oo-p 11.07.2008 15:33:12 | |
---|
Jos sen tällä lailla kattoo niin tuskin mozartkaan olisi kuuluisuus vaikkapa nykyaikana tai 200 vuoden päästä. Sama juttu kaikissa artisteissa. Beatlet tulivat oikeaan aikaan ja oikeen paikkaan ja hyvä niin. No jopas jopas... Oliko ennen Mozartia joku klassisen musiikin säveltäjä, joka olisi vaikuttanut vielä Mozartin jälkeen siinä määrin, kuin Mozart hänen jälkeiseensä musiikkiin. Samoin Beatles, kuinka paljon heidän musiikkinsa on vaikuttanut poppiin myöhemmin, ja kuinka paljon musiikki ennen heitä, on vaikuttanut musiikkiin heidän jälkeensä. Kumpikaan artisti ei kuulu soittolistalleni, mutta kyllähän tässä on kyse pioneereista, joita saamme kiittää aika pitkälle kun kuunnellaan nykymusiikkia. Terve, ja kiitos kaloista!
..Delay, missä viivyt?! |
Ziggy Bubba 11.07.2008 16:00:05 (muokattu 11.07.2008 16:01:12) | |
---|
Beatles, hyi että mitä kuraa. Hej, mahti-argumentti! Onkos tämä sitä keskustelua? Heitäs ihmeessä vähän perusteluja.... Kumpi on kauheampaa kuraa, vanha "she loves you, jee" -osasto vai tämä viimeisten vuosien kokeilevampi matsku? E: En ole mikään Beatlesin ykkösfani, mutta tuon tyyliset tölväisyt on aikas turhia... |
-J.- 14.07.2008 16:44:29 (muokattu 14.07.2008 16:47:30) | |
---|
Joskus ostin Deep Purplen kokoelman, kun ko. bändin muka piti olla kova rokkibändi. No en digannut yhtään, siis sellaista tylsää vanhaa heviä ja tylsiä biisejä. Joku "Smoke On The Water" kuulosti tylsältä ja hitaalta yritykseltä soittaa Stoogesin "Loosen" riffiä. Guns 'n Rosesin Appetite For Destruction on kanssa yksi sellainen lätty, joka tuli lähinnä maineensa vuoksi hommattua, joistain biiseistä olen kyllä tykännytkin, mutta ei tuo kokonaisuutena ole mielestäni läheskään niin hyvä levy kuin usein kuule kehuttavan. Aika harvoin tulee kuunneltua. Beatles, hyi että mitä kuraa.
Samat., Virhe! Tyhjä tai liian mitääntekemätön kirjoitus! Khamoun evripadi lets tuusimuusii.... |
Led Zeppelin tulee tietenkin mieleeni. Myönnän kuulleeni pentuna yhtä sun toista niiden tuotannosta, mutta eka kosketukseni oli varmaan jostain syystä Going to California -biisi. Kuulosti tylsältä. Sitten kuuntelin Stairway to Heavenin. Ajattelin, että hyi helkkari, onpa kamalaa. Minusta se kuulosti harvinaisen tunkkaiselta ja Robert Plant lässytti (ja kyllä se lässytää yhä) siinä aivan liikaa. Miksi legendaarisen biisin piti olla melko tylsä? Muutenkin kaverin hehkutukset eivät menneet kaaliin sitten millään. Sama oli Black Sabbathin kohdalla, en nyt puhu suorastaan bändin maineen pilaavasta Paranoidista, vaan musiikista yleensäkin. Paranoid ehkä meni, mutta Sabbath ärsytti, miksi Ozzya piti hehkuttaa ja onko Iommi muka niin hyvä kitaristi ja blaa blaa. Sitten kun Led Zeppelin naksahti, siitä tuli lempibändini. Harvinaisen outoa. Tykkään myös paljon Black Sabbathista, vaikka saankin faneilta haukut, koska mielestäni Ronnie James Dio on se Sabbathin paras laulaja (eri asia kuin "oikea" laulaja). Vaikka Soundgardenista ja Alice in Chainsista pidänkin välillä, niin Nirvana ei ole ikinä pudonnut. Kuuntelin Nevermindin ja kuinka tylsä se olikaan. Varsinkin kun yhtä lukuunottamatta about kaikki