Markus76 10.02.2004 12:37:37 | |
---|
Nykyään Pearl Jamin musassa on enemmän vaikutteita 60-70 luvun rockmusiikista. Ovat murtautuneet ulos tylsästä grungekaaviosta ja monipuolistaneet musiikkiaan ilman ennakkoluukoja. Esim. AiC on mielestäni helvetin stereotyyppistä ja tylsää grungerockia. Makuasioitahan nämä tietysti ovat... |
paavi 10.02.2004 12:45:34 | |
---|
Esim. AiC on mielestäni helvetin stereotyyppistä ja tylsää grungerockia. Makuasioitahan nämä tietysti ovat... Makuasioitahan tietenkin, mutta miten voit nähdä AiC:n pari vikaa levyä stereotyyppisinä? Aika omaperäistä musaa se mielestäni on. Itse en ainakaan osaa vertailla kunnolla mihinkään muuhun. Toki vaikutteita näkyy sieltä sun täältä. Kiinnostaisi vain tietää. I know the pieces fit |
larinparaske 10.02.2004 13:35:48 | |
---|
Makuasioitahan tietenkin, mutta miten voit nähdä AiC:n pari vikaa levyä stereotyyppisinä? Aika omaperäistä musaa se mielestäni on. -AiC mun mielestä jossain määrin synnytti tietynkuuloisen 'grungen alalajin'. Tietty se sitten oli siinä lajissa aika stereotyyppinen :) Mikä tietty on sitten makuasia, mun mielestä AiC oli sitten vähän turhan yksiulotteinen siinä omassa tyylissään, kaikki oli vähän samasta puusta veistettyä, biisi kerrallaan silloin tällöin kolahtaa, mutten tahdo jaksaa esim kokonaista levyä kuunnella juuri millään läpi. I want to be the king and queen of cheese |
Dr. Muff 10.02.2004 13:41:05 | |
---|
Kyllähän Vedder ja McCready aika ahkeria on on ollut alkuaikoina doupin kanssa sähläämään. On mikekin vähän pyöristynyt alkuajoista. taitaa siis olla koni ja kokkeli jäänyt vähän vähemmälle. onko kukaaan muuten kuunnellut "mother love bonea"? Mike on vähän taas vähän laihtunut. Mutta kun hää lopetti aineidenkäytön ja vielä röökinpolton oli aika tukevassa kunnossa. McCready nyt noista selvästi eniten on doupannut. Haastatteluista olen lukenut että aika kovassa koukussa oli kokkeliin ja viinaan, ja happoa omaksi riemuksi sillon tällön. Vitalogy kiertueella joutui keikan jälkeen sairaalaan dehydraation ja väsymuksen takia. Ja vähän ton jälkeen vieroitukseen missä olikin edustettuna aika hyvin seattlebändit. Kyllä mä tykkään mother love bonesta vaikka se on truegrungejätkien mielestä kaupallista paskaa ja muijien vokottelumusaa. "How 'bout no sex-we'll just be friends" - Hey no thanks Pal, I'll just stick to lesbians |
trapdoorinthesun 10.02.2004 14:16:05 (muokattu 11.02.2004 08:30:01) | |
---|
Pearl Jam on ollut se "juttu". Enää ei kylläkään jaksa soitella/kuunnella niiden vanhempaa matskua... Binaural ja Riot Act aiheuttivat aluksi järkytystä, mutta kuka jaksaisi tehdä samanlaista matskua vuosikymmenestä toiseen. bändin poikien sivuprojekteja on ollut ilo seurata vuosien varrella, varsinkin Mad Season, Temple of the dog ja Brad. Tällä hetkellä McCreadyn the rockfords on kiinnostuksen kohteena..... Koskaan en ole nähnyt PJ:tä livenä... toivottavasti jonain päivänä... "Free your mind and your ass will follow !"- George Clinton |
Exhausted 11.02.2004 12:06:17 | |
---|
Pearl Jam oli suosikkeja pari vuotta sitten, enää ei oikein jaksa kuunnella. Levyjen paremmuusjärjestys menee vanhimmasta uusimpaan. Ehkä keikalle menisin jos suomeen tulisivat. |
Jalopeura 11.02.2004 13:03:25 | |
---|
