemmetin asennosta. |
PappaSF 09.08.2008 17:11:10 (muokattu 09.08.2008 17:12:37) | |
---|
Eiköhän se uskottavuus kuitenkin tule jostain muusta kuin siitä soittoasennosta. Eikö tärkeämpää ole se, että soittaa hyvällä tekniikalla, tatsi on kohdillaan, musiikki sisällöltään antaa jotain kerrottavaa, soundi on hyvä ja musiikki tavoittaa kuulijansa ja antaa jokaiselle jotain tärkeää jne. Jos kuulija muodostaa uskottavuuden sen suhteen, että jonkun kitaristin asento on "epäuskottava" eikä kuule sitä musiikkia itesssään niin kyllä voisi väitää, ettei kuulija ole perillä musiikista ja mitkä sen tärkeimmät jutut ovat. Asento on mitä on, pääasia että jokainen löytää sen asennon jolla voi toteuttaa mahdollisimman hyvän soiton teknisesti/soundillisesti jne. En tiedä mistä ihmeestä tuo sottoasennon ja uskottavuuden niputtaminen toisiinsa on lähtöisin, vastaavan laisia juttua musiikin suhteen on mm. laulajan/soittajan ulkonäkö esim. ei voi olla uskottava metallimies jos soittaa havajipaidassa ja on kalju päälaki jne. (tietysti eri genreihin voi kuulua tietynlainen pukeutuminen ja käyttäytyminen jne. mutta itse musiikki ratkaisee eikä mitkään ulkoiset tekijät). Miettikää sitä tuossa uskottavuus ja asento jutussa, että jos vain kuulette musiikin ettekä näe sitä soittajaa, mistä hemmetistä sen asennon silloin tietää ja silloin viimeistään huomaa, että se uskottavuus tulee jostain ihan muusta kuin jostain hemmetin asennosta. Edit: Jos uskottavuus mitataan oikeasti soittoasennon mukaan niin viritän skittani nilkkojen korkeudelle ja julistaudun helvetin moiseksi virtuoosiksi vaikken osasi soittaa kitaraa pätkääkään, kuhan vain heilun uskottavasti skitan kanssa joka roikkuu nilkkojen korkeudella ;-) Tästähän pitää mennä heti peilin eteen treenaamaan, tekniikasta viis kuhan on uskottava asento. |
Snowblind 09.08.2008 18:23:12 | |
---|
Mua se kyllä häiritsee jos jollakin on kitara vyön yläpuolella. En tietenkään siitä mitään kuittaile ja onhan se tietty hyvä jos toinen on löytänyt mukavan soittoasennon, mutta en vain voi sille mitään, että mielestäni se näyttää hölmöltä ja syö sitä "uskottavuutta" bändiltä. Tietenkin nyt te kaikki tuomitsette minut ja sanotte ettei sillä uskottavuudella ole mitään väliä, mutta kyllä se ainakin munsta noista livetaltionneista syö aina sitä tunnelmaa, etenkin jos on kyse vähän raisumman puoleisesta rokista.. Ei välttämättä. http://upload.wikimedia.org/wikiped … WOA2006.jpg/399px-IhsahnWOA2006.jpg Vielä kun joku löytäisi kuvan herrasta Emperial Live Ceremony dvd:ltä, jossa kitara on vielä korkeammalla ja päällä valkoinen paita. |
Peku911 09.08.2008 19:47:23 | |
---|
Silleen sitä pitää pitää, että juuri ja juuri käsi yltää kaulalle... Ja pippelin pitää näkyä kitaran yläreunan yläpuolella.:) Silloin asento vallan hyvä ja uskottavuus ei lopu:) |
ekikoo 09.08.2008 20:11:20 | |
---|
Mistäköhän johtuu, että näytän hoopolta riippumatta siitä, millä korkeudella kitara on. Olisikohan pitänyt alkaa soittamaan rumpuja... All these pianists striving for perfection. Fools! Don't they know: PERFECT AIN'T GOOD ENOUGH! |
Askorbiinihappo 09.08.2008 23:40:35 | |
---|
Mistäköhän johtuu, että näytän hoopolta riippumatta siitä, millä korkeudella kitara on. Olisikohan pitänyt alkaa soittamaan rumpuja... Tuohon on helppo ratkaisu: 1. Ota tavallinen jätesäkki(n. 90 litraa riittänee) 2. Tee siihen rei´ät käsille ja kaula-aukko 3. Ota pienempi jätesäkki ja tee siihen rei´ät silmille 4. Pistä pieni pussi päähän ja pujota iso pussi päällesi. Tadaa! Näin olet luonut suojan identiteettiäsi vastaan. Samalla tuo kostyymi tuo tiettyä mystiikkaa esiintymiseen. Eikä kukaan enää välitä soittoilmeistä tai muusta turhasta paskasta. Nyt olen Mysteeri Isolla Ämmällä! (5.) Voit vielä vaihtoehtoisesti teipata tai liimata pääsäkkiin jonkun kivan hatun, sikspäkin tai vaikka kukkaruukun. Näin olet samalla luonut itsellesi myös trademarkin, asian josta sinut tunnistetaan, vrt. Buckethead. I laugh under the weeping moon |
Ib 10.08.2008 11:48:13 | |
---|
