Aihe: Tyhmimmät kommentit musaliikkeen myyjiltä?
1 2 3 4 577 78 79 80 81121 122 123 124 125
adretlan
09.08.2008 18:30:33
Mikä siinä on niin vaikeaa mennä liikkeeseen vaatimaan oikeaa tuotetta väärän tilalle?
On kivaa olla kalamies#35 >-)))>
kimurantti1
09.08.2008 18:33:45
Mikä siinä on niin vaikeaa mennä liikkeeseen vaatimaan oikeaa tuotetta väärän tilalle?

Tätä ihmettelen myös. Mä en mielestäni ole mikään hankalan sortin tyyppi, mutta pidän kyllä aika saakelin lujaa kiinni siitä mikä mulle kuuluu. Näin kehottaisin kaikkia tekemään.
Dunga
09.08.2008 18:34:52 (muokattu 09.08.2008 18:35:18)
Ööh, aika omituista touhua kun netissä asti kerrotaan kaupan mokanneen pahasti ja itse ei vaivauduta tekemään asialle mitään.

- Hupsista, luikautin vähän pissaa jaloillesi.
- Ei se mitn, ei tule toistumaan koska en tule tänne enää.
With my reputation... what were they thinking of?
merirosvokissa
09.08.2008 18:44:35
Heh, oon yllättynyt kuinka nopeasti tähän on tullut viestiä. :) Provoihin en jaksa ottaa kantaa.

Ajattelin että on tehokkaampaa pistää aiheesta viesti muusikoiden.nettiin ja levittää liikkeelle huonoa mainetta, sehän on niiden häpeänsä kun menettävät asiakkaansa, ottakoot itse yhteyttä minuun mikäli haluavat korjata mokansa, meikää on juoksutettu jo ihan tarpeeksi. Meni periaatehommiksi tälläkertaa, ja jatkossa hoidan itse kaikki tilaushommat enkä jätä liikkeille kämmäiltäviksi.
http://www.myspace.com/thelegionnaireband Avatarissani esiintyvä mieshenkilö on minun BFF, hihi
Dunga
09.08.2008 18:49:18
Ajattelin että on tehokkaampaa pistää aiheesta viesti muusikoiden.nettiin ja levittää liikkeelle huonoa mainetta, sehän on niiden häpeänsä kun menettävät asiakkaansa, ottakoot itse yhteyttä minuun mikäli haluavat korjata mokansa, meikää on juoksutettu jo ihan tarpeeksi. Meni periaatehommiksi tälläkertaa, ja jatkossa hoidan itse kaikki tilaushommat enkä jätä liikkeille kämmäiltäviksi.

Edellisestä: "Ajattelin että en jaksa lähteä edes reklamoimaan asiasta"

Aika erikoista ajatuksenjuoksua mun mielestä, mutta mikäs siinä jos on varaa ottaa vastaan vääränlaisia tuotteita periaatteen vuoksi.
With my reputation... what were they thinking of?
Joulupukkijormala
09.08.2008 19:08:37
Tuli tässä taannoin kyseltyä eräältä amerikkalaiselta kitaroita myyvältä firmalta postimaksuja ja tulleja suomeen. Vastauksena tuli kysymys mitä kitaramallia olin ostamassa. Vastasin siihen sitten ko. kitaramallin ja vastasivat vain että heille on tulossa ensi viikolla yksi kappale. Jätin Amerikan sitten rauhaan ja keskityin Eurooppaan. ;)
Puhumattakaan meistä... *nielaus*
Icy-Sun
09.08.2008 19:14:47
Ite en oikee oo ymmärtäny tätä... Eihä 20e:n osakkeistakaan oo mitää järkee pyytää 50e sen takii et joskus o maksanu siit sen verra. Mut eihä se oo tyhmä joka pyytää, vaan se joka maksaa =)

Mutta, jos liikkeeseen hankitaan muljutin 50e, niin ei niitä voi myöhemmin myydä liikkeessä 20e tai liike alkaa tuottamaan tappiota. Asia on eri, jos yksittäinen ihminen aikoo myydä tavaran, jonka arvo on tippunut. Törmäsin liikkeessä tässä vasta Gibsonin Les Paul studioon, joka oli käytetty ja kalliimpi, kuin sama kitara uutena samassa liikkeessä. Ei se liike voi sitä käytettyä myydä halvemmalla, kun on ottanut sen "kalliina Gibson-aikana" liikkeeseen. Tulee satoja euroja tappiota.
There ain´t noway out tonight
Pattari
09.08.2008 19:23:18 (muokattu 09.08.2008 19:23:57)
Mutta, jos liikkeeseen hankitaan muljutin 50e, niin ei niitä voi myöhemmin myydä liikkeessä 20e tai liike alkaa tuottamaan tappiota. Asia on eri, jos yksittäinen ihminen aikoo myydä tavaran, jonka arvo on tippunut. Törmäsin liikkeessä tässä vasta Gibsonin Les Paul studioon, joka oli käytetty ja kalliimpi, kuin sama kitara uutena samassa liikkeessä. Ei se liike voi sitä käytettyä myydä halvemmalla, kun on ottanut sen "kalliina Gibson-aikana" liikkeeseen. Tulee satoja euroja tappiota.

