Aihe: Esa panee topit järjestykseen
1 2 3 4 5 6
jakeni
10.08.2008 13:47:33
Tää on just tätä.
Tuttu ilmiö...jo vuosia sitten taiteilija Eino Grön sanoi mulle yhdellä keikalla,että eihän tässä kohta uskalla vetää enään mitään,kun noi tanssija porukat on niin saatanan asian tuntevaa "(ammatti)" porukkaa!
Tähän on tultu,valitettavasti.
Milloin syödään? (Topi)
Lennu
10.08.2008 13:55:14

Ei saatana, Comic Sans on kyllä maailman paskin fontti. Homman luku kaatui jo siihen.
isojussi
10.08.2008 14:05:54
HOHOOOO - eisss.....

Nimittäin asiaa, kun innostuin penkomaan, niin vaikka tää jo vähän menee tavallaan sivuun, kertoo toisaalta samasta asenneongelmasta:

Lainaus Tanssi.netistä: "Pahin sotku syntyi humpilla. Ei siihen voinut enää lisätä (mahtua mukaan) buggia lyhyin askelin etenevällä ruotsalaistyylillä. Humppia tuli viime viikolla käymissäni neljissä tansseissa kolmet, jopa neljät illassa. Mielestäni orkesterit voisivat ruveta selkeästi lajittelemaan ne niin, että "määrätään" toiset tanssittaviksi vain lähiotemuodoissa, toiset irto-otemuodoissa. Siltikin jäisi valikoimaa, mutta tanssitilan käyttö olisi mielekkäämpää."

Ei perkele.
"Isojussi on se puu joka liikkuu. Entti." - Fuzzy Boner
tope2
10.08.2008 14:06:41 (muokattu 10.08.2008 14:08:50)
Iltasanomista tätä jo luin, mutta nyt löysin nettilinkinkin:

http://hopero.vuodatus.net/blog/1467268

Pääsyynä ongelmaan näkisin tanssinopettajien pätemättömyyden. Kyllähän periaatteessa kuka tahansa saa opettaa lavatansseja - ei se luvavaraista ole.

Toi juttu kiteyttää oikeastaan sen, mistä täälläkin suht pitkään väännettiin mm. "Taitavat tanssijat omivat tanssilavat.." ja "Tanssilajien tempot.." keskustelualueilla.

Tanssiminen on parhaimmillaan tosi mukavaa, sosiaalista ja luovaakin puuhaa. Jotenkin sen harrastajiksi on ilmsti valikoitunut nk. väärää porukkaa. Mä en voi sille mitään, mutta mun mielestä esim. Auran nuortentalolla ja Valasrannalla käy ihan pimeetä jengiä!! Ja monissa muissakin paikoissa!??
Lennu
10.08.2008 14:07:08

No just, mahtavaa.
Begemoth
10.08.2008 14:12:29
Esim. Vanhan kellarilla on ihan friikki-show.
aasinhattu päähän ja selkä suorana kohti uusia nöyryytyksiä.
Ukko
10.08.2008 14:42:08

Mä kun pääasiassa sohlaan privapuolella, en kauhean pahasti joudu vääntämään kyseisestä aiheesta asiakkaiden kanssa.

Meillä oli yhdellä keikalla hääparina kilpatanssin harrastajat. Vähän mietitytti etukäteen heidän suhtautumisensa tempoihimme mutta ei siinä mitään. Olivat kovasti tyytyväisiä ja kyselivät mahdollisuuttamme tulla pikkujouluihin soittamaan.
COVS jäsen nro 6
isojussi
10.08.2008 14:43:30
Kilpatanssijat eivät sit enää ookkan ongelma.
Ukko
10.08.2008 14:47:37

Tapauskohtaista.
COVS jäsen nro 6
isojussi
10.08.2008 14:55:40
Tapauskohtaista.

Joo toki, mutta mulle on vaan jääny sellanen mielikuva. Voi johtua ihan parista hyvästä kokemuksesta.
jeppeq
10.08.2008 17:52:31
Näinhän se menee, Esa vaan sanoi asian ääneen. Hymyillään ja laitetaan parempi paita päälle ja tukat hyvin, sillä pelastaa jo 80%.
Painava, mutta kevytmielinen.
Ukko
10.08.2008 19:15:19

Näinhän se menee, Esa vaan sanoi asian ääneen. Hymyillään ja laitetaan parempi paita päälle ja tukat hyvin, sillä pelastaa jo 80%.