Tuohon on helppo ratkaisu: 1. Ota tavallinen jätesäkki(n. 90 litraa riittänee) 2. Tee siihen reiät käsille ja kaula-aukko 3. Ota pienempi jätesäkki ja tee siihen reiät silmille 4. Pistä pieni pussi päähän ja pujota iso pussi päällesi. Tadaa! Näin olet luonut suojan identiteettiäsi vastaan. Samalla tuo kostyymi tuo tiettyä mystiikkaa esiintymiseen. Eikä kukaan enää välitä soittoilmeistä tai muusta turhasta paskasta. Nyt olen Mysteeri Isolla Ämmällä! (5.) Voit vielä vaihtoehtoisesti teipata tai liimata pääsäkkiin jonkun kivan hatun, sikspäkin tai vaikka kukkaruukun. Näin olet samalla luonut itsellesi myös trademarkin, asian josta sinut tunnistetaan, vrt. Buckethead. Plussa tuli, hyvää tekstiä! |
Oksakohta 11.08.2008 17:22:15 | |
---|
Kitara polvissa on nolon näköstä. Sillä peitellään omaa osaamattomuuttaan, ja tehdään itsestä osaamattomia. Sitten vasta voi sanoa osaavansa jonkun biisin, kun osaa polkea jalkaa biisin tahtiin. |
Jzci 11.08.2008 17:24:17 | |
---|
Kitara polvissa on nolon näköstä. Sillä peitellään omaa osaamattomuuttaan, ja tehdään itsestä osaamattomia. Näin on. Malliesimerkkeinä esim. Nuno Bettencourt ja Slash. |
kimurantti1 11.08.2008 18:03:25 | |
---|
Näin on. Malliesimerkkeinä esim. Nuno Bettencourt ja Slash. On muuten aivan käsittämätöntä millaisia kuvioita ja stretchejä Nuno pystyy soittamaan kitara niin alhaalla. Sillä ei ole varmaan luita ranteessa ollenkaan. :-D |
vastaavan laisia juttua musiikin suhteen on mm. laulajan/soittajan ulkonäkö esim. ei voi olla uskottava metallimies jos soittaa havajipaidassa No kyllä mun on pakko myöntää, että tappohevibändi kesäsortseissa, havaijipaidassa ja sandaaleissa olisi todennäköisesti huvittava. |
PappaSF 11.08.2008 19:41:18 (muokattu 11.08.2008 21:19:38) | |
---|
No kyllä mun on pakko myöntää, että tappohevibändi kesäsortseissa, havaijipaidassa ja sandaaleissa olisi todennäköisesti huvittava. Onhan se tietysti niin että yleensä pukeudutaan mustaan jne. mutta se musiikki ratkaisee ei kuteet. Mulle on sama mitkä ne kuteet on, tärkeintä on se musa. Sama vaikka soittais Tsaikovskia heavyvermeet päällä tai lippispäässä hawaji-shortheissa heavymetallia. Mulle on musiikin uskottavuus itse siinä musiikissa eikä kuteissa tai asennossa. Soittoasento taas pitää valita sen mukaan millä onnistuu paras tekniikka, saa parhaimman soundin jne. jos valitsee soittoasennon sen perusteella onko se uskottava vai ei niin mennään pahasti metsikköön jos sillä soittoasennolla ei vois suorittaa parasta mahdollista teknikkaa soitossa. |
-Cale 11.08.2008 19:54:05 (muokattu 11.08.2008 19:55:41) | |
---|
|
OjacksonO 12.08.2008 12:57:28 | |
---|
Niin alhaal et pystyy kompit vetää ilman ranteen ripeähköä puutumista/kipeytymistä(Itellä hiukka vyön alla). Leadeis ja soolois jalka monitorille ja talkoisiin. Vapiset, kintut kapiset, märät ja mutaiset/
Jalat edellä ulos kannetaan. |
ekikoo 12.08.2008 13:21:18 | |
---|
All these pianists striving for perfection. Fools! Don't they know: PERFECT AIN'T GOOD ENOUGH! |
skeba93 12.08.2008 18:59:20 | |
---|
Ei oo kyl mitään oikeeta kohtaa missä sen kitaran pitäis olla, ite pidän niin, että kitaran keskiosa olisi samassa linjassa lantion kanssa.. se o iha jees paikka, toimii mulla ;) Anna tuulen puhaltaa.. Nostaa helmoja, heittää hiukset sekaisin - Tehosekoitin |
Bookkeeper 13.08.2008 17:43:10 | |
---|
Silleen sitä pitää pitää, että juuri ja juuri käsi yltää kaulalle... Ja pippelin pitää näkyä kitaran yläreunan yläpuolella.:) Silloin asento vallan hyvä ja uskottavuus ei lopu:) Suurin osa kitaristeista käyttää housuja ;-) Ihan näin vinkkinä... Mulle uskottava soittoasento = mukava soittoasento. Jos pitää kitaraa alempana vain koska se on kuulia (outo homma; vuosikymmeniä sitten asia oli toisin, ilmeisesti tosirokkari seuraa muotia)...mun silmissäni uskottavuus kärsii. Voiko kitara polvissa olla mukava soittoasento? Sanotaan näin: jos opettelee syntymästä saakka kävelemään neljällä jalalla, "normaali" käveleminen tuntuu varmasti oudolta ensi alkuun. Mutta kukin tavallaan. Epäilemättä kitaraa on mahdollista soittaa hyvin, vaikka sitten apina-asennossa. "I am like a cross between Hendrix and Mozart...only better!" - Siggi Björnstrupp |