Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Hartke HA3500
1
ossip
08.08.2008 14:14:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hakua en saanut toimimaan, joten perustetaan ihan oma topic kyseiselle laitteelle.
 
Eli saisin käytettynä todella halvalla kyseisen nupin ja specsien perusteella vaikuttaa kyllä aika pätevältä laitteelta. Mitä lautalaiset on mieltä, onko tuo minkään tason vehjes?
 
Ja toinen kysmys, että minkälaiseen räkkiin/kuljetuslaatikkoon tämän saisi näppärästi sovitettua? Kyseessä on siis se vanhempi (?) malli, jossa ei ole sitä koteloa, pelkkä vahvistinosa.
 
J.Hollström
08.08.2008 14:24:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hartket jakaa soundipuolella mielipiteitä, ja jonkin verran on kuulunut myös laatuhäikkää olevan, mutta jos on jo vanhempi ja luotettavaksi havaittu peli + että saa halavalla, niin eiköhän se kannata korjata talteen.
 
Se mennee tämmöiseen 2U-räkkiin.
http://www.thomann.de/fi/skb_skb19_ … id=614d82aab965fdee1097a3e5d53615fd
 
Tai sit johonkin vastaavaan, esim. http://bubblesweet.img.jugem.jp/20060319_144744.jpg
 
Räkit tahtoo vaan olla kohtuu arvokkaita joten kandee kytätä käytettyä. Kyllä sillä nupilla voi vetää ilman räkkiäkin. Keikkahommiin kandee hommata sit se räkki jos paljon tulee siirtelyitä.
 
Pirkka
08.08.2008 14:25:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hakua en saanut toimimaan, joten perustetaan ihan oma topic kyseiselle laitteelle.
 
Eli saisin käytettynä todella halvalla kyseisen nupin ja specsien perusteella vaikuttaa kyllä aika pätevältä laitteelta. Mitä lautalaiset on mieltä, onko tuo minkään tason vehjes?
 
Ja toinen kysmys, että minkälaiseen räkkiin/kuljetuslaatikkoon tämän saisi näppärästi sovitettua? Kyseessä on siis se vanhempi (?) malli, jossa ei ole sitä koteloa, pelkkä vahvistinosa.

 
Osta pois. Hyvä nuppi.
 
janne_m
08.08.2008 14:55:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Omastakin mielestä kyseessä on ihan kelpo nuppi (omistan yhden). Ei tosiaankaan maailman paras, mutta eipä se mikään kalliskaan ole. Itse saan siitä ihan toimivan soundin ulos. Toki oon hankkimassa parhaillaan uutta vahvistinta, mutta ei hartkekaan ole jäämässä käyttämättömäksi. EQ luo aika laajat saundinmuokkausmahdollisuudet. Paljon olen lukenut negatiivisia kommentteja ko. nupista, mutta suurimmaksi osaksi ovat kyllä mielestäni olleet aiheettomia. Tai no, tiedän toki ettei kaikki hartkesta tykkää.
 
Antti K.
08.08.2008 15:24:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tällainen nuppi oli SuomussalmiRockissa basisteille tarjolla (tattista vaan Petterille). Kaappina tBox 18" ämyrillä. Sain paketista auttavan soundin, kun vedin eq:sta kaksi alinta nollille (siis ihan alas). Tehoja tuntui lähtevän kyllä ihan riittävästi.
 
opa
08.08.2008 15:42:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on Hartke HA3500 ollut yli kymmenen vuotta. Kovassa käytössä se on ollut ja ilman ongelmia on menty.
 
Soundi on ihan ok. Sanoisin, että sitä koulukuntaa, joka vahvistaa basson oman luonnollisen soundin, sitä paljoakaan värittämättä. Voimaakin on ihan riittävästi, ainakin parin kaapin kanssa, kun saa kaiken tehon irti.
 
Nykyään nää on vielä halpojakin.
 
Omani on jäänyt hieman vähemmälle käytölle vain siksi, että räkkeineen se painaa parikyt kiloo, ja äskettäin ostamani Markbass Little Mark II, jossa on enemmän tehoakin, painaa 3 kg.
 
http://www.rockway.fi
hollstro
08.08.2008 19:47:45
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yksi kolkkosaundisimmista nupeista jolla olen soittanut. Steriili ja mitäänsanomaton saundi, kompressoiva, lattea ja hönkä puuttuu. Kyllä sillä vetää, mut itselle en kelpuuta.
 
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
JussiKoo
08.08.2008 20:24:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Uudemmalla mallilla soittelen toisen bändin kanssa. Toimiva ja saan mielestäni siitä asiallisen soundin GK:n 4x10":n kanssa.
 
PasiB
08.08.2008 22:02:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yksi kolkkosaundisimmista nupeista jolla olen soittanut. Steriili ja mitäänsanomaton saundi, kompressoiva, lattea ja hönkä puuttuu. Kyllä sillä vetää, mut itselle en kelpuuta.
 