tästä tulee mieleen kun kävin kyselemässä Gibsonin lp classicia joka oli ilmeisesti otettu liikkeeseen jonain halvempana aikana ja lapussa luki 2335 tai jotain vastaavaa ja sitten kun kysyin tarjousta niin sitten kävikin ilmi että niiden hinnat onkin noussu ja lähtöhinta onkin 2750 :D helpompaa ja kannattavampaahan se noin päin on :D
"Äitis tekee rumia pullia!"
Backlet
09.08.2008 19:34:38

Jokunen päivä sitten Jyväskylän Musapörssissä oli huvittava tapaus, kun pari ehkä 15-vuotiasta poikaa tulivat räpeltämään kitaroita. Aikansa siinä soittelivat kaikenlaisia ikivihreitä, mm. Paranoid ja Smoke on the Water kuultiin, toisella taisi vielä olla liikkeen kallein kitara, Emppu Vuorisen custom-ESP. Puolisen tuntia ehkä ehtivät soittaa, kunnes myyjä tulee, ottaa vahvistimesta virran pois ja riuhtaisee kitaran pojan hyppysistä ja mutisee vielä jotain tyyliin "Nyt on ollut sen verran rankka päivä, että korviin alkaa jo ottaa. Eiköhän se soitto nyt ala riittää."

Ehkä niin, mutta nämä on näitä ammatin varjopuolia, joita tulisi mielestäni kestää. Mulle myyjä oli kyllä oikein mukava, menin katkaisemaan testaamastani kitarasta kielen, mutta jotain läppää se vaan siitä heitti.
Quill
09.08.2008 22:23:43
Menin tässä jokunen päivä uusien kitaravirittimien hintaa kysymään musaliikkeest. Keskustelu meni suurinpiirtein näin.

Minä: "Minkäs hintasia nuo virittimet kitaraan teillä on?"
Myyjä: "Ai sellasia, jotka tekee ... (myyjä alkaa tekee ii-uu ääniä, niinkuin kääntäis jotain ruosteista viritintä)"
Varmaan teki tuon kun olen vielä sen verta nuori.
Minä: " Noh, minkäs hintasia ne nyt olis?"
Myyjä: "Joo noh, ne on sellasen 40-50e" (Sano sillä tavalla, että ne maksaisi iha sairaasti)
Meinasin sanoa, että sehä on melkee sun kuukauden palkka.

Siinä sitten katteltiin hetki niitä virittimiä.
mhaarala
09.08.2008 23:12:29
Jokunen päivä sitten Jyväskylän Musapörssissä oli huvittava tapaus, kun pari ehkä 15-vuotiasta poikaa tulivat räpeltämään kitaroita. Aikansa siinä soittelivat kaikenlaisia ikivihreitä, mm. Paranoid ja Smoke on the Water kuultiin, toisella taisi vielä olla liikkeen kallein kitara, Emppu Vuorisen custom-ESP. Puolisen tuntia ehkä ehtivät soittaa, kunnes myyjä tulee, ottaa vahvistimesta virran pois ja riuhtaisee kitaran pojan hyppysistä ja mutisee vielä jotain tyyliin "Nyt on ollut sen verran rankka päivä, että korviin alkaa jo ottaa. Eiköhän se soitto nyt ala riittää."

Ehkä niin, mutta nämä on näitä ammatin varjopuolia, joita tulisi mielestäni kestää. Mulle myyjä oli kyllä oikein mukava, menin katkaisemaan testaamastani kitarasta kielen, mutta jotain läppää se vaan siitä heitti.

Voihan se olla niinkin että myyjä kyllästyi kuuntelemaan jos samat tyypit käyvät kovin usein "testailemassa" vaikkei ole aikomusta/varaa ostaa soitinta. Jos kyse on kalliimman puoleisesta Custom Shop-kitarasta niin onhan se tavallaan riski liikkeellekin.

Joskus kävin testaamassa RR3:a (kun ei ollut muuta Rhoads-mallista saatavilla) ja huomasin että toinen sarvi on aika ruokottoman näköinen, iso pala puuta pois. Ilmeisesti joku oli pudottanut ja korjannut hiljaisesti luunsa kun myyjä ei ollut huomannut. Eivät olleet erityisen hyvillään kun huomasivat, testiin antoivat kuitenkin mielellään vaikken sillä kerralla ollutkaan ostamassa. :)
Hymyä huuleen kun kuset vastatuuleen
Harrastelija
09.08.2008 23:51:44
Pittää nyt avautua tähän threadiin aiheesta...

Asioin Oulun musiikkikaupoissa tuossa taannoin, soitin ja tarvikkeessa jos tarkemmin mainitaan.

