Aihe: Virkkalan klubitalo ja Nuuksion ulkoilumaja keikkapaikkana
1 2
sauhusanttu
10.08.2008 12:40:32
Onkos kukaan käynyt keikalla nissä paikoissa. Virkkalan klubitalo ja Nuuksion ulkoilumaja.
Olis hääkeikat peräkkäisinä viikonloppuina noissa paikoissa ja olis kiva tietää etukäteen jotain muuta kuin netissä olevat vähäiset tiedot.
Lavan koko mahtuuko viisimiehinen, sähkö, roudaus ym muuta nippelitietoa.
Timi
10.08.2008 14:20:01
Nuuksiossa ei ole lavaa ja yleensä sapuskapöytä on katettu tilaan jossa tanssitaan.Me ollaan oltu salin vasemmalla seinustalla ,roudaillen kamat pystyyn ennen hääkakkua.Säädellä voi sitten piuhoja jne.Vaikka kaffeen hakijoita onkin.Jengi vaan parveilee eteisessä kokoajan jaloissa tupakalla ja sun muuta.varsinkin purkuvaihessa,eivätkä tahdo älytä että kamaa liikkuu.Mikäköhän siinä on että juuri kynnykset ovat suosituimpia paikkoja lorvailla?Virkkalan talolla oli muistaakseni erillinen huone,ilman lavaa bändille.Ellen sekoita paikkaa johkiin muuhun.Sähöt tavallisia seinäpistokkeita.Ei liene isoja paukkuja takana.Ettei vaan toisessa maadoittamattomia?Nuuksiossa pieni takahuone jossa voi kledjuja vaihtaa kun joku samalla syöttää tai nukuttaa vauvaa.
Kylmän viileesti!
Ukko
10.08.2008 14:34:43

Jengi vaan parveilee eteisessä kokoajan jaloissa tupakalla ja sun muuta.varsinkin purkuvaihessa,eivätkä tahdo älytä että kamaa liikkuu.Mikäköhän siinä on että juuri kynnykset ovat suosituimpia paikkoja lorvailla?

Jeps. Ovensuu on juhlijoiden vakipaikka silloin kun orkka raahaa kamoja sen kautta veks :/
COVS jäsen nro 6
Jäärä
11.08.2008 09:46:41
Virkkalan talolla oli muistaakseni erillinen huone,ilman lavaa bändille.

Virkkalan klubitalolla on oikein tilava lava. Nyt on aikaa edellisestä keikasta siellä varmaan vuosi, sähköistä ym. ei mitään muistikuvaa. Roudaus takakautta huteria portaita pitkin, muistaakseni autoakaan ei saa siihen rappusten eteen. Ehkä helpompi roudata salin läpi jos mahdollista.

Tai sitten muistan väärin. Vai sekoitatkohan paikan "Pikku klubiin", joka sijaitsee klubitalon välittömässä läheisyydessä, n. sata metriä samaa katua etiäpäin? Siellä ei tosiaan ole mitään lavaa.
Suomen Hiihtoliiton luvalla. Kaikki tekstissä mainitut henkilöt ovat fiktiivisiä ja kaikki yhtäläisyydet eläviin tai kuolleisiin henkilöihin ovat puhtaasti sattumanvaraisia. Laaditun tekstin valmistuksessa ei ole vahingoitettu eläimiä.
uusiipe
12.08.2008 12:41:35
Virkkalan klubitalo on tuttu mesta. Pari-kolme kertaa vuodessa tulee siellä vedettyä. Seuraavan kerran taitaa olla syyskuun puolenvälin korvilla.

Sähköjen kanssa on joskus ollut jotain hurinaongelmia. Lavan valaistus on surkea, eli nuottivalot messiin jos on. Tai sitten jotain muita valoja. Meillä on ollut yleensä työmaa halogeeni suunnattuna lavan kattoon, josta sitten valo heijastuu ei niin räikeenä lavalle.
Roudaus helpointa pääovesta. Nokkakärryt on kova sana, sillä kantomatkaa on jonkin verran.

Jatkokysymys : Mites tapahtuu roudaus Loisteen Kaarteeseen (Vaakunan 10. krs)? Lauantaina pitäis sinne kavuta.
Lauluääni kuin perskarva - ohut ja epäpuhdas.
Timi
12.08.2008 18:24:52
Me roudattiin Rautatieaseman puoleisesta ovesta sisään ja snadilla hissillä ylös.Oisko sit olle joku henksu tai huoltohissi?Auto parkkiin halliin ja yöllä ihmettelemään mistä ajaa kamoille.Finkkutalon suunnasta ulospääsy,Ovi tietty niin että en huomannut.Kun aikani siellä hallissa pyörin niin pys.virkailija kyselemään että onkos pulmia?Olihan niitä.Ajoin siitä Vaakunan edessä olevasta rampista alas mutta takaisin ei silloinpäässyt.Skulattiin muuten asemanpuoleisella ,pitkanomaisessa tilassa.Vaakunassa auliisti neuvottiin kun kohteliaasti.virkailijoita kunnioittaen kyseltiin.Yleensä noissa "Hienoissa"paikoissa kundit venaa autossa ja minä selvitän muodollisuudet.Sitten mä meen hätäpaskalle ja pojat kantaa kamoja hetken kahestaan.
Kylmän viileesti!
uusiipe
15.08.2008 21:52:25
Timille tuopin pystyssä!
Lauluääni kuin perskarva - ohut ja epäpuhdas.
Timi
17.08.2008 00:45:39
Timille tuopin pystyssä!