Mites kaljut tekee ?
COVS jäsen nro 6
jjussila
10.08.2008 19:19:41
Mites kaljut tekee ?

Virtuaalijakaus keskelle päätä ja menoks....
..ei helev...olisko noin?.....
Ukko
10.08.2008 19:24:06

Tiedän vaan kuinka itse toimin :(
COVS jäsen nro 6
riff
10.08.2008 21:19:09
Tiedän vaan kuinka itse toimin :(

On pojalla otsaa...;-)
Soittaja soittaa, haitaristi haittaa!
Tankero
10.08.2008 21:37:20

Mehän kaikki tiedämme kuinka saa ikuisen jakauksen. :)
Humppajyrä
ÄM
11.08.2008 10:41:25

Mites kaljut tekee ?

Tukka tussilla ja roudarin teipillä.

Eikös se mee niin, että tanssitaan musiikin tahdissa, eikä soiteta tanssin tahdissa. Siinä mielessä on menny vähän päälaelleen.

Onhan se tietty ymmärrettävää, että harrastaja saa sen optimaalisen nautinnon, kun on löytänyt just jonkun tietyn biisin, tietyssä tempossa; ja se varmaan ei kulje läheskään yhtä hyvin, jos tempo on väärä. Itse en kuitenkaan ihan helposti kehtais ruveta asiassa neuvomaan orkesteria, vaan ymmärtäisin, että elävän musiikin ollessa kyseessä, orkesterit esittää aina vähän oman tulkintansa. Siitähän se elävyys juuri tuleekin.

Jos on valittamista, niin palkatkoon Agentsit kotiinsa soittamaan, hierokoot sitten olohuoneessa tempot kohdilleen, että menee sitten ens kerralla lavalla just eikä melkein. Sillä näinhän se pitäis mennä, jos asenne on se, että orkesteri on vain ja ainoastaan tätä yhtä paria varten ja tulkinnan pitäisi tapahtua juuri heidän harjoittelemalla tempolla. Siinä se tosi harrastaja punnittais.
Mieluummin rohkeesti metsään, kuin arasti paskaan!
Avanaq
11.08.2008 13:59:34
Iltasanomista tätä jo luin, mutta nyt löysin nettilinkinkin:

http://hopero.vuodatus.net/blog/1467268

Mä kun pääasiassa sohlaan privapuolella, en kauhean pahasti joudu vääntämään kyseisestä aiheesta asiakkaiden kanssa, mutta sen verran nähty on, että Esa on ihan oikeella asialla.

Pääsyynä ongelmaan näkisin tanssinopettajien pätemättömyyden. Kyllähän periaatteessa kuka tahansa saa opettaa lavatansseja - ei se luvavaraista ole.

Minun ei varmasti kannattaisi tähän aiheeseen tarttua - tuskinpa siitä mitään hyvää seuraa - mutta tartunpa silti ;-)

Kaikkihan tietysti tietävät, että iltalehdet kirjoittavat absoluuttisen totuuden asiasta kuin asiasta mitään liioittelematta tai pois jättämättä? Itse en ole tuota juttua saanut edes käsiini, mutta Esan tietävänä kyseessä voi hyvinkin olla vain pulliasimainen heitto, joka välittyy tosikolle toimittajalle ja vielä tosikommille lukijoille eri merkityksessä kuin se on sanottu.

Tai voihan se olla, että Pulliainen on tarkoittanut juuri sitä mitä sanoo. Mutta uskooko nyt oikeasti joku, että Agentsit vaihtavat areenaa vain sen takia, että yksi jurpo pariskunta moittii tempoja? Minäkin saisin joka päivä vaihtaa työpaikkaa, jos ottaisin kaikki valitukset todesta.

Ja että tanssinopettajien pätemättömyys olisi syynä... Minkälainen kokemus sinulla on suomalaisista tanssinopettajista? Kieltämättä niitä on vähän joka lähtöön, kun ei siihen lupaa tarvita. Vähän sama asia taitaa olla siellä äänentuottamispuolella - joka lähtöön sitäkin porukkaa näyttää, ja erityisesti kuuluu, olevan...
Avanaq
11.08.2008 14:06:09

Jos jollekin tanssijaryhmälle "oikeat" tempot ovat elintärkeitä niin juuri kilpatanssijoille. Sillä puolellahan on oikeasti määrätty, että chachan tms. tempo on tämä eikä mikään muu - 124:stä ei kauheasti poiketa https://secure.ballroomdancers.com/ … ic/search_style.asp?Dance=Cha%20Cha
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)