Aihe: Ensoniq-kysymys
1
KoskPaavo
01.03.2006 22:23:33
Mikähän hinta tuollaiselle Ensoniq ESP 16;lle voisi olla kohtuullinen.? Tuttava on myymässä kuolemantapauksen vuoksi. Itse en tuota tarvitse enkä haluaisi itse manipuloida hinnalla.
Tämä elämä käy laatuun; onhan se välimmiten lystiäkin ja nostelee hieman kantapäitä. Aleksis Kivi
polyfonken
02.03.2006 10:23:17

olisikohan joku 150 euroa tavallisesta hyväkuntoisesta eps kuudestatoista, jos se on 16plus niin voisi koittaa aluksi 250 egellä? noilla hinnoilla sitä itse lähtisi ainakin myymään... ei tähän olisi voinut oikeen ees vastata jos olisi itse etsimässä kys. laitetta. onneksi ei ole.
t. (http://www.polyfonken.com/TravelSampler)
Leikari
02.03.2006 11:38:30
hinnasta Polyfonkenin kanssa samalla linjalla

kyse ilmeisesti "paljaasta" eps-16:sta ilman "plussaa"

soundidiskettikasa pitäisi tulla sitten mukaan

riesana vanhoissa samplereissa vs. synat (ROM) on, että mikäli diskettiasema tai mahdollinen SCSI-asema rikkoutuu niin laitteen kanssa voipi jäädä kädettömäksi. Itsellä ei tosin ole kokemusta, että miten noihin saa uusia diskettiasemia + ensoniq-sopivan scsi-asemankin löytäminen voi olla hankalaa. Molemmista kuitenkin tulee kustannuksia melkoisesti laitteen muuhun tasoon nähden vaikka homman saisikin hoidettua.

Nykymittapuun mukaan samplemuistin määräkin on kovin vaatimaton - osaava sillä tietenkin tekee vaikka mitä (ml. puolinopeussamplaus), mutta viitsiikö vaivaa nähdä kun laadukkaat rautasamplerimodulitkaan eivät montaa satasta maksa.

Laitteen sekvensseriominaisuuksille ei nykyään voi juuri arvoa antaa.

Ensoniqin samplerit kuitenkin ovat mielestäni olleet soundillisesti sympaattisia. Toimivana siinä voi olla mukavan rouhea "lofimpi" soundi ja ko. asianharrastajalle omissa samplauksissa rajoitettuun tarkoitukseen juuri nappiin sopiva laite!

Käytännössä tuosta siis kannattaa maksaa kontrollerin hinta.

... että kiinnostaisiko?? - - onneksi ei taida mahtua mihinkään.... :-(
Soitetaan jamia!
Katajama
30.11.2007 15:26:53

Käytetään hyväksi vanhaa triidiä!

Tuli hankittua tuollainen vanha Ensoniq SQ1 kakkossoittimeksi (treenisoittimeksi).
Mahtaakohan tuohon saada mistään manuaalia?
Entä uusia soundeja ladattua?
JPQ
01.12.2007 00:45:09

Tuli hankittua tuollainen vanha Ensoniq SQ1 kakkossoittimeksi (treenisoittimeksi).

tuntui kun hain joskus omaan SQR+ malliin että oliko SQ2 ja ties mihin muuhun ensoniqiin löytyy soundeja muttei juuri tähän. mulla paperi ohjekirja enkä skannaa ei ole omaa skanneria jne. PS. tässä käytellään ekaa PCeetä kauan se kesti että kelpuutin pöydälle sellaisen.
dky
06.12.2007 13:44:54

http://www.synthzoo.de/ensoniq/sq1plus.html

manuaalin saa tuolta. valitettavasti se on saksankielinen. :( englanninkielistä en ole *.pdf -formaatissa kovasta yrityksestä huolimatta onnistunut löytämään.

http://synthzone.com/midi/ensoniq/sq1/

tuolta löytyy ks32-editori mikä on yhteensopiva sq1:n kanssa. jokunen pankkikin sieltä löytyy syxex-formaatissa.

http://www.syntaur.com/sq.html

soundeja saa jos rahasta ei ole pulaa syntaurilta. ebay kannattaa myös tutkata.
Katajama
29.09.2008 15:48:50

Mistähän löytyis tehdasasetus patchien lista?
The Player Of Key Notes
29.09.2008 21:02:11
Ei oo ihan on topic mutta tekihän Ensoniq hyviä kiippareita aikanaan. Mulla on edelleen TS-10 ja siinä on mm. pari fyysistä switchiä joilla voi yhestä soundista saada napin painalluksella kolme eri muuta variaatiota soundista Ne aktivoi kuudesta mahdollisista 'äänestä' aina napin alle valitut äänet. Nehän voivat siis olla soundiin pieniä muutoksia tai sitten mitä vaan muuta. Tätä konseptia jotkut nykyvalmistajat markkinoivat muka uutuutena omissa koneissaan. Enskoissa oli aina tosi hyvä ohjelmoitavuus ja innovatiivinen synteesi. Ne vaan säästi ROMmin määrässä ja pisti tuotteilleen pirun korkeat hinnat ja tulos oli että firma meni konkkaan.

Da Player
JPQ
29.09.2008 22:48:27

Ei oo ihan on topic mutta tekihän Ensoniq hyviä kiippareita aikanaan. Mulla on edelleen TS-10 ja siinä on mm. pari fyysistä switchiä joilla voi yhestä soundista saada napin painalluksella kolme eri muuta variaatiota soundista Ne aktivoi kuudesta mahdollisista 'äänestä' aina napin alle valitut äänet. Nehän voivat siis olla soundiin pieniä muutoksia tai sitten mitä vaan muuta. Tätä konseptia jotkut nykyvalmistajat markkinoivat muka uutuutena omissa koneissaan. Enskoissa oli aina tosi hyvä ohjelmoitavuus ja innovatiivinen synteesi. Ne vaan säästi ROMmin määrässä ja pisti tuotteilleen pirun korkeat hinnat ja tulos oli että firma meni konkkaan.

Da Player

Made in usa aina maksanut ja rom ei kyllä minusta niin hirveän pieni ollut aikalaisiin nähden.
Leikari
30.09.2008 09:26:02
Ne vaan säästi ROMmin määrässä ja pisti tuotteilleen pirun korkeat hinnat ja tulos oli että firma meni konkkaan.

ne ei ruvenneet tekemään rimpuloita kuten muut - ostotilanteessa hinnan ja pomminkestävyyden suhdetta on hankala huomata

alkuvaiheessa ainakin tietty munattomuus soundeissa oli mielestäni ongelma vs. koneiden mahdollisuudet
dky
23.10.2008 03:16:45

Mistähän löytyis tehdasasetus patchien lista?

Niin tarkoitatko mihin laitteeseen?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)