Elä vielä.Kunhan selviää oliko zydeemit ennallaan.Nääs kaikki muuttuu aikaa myöden.
Kylmän viileesti!
puusormi
21.08.2008 09:31:51

Jeps. Ovensuu on juhlijoiden vakipaikka silloin kun orkka raahaa kamoja sen kautta veks :/

Ja sitten kun joku 60 kiloinen helvetinkone sylissä tyrät ja otsasuonet pullottaen sanot, että "anteeksi pitäisi päästä tästä ohi" niin vastaus on että "juu ei mitään". Ja sitten siirtyvät 20 senttiä sivummalle.
Saapiko lähettää terveisiä?
baron
21.08.2008 09:38:04

Siinä vaiheessa kun roudaa kamoja stagelle, saa kuulla olevansa todellinen häirikkö kun joutuu pyytelemään ihmisiä vähän väistelemään.
Kun kamat on juuri saatu stagelle ja aletaan purkamaan ja virittelemään, tullaan ihmettelemään, että kumma juttu kun soitto ei vielä soi, mitä kuppaatte?
isojussi
21.08.2008 09:55:16
Ton takia mä roudaan aina ennen bileitä.
"Isojussi on se puu joka liikkuu. Entti." - Fuzzy Boner
EP
21.08.2008 10:03:58
Siinä vaiheessa kun roudaa kamoja stagelle, saa kuulla olevansa todellinen häirikkö kun joutuu pyytelemään ihmisiä vähän väistelemään.
Kun kamat on juuri saatu stagelle ja aletaan purkamaan ja virittelemään, tullaan ihmettelemään, että kumma juttu kun soitto ei vielä soi, mitä kuppaatte?

Kerran ku mentiin yhteen pieneen pubiin soittamaan niin silloin kyllä vähän "pelotti", kun kaikki asiakkaat oli jo alkuehtoosta siinä kunnossa (turvat täynnä) ja huutelu alkoi heti kun päästiin sisään, että: "koskas soitto alkaa?" jne.
Kun lisäksi henkilökuntaan ei kuulunut kun yksi vanhemman puoleinen naisihminen, joka kyllä osoittautui illanaikana todelliseksi "järjestysmieheksi" ja ilta sujui muutenkin ihan kivasti ..ensi vaikutelma petti! :)
jeppeq
21.08.2008 10:24:40
Kerran ku mentiin yhteen pieneen pubiin soittamaan niin silloin kyllä vähän "pelotti", kun kaikki asiakkaat oli jo alkuehtoosta siinä kunnossa (turvat täynnä) ja huutelu alkoi heti kun päästiin sisään, että: "koskas soitto alkaa?" jne.
Kun lisäksi henkilökuntaan ei kuulunut kun yksi vanhemman puoleinen naisihminen, joka kyllä osoittautui illanaikana todelliseksi "järjestysmieheksi" ja ilta sujui muutenkin ihan kivasti ..ensi vaikutelma petti! :)

Vastaavanlainen mielikuva Ravintola Rasti -nimisestä piäkaupunti pubista. Pikkujouluaika ja roudattiin täydessä tuvassa kansan läpi. Rumpalikin kanto bassaria päänsä päällä.. Tuolla samaisella keikalla tuli estettyä Laila Kinnusta nousemasta lavalle. Jos olis tunnistanut henkilön, olisi satavarmasti kompattu vähän biisejä, mutta kun ei tunnistanut, niin ei.

Muutoin leppoisa veto, muistaakseni.
Painava, mutta kevytmielinen.
EP
21.08.2008 10:28:55
..Tuolla samaisella keikalla tuli estettyä Laila Kinnusta nousemasta lavalle. Jos olis tunnistanut henkilön, olisi satavarmasti kompattu vähän biisejä, mutta kun ei tunnistanut, niin ei..

No, voi helekutti! :/ :)
baron
21.08.2008 10:57:23 (muokattu 21.08.2008 10:59:03)

Tuolla samaisella keikalla tuli estettyä Laila Kinnusta nousemasta lavalle

Mun mielestä joteskin tyylikästä että rouva ei sanonut: Ettekö muka tiedä kuka minä olen?
Toisaalta teille olisi varmasti ollut kiva jos olisitte tunnistaneet, kyllä legendan komppaaminen olisi ollut merkittävä elämys vaikka laulu ei enää ehkä viimeisen päälle olisi mennytkään?

