Aihe: Thomann
1 2 3 4 547 48 49 50 5197 98 99 100 101
niemepet
07.08.2008 22:10:59 (muokattu 08.08.2008 13:20:22)
Saako sitä ihan uteliaisuudesta kysäistä, että mikäs luuttu se on kyseessä, kun noinkin isoja eroja tulee?

Se on tuo Gretsch White Falcon LTV, jonka ekassa viestissä mainitsin. Thomannilla 3555 eur ja Suomessa jostain syystä yli tuon Thomannin ilmoittaman OVH:n. "Törkein" hinta oli 4500 eur uudesta Falconista. Kyselin myös Gretschin Country Gentlemania uutena ja senkin hinta Suomessa on yleisesti 200 eur yli tuon Thomannin ilmoittaman OVH:n, joten siinäkin Thomannin hyväksi säästöä tulee 650 eur.

JOS tämä sama suunta jatkuu tuon neljän tonnin hinta haitarin ylä puolelle eli Gibsonin puoliakustisiin, niin esim. Super 400:ssa säästöä olis jo varmaankin monta tonnia.

Eniten tässä ei kuitenkaan huoleta kahden EUn sisällä olevien maiden hintaero, vaan noiden myyjien asenne. Ei se ole asiakkaan vika jos joku toinen tarjoaa halvemmalla (tai jos kotona ei oo kaikki hyvin) - ei sitä harmistuneisuuttaan tarvitse maksavalle asiakkaalle purkaa.

Mutta en halua tässä asiaa enempää murehtia. Minä olen lompakollani äänestykseni tehnyt.
Sinap
08.08.2008 13:13:29
prkl...joutuu nykyään oikee tasarahan hankkii ups:n postiennakkoon...no.. onko se suurempi vaiva kuin hakea postista ja ootella 15min jotaa ihme lappujen kirjotuksia...jatkossa mennään pankkikortilla..
Tuubista irtoaa vielä...kun vaan vähän rutistaa.
Krice
08.08.2008 13:53:21

prkl...joutuu nykyään oikee tasarahan hankkii ups:n postiennakkoon...no.. onko se suurempi vaiva kuin hakea postista ja ootella 15min jotaa ihme lappujen kirjotuksia...jatkossa mennään pankkikortilla..

Ulkomaan tilisiirtokin on mahdollinen eikä mikään kovin hankala, täyttää vain ohjeiden mukaan sen lomakkeen nettipankissa.
Krice
08.08.2008 13:57:47

Se on tuo Gretsch White Falcon LTV, jonka ekassa viestissä mainitsin. Thomannilla 3555 eur ja Suomessa jostain syystä yli tuon Thomannin ilmoittaman OVH:n. "Törkein" hinta oli 4500 eur uudesta Falconista.

Jos asiakas on ostamassa 4000 euron kitaraa niin kyllä siinä pitäisi tarjota vähintään pullakahvit.
shamoon
14.08.2008 13:27:58 (muokattu 14.08.2008 13:31:19)
upsista
mr bluesman
15.08.2008 01:13:09

Tilasin eilen säröä kitaroihini (Tube Screameria) ja yllätys, yllätys: Suomesta sai laitteen halvemmalla kuin netistä.

Joskus näinkin...
Bluesterveisin Kari
Strömmeliin
28.08.2008 08:50:02

Thomanilta on toimitus toiminut ihan hyvin olen saanut aina kahden viikon aikana tilaukseni ja nyt tilasin basson ja vahvistimen eiköhän nekin kohta ole suomessa.
Informaatiokameli
09.09.2008 14:36:31

Jos tilaan esimerkiksi kaksi tuotetta tuolta ja toista löytyy varastolta mutta toista löytyy vasta n. kuukauden päästä, niin tuleeko varastossa ollut paketti jo aiemmin kuin kuukauden päästä varastoon saapuva tavara ja jos näin on, niin tarvitseeko minun maksaa molemmista postikulut erikseen vai riittääkö molempiin se yksi 20 euron postimaksu?
Everybody loves somebody but nobody loves rumpali.
oiva tumpeloinen
09.09.2008 14:44:54
Jos tilaan esimerkiksi kaksi tuotetta tuolta ja toista löytyy varastolta mutta toista löytyy vasta n. kuukauden päästä, niin tuleeko varastossa ollut paketti jo aiemmin kuin kuukauden päästä varastoon saapuva tavara ja jos näin on, niin tarvitseeko minun maksaa molemmista postikulut erikseen vai riittääkö molempiin se yksi 20 euron postimaksu?

Kaikkeen kertatilauksiin tulee vain yksi postimaksu. Useammassa osassa lähettäminen vissiinkin vaihtelee, melkeinpä sitä saa sieltä pyytää, jos meinaa jotain ajoissa saada. Se lähetys riippuu varmaan siitä, paljonko ja minkä arvoista tavaraa siellä on jo varastossa.
varakeef
09.09.2008 14:47:35
... melkeinpä sitä saa sieltä pyytää, jos meinaa jotain ajoissa saada.

Juuri päinvastoin. Tavaraa alkaa tulla heti, jos jotain uupuu varastosta. Jos haluaa kaiken vasta sitten kun kaikkea on saatavilla, tätä täytyy erikseen pyytää.
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
oiva tumpeloinen
09.09.2008 14:49:09
Juuri päinvastoin. Tavaraa alkaa tulla heti, jos jotain uupuu varastosta. Jos haluaa kaiken vasta sitten kun kaikkea on saatavilla, tätä täytyy erikseen pyytää.

No eipä se mulla ainakaan noin mennyt, tosin mun tilauksesta on jo aikaa. Ne meinaan roikotivat siellä koko tilausta yhden puuttuvan tallajousen takia. Laittoivat sitten kyllä pyytämällä tulemaan loput ja lupasivat jouset myöhemmin.
varakeef
09.09.2008 15:01:00
Tällainen latikka niillä on lähetysilmoituksessa:

Voimme ilolla ilmoittaa, että tavarat ovat lähteneet tänään.
Seuraavat tuottteet ovat tässä toimituksessa (jälkitoimitus ei aiheuta lisäkuluja):

Myös silloin kun koko paketti lähtee kerralla... Mutta itselleni kaikissa jälkitoimitustapauksessa lähetyksen alkupää on tullut aivan yhtä bronto kuin täystoimituksissakin. Juuri tänään tuli paketti ovelle neljässä arkipäivässä.
oiva tumpeloinen
09.09.2008 15:42:06
Tällainen latikka niillä on lähetysilmoituksessa:

Myös silloin kun koko paketti lähtee kerralla... Mutta itselleni kaikissa jälkitoimitustapauksessa lähetyksen alkupää on tullut aivan yhtä bronto kuin täystoimituksissakin. Juuri tänään tuli paketti ovelle neljässä arkipäivässä.

On mullakin kyllä ollut toi sama ilmoitus, sitten kun saavat tavarat liikkeelle, mutta eipä ole muutama tehty tilaus automaagisesti lähtenyt, jos jotain jää back orderiin. Mut hienoa, jos se on sitä huonompaa mun kohdalla ja käytäntö on toisin.
bubu
09.09.2008 17:25:03
No eipä se mulla ainakaan noin mennyt, tosin mun tilauksesta on jo aikaa. Ne meinaan roikotivat siellä koko tilausta yhden puuttuvan tallajousen takia. Laittoivat sitten kyllä pyytämällä tulemaan loput ja lupasivat jouset myöhemmin.

Mulla oli isompi tilaus niitä näitä, ja tilaus odotti Voxin Satchuratorin ja jonkun ihmeellisen kitarahihnan saapumista kolme viikkoa. Kummankin tuotteen arviot siirtyi ensimmäisenä arvioituna saapumispäivänä n. kuukaudella eteenpäin, ja sillä välin oli Voodoo Labin Pedal Powerit päässeet loppumaan. Muu paketti lähetettiin matkaan ilman näitä kolmea tuotetta. Nyt sitten odotan innolla koska mitäkin tulee.

Jännä asetelma että varaston inventaariojärjestelmään ei tule merkintää kahdesta myydystä tuotteesta, eli kuka tahansa joka on mun jälkeen laittanut tilauksen Voodoon PP2+:sta on saanut tuotteensa, koska mun tilaus on siirreetty prioriteettilistassa alaspäin. Melkein kuin kaupan kassajonossa lähtisi hakemaan vielä jotain tuotetta myymälästä ja sillä välin kuka tahansaa saa ottaa sulta tuotteita pois ostoskärrystä, niitä kun ei ole maksettu.

Avautumispäivä.
There is a very fine line between "hobby" and "mental illness".
varakeef
10.09.2008 14:40:29
Kävikin aika jänskästi. Thomann pilkkoi lähetyksen kahteen pakettiin jä lähetti ne samalla kellonlyömällä. Toinen paketti tuli siis eilen aamulla ja toinen on vielä matkalla.

Jostain syystä ensimmäinen paketeista tuli prioritynä ja toinen economyna. Huomasin, että olivat ilmeisesti pyrkineet laittamaan economyna vain pari isokokoisempaa kaiutinständiä ja loput oli tarkoitus pikana toimittaa. Sikäli epäonnistuivat, että pikana tuli nimenomaan nämä isommat tavarat ja osa perussälästä.

Näyttää olevan niin, että pikapaketilla toimitus kestää neljä arkipäivää ja tavallisena kuusi. Aika usein näyttävät pikana laittavan.
Leikari
10.09.2008 17:06:58
Kävikin aika jänskästi. Thomann pilkkoi lähetyksen kahteen pakettiin jä lähetti ne samalla kellonlyömällä. Toinen paketti tuli siis eilen aamulla ja toinen on vielä matkalla.

Jostain syystä ensimmäinen paketeista tuli prioritynä ja toinen economyna. Huomasin, että olivat ilmeisesti pyrkineet laittamaan economyna vain pari isokokoisempaa kaiutinständiä ja loput oli tarkoitus pikana toimittaa. Sikäli epäonnistuivat, että pikana tuli nimenomaan nämä isommat tavarat ja osa perussälästä.

Näyttää olevan niin, että pikapaketilla toimitus kestää neljä arkipäivää ja tavallisena kuusi. Aika usein näyttävät pikana laittavan.

todennäköisesti isot kansainväliset nettimyyntifirmat ostavat johonkin neuvoteltuun hintaan kuljetuskiintiötä (tonneja ja/tai kuutioita) rahtiyhtiöiltä (eivät siis maksa pakettikohtaista listahintaa kuten tavallinen kuluttaja) ja tunkevat sitten tavaran menemään tilanteen mukaan. Iso kama vie tietysti tilan usealta pikkulähetykseltä, joita priorisoidaan & isot tungetaan toimitusajan puitteissa esim. hiljaisempiin viikonpäiviin - samat koneethan kulkee joka päivä, joten kapasiteettia on tarpeen tasata.
Murgo
22.09.2008 20:59:58

Jännä asetelma että varaston inventaariojärjestelmään ei tule merkintää kahdesta myydystä tuotteesta, eli kuka tahansa joka on mun jälkeen laittanut tilauksen Voodoon PP2+:sta on saanut tuotteensa, koska mun tilaus on siirreetty prioriteettilistassa alaspäin. Melkein kuin kaupan kassajonossa lähtisi hakemaan vielä jotain tuotetta myymälästä ja sillä välin kuka tahansaa saa ottaa sulta tuotteita pois ostoskärrystä, niitä kun ei ole maksettu.

Tätä on myös tullut ihmeteltyä, että mikseivät voi varata niitä muita kamoja siksi aikaa kun sitä yhtä odotellaan. Itse tosin laitoin sähköpostia että poistavat sen puuttuvan kilkkeen tilauksesta niin pääsee tärkeimmät kamat lähtemään.
Niin vähän aikaa,niin paljon puuhasteltavaa!
bedlam
03.10.2008 09:11:17 (muokattu 03.10.2008 09:11:32)

Oiskos täällä kellään tietoa, paljonko sähkökitaran takaisinlähettäminen tulisi suurinpiirtein maksamaan?

Olisin nimittäin eräästä kepistä kovin kiinnostunut, mutta ongelma on se että epäilen etten musaliikkeessä ehdi kunnolla kapistusta joka tapauksessa testailemaan. Kun nimittäin ikäni olen soitellut ohutkaulaisilla tilukepeillä ja nyt himottaisi tuollainen hieman paksukaulaisempi lespa-malli. Kitaralla on Thomannilla 30 pvän palautusoikeus, joten tuossa ehtisi jo paremmin totuttelemaan ja näkemään, että sopiiko se kouraan.
"Ei niitäkään rakennettu tässä just kerran ihan totta tuli tietoa että ilmeisemmin uskonnonvoimalla" -JPQ
nappero
03.10.2008 09:24:50

Itse tilasin myös sieltä tavaraa, joista kaksi pakettia lähti eri kellonaikoina, ja kaksi samalla kellonaikaa. Sitten paketit tulivat kolmena eri päivänä, joista samalla aikaa lähetetyt tulivat eri päivinä.
Terve ja heipähei!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)