Grugi 08.08.2008 10:59:40 | |
---|
Tällänen tuli vastaan kun kaivelin kaappeja, yllätys oli että vehjehän toimii ihan kivasti vaikka tosiaan aika vanha peli ja soundaakin ihan kelvolliselta. Onkos näitä vielä liikenteessä vai onko jo kyseessä museovehje :) Eiku, eiku, eiku, eiku ,eiku |
duc 08.08.2008 11:11:03 (muokattu 08.08.2008 11:14:40) | |
---|
Mulla tais olla Rolandin DAC-30 tai joku vastaava aikoinaan eka vahvistin. Ihan ok se oli muistaakseni, ei kyllä oikein paljoa ääntä lähtenyt siitä bändikäytössä. Ostin sen käytettynä 14-15 vuotta sitten ja myin sitten parin vuoden päästä pois. |
zepeteus 08.08.2008 11:32:15 | |
---|
Toistakymmentä vuotta oli ainoa vahvistimeni aikoinaan, siis se efekteillä varustettu DAC-15D malli. Aktiivi-eq toimi varsin hyvin, vaikka omaani erillisellä vielä hienosäädin. Digiefektit taisivat olla Bossin pedaaleita vastaavat, ainoa harmi niissä oli mahdollisuus vain yhden käyttöön kerrallaan. Särösoundeja en sellaisenaan koskaan saanut oikein mieleisiksi, mutta erillisellä equlla ja putkisäröllä puhtaiden päälle toimi kerrostalo-oloihin täysin. Museovehje, no taitaapa melkein olla...hei, vintage! |
evilock 08.08.2008 11:33:56 | |
---|
DAC-15X oli myös meikäläisen ihan eka vahvistin sillon reilu 20v sitten ja vielä löytyy omistuksesta. Noin kerran vuodessa tommonen tulee jossain vastaan (tai efekteillä varustettu versio 15XD), pitäisi itse asiassa napata kuleksimasta varaosiksi kun tarviisi pari uutta potikkaa! |
Kema 08.08.2008 14:49:36 | |
---|
DAC-50 löytyy kaapista myöskin. Ei ilmeisesti oikein koskaan lyönyt läpi ja malli hautautui historiaan. En nyt oikein voi vintagena pitää, jos ei joku sitten tosissaan tykkää oranssista :) Muistelen että maksoi 1200mk aikoinaan mutta aika voi tehdä tepposet. |
Grugi 08.08.2008 16:09:14 | |
---|
DAC-50 löytyy kaapista myöskin. Ei ilmeisesti oikein koskaan lyönyt läpi ja malli hautautui historiaan. En nyt oikein voi vintagena pitää, jos ei joku sitten tosissaan tykkää oranssista :) Muistelen että maksoi 1200mk aikoinaan mutta aika voi tehdä tepposet. No oranssihan on vintagee parhaimmillaan :D ja kyllä mullakin on sellanen muistikuva että toi makso aikoinaan Soitin-Huttusella sen yli tonnin. Eiku, eiku, eiku, eiku ,eiku |
0lli69 09.08.2008 00:10:38 | |
---|
itseäni kiinnostaisi onko niitä vähän isompia paljoa liikenteessä. Meinaan DAC-50XD malleja. Tuli sellainen ostettua jokin aika sitten. Äänet on ihan kohillaan! Ja oranssi luo oman kivan säväyksen! :D No pain no gain |
Ei varmaankaan ja 50XD malleja vielä vähemmän kuin noita 50D malleja, joka siis tuo omanikin on. Ei se nyt oman aikansa trankkumarsujen rinnalla häpeä, mutta kyllä sitä vielä 10v täytyy pitää komerossa että sitä alkaa arvostamaan :) |
Metalkallo 12.09.2018 05:34:13 (muokattu 12.09.2018 05:42:51) | |
---|
Tää vahvari oli kyllä positiivinen yllätys, ihmeen hyvät soundit trankuksi. 80- luvulla selvästi osattiin tehdä trankut paremmin, ainakin soundien suhteen. Mulla on 15X versio ja kliinit on todella hyvät, ehkä hitusen marsua sekä Fenderiä sekoitettuna ja ehkä ravistettunakin. Stratolla mukavat Hendrixit jo ilman pedaaleja, ja muutenkaan tää ei tartte välttämättä pedaaleja boostaamaan, paitsi jos haluaa muuttaa soundia niin sitten. Hyvä kliini niin syö pedaaleja myös ihan kivasti. Vahvarin oma särö nyt ei ole mikään paras soundiltaan, mutta toimii joten kuten. Laite on kait 15 wattinen, takana tosin lukee 30w? Kevytkin kuin mikä painoltaan joten helppo roudata. Takaa löytyy 4 pientä kajaria kuten monesti näissä pienissä Rolandin comboissa. Säätöjä piisaa mukavasti, ne normit gain, vol ja master vol, basso, middle, treble, mutta sitten on myös presence mikä oli yllätys, ainakin minulle. Vielä kun reverb olisi löytynyt olis ollut kaikki tarvittava. Erittäin tyytyväinen olen löytöön vaikka eihän nyt maailmaani mullista, mutta vähän kivemman se teki siitä. Laite on netin tietojen mukaan vuoden 1986 tekele. Mun versio on ainakin ulkoisesti kuin uusi, et joku on pitänyt hyvää huolta, kun näitä ei taideta enää tehdä? Omaa klippiä stratolla ilman pedaaleja: https://www.youtube.com/watch?v=_66L88AH8u4Vähemmän on enemmän ja enemmän on vähemmän. |
Matias. 26.09.2018 19:31:32 | |
---|
Tuo 15 / 30 wattia kertoo tuo vahvarin hyötysuhteen. Puolet menee lämmöksi. Se 30 wattia on laitteen ottoteho. Minullakin oli dac15 -vahvistin ilman efektejä. Särö oli mutta reverbiä jäi kaipaamaan. Tein uuden kopan ja asensin Eminencen kymppituumaisen Legendin alnicomagneetilla. Headroomia tuli ja aika kirkas mutta jees soundi. Cleanit kilahteli mukavasti. Bluesia, bluesia ja vähän countryfolkia... |