kaverini siitä pitävät, on minun pakkomielteeni vihata sitä. Se vaan ärsyttää ja minä en ole sen muusiikissa ikinä mitään hienoa nähnyt ja suorastaan vihaan sitä päivä päivältä enemmän. Ehkä Layne Stanley on kivempi tyyppi kuin Kurt Cobain, vaikka näillä on yhteisiä faneja. Sitten varmaan teinityttöjen legendabändi, Placebo. Tykkään ajoittain esim. David Bowiesta, The Curesta, Radioheadista, Mewistä ja tällaisista, joita Placebon fanit yleensäkin pitävät samankaltaisina ja näillä on yhteisiä faneja. Mutta kun minusta Placebo on niin hiton tylsää, mitäänsanomatonta ja paikoin ällöttävää. Ihan yliarvostettu minusta IMO, ja kaiken lisäksi se Brian Molko (vaikka nätti mies onkin, heh) narisee vielä aivan liikaa. Björkkiä en vaan tajua, mutta olenkin tyhmä. Ehkä annan sille joskus tilaisuuden. You've called the tune, but maybe soon,
Someone must pay for the piper. |
Sompi 09.08.2008 12:24:49 | |
---|
Black Sabbath - Paranoid. Kyseisellä bändillä on kyllä paljon hyviäkin biisejä, mutta tuo biisi vain ei iske. Tai ei ainakaan se studioversio, jossa ei ole muuta kuin rummut, kitara ja laulu. Kuulostaa niin mahdollisimman tylsältä kun kitarasoolokin vedetään vain rumpujen päälle ilman minkäänlaista sointusäestystä. |
Pedroz 09.08.2008 12:29:35 (muokattu 09.08.2008 12:31:40) | |
---|
^Kuunteles vielä kerran, on siellä bassokin. Ja soolon taustalla kitarakomppaus. "Vapaa on vasta kun päivissä sekoaa" -Tommi Liimatta |
Artist 09.08.2008 12:46:08 | |
---|
^Kuunteles vielä kerran, on siellä bassokin. Ja soolon taustalla kitarakomppaus. Mitäänsanomaton biisi joka tapauksessa. "This microphone turns sound into electricity" |
Tigerstedt 09.08.2008 14:48:55 | |
---|
Mitäänsanomaton biisi joka tapauksessa. Iommi on säveltänyt sen n. 5 minuutissa, mitä voi odottaa? Itse olen kyllä ihan samaa mieltä, että Sabbathin huonoimpia biisejä on juurikin Paranoid. That's utter nonsense! |
Sälski 09.08.2008 16:28:12 | |
---|
Mitäänsanomaton biisi joka tapauksessa. Teeppä itse parempi. It's not who votes that counts, it's who counts the votes. |
Ronsto 09.08.2008 16:28:56 | |
---|
Teeppä itse parempi. AAAAAAAARGGGHHHHHHHHHHHHH. Mystisesti hintahtavat romantikot #2 / The power of the riff compels me! |
Sälski 09.08.2008 16:33:17 | |
---|
AAAAAAAARGGGHHHHHHHHHHHHH. Tää oli hyvä! Mikä biisin nimi? It's not who votes that counts, it's who counts the votes. |
Karipiirto 09.08.2008 16:43:54 | |
---|
AAAAAAAARGGGHHHHHHHHHHHHH. Toihan on Venomcoveri!! :) "There's no roll!
They forgot the roll and they only kept the rock. The roll's the whole damn thing dude, the rock is nothing, deal with it, the roll is king. Unfortunately most cats don't get behind the roll." -Keith Richards |
Nunzu 09.08.2008 20:02:24 | |
---|
Darkthronen A Blaze In The Northern Sky. Ihmeellistä sihinää ja suhinaa koko levy. J33. |
Ottoko 11.08.2008 17:52:54 (muokattu 11.08.2008 17:53:47) | |
---|
Darkthronen A Blaze In The Northern Sky. Ihmeellistä sihinää ja suhinaa koko levy. Sinä et näköjään ymmärrä suhina black metallia. E: Jos lähdet black metalliin tutustumaan niin kannattaa varmaan lähteä liikkeelle parempi soundisesta kamasta. Behold bastard son.
