Quizz Kid 09.08.2008 00:10:31 (muokattu 09.08.2008 00:14:03) | |
---|
Heip! Syksyllä saattaa koittaa ehkä kissanpäivät ja saan warren kaappini vaihtoon. Mutta mutta, mitäs kaappia suosittelisitte Carlsbron 100TC vm-74 -putkinupin rinnalle? Hintakatto asettunee ehdottomasti tuonne tonnin kieppeille. Haussa olisi roudausystävällinen saundi jotain ehkä rantasaunan suuntaan. Eli keskialueella muriseva, yleisesti selkeä, napakka/munakas, rosoinenkin, jossa sopiva määrä mudatonta pohjaa, ja joka ei ala kumista kovilla volyymeilla. Esim. onko kellään kokemusta Markbassin classic -sarjan suljetusta kaapista? Entä Ampeg SVT410HE? ("puolikas rantis") EBS 4x10? MItes 2x12 -vaihtoehdot? Tietysti käyn kokeilemassa nuppini kanssa potentiaaliset ehdokkaat, mutta heittäkääs joitain sopivia, joita kannattaa kurkata. Tarkoitus olis löytää just passeli kaappi tolle vanhalle putkinupille. Kiitti! EDIT: Ja jos jollain lojuu kotona tyhjänpanttina Fender Bassman 4x12 "timanttikuvio" -bassokaappi niin ilmoitapa itsestäsi. |
J.Hollström 09.08.2008 13:32:13 | |
---|
|
okabass 09.08.2008 14:43:48 (muokattu 09.08.2008 14:43:58) | |
---|
Ihan ekaksi tulisi mieleen tämmönen: http://soundstore.fi/product_info.php/cPath/30_34/products_id/1086 Vaikka ei ole ko. kaapista kokemusta, niin parin muun perusteella toi on varmasti hyvä. Mutta voi hyvät ihmiset sentään: siinähän on se kauhean kammottava, itsensä Pirun keksimä PILLI. Sehän vaan kihisee ja kohisee ja vinkuu ja sihisee. ;) |
mixi 09.08.2008 15:12:07 | |
---|
Mutta voi hyvät ihmiset sentään: siinähän on se kauhean kammottava, itsensä Pirun keksimä PILLI. Sehän vaan kihisee ja kohisee ja vinkuu ja sihisee. ;) Itseasiassa ite kun kavin tota kokeilemassa niin kerrankin pilli ei ollut kilisevan kolisevan kolkko vaan ainoastaan taydensi aanikuvaa, kuten sen kuuluukin. o |
okabass 09.08.2008 15:18:20 | |
---|
Itseasiassa ite kun kavin tota kokeilemassa niin kerrankin pilli ei ollut kilisevan kolisevan kolkko vaan ainoastaan taydensi aanikuvaa, kuten sen kuuluukin. Sitähän se tekeekin. Täällä palstalla vaan on pilli bassokaapissa ikäänkuin defaultina manattu alimpaan helvettiin. |
J.Hollström 09.08.2008 15:20:37 (muokattu 09.08.2008 15:30:32) | |
---|
Sitähän se tekeekin. Täällä palstalla vaan on pilli bassokaapissa ikäänkuin defaultina manattu alimpaan helvettiin. Mulla on tossa omassa Markbassin kaapissa myös pilli, mutta en ole sen olemassaolosta vielä häiriintynyt, sitä voi säätää. |
Dropped C 09.08.2008 15:39:47 | |
---|
Ohan tossa Ampegin SVT-410HE:ssäkin pilli. Tosin säädettävä sekin ja se kaappi oli muutenkin jo melkeimpä ja liian nasaalin kuuloinen omaan korvaan, suosin itse SVT-15E:tä. Pitäisi vielä hommata toinen sellainen. Tai menishän tollanen varmaan stäkissä yläkaappina. "El Coyote cut a deep hole into giants heart and lava flowed" |
Suosittelisin omalta osaltani jotain minkä tahansa laatumerkin suljettua kaappia, eli ei refleksirakenteista. Esim juurikin Ampeg 4x10HE. Muitakin on. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
absqua 09.08.2008 16:42:49 | |
---|
Sitähän se tekeekin. Täällä palstalla vaan on pilli bassokaapissa ikäänkuin defaultina manattu alimpaan helvettiin. Näinkö muka on tapahtunut? Epäilen. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
okabass 09.08.2008 17:15:09 | |
---|
Näinkö muka on tapahtunut? Epäilen. Jaa. Oletko tosissasi? Tuossa muutama lainaus mnetistä. "Pilli sihisee inhottavasti" "jossa on pilli niin napsautan sen pois päältä jos vain mahdollista, en ole ikinä keksinyt sellaiselle mitään järkevää käyttöä." "Musta kaikki tommonen sihinä, suhina, kilinä ja kolina on todella häiritsevää bassossa, kun normaalista bassoäänialasta semmosta ei kielten värähtelyn kautta juurikaan synny. Hukkuuhan se sinne bändin sekaan, mutta musta ne on aivan turhia häiriötekijöitä kokonaisuudessa" "Pillikaapit toistavat nekin hälyäänet joita ei niinkään toivoisi kuulevan, eli juuri nuo nauhavinkunat, kilinät ja mikkien kautta kuuluvat häiriösirinät joita joissakin tilanteisa ainakin perinnesoittimilla soitettaessa on ihan liiaksi asti." "Pilli bassokaapissa on minusta täysin turha koriste" |
hemmo 09.08.2008 17:20:53 | |
---|
Jaa. Oletko tosissasi? Tuossa muutama lainaus mnetistä. Munsta pillillä ei tee mitn särökäytössä, mutta kontralla se tuo kivasti napsua kehiin. |
absqua 09.08.2008 20:16:10 | |
---|
Jaa. Oletko tosissasi? Tuossa muutama lainaus mnetistä. En silti lähtis yleistämään. Mutta sähän voit toki jos henki puhuttelee. Mä henk koht olen löytänyt pillille hyvinkin käyttöä. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
okabass 09.08.2008 20:29:52 | |
---|
En silti lähtis yleistämään. Mutta sähän voit toki jos henki puhuttelee. Mä henk koht olen löytänyt pillille hyvinkin käyttöä. MOI Minun "yleistykseni" oli sarkastis-vi*tuilullista huumoria/tosikkoutta. Samoin. Mulla on SWR 4x10" jossa pilli kukkuu hienosti. Siitä pillistä ei ainakaan vielä ole tullut sihnöitä, suhihoita, kilinöitä ja kolinoita yms. Mutta ehkä jonakin päivänä saan sen onnistumaan. |
absqua 09.08.2008 20:38:26 | |
---|
MOI Minun "yleistykseni" oli sarkastis-vi*tuilullista huumoria/tosikkoutta. Mikäs siinä. Kyllä minunkin sisäinen tosikkoni aika ajoin aktivoituu m.netin vaikutuksesta. Samoin. Mulla on SWR 4x10" jossa pilli kukkuu hienosti. Siitä pillistä ei ainakaan vielä ole tullut sihnöitä, suhihoita, kilinöitä ja kolinoita yms. Mutta ehkä jonakin päivänä saan sen onnistumaan. Mä olen saanut sieltä kaikki nuo, mutta oikein säätämälla paljon hyvääkin. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
Visakoivu 09.08.2008 22:13:12 | |
---|
MOI Minun "yleistykseni" oli sarkastis-vi*tuilullista huumoria/tosikkoutta. Samoin. Mulla on SWR 4x10" jossa pilli kukkuu hienosti. Siitä pillistä ei ainakaan vielä ole tullut sihnöitä, suhihoita, kilinöitä ja kolinoita yms. Mutta ehkä jonakin päivänä saan sen onnistumaan. Mikä SWR sulla on? Pitäis joku 4X10"-kaappi hommata ja kun SWR:n kaappi on ennestäänkin ollut niin tiedän kyllä merkin hyväksi, mutta 4X10" kaapeista ei ko. valmistajalta ole kokemusta. Paskaks vaan, ei ole mun kamat. |
okabass 09.08.2008 22:42:29 (muokattu 10.08.2008 01:21:59) | |
---|
Mikä SWR sulla on? Pitäis joku 4X10"-kaappi hommata ja kun SWR:n kaappi on ennestäänkin ollut niin tiedän kyllä merkin hyväksi, mutta 4X10" kaapeista ei ko. valmistajalta ole kokemusta. MOI Se on ensimmäisiä valmistussarjoja "Goliath"-kaappeja. Se on vuodelta 89-90. Ostin sen -97. Siinä on tehtaan ilmoituksen mukaan EDEN-kaiuttimet sekä Fostex-pilli. Erittäin mieluisa kaappi on ollut. Oikeastaan vain tuo DIY 8x 10" on mieluisampi. Mitään pillin/varokkeen palamisia ei ole ollut, eikä muitakaan ongelmia. Jos jotain voisi muuttaa, niin se on aika syvä: se ei mene joidenkin autojen takakonttiin tai -istuimelle. Liittimenä voisi olla jakkien ja banaanin sijaan XRL tai Speakon. |
Visakoivu 09.08.2008 23:15:34 | |
---|
MOI Se on ensimmäisiä valmistussarjoja "Goliath"-kaappeja. Se on vuodelta 89-90. Ostin sen -97. Siinä on tehtaan ilmoituksen mukaan EDEN-kaiuttimet sekä Fostex-pilli. Erittäin mieluisa kaappi on ollut. Oikeastaan vain tuo DIY 8x 10" on mieluisampi. Mitään pillin/varokkeen palamisia ei ole ollut, eikä muitakaan ongelmia. Jos jotain voisi muuttaa, niin se on aika syvä: se ei mene joidenkin autojen -istuimelle tai takakonttiin. Liittimenä voisi olla jakkien ja banaanin sijaan XRL tai Speakon. Ahaa, tuota mallia tuskin mistään saa, mutta toisaalta antaa hyvän kuvan Edenistä mikä on myös yhtenä vaihtoehtona. Paskaks vaan, ei ole mun kamat. |
J.Hollström 10.08.2008 00:07:03 | |
---|
MOI Pilli on aivan vitun turha kapistus bassokaapissa. |
okabass 10.08.2008 00:30:45 | |
---|
MOI Pilli on aivan vitun turha kapistus bassokaapissa. Niin onkii. Nyt höyhensaarille kiireesti. Ei niitä viskin juomisohjeita kannata ihan niin kirjaimellisesti ottaa. Ainakaan aluksi. |
J.Hollström 10.08.2008 00:33:00 | |
---|
Niin onkii. Nyt höyhensaarille kiireesti. Ei niitä viskin juomisohjeita kannata ihan niin kirjaimellisesti ottaa. Ainakaan aluksi. Vedin tossa totutellessa viskiä vishyllä, kun jäykempi alkaa oksettaa. Aika jänskän makuista. Ois varmaan pitänyt imeä pillillä niin ei ois noussu niin pahasti lettiin. |