Oulun Soitin ja Tarvikkeessa kannattaa aina ottaa yksi asia huomioon kun siellä asioi.

Kaikki tärkeämmät ja kalliimmat sopimukset ja tilaukset ynnä muut kyselyt on parempi tehdä näitten nuorempien myyjien kanssa. Tämä vanhempi herra joka siellä usein kyllä on, taitaa olla vetäytymässä hiukan sivuun koko hommasta ja hänen kanssaan tulee joskus väärinkäsityksiä.

Olen nyt muutaman vuoden vaikuttanut Oulussa ja näistä muutamasta musiikkiliikkeestä enimmäkseen käyttänyt Soitinta ja Tarviketta, koska olen saanut siellä hyvää palvelua ja jopa yllättäviä tarjouksia vaihdoissa.

En tosin tiedä kenen kanssa mahdoit asioida, mutta itselläni homma on onnistunut joka kerta hyvin.

Ja palauta ne vehkeet, ihan inhimillisiäkin virheitä sattuu :)

Harrastelija
Tärkeintä on musiikki, kitara on vain väline sen tuottamiseen.
Ottoko
10.08.2008 01:14:38
Kaveri oli käynyt musiikkikaupassa jossa kaksi kylän ''Wildchildiä'' käyvät joka päivä soittamassa (soittavat ihan perseelleen). Myyjä kertoi harkinneensa jo itsemurhaa.
Behold bastard son. I am the evil one.
Antti1
10.08.2008 01:18:06
Kaveri oli käynyt musiikkikaupassa jossa kaksi kylän ''Wildchildiä'' käyvät joka päivä soittamassa (soittavat ihan perseelleen). Myyjä kertoi harkinneensa jo itsemurhaa.

Itsemurhasta puhuminen menee kyllä tohon tyhmimpiin kommentteihin. Ehkä sen kuitenkin kannattaisi harkita selkärangan kasvattamista, tai alan vaihtoa. Potkii kakarat pihalle tärvelemästä soittimia...
Do you believe in words like equal rights? The right to live a more than decent life.
Ottoko
10.08.2008 01:24:38
Itsemurhasta puhuminen menee kyllä tohon tyhmimpiin kommentteihin. Ehkä sen kuitenkin kannattaisi harkita selkärangan kasvattamista, tai alan vaihtoa. Potkii kakarat pihalle tärvelemästä soittimia...

Se oli läppä sitten älyytkö?
Behold bastard son. I am the evil one.
Antti1
10.08.2008 01:30:30
Se oli läppä sitten älyytkö?

En, älyytkö? Huhheijaa, nyt mä menen nukkumaan tai jotain...
Do you believe in words like equal rights? The right to live a more than decent life.
Niq
10.08.2008 09:43:57

Mutta, jos liikkeeseen hankitaan muljutin 50e, niin ei niitä voi myöhemmin myydä liikkeessä 20e tai liike alkaa tuottamaan tappiota.

No kyl se voi, tai pakkokin on. Mieluummin siis ottaa 30e sitä varastotappiota kuin 50e jos muljutin jää myymättä kokonaan. Otetaan sitten uuden tavaran katteessa huomioon moiset miinukset. Hölmöjä on tuossa kyllä olleet kauppiaat, kun eivät ole pudottaneet hintaa kilpailijan tasolle, kai odottavat että joku idiootti tulee ostamaan sikahintaisen kamppeen vielä joskus. Sit kun arvo on viiden vuoden päästä 50e tuolla GT-8:lla niin ei siinä vaiheessa kukaan maksa edes sitä kahtasataaseittemääkymppiä.
"I have a cunning plan" -Baldrick
Murgo
10.08.2008 11:21:57

Näille ikuisille kokeilijoillehan myyjän kannattais ehkä tehdä niin että alkaisi ihan vakavalla naamalla kaupata heille sitä kamaa jota koettavat oikein perinteiseen ylityrkyttävään helppoheikkityyliin että "ostat siitä nyt tosi hyvän kitaran, ooveehoo on viistonnii, mutta saat neljään ja puoleen kun oot kanta-asiakas, tää on tosi hyvä, se-ja-sekin soittaa tällaisella, pistetäänkö pakettiin? jne. Luulisi että kokeilijat jonkin ajan päästä ymmärtäisivät vihjeen ja häipyisivät eikä tarvitsisi tylysti potkia ulos.
Niin vähän aikaa,niin paljon puuhasteltavaa!
Klezberg
10.08.2008 12:09:16

Luulisi että kokeilijat jonkin ajan päästä ymmärtäisivät vihjeen ja häipyisivät eikä tarvitsisi tylysti potkia ulos.

Joo, häipyisivät ja tulisivat sitten kirjoittamaan tähän ketjuun asiasta...
kai tää on joku nettiriippuvuus, kun on tää internetti ja sitten toi klarinetti ja ne vie kaiken ajan
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)