Teinivuosina ehdoton ykkösbändi. Vedder oli kauan meikäläisen idolina ja se kyllä kuuluikin äänessä noina aikoina. Ten ja Versus teki lähtemättömän vaikutuksen, etenkin Ten. Vitalogy vaati hetken totuttelua, mutta sekin avautu lopulta. No Code kesti vielä pidemmän ajan, ja Yield, toisaalta vähemmän. Binaural ja Riot Act ovat levyjä joihin en ole edes perehtynyt järin paljon. Kerran kuunneltuna edustavat sellaista linjaa joka ei meikäläisen korvaa niin hirveesti miellytä. Mutta olipa noillakin levyillä pari hyvää biisiä. Vedderin ääni on kyl tosin No Coden jälkeen muuttunu huonompaan suuntaan mun mielestä. Ei oo enää niin vahva ääni. |
reino 11.02.2004 13:48:56 | |
---|
Tuleehan tuota kuunneltua. Suosikki levy on joko Vitalogy tai Ten. En oo ikinä jaksanut ihan täysillä fanittaa joten hirveetä kyllästymistä ei ole tapahtunut. Mutta AIC:in ja Soundgardenin ohella parasta Seattle kamaa. |
The Duke 11.02.2004 14:02:18 | |
---|
*spin spin spin the black circle* It's not another state of mind..It's another mind of state... |
Flash 11.02.2004 14:59:59 | |
---|
Tulihan ne -93 Suomeen. Joo, ainakin Neil Youngin lämppärinä soittivat. Oli aika paska keikka. Vahva eurooppalainen olut oli tehnyt pojille tepposet. :) Kyllähän nuo pari vanhempaa Pearl Jam tuotosta kuten Vs. ja Vitalogy kolahtavat, muut eivät niinkään. Rock And Roll Can Never Die |
el Bastardo 11.02.2004 17:24:12 | |
---|
*spin spin spin the black circle* Juuri nyt tuo biisi raikaa stereoissa. Pearl Jam menee kyllä, tosin kovin tarkkaan en paria uusimpaa ole kuunnellut. Hyvä bändi, sais tulla Suomeen käymään. |
Numbie 11.02.2004 18:57:46 | |
---|
Jonkinlaiseksi diggariksi itseni luen, kaksi levyä löytyy hyllystä ja muukin tuotanto on suht tuttua, ja Vedder on eräs kovimpia rocklaulajia ikinä. |
Niin joo, onkohan kellään tarpeettomana ilmeisesti varsin harvinaisen Dissident Live In Atlanta triplalive-CD:n osaa 3? Mulla on se digipak ja levyt 1 sekä 2, mutta harmillisesti täydentävää osaa ei. |
HaloOfFlies 11.02.2004 23:07:43 | |
---|
Aivan loistava yhtye "Viissataatonnia käteen ja keihäs lentää 100 metriä" - Seppo Räty |
madu 11.02.2004 23:33:55 (muokattu 11.02.2004 23:38:52) | |
---|
Niin joo, onkohan kellään tarpeettomana ilmeisesti varsin harvinaisen Dissident Live In Atlanta triplalive-CD:n osaa 3? Mulla on se digipak ja levyt 1 sekä 2, mutta harmillisesti täydentävää osaa ei. Minulla on se osa 3 ja osa 2. Eli osa 1. puuttuu... Näistä me ei varmaan saada koottua mitenkään kahta täyttä settiä :) Ykköslevyä olen suurinpiirtein metsästänyt 4 vuotta. EDIT: Ei tosin enään mikään elämäntyö löytää tuo kun aikanaan päätin joskus hankkia kaikki pj:n viralliset levyt, sinkut jne. mutta tuo 100 erilaisen "bootleg" livelevyjen julkaisu teki sitten selvää keräämisestä. No onhan tuo musiikkikin kyllä mennyt huonompaan suuntaan, siltikin kaikki viimeisimmätkin studioalbumit on tullut ostettua siinä toivossa, että vielä pj nousisi omalle tasolleen... |
Lähikauppias 12.02.2004 08:42:57 | |
---|
Minulla on se osa 3 ja osa 2. Eli osa 1. puuttuu... Näistä me ei varmaan saada koottua mitenkään kahta täyttä settiä :) Heh. Simpura. |
reverend 12.02.2004 11:28:08 | |
---|
Minulla on se osa 3 ja osa 2. Eli osa 1. puuttuu... Näistä me ei varmaan saada koottua mitenkään kahta täyttä settiä :)
Eikös tuosta Dissidentistä ole olemassa myös sellainen versio, jossa on kaikki 3 levyä samassa paketissa, näin ainakin muistelen.
Ei tosin enään mikään elämäntyö löytää tuo kun aikanaan päätin joskus hankkia kaikki pj:n viralliset levyt, sinkut jne. mutta tuo 100 erilaisen "bootleg" livelevyjen julkaisu teki sitten selvää keräämisestä. No onhan tuo musiikkikin kyllä mennyt huonompaan suuntaan, siltikin kaikki viimeisimmätkin studioalbumit on tullut ostettua siinä toivossa, että vielä pj nousisi omalle tasolleen... Saa olla kyllä aika kova jannu joka omistaa kaikki Pearl Jamin levyt, tai ainakin rikas. Kyllähän Pearl Jam on menossa taas parempaan suuntaan uudella Riot Act levyllä, edellinen Binaural oli kyllä aikamoista kuraa. Tonight, I'm a rock 'n' roll star |
filter 12.02.2004 11:48:56 | |
---|
...kato kato löytyyhän sttenkin niitä jotka diggaa PJ:tä...siis suomessa.... Mulle pearl jam on saanut paikkansa sydämmessäni ja siellä he pysyvät. ledbetter, girl, slight of hand, jeremy... kun vedetään matto alta se vedetään sitten kunolla ;) Mother love bone on myöskin varsin mainio yhtye:) chloe dancer/crown of thorns on mieletön biisi. joo joo kai täst tuli vähän imelä mutta hei hilloa se vaan on..älä ota sitä vakavasti;) ja onko sillä nyt niin väliä mitä kamaa joku on joskus jossain vaiheesa vetanyt tai ei vetänyt? eikö se musiikki tulee aina ensimmäiseksi..? *wave to all my friends, yeah, they don't seem to notice me no...Up so high the sky scrape, If I could hold just one breath deep within myself just like innocence.* have a nice day:) If the phone rings today, water it. |
vanttera 12.02.2004 14:19:25 | |
---|
...kato kato löytyyhän sttenkin niitä jotka diggaa PJ:tä...siis suomessa....
No. Onkos tuo nyt joku ihme? Onhan Pearl Jam noussut säännöllisesti uusilla levyillään jopa top 40 listoille. Asutko yksinäsi veden alla? Tuliko vittuiltua turhasta ny... Lennu teki omakuvan. Tänks. |
Lähikauppias 12.02.2004 23:17:38 | |
---|
No. Onkos tuo nyt joku ihme? Onhan Pearl Jam noussut säännöllisesti uusilla levyillään jopa top 40 listoille. Asutko yksinäsi veden alla? Tuliko vittuiltua turhasta ny... Vähän samansuuntaiset ajatukset tuli mieleen. "Jumpe! Löytyihän viimeinkin niitä muitakin Apulanta-diggareita Suomen kamaralta!" |