PS Mä oon jonkun verran keikkaillut stadin lähiöiden "räkälöissä" ja oppinut, että tullessa tärkein asia on heittäytyä kaveriksi sen ladonkokoisen portsarin kanssa, silloin homma toimii.
EP
21.08.2008 11:39:20
..kyllä legendan komppaaminen olisi ollut merkittävä elämys..

Niimpä, mukavia muistojahan noista jää ja mukava lapsille kertoa, mutta haastavinta on kompata vähän heikkotasoisempaa ja ehkä aloittelevaa (kehittyvää) laulajaa ja saada hänen kanssaan homma skulaamaan.

PS Mä oon jonkun verran keikkaillut stadin lähiöiden "räkälöissä" ja oppinut, että tullessa tärkein asia on heittäytyä kaveriksi sen ladonkokoisen portsarin kanssa, silloin homma toimii.

Jep, silloin kun sellainen portsari yleensä on paikalla, mutta toisaalta sehän kuuluu jo portsarin työhön hoitaa paikan turvallisuus.
Itse yritän aina "nuoleskella" paikan ohjelmatoiminnasta päättävää (tietenkin muuta henkilökuntaa unohtamatta)henkilöä uusien keikkojen toivossa :D
jeppeq
21.08.2008 15:09:25 (muokattu 21.08.2008 15:10:22)
Mun mielestä joteskin tyylikästä että rouva ei sanonut: Ettekö muka tiedä kuka minä olen?
Toisaalta teille olisi varmasti ollut kiva jos olisitte tunnistaneet, kyllä legendan komppaaminen olisi ollut merkittävä elämys vaikka laulu ei enää ehkä viimeisen päälle olisi mennytkään?

Joo, tämä oli niitä Lailan loppuaikoja. Oli tuo ulkoinen olemus jo "muuttunut" keskiverto "baarimummo" -lookkiin. Oli kyllä täysin selkeä (ei selvä) suunta mikrofoniin, mutta pahaksi onnekseen astui tullessaan sen aikaisen kitaristin "lattiapaavoille" ja kitaristi kiroamaan "painu mummo vittuun" ja työni staran poies esiintymisalueelta (ei lavaa, ei koroketta, ei kaiteita - joku loossi raivattuna vaan).

Em. vielä pisti harmittamaan enempi jälkeenpäin, mutta mistäs sitä kaikkia "epämääräisiä kulkijoita" voi tunnistaa. Kävin asian oikean laidan joltain asiakkaalta kuultuani vielä ulko-ovella kattomassa, josko tavoittaisin, mutta Hän mennyt oli poies.

Juuh, yleensä henkilökunnan kanssa pitää olla aina samassa juonessa, jos se "ajatusmaailma" vaan yhtään täsmää.
Painava, mutta kevytmielinen.
jon lord
21.08.2008 17:28:42
Joo, tämä oli niitä Lailan loppuaikoja. Oli tuo ulkoinen olemus jo "muuttunut" keskiverto "baarimummo" -lookkiin. Oli kyllä täysin selkeä (ei selvä) suunta mikrofoniin, mutta pahaksi onnekseen astui tullessaan sen aikaisen kitaristin "lattiapaavoille" ja kitaristi kiroamaan "painu mummo vittuun" ja työni staran poies esiintymisalueelta (ei lavaa, ei koroketta, ei kaiteita - joku loossi raivattuna vaan).

Em. vielä pisti harmittamaan enempi jälkeenpäin, mutta mistäs sitä kaikkia "epämääräisiä kulkijoita" voi tunnistaa. Kävin asian oikean laidan joltain asiakkaalta kuultuani vielä ulko-ovella kattomassa, josko tavoittaisin, mutta Hän mennyt oli poies.

Tämä ei silti muuta sitä tosiasiaa, että niitä pitäisi päästää lavalle, etenkin jos on maisteissa. Eräs Tamperelainen jo edesmennyt vanhempi nainen tunki aina lavalle, etenkin Ikaalisten juottolassa ( siinä vanhassa ) ei koskaan päästetty ja hovimestari ( niitäkin oli joskus ) sanoi että hyvä kun ette päästänyt. Se rupee kuitenkin poraamaan jossain vaiheessa ja alkaa selittämään laulujensa lomassa. Minun periaatteisiini kuului se, että jos esiintyjän nimeä/ julistetta ei ollut aulassa päivämäärän kanssa niin lavalle ei tarvinnut tulla. On sitä isojakin nimiä ajettu lavalta pois sähläämästä.
COVS jäsen N.o 3
Timi
21.08.2008 18:24:47
Naureskelen issekseen.Jalu ja pilu taas vaan puuttuu aiheesta:)
Kylmän viileesti!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)