No joo, viikon käytön jälkeen omatkin tuntemukset ovat tämän suuntaisia. Tosin myyjäkin varoitteli, että tämä uudempi sukupolvi ei ole niin hyväsoundinen kuin ne alkupään vermeet. Ja totta se on, joskus aikanaan mulla oli se 200W versio tuosta (vm. 1995) ja siinä oli lämpimämpi soundi kuin tässä nykyisessä. Kyllähän tuo menee rokkihommissa, ruuvaamalla saa ihan kohtalaiset soundit aikaan. Potkua kyllä piisaa, ei tarvii kauheasti luukuttaa ja eq:sta kun ruuvaa midlepuukkoa esiin, niin ainakin erottuu.
 
okabass
08.08.2008 22:41:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yksi kolkkosaundisimmista nupeista jolla olen soittanut. Steriili ja mitäänsanomaton saundi, kompressoiva, lattea ja hönkä puuttuu. Kyllä sillä vetää, mut itselle en kelpuuta.
 
Juuri näin.
 
T.Nick
09.08.2008 12:21:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ostin joitain vuosia sitten torilta käytetyn parilla sadalla. Oli ite tehty filmivanerikeissi / räkki ympärillä. Hyvin tehty kestävä räkki, ei siinä mitään. Kyllä sillä soitteli ja soittelee edelleen, mutta joku siellä päätteessä kyrvähti ja alko pitään hirveetä rätinää ja käytin sitä sitten korjattavana. Paljon meni kamaa sisältä vaihtoon ja jonkun verran omia virityksiä sinne syntyi. Sitten vertailimme yhden kaverin HA5000:n kanssa tehoja, ja osoittautui, että oma 3500 oli peukaloitu isompitehoiseksi.
 
Tosin soundi ei ole mikään korvia hivelevä. Kolkko kuvaa hyvin tuota luonnetta. Etuasteessa oleva putki ei kyllä hyödytä mitään (kukaan tietysti ei varmaan epäilekään, että hyödyttäisi).
 
Mutta voin suositella ko. nuppia halvan hintansa ja kohtalaisen tehokkuutensa vuoksi. Myös kestävyys on yleensä ollut hyvä tässä sarjassa. Soundistakin saa paremman, jos on näitä hyviä speduja matkassa, kuten vaikkapa Sansampin Bass Driver (maksaa tietty melkein saman mitä toi Hartke) yms. Mutta pelkkää "kliinisaundia" on kenkku kuunnella. Helppohan tässä on alkaa sitten dumaamaan noita purkkejakin, kun vertaa johonkin SVT:n tuottamaan lämpimään ja täyteläiseen soundiin.
 
Jos jostain löydät käytettynä max ~200€:llä kaikinpuolin ehjän tuntuisen kappaleen, niin osta pois. Uutena jos hankit ensisijaisesti, niin kato ensin nämä G&K Backlinet ja sen sellaset.
 
Ja sanottakoon vielä sen verran, että tämä kaverini jolla oli vähän isompi Hartke, pitää soundia hyvänä ja käyttää ihan päätyökoneena HA5000 -nuppia, vaikka onkin "oikea ammattimuusikko." Eikä se paskalta kuulosta, koska hyvä jätkä osaa tehdä sormillaan niin paljon soundille, toisin kuin vaikka allekirjoittanut, joka pistää kaikki rahansa kehuttuihin merkkeihin kompensoidakseen paskaa soittotaitoa.
 
TommiW.
09.08.2008 12:30:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oon ite nykinyt ko. nupilla (joku kymmenen-viistoista vuotta vanha?) alkukeväästä asti keikkoja n. kerta-kaks viikkoon.
Normaalisti en diggaa ekutella bassosoundi, mutta Hartken kanssa oon huomannut että saadakseni omaa korvaa miellyttävän soundin siihen EQ:hun on pakko totutella.
 
Vallan järkevää soundia saan nykyisin rohjosta ulos, kunhan muistaa pitää kompressorin pois päältä tai ihan minimissä. Tuntuu että ainakin 3500:n kompura nielee bassosoundin alapäätä pois.
 
"Mä en tajua koko asiasta mitään. Mä soitan bassoa ja raavin palleja siinä välillä." -Absqua
jnikko
21.08.2008 15:09:09
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täältä löytyy HA7000 eli 350W+350W dual amp. Ostettu joskus -92 ja ainoa vika mitä on ollut, on virtanappulan hajoaminen kerran viiteen vuoteen. Lieneeko sitten "luotettava yksilö" vai onko nuo alkupään vehkeet ollu laadukkaampia.
 
Saundin hyvyydestä tai huonoudesta en osaa sanoa mitään, metallissa mielestäni toimii hyvin. Perussaundi itselläni on särötön ja sanoisinko että neutraali. Kompuraa en käytä, limitteri 4:lla. Joo voihan toi olla kolkkosaundinen, ja halutaan sellasta pehmeetä saundia, mutta kuten todettua, musatyylistä ja soittotyylistä ja soittimesta kiinni.
 
Btw. noi Hartket on tuolla dv247:ssa ihan järjettömän halpoja.
 
