Elmer 08.08.2008 09:36:09 (muokattu 08.08.2008 09:37:26) | |
---|
Olen tässä haeskellut sopivaa ohjelmaa toteuttaakseni köörejä. Nais -ja mieslaulajia tyyliin "aaa-aa","ooo-oo"tai"uuu-u". Mikähän olisi helppokäyttöinen ja uskottava toteutustapa ? Olen yrittänyt Halionilla - ohjaten midisoinnuin, mutta on jotenkin niin h****tin vaikeaa ja monimutkaista ja tarttis kalliita samplekirjastoja.. Mikä ois softa, jossa olis valmiina hyvät kööri-samplet ? Toinen kysymys on, että päävoxillekkin on olemassa stemmanrakentajaa, ainakin Antaresilla, miten liene toimii ? Kokemuksia ? |
mobbi 08.08.2008 12:39:41 | |
---|
Toinen kysymys on, että päävoxillekkin on olemassa stemmanrakentajaa, ainakin Antaresilla, miten liene toimii ? Kokemuksia ? No mulla ei just tosta stemmanrakentajasta ole kokemuksia, mutta mun mielestä laulu on sellainen instrumentti, että jos sitä lähdetään ruuvaamaan jälkeenpäin esim. autotunella tai joillain muuten ääntä käsittelevillä plugareilla niin se ei kuulosta enää luonnolliselta. En nyt suoraan tuomitse tota stemmahärveliä, mutta toi on mun mielipide. Mielummin laulatan niin kauan, että tulee se otto joka ei tarvitse autotunea ja 100 tunnin laulajan rääkkäykseen jälkeen vielä ne stemmat. www.crimson-sun.org |
Timo JM 08.08.2008 13:52:41 | |
---|
Mikähän olisi helppokäyttöinen ja uskottava toteutustapa ? Olen kokeillut monia eri tapoja ja työkaluja mutta kaikki keinotekoinen tökkii, joten valitettavasti ainoa uskottava tapa on laulaa jokainen ääni. Jopa epävireinen mutta tunetettu aa oo jne. toimii paremmin kuin mikään sample tai alkuperäisestä prosessoitu harmonia. Allekirjoituksen linkeistä pääset nauttimaan mun laulamista kööreistä ;-) ...siis mun mielestä. Ja poppia noista -> | DIVARi | Cupido | |
Jos ihan pelkkää "aah" ja "ooh" osastoa haetaan niin suosittelisin esim Voices of Apocalypseä tai "Symphony of Voices" ja "Siedlaczek extended classical choir" ovat myös hyviä. Google löytää. Jos oikeasti hyvää jälkeä aikoo tehdä niin East West Quantum Leap Symphonic Choirs on tässä osastossa voittamaton. http://www.chaosresearch.de |
Timo JM 09.08.2008 00:53:18 | |
---|
Jos ihan pelkkää "aah" ja "ooh" osastoa haetaan niin suosittelisin esim Voices of Apocalypseä tai "Symphony of Voices" ja "Siedlaczek extended classical choir" ovat myös hyviä. Google löytää. Jos oikeasti hyvää jälkeä aikoo tehdä niin East West Quantum Leap Symphonic Choirs on tässä osastossa voittamaton. Saa kyllä tehdä melkoista sinfoniaa, että mitkään tuollaiset kuulostais luontevilta. ...siis mun mielestä. Ja poppia noista -> | DIVARi | Cupido | |
Elmer 09.08.2008 10:21:46 | |
---|
Olen kokeillut monia eri tapoja ja työkaluja mutta kaikki keinotekoinen tökkii, joten valitettavasti ainoa uskottava tapa on laulaa jokainen ääni. Jopa epävireinen mutta tunetettu aa oo jne. toimii paremmin kuin mikään sample tai alkuperäisestä prosessoitu harmonia.;-) Tuo on varmaankin totta, mutta kun minulla on tilanteita, jolloin ei ole ottaa mistään minkäänlaista laulajaa, niin jotenkinhan se olisi toteutettava:) |
Timo JM 09.08.2008 14:27:43 | |
---|
Tuo on varmaankin totta, mutta kun minulla on tilanteita, jolloin ei ole ottaa mistään minkäänlaista laulajaa, niin jotenkinhan se olisi toteutettava:) Vedä sitten itse. Ei tarvitse olla mikään Pavarotti saadakseen ihan hienoja köörejä aikaiseksi. En mäkään mikään laulaja ole mutta aina noita stemmoja ja köörejä on kehuttu ;-) ...siis mun mielestä. Ja poppia noista -> | DIVARi | Cupido | |
Eukka 12.08.2008 00:21:20 | |
---|
Olen tässä haeskellut sopivaa ohjelmaa toteuttaakseni köörejä. Nais -ja mieslaulajia tyyliin "aaa-aa","ooo-oo"tai"uuu-u". Mikähän olisi helppokäyttöinen ja uskottava toteutustapa ? Olen yrittänyt Halionilla - ohjaten midisoinnuin, mutta on jotenkin niin h****tin vaikeaa ja monimutkaista ja tarttis kalliita samplekirjastoja.. Mikä ois softa, jossa olis valmiina hyvät kööri-samplet ? No ainakin Miroslav Philharmonikista löytyy hyvät aa ja oo-kuorot. Ätäkki on hieman hidas mutta ruuvaamalla saa hieman nopeammaksi. Toinen kysymys on, että päävoxillekkin on olemassa stemmanrakentajaa, ainakin Antaresilla, miten liene toimii ? Kokemuksia ? Pistä laulaja laulamaan kakkosääni pää-äänelle. Nopeammin käy kuin se, että rupeat hiirellä söheltämään softien kanssa. Akatax for you! |