I am the evil one. |
kemppma 01.10.2008 14:22:11 | |
---|
Katselin tuossa jokin aika sitten rollareitten konserttia 80-luvun alusta jossain jenkkistadionilla. Huomasin ihmetteleväni, että miten tällaisilla biiseillä ja näin huonolla soitolla saadaan stadionit kerta toisensa jälkeen täyteen. Ja vielä tuon jälkeen on sama tapahtunut lähes 30 vuoden ajan. En voi käsittää. Ou jee soo ist das leeben |
Lesko 01.10.2008 15:20:34 | |
---|
Lähinnä on bändejä, joita pidetään jotenkin suurtakin suurempana, joista ei kyllä minulle uppoa oikeastaan mikään. Itselläni koen olevan hyvinkin laajan musiikkimaun, mutta seuraavat bändit ovat ilman muuta jotain muuta, kuin kovia, tai sitten on se "Muse-kommentti", että en vain ymmärrä :D Pink Floyd, mielestäni ehkäpä maailman yliarvostetuin bändi, olen kuunnellut (joutunut kuulemaan) tätä suhteellisen paljon ja ei vain iske, keksinkertaisia sävellyksiä, keskinkertaisilla soittajilla ja melko teennnäisen huonoilla soundeilla. En missään nimessä halua dissata, että "olet dorka jos kuuntelet tuota", mutta itse en kyllä saa mitään irti. Ensimmäinen (muistaakseni) levy jonka tältä tietoisesti kuulin oli Dark side of the moon ja sen suurempia taustatietoja etsimättä ajattelin, että tämä on varmastikin yhtyeen "sitä heikkoa materiaalia", mutta ei, eihän sillä ollut sitten mitään muutakaan annettavaa... :| Radiohead - OK Computer, monta kertaa olen kuullut sanottavan, että tuo on paras levy ikinä ja kun sen alusta loppuun kuulin, niin tunteeni oli naurun ja itkun sekainen myötähäpeä tuon levyn "suuruutta kohtaan", sitten kuulin sen toisen kerran, koska halusin uskoa, että olen hidas oppimaan, mutta ei, toisella kertaa ei edes naurattanut, eikä itkettänytkään. Satunnaisesti olen kuullut muitakin bändin tuotannon kappaleita ja ei, ei kyllä voi ymmärtää. |
Omegano 01.10.2008 16:20:18 | |
---|
Darkthronen Transilvanian Hunger, sekä Ulverin Nattens Madrigal kuulosti aika järkyttävältä kun niitä kuulin ekaa kertaa, vaikka molemmat(varsinkin NM) on nykyään yksiä lempialbumeita. Edelliseen törmäsin jo ennen mitään kiinnostusta black metallia kohtaan ja silloin se kuulosti muistaakseni ihan yliohuelta ja "yksinkertasesti vaan paskalta" tai jotain sinnepäin, en enään saa mieleeni sitä soundia millaisena sen silloin kuulin. Nattens Madrigaliin tutustuin myöhemmin kun folk/synaBM(kroda, limbonic art, dark forest, summoning) kiinnosti lähinnä tunnelman puolesta ja se kitarasoundi oli jotain suht infernaalista. Meni varmaan kaksi vuotta että opin pitämään siitä. Tai oikeastaan kun luonnollisesti jossain vaiheessa kaikki ei hi-fi black metal ei enään kuulostanutkaan puurolta, niin yhtenä päivänä kun kuuntelin Nattens Madrigalia pitkästä aikaa(koska Ulverin eka levy Bergtatt oli iskenyt ihan jumalattoman kovaa) niin tuli "pieni" ahaa elämys, että tämähän on ihan tajuttoman kova levy kun kuulee ne melodiat ym. nyanssit sieltä sensijaan että ennakkoluulot huutaa "mun korvista tulee verta!". Transilvanian hunger aukeni huomattavasti myöhemmin ja pitkään pidinkin vain nimibiisin ihan loistavasta riffistä. Ennen vihasin myös beatlesiä ja ylipäätään kaikkea herkkää musiikkia, mutta samalla kun musamaku laajeni raskaampaan suuntaan(tosin vain tietynlaiseen black metalliin, muu raskas metalli ei harvoja doomipoppoita lukuunottamatta vieläkään erityisemmin sytytä), niin huomasin että toisessakin ääripäässä on hienoa musiikkia. Tosin lähinnä kyseessä on varmaan vaan se, että iän lisääntyessä tulee muutenkin enemmän luotettua omiin havantoihinsa, kuin ennakkoluuloihin. Eli Beatleskään ei ole "lällyä neitipoppia" sen enempää kuin kaikki vähänkään raskaampi metallimusiikki "järjetöntä örinämättöä" jne. Näin jälkeenpäin mietittynä tuntuu ihan absurdilta millaisin syin piti jotain musiikkia "huonona"... |
sax machine 01.10.2008 17:39:16 | |
---|
Oliko ennen Mozartia joku klassisen musiikin säveltäjä, joka olisi vaikuttanut vielä Mozartin jälkeen siinä määrin, kuin Mozart hänen jälkeiseensä musiikkiin. Johann Sebastian Bach. Minä juon nyt kahvia. |
Lesko 01.10.2008 17:45:53 | |
---|
Oliko ennen Mozartia joku klassisen musiikin säveltäjä, joka olisi vaikuttanut vielä Mozartin jälkeen siinä määrin, kuin Mozart hänen jälkeiseensä musiikkiin. En tarvi tähän kuin yhden ja paljon suuremman. Antonio Vivaldi. |
Zed 01.10.2008 18:18:29 (muokattu 01.10.2008 18:19:07) | |
---|
Jos halutaan olla piruilevan tarkkoja, nuo pari edellämainittua kuuluvat barokki-kaudelle. Klassismi ja barokki eroavat tyylillisesti toisistaan melkoisesti. "Miulla on vittu, suuri musta vittu." -Jussi Hyyrynen |