Faster or louder? Louder!
Prak
23.08.2008 17:56:17 (muokattu 23.08.2008 17:57:56)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Omien kokemusten perusteella voin myös sanoa, että soundi on kovin mitäänsanomaton ja värittymätön. Itse tuskailin pitkään sopivan erottuvan ja munakkaan soundin etsimisen kanssa, eikä sitä the soundia tällä nupilla tuntunutkaan löytyvän. Ongelma ratkesi kun ostin Edenin. :)
 
Nappulaa ja nyppylää Hartkessa riittää, mutta niitä oikeasti hyödyllisiä tuntuu olevan vähän. Omasta yksilöstäni löytyi vielä kiusallinen kylmäjuotos, joka aiheutti eq:n ledien sammumisen ja putkietuasteen mykistymisen. Soundimaailma ei kyllä juurikaan miksikään muuttunut, vaikkei putkihönkää mukaan saakaan. DI-ulostulo on myös ihan hyvä olla olemassa.
 
Tehojen puolesta Hartke on vallan riittävä ja muilta osin laite on tuntunut ihan luotettavalta keikkapeliltä. Kerran tuli testattua samaa nuppia myös Hartken omien 1x15- ja 4x10 -kaappien kanssa, mutta en digannut kyseisistä kaapeista ollenkaan. Halvassa hintaluokassa puhdikkaalla kaapilla varustettuna oiva nuppi, jos sattuu löytämään ehjän yksilön.
 
On se.
Etvi
31.08.2008 15:29:06 (muokattu 31.08.2008 21:48:51)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on ollu mielessä vaihtaa toi etuasteputki ko. vahvariin, jos sillä sais vähän lämpimämmän soundin aikaiseksi. Vahvistin on tota vanhempaa Transient Attack -mallia, mutta se taitaa melkolailla olla sisuksiltaan ton uudemman kaltainen.
 
Olisiko kellään kokemuksia tosta putken vaihdosta? Miten paljon sillä on vaikutusta ollut ja minkälaisia olette siihen laittaneet? Kun nuo 12ax7-putket ei kuitenkaan kovin kalliita ole ja vaihtaminen on helppoa, niin kiusaus kokeilemiseen on suuri. Osaatteko jotain tiettyä rööriä suositella? JJ ja Svetlana ovat kovin kehuttuja olleet, joten sellaiset ainakin kiinnostaisi.
 
PasiB
31.08.2008 19:40:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vaihdoin omaani tällaisen putken: http://www.uraltone.com/kauppa/product_info.php?products_id=124 juuri sen takia, että sen pitäisi olla tummempisoundinen kuin alkuperäinen.
Soundiin en kyllä oikein radikaalia vaikutusta huomannut vaan tulipahan kokeiltua, eihän tuo kovin iso investointi ollut. Seuraava vaihe soundin parantamiseksi on vaihtaa vahvistin johonkin muuhun merkkiin.
 
Marvinen
14.05.2018 12:27:46
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Koitin ettiä tähän vastauksia, mutta huonolla menestyksellä. Auttakee miestä mäessä..
 

 
Mulla HA3500 ja Racktuner. Tuner syö äänenvoimakkuutta aikalailla jos on basson ja HA:n välissä. Haluisin sen siis Hartken rinnalle; Basso kiinni Hartkeen ja Racktuner sitten itsekseen "vieressä".
 
Tiedän jo senverran, että tuo Racktuner on /c stä.
 
Mutku HA3500:ssa ei ole Tuner out:a, mulla loppui äly ja uskallus.
 
Toimiiko, vai rikonko jotain, jos laitan piuhan Hartken Effect Send -> Racktuner Input 1 tai Input 2:n ?
 
J.Hollström
14.05.2018 14:18:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Marvinen: Koitin ettiä tähän vastauksia, mutta huonolla menestyksellä. Auttakee miestä mäessä..
 

 
Mulla HA3500 ja Racktuner. Tuner syö äänenvoimakkuutta aikalailla jos on basson ja HA:n välissä. Haluisin sen siis Hartken rinnalle; Basso kiinni Hartkeen ja Racktuner sitten itsekseen "vieressä".
 
Tiedän jo senverran, että tuo Racktuner on /c stä.
 
Mutku HA3500:ssa ei ole Tuner out:a, mulla loppui äly ja uskallus.
 
Toimiiko, vai rikonko jotain, jos laitan piuhan Hartken Effect Send -> Racktuner Input 1 tai Input 2:n ?

 
Ei kai siinä mitään rikki mene jos laittaa efektilooppiin. Ja ei kai sitä tarvi kytkeä kai edes takaisin jos ei halua. Kokeilemalla selviää.
 
Marvinen
31.05.2018 12:11:39
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

J.Hollström: Ei kai siinä mitään rikki mene jos laittaa efektilooppiin. Ja ei kai sitä tarvi kytkeä kai edes takaisin jos ei halua. Kokeilemalla selviää.
 
Juu, uskalsin kokeilla ja hyvin pelaa.
Eihän sitä virityksen ajaksi hiljaseksi tuolleen kytkettynä saa, mutta eipä
tuota tarvii joka vuosi virittääkään.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «