Aihe: Onko soittotaito kiinni kamoista vai näpeistä?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
rintapek
08.08.2008 21:50:50

-muuten kaikki rumparistit tuntuu olevan aika kiihkeetä ja sanavalmista/hullua porukkaa...Eläköön!

Noist kolmesta muhun ei taida päteä ko toi viimeinen vaihtoehto. Hmmm... yksi kolmesta sopii kuvaan. Jos oikeella runpalilla on kolme ominaisuutta, niinko rytmitaju, motoriikka ja viinapää, ni ei mulla noistakaan ole ko toi viimenen. Ja sekin huano.
One kind of music only - the good kind
Timi
08.08.2008 23:10:27
Noist kolmesta muhun ei taida päteä ko toi viimeinen vaihtoehto. Hmmm... yksi kolmesta sopii kuvaan. Jos oikeella runpalilla on kolme ominaisuutta, niinko rytmitaju, motoriikka ja viinapää, ni ei mulla noistakaan ole ko toi viimenen. Ja sekin huano.

Kuka tässä mikään oikea rumpali.Kuhan vaan soitellaan.Tietty noi oikeat!Ne on vaan taitavampia ja sillä hyvä!Turha vaatimattomuus ei oo mistään kotoisin!
Kylmän viileesti!
rintapek
08.08.2008 23:17:13

Turha vaatimattomuus ei oo mistään kotoisin!

Olet oikeassa. Jos totta puhutaan, niin ei toi mun viinapääni kovin huono ole.
One kind of music only - the good kind
Timi
08.08.2008 23:19:30
Otan osaa, koita kestää.

Ai Saatana!Älkää peloitelko etukäteen.Ei hää huonompi voi olla kuin minä?
Kylmän viileesti!
isojussi
08.08.2008 23:58:27
Viittaan aikaisempien ketjujen vastaaviin, en kommentoikaan enempää.

No olihan vasitenkin sun suustas aika pölvästi möläys.
"Isojussi on se puu joka liikkuu. Entti." - Fuzzy Boner
EP
09.08.2008 00:03:43

HAHA! No voi helevetti sentään! :D
KoskPaavo
09.08.2008 10:21:38

Yritin vaan olla hianotunteinen ja humaani. Antaa kaikkien kukkien kukkia ja jokainen ihminen on laulun arvoinen.
" Tällainen elämä käy laatuun, onhan se välimmiten lystiäkin ja kohottelee kantapäitä" Aleksis K.
Ukko
09.08.2008 10:46:44

Otan osaa, koita kestää.

Ja jos ei kestä niin repeää :)
COVS jäsen nro 6
jeppeq
09.08.2008 10:59:47
Niin - en olisi uskonut, että sä elät sellaisessa amishuumorimaailmassa, jossa kehitysvammaset muka ei osaa mitään.

Joka on oikeasti ollut kehitysvammaisten kanssa tekemisissä, tietää, että - tämän ketjun otsikkoa löyhästi lainaten - soittotaito ei ole "normaaliuden" asteesta kiinni.

Todettakoon "sivustakatsojana" että KoskPaavo hienotunteisesti yritti oikaista toisen kirjoittajan lausuntoa, eikä suinkaan itse asiaa kirjoittanut. Koitetaan pysyä asiassa, vaikka se joskus olisikin vaikeaa.

Olen itse ollut mukana tuottamassa vuosia sitten kehitysvammaisten kuoron CD-levyä ja kokemus oli positiivisesti erittäin lämmin ja koskettava. Aitoja ihmisiä tapaa harvoin noin montaa kerrallaan.
Painava, mutta kevytmielinen.
isojussi
09.08.2008 11:19:16
Todettakoon "sivustakatsojana" että KoskPaavo hienotunteisesti yritti oikaista toisen kirjoittajan lausuntoa...

No niin olikin - luin palstaa liian hätäisesti.

Pyydän KoskPaavolta nöyrimmästi anteeksi. Olen todella pahoillani, että edes kuvittelin Paavo sinun ajattelevan noin. Itse asiassa oli äärimmäisen hämmästynyt. Anteeksi.

Ja se Liipolan kävelevä basistivitsi saa mun puolesta ryömiä takasin se kiven alle, mistä on tänne ihmisten sekaan vahingossa eksynytkin.

Olen itse ollut mukana tuottamassa vuosia sitten kehitysvammaisten kuoron CD-levyä ja kokemus oli positiivisesti erittäin lämmin ja koskettava. Aitoja ihmisiä tapaa harvoin noin montaa kerrallaan.

Talvella oltiin triolla soittamassa yksillä 50-sillä missä Hempan pumpun laulusolisti, tää kehitysvammaisten euroviisuvoittajan kävi laulamassa pari biisiä. Ei oo tällä palstalla montaa, joilta taittuis yhtä hienosti tulkintaa myöten.

Oma poika täyttää tasan tarkalleen puolen tunnin päästä 10. Sai lahjaksi uuden cd-mankan. On taas mukavampi "kopistella" rumpuja vaikkapa Hurrigansin levyjen tahdissa - mikä on sällin mielipuuhaa.
"Isojussi on se puu joka liikkuu. Entti." - Fuzzy Boner
jeppeq
09.08.2008 11:37:48
Tää projekti, mittä olin mukana oli Mänttäläinen Musamuksut ja Molliveikot (komppiryhmä). Piirtelin komppiryhmälle peruskomppiarrit ja olin mukana hengailemassa nauhoituksissa. Äänittäjänä/miksaajana toimi itse "Mr. Boys" Mikki Nuorivaara, hieno herrasmies!

Onnittelut pojallesi ja Hurriganes on oikea tie... ;)
Painava, mutta kevytmielinen.
EP
09.08.2008 11:45:52
..Talvella oltiin triolla soittamassa yksillä 50-sillä missä Hempan pumpun laulusolisti, tää kehitysvammaisten euroviisuvoittajan kävi laulamassa pari biisiä. Ei oo tällä palstalla montaa, joilta taittuis yhtä hienosti tulkintaa myöten..

Olen tehnyt yhteistyötä heidän (kehitysvammaisten) kanssaan parina vuotena Tapsantahtien aikaan, säestänyt laulukilpailuja ja sovittanut biisejä, sieltä löytyy musiikillisesti erittäin lahjakkaita ihmisiä aivan samaan tapaan kuin mistä tahansa muualtakin.
EP
09.08.2008 11:51:27
..On taas mukavampi "kopistella" rumpuja vaikkapa Hurrigansin levyjen tahdissa - mikä on sällin mielipuuhaa.

Hurriganes? ..ei helevetti! :/
..tuostakohan johtuu useiden rumpaleiden liika volume ja dynamiikan puute?
johnsmith1
09.08.2008 12:21:15
Mitä paremmat kamat, sen suurempi illuusio.

Onko kamalla ja napeilla periaatteessa suurtakaan eroa miten ne vaikuttaa soittoon. Jos napit on lääkärin määräämiä se on ehkä vähän eri juttu. Musta parempi on kuitenkin perehtyä muusikoiden henkiseen valmennukseen, tietoa ja tutkimusta löytyy kun ne ongelmat sillä saralla on niin yleisiä. Ei huvittais kuulla enää yhtään "nappisooloa".
Living Life Without Loving the Beatles. "Whether you are one of an oppressed minority or a Fab Four fan finally figuring out that your sacred cow has been milked for long enough. I hope these words will be of some encouragement to you." Gary Hall
okabass
09.08.2008 13:54:50
Yritin vaan olla hianotunteinen ja humaani. Antaa kaikkien kukkien kukkia ja jokainen ihminen on laulun arvoinen.

MOI

No niin. Kokoa itses.Tässähän joutuu häpeämään silmät päästään tutun miehen puolesta. Eikö kotona opetettu minkäänlaisia tapoja? Kyllä pitäisi olla huomaavaisempi, mitä tänne palstalle kirjoittaa: ei tänne ihan mitä tahansa hävyttömyyksiä voi kirjoittaa. Tässä on myös lahtelaisten maine kyseessä.
okabass
09.08.2008 14:10:25 (muokattu 09.08.2008 15:13:05)
Todettakoon "sivustakatsojana" että KoskPaavo hienotunteisesti yritti oikaista toisen kirjoittajan lausuntoa, eikä suinkaan itse asiaa kirjoittanut. Koitetaan pysyä asiassa, vaikka se joskus olisikin vaikeaa.

MOI

Joopa joo. Täällä palstalla pilkkukin saa järisyttävät mittasuhteet.

Tuosta H-P rumpujen "soiton "luonnehdinnasta (kuin kehitysvammaisen kopistelua). Tuo vaan minusta kuvasi osuvasti suoritusta. Ei se luonnollisesti tarkoita, että pilkkaisin, väheksyisin tms. kehitysvammaisia. Pitäisikö tiettyjen "arkojen" sanojen käyttö sitten kieltää? Esim. lihava (minä olen), sokea, kuuro, invalidi, romani, vanha, mustalainen, neekeri jne. Ei minusta.
Jos kirjoitan virkkeen: "Hitlerillä oli komea susikoira,nimeltään Blondi", ei se tarkoita sitä, että ihailisin häntä.
okabass
09.08.2008 14:34:05 (muokattu 09.08.2008 16:51:57)
Ja se Liipolan kävelevä basistivitsi saa mun puolesta ryömiä takasin se kiven alle, mistä on tänne ihmisten sekaan vahingossa eksynytkin.

Jaha. Ja mistähän syystä moinen toivotus tällä kertaa?
(Ja se on Kiveriö, ei Liipola. Enkä asu kiven alla, vaan vanhassa Miuramin kolossa, purukumipuun katveessa)
jajuhani
09.08.2008 14:55:22
Outo kysymys otsikossa. Kyllä hyvä pelimanni saa soundit huonoillakin vehkeillä. Toisaalta huono pelimanni ei saa näitä samoja soundeja viimeisen päälle hyvilläkään vehkeillä. Että se siitä.
Ellei tiedä minne on menossa, päätyy todennäköisesti jonnekin muualle.
mack the knife
09.08.2008 15:14:52
Outo kysymys otsikossa. Kyllä hyvä pelimanni saa soundit huonoillakin vehkeillä. Toisaalta huono pelimanni ei saa näitä samoja soundeja viimeisen päälle hyvilläkään vehkeillä. Että se siitä.

Pitääpä tarkentaa. Soundeja ei saa huonoista vehkeistä hyväkään pelimanni, mutta soittaa voi vaikka kuinka komeasti. Hyvistä vehkeistä voi löytyä vaikka kuinka loistava soundi, mutta paskalla pelimannilla soitto on sitten ihan näkemiin.
COVS n:o 1.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)