J_Dempsey 06.08.2008 12:07:08 | |
---|
Terve, Olen jo pidemmän aikaa ollut kiinnostunut miksailuhommista ja yrittänyt jonkinverran ruuvailla saundeja muutamiin omiin tuotoksiin. Ongelmana on vain sekä oma korvien "sokeus" että kokemuksen/taidon puute, joten arvostaisin kovasti hieman osaavampien korvien mielipidettä viimeisimpään tekeleeseen. Jotenkin tuntuu että omassa tekemisessä kaikki on melkein (huom. MELKEIN) niinkuin pitäisi, mutta silti haluttuun lopputulokseen on vielä matkaa, eikä referenssienkään kuuntelu auta kun ei tiedä miten saundia saisi tästä valmiimmaksi. Mielipiteitä ja neuvoja otetaan siis mieluusti vastaan.. Biisihän löytyy täältä: http://www.mykaboom.net/lisko/Heartbeat_mixdown.mp3 |
lurkki 06.08.2008 12:15:44 | |
---|
"...Vanhoja piuhoja, liittimet päissä. Ties missä kolvi hukassa on..." |
anapena 08.08.2008 11:55:07 | |
---|
Laulun siistimiseen vois expanderi olla luonnikas vaihtoehto, mutta makuasia tarviiko...ehkä laulusoundi voisi myös olla hitusen pehmeämpi, tosin kuuntelin koneen omilla kaiuttimilla...lievä masterointikin voisi viimeistellä lopputulosta. Mukavan kuuloista. |
Jaava 08.08.2008 20:28:58 | |
---|
Laulun siistimiseen vois expanderi olla luonnikas vaihtoehto, mutta makuasia tarviiko...ehkä laulusoundi voisi myös olla hitusen pehmeämpi, tosin kuuntelin koneen omilla kaiuttimilla...lievä masterointikin voisi viimeistellä lopputulosta. Mukavan kuuloista. Minkälaista referenssikuuntelua on käytetty? Mä kuuntelin läppärin kaiuttimilla ja laulu oli alussa jotenkin kamalan päällä ja yli. Geneleceillä oli itseasiassa aika miellyttävä. ''Miten voi olla jano, vaikka on juonut koko yön?'' |
vanaha kettu 08.08.2008 21:51:14 | |
---|
Ässät sihahtaa aika ikävästi. De-esseriä vähän ja siistit turhat mölyt laulusta pois niin kuulostaa tosi hyvältä! |
Ite kans laskisin alkuosasta laulua jollain automaatiolla. Makuasioita. Varsinkin tää: bassolla oli aika paljon tilaa; itse ottaisin soivia taajuuksia (jotain 400-700 Hz) enemmän myös kiippareista ja kitarasta, tulis sellasta pehmeyttä ja paksuutta. Toi alku oli tosi helmevä tuollaisenaan, mutta sen jälkeen ehkä kaipais jotain sellaista paksuutta. (EDIT: poistin epätotuuden) Joo ja amatöörivaroitus. Mut Genelec-kuuntelu :) En mä halveksi, onhan se kiva, että joku tekee tällasta paskaa. |
Timo JM 10.08.2008 12:32:00 | |
---|
Onhan toi laulu aika kireä. Lisäksi rummut on jotenkin levällään, eikä hahmotu stereokuvassa kovin selkeästi. Onkohan siellä jotain keinotekoisia levityksiä jotka ei oikein toimi toivotulla tavalla? Noi niin kuin päällimmäisinä... ...siis mun mielestä. Ja poppia noista -> | DIVARi | Cupido | |
seppo69 14.08.2008 02:25:47 (muokattu 14.08.2008 02:31:23) | |
---|
OT: Mikä bändi toi on? Tai lähinnä kuka laulaa? Edit: Ja miksaus oli hyvä, pari panorointijuttua oisin vaihtanu. |
J_Dempsey 17.08.2008 16:49:57 | |
---|
Bändi on nimeltään Mykaboom, laulajan nimi on Stina Koistinen. Kiitoksia vaan kaikille kommenteista, niistä on kovasti hyötyä seuraavien versioiden